15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    mmm, Adriana, ik krijg trek....

Hier gaat ie wel goed, nog steeds geen klachten gelukkig! Heel raar idee hoor, de eersten van ons gaan bevallen, maar waarschijnlijk zijn er ook nog wat die nog 6!!! weken moeten wachten...

Mamaleonie, ik ben jaloers, helaas hebben wij de eerste tijd daar geen tijd meer voor. Wel staat er al een weekendje weg gepland voor weekend van 1-4. (Dan zijn we 4 jaar getrouwd). Ons eerste weekend weg met kleine!

Babylicious, ik hoop dat je snel opknapt en een hele lieve kraamverzorgster hebt!

@zus, heel veel sterkte voor morgen, maar ook heel veel plezier toegewenst! Hoop dat jullie er echt van kunnen genieten!

2. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Oons bint zuunug :D Ze zien er wel lekker uit hoor!!
    Zoiets wil ik Ruben ook laten trakteren op school met idd de kleur rose of blauw!

Ooo massage, heerlijk! Hotstone vind ik zo fijn maar idd nu je zwanger bent is dat niet zo handig he :D Gezichtbehandeling is ook lekker!

Ik ga nu echt ff wat doen, tot straks!

3. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een energie hebben sommige van jullie zeg ik ben jaloers. Ik doe echt weinig. Eigenlijk niets. Beetje tv kijken met mijn meisje kroelen en was aanzetten. In het huishouden krijg ik niks meer voor elkaar dus manlief en mijn ma doen veel. Wil wel voor mijn dochter nog iets maken on te trakteren op het Kdv, maar wat? Beschuit vind ik niet leuk en lange vingers lust ze niet. Nog ideeën?

4. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @adriana, goh, dat ziet er lekker uit. Krijg er ook spontaan trek van.
    @lichtje, ja, ik denk ook dat het bij mij nog wel een dikke 3 a 4 weken gaat duren. ik voel me nog veel te goed.
    @blue, jammer dat je zo weinig energie meer hebt. Bij mij gaat ook alles veel langzamer, maar ik vind het nog wel heerlijk om te kunnen bewegen. Lekker buien een frisse neus halen etc.

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    ik heb vorig jaar, toen ik zwanger (is helaas toen die miskraam geworden) was het bekend gemaakt door zelf chocolaatjes te maken. Dwz. chocolade smelten en verdelen in rondjes op bakpapier. net voor het afkoelen er muisjes overheen gooien/strooien. De rondjes worden dan groter, dus even rekening mee houden. Deze laten afkoelen en dan heb je gewoon een soort van chocolaatjes. Kun je zelf zo groot of klein maken als je wilt. Is ook heel makkelijk!

6. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank je voor de tip miepens! En ik zou graag met mijn meisje buiten gaan spelen/lopen, maar word momenteel al moe als ik er aan denk.

7. saskia81

saskia81 Bekend lid

23 mei 2011
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blue ik zag laatst Nijntje koekjes. Boter op het buikje (shirtje) en daar dan de blauwe of roze muisjes op. Ik vind die erg leuk dus die maak ik voor de psz van onze jongste.

8. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi allemaal!
    ben toch wat serieuzer met mijn nestdrang bezig merk ik vandaag, gelukkig werkt mijn man goed mee op 'order' ! haha. Wil je dat doen, dat doen.. Etc? En jawel hoor zonder zeuren haha.
    Vandaag nog wat wassen gedraaid, gestreken, keuken gepoetst, enz. Vluchttas klaar, maxi cosi staat klaar, babybedje opgemaakt (hoeslaken is af) enz. Ik heb de hele avond al harde buiken!! denk dat ik er wel een stuk of 8 achter elkaar heb gehad nu ik achter de pc zit. Begint op te vallen. misschien moet ik maar 's naar de toilet gaan, misschien komt het daar door. Kan dat eignelijK?

Hoe doen jullie het?

Oja steken onderin hier ook. vanmiddag nog. OOOOO ik moest ff weg puffen.en dat niet eens toen ik opstond van de wc. Als ik van de wc op sta heb ik dat drukkende stekeende gevoel onder altijd wel!

Ooo ben zo benieuwd. Ga ook ff vast enveloppen bestellen maar ! kan ik die vast voorzien van adressen.

Hebben jullie ook de opdracht om emmers, wasteiltjes etc te kopen iov de kraamzorg? ik snap niet helemaal wat ik nou per se nieuw moet komen en wanneer ik een gebbruikte emmer kan inzetten. weet iemenad hier meer van?

x Pina

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Moet even "klagen":

Pffff, eerste nacht/dag zonder man (wel met mama:)) en Hidde heeft voor kraampjes van het poepen. Heel zielig, door de ferro die hij krijgt is zijn poep heel hard en lukt het niet. Net bij de huisarts laxeermiddel gehaald en nu is hij alles aan het uitpoepen en dat is ook niet fijn! Dus al wakker vanaf 6 uur en half aan het huilen en soms heel hard aan het huilen. Borstvoeding gaat ook niet echt lekker... Hij hapt wel, maar drinkt niet genoeg en heeft na 2 uur alweer honger.

Gelukkig gaan de nachten wel goed!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben gisteren bevallen van een prachtige dochter :) Ze heet J.anna :)

's Nachts braken mijn vliezen spontaan rond twee uur (ik voelde 'plop' en zoefde toen maar de badkamer, haha, daar flink op de vloer gelekt ;) ). Weeen kwamen daarna snel op gang, na een half uur had ik om de twee minuten weern van een minuut. Daarna raak ik de tijd een beetje kwijt. Rond zes uur was de vk er; toen zat ik op 2cm. Rond negen uur hield ik het thuis niet meer, in het ziekenhuis zat ik toen op 6 cm, geloof ik... Ik had toen enorme persdrang. In bad heerlijk nog weeen op kunnen vangen 1,5 uur lang; toen was het 9cm. Randje werd weggemasseert en ik mocht eindelijk gaan persen!
    Na een uur persen werd duidelijk dat er een bandje geholpen moest gaan worden en kwam de gyn. Vacuumpomp geplaatst en drie weeen later was ze er :)
    Heerlijk hoe ze op mijn buik werd gelegd, echt het fijnste moment uit mijn leven. Daarna zijn ze nog een hele tijd bezig geweest met hechten, maar ondertussen kon ik J.anna goed bekijken en met hulp aanleggen. Ze dronk evht meteen zooo goed! Heerlijk :)

J.anna behoort tot het 90ste percentiel met haar formaat bij deze termijn (3600 gr bij 37+3) en daarom wilden ze haar bloedsuiker in de gaten houden. Zodoende liggen wij nu een machtje in het ziekenhuis. Tot nu toe zijn alle metingen echt prima, dus ze doet het echt goed :)
    Ze drinkt ook heel goed en bij mij is de productie dus ook direct opgang gekomen. Echt super :)

Nu maar weer proberen wat te slapen ;)

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hihi, dag later was ze rond die tijd onderweg. Dus alles was precies op tijd klaar :D

12. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Andrea.. Super ! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter J.anna!
    Rust lekker uit en geniet van jullie meisje!

Hier heeft X.am de laatste voeding om 24 u gehad . Ben op hem aan t wachten. En ondertussen aan het genieten van die heerlijke babygeluidjes!

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dankjewel! Jij ook ontzettend gefeliciteerd met X.am!!

14. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Andrea, gefeliciteerd zeg! Wat een goed nieuws! Het eerste meisje van de club!

Ik wens jou en je man heel veel geluk, gezondheid en plezier toe met jullie kleine meid!

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Andrea, proficiat met jullie dochter JANNA! Mooie naam hoor! Klinkt als een superbevalling zo :)

ps Sinds gisteren flink aan de diarree, terwijl ik me niet ziek voel. Ben benieuwd. Ze zeggen dat het een voorteken kan zijn...;)

16. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    @Andrea: gefeliciteerd met jullie dochter!! Klinkt als een mooie bevalling. Geniet lekker samen, leuke naam ook!

@Madeliefke: spannend!

@Zus: succes vandaag!!

@Mopje: natuurlijk mag je klagen. Het is niet altijd makkelijk een baby en vooral krampjes vond ik altijd zo lastig... Huilen, krijsen en weinig kunnen doen, put je zelf ook uit. Ook als de bv niet lukt moet je misschien maar es kijken naar fv?

@Babylicouss: gaat alles goed met Xam?

Gaat vlot nu ineens zeg!

17. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi Hoi,
    Ben ik weer. Ik was vanochtend om half7 al klaar wakker, maar ik heb me toch nog even omgedraaid; is het ineens 10 uur!!

Opzich wel lekker.

Daarna waggelde ik naar de wc en toen ik ging zitten voelde ik iets. Dus ik met een papiertje voelen, voel ik ineens een mega klodder. Ik denk dat dat mijn slijmprop was. Zou dat kunnen?
    Wil natuurlijk helemaal niets zeggen, want ik heb zojuist gelezen dat een slijmprop alleen vooraankondiging is en dat het nog weken kan duren. Maar vind het wel ineens spannend.
    Ik ben nu aan het ontbijten en ga zometeen toch maar snel mijn koffertje inpakken. Je weet maar nooit (al denk ik het zelf van niet, aangezien ik nog steeds nooit krampen in mijn buik of harde buiken heb gehad, en madam is ook nog niet ingedaald)....

18. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Andrea super gefeliciteerd met jullie meisje! iedereen is hier lekker vlot met bevallen! Zus succes vandaag! Hier weer een rustig dagje voor mezelf. Wat die emmers betreft mogen het gewoon emmers zijn die je al hebt staan. Is voor de placenta in te doen en de bloed was. Was kom heb ik niet hoeven halen. Soms moet je volgens het boekje meer in huis halen dan dat je nodig hebt.

19. saskia81

saskia81 Bekend lid

23 mei 2011
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @andrea85 gefeliciteerd met jullie dochter Janna, wat heerlijk zo op tijd joh. Geniet lekker van elkaar.

Liefs

20. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Aaaargh namentwijfel ineens...

Deel Deze Pagina