Andrea gefeliciteerd! mooie naam ook Niet twijfelen hoor mamaleonie Hier gisteravond nog naar de vk geweest, mini ligt hier ook heerlijk diep en vast in mijn bekken dus die ligt ook klaar. Daarna lekker 2 paracetamol ingenomen en gehoopt op een goede nacht slaap zonder pijn. Inderdaad geen last gehad van mijn heupen maar vanaf 3 uur heb ik flinke pijnloze verkrampingen in mijn buik in een zeer onregelmatig patroon waar ik ook niet meer van kon slapen dus dat schoot niet zo op... Mijn lichaam neemt denk ik gewoon een zeer lange aanloop
Andrea: gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooie naam en wat een mooie bevalling!! Ik teken ervoor En ben je me dus toch nog voor geweest! Geniet ervan!! Ik ben vanochtend opgenomen: nog geen weke bmm, maar wel al een beetje een ontsluiting (niet noemenswaardig eigenlijk). dus eerste tabletje is ingebracht. Ik voel nu wel wat krampjes (anders dan de harde buiken die ik al een paar weken voel). Bij het toucheren ook wat bloed verloren, maar dat was normaal zei de VK... Straks weer toucheren (vind dat nu dus wel wat minder) en dan dus kijken of eerste tabletje geholpen heeft of dat er een 2e ingebracht moet worden. Zijn er 4 maximaal per dag en dan met maximum van 2 dagen... Ik gok er zelf op dat ik uiterlijk morgen ga bevallen, maar we zullen zien! Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden...
Andrea85 : hartelijk gefeliciteerd met je dochter! Wel toevallig dat je net had gezegd dat je er helemaal klaar voor was En leuk, het eerste meisje van de club! Wat goed dat ze meteen goed drinkt ook! Geniet ervan meid! Darmkrampen/diarree, ik denk dat het erbij hoort op het laatst, ik lees er veel over de laatset tijd. Zelf had ik dinsdag een beetje diarree en gisteravond darmkrampen die komen en gingen maar geen ontlasting meer gehad. Toen besefte ik opeens dat het ook wel weeën konden zijn maar ik heb er verder geen last meer van gehad. Misschien een bijwerking van de staalpillen die ik gehad heb. miepens, heb je je koffertje inmiddels al gepakt? Zou ik toch maar snel doen nu je toch een duidelijk voorteken hebt gehad op de bevalling. Ik ga dat vanmiddag ook maar eens doen. Spannend he @namentwijfel: gister is er hier op t dorp een jongetje geboren met BIJNA dezelfde naam als onze jongensnaam, ik schrok ervan. Anders hadden wij ook nog een andere naam moeten bedenken (denk ik). Of een meisje moeten krijgen natuurlijk hahaha. Gelukkig ben ik de volgende die moet bevallen hier in de buurt
Andrea, van harte gefeliciteerd! Hoop dat jullie snel naar huis mogen! @Mopje: Heeft Hidde misschien een regeldag? Ik zou er niet meteen vanuit gaan dat je te weinig voeding hebt. Misschien ook een beetje spanning omdat je man niet thuis is en komt het straks vanzelf weer op gang. @Zus; ik hoop voor je dat het opschiet! Vanochtend hadden we onze ligigngsecho en het zag er weer perfect uit! placenta ligt op de juiste plek, dus ik mag thuis bevallen. Zondag zitten we op de 37 weken. Ons kindje hield alleen beide handjes voor het gezichtje, dus daar hebben we niet naar kunnen kijken helaas. Maar dat maakt de verrassing alleen maar groter! Begint bijna spannend te worden, elke dag dat er iemand gaat bevallen... Wel heerlijk om te lezen dat het elke keer (heel erg) goed gaat!
@zus, Ik hoop dat de pilletjes gauw zijn werk gaan doen en dat je niet 2 dagen moet wachten op de kleine. Maar goed, het zijn nog maar 2 dagen . Zet hem op. Ik duim voor jullie @adriana, ja, de koffer is zo goed als ingepakt. ik vind hem groot zat. jeetje wat moet je een hoop meesjauwen. Nouja, als ik wat vergeten ben, dan moet vriendlief na de bevalling maar even op en neer. Ik zal niet de eerste zijn die misschien niet alles heeft ingepakt. @hetlichtje, fijn dat jullie kindje er al zo goed voorligt en dat je thuis mag bevallen. Het gaat inderdaad snel hier met de geboortes. Al wel vroeg hoor, want bij mij zou het goed nog 5 weken kunnen duren. Ik maak me wel een beetje zorgen om Casey. Die hebben we al een tijdje niet meer hier gezien. Ik ben benieuwd hoe het met haar zoontje gaat. Heeft iemand van jullie al wat van haar gehoord??
Andrea Van harte met jullie dochter! @schone emmer Er is wel een schone emmer nodig om het babybadje eventueel te vullen. Je wilt naturlijk niet dat je kindje met z'n tere huidje in een badje ligt met waar door een vieze emmer bv nog wasmiddelresten inzitten. Hier ligt nu zo'n 10cm sneeuw. Hoop niet datnik nu weeen krijg ofzo. Volgens mij gaat mijn man dan nooit op tijd thuis zijn.... Normaal is het vanaf zijn werkplek 1,5uur rijden, maar er wordt nu al stapvoets gereden op de snelwegen.
same problem here..... zit helemaal te stressen ondertussen dus hier zal wel niets gebeuren tot manlief thuis is
Ja, dat is wel een voordeel dat een vrouw zich op haar gemak moet voelen om te bevallen! Wat mij betreft mag die sneeuwval ook wel eenmalig zijn! Vind het er mooi uitzien, maar daar houdt het ook mee op! Als het uitgesneeuwd is, even het straatje vegen zodat ik niet overal wegglibber! Ik voel me nog zo bizar goed dat ik dat niet eens aan mijn man hoef te vragen! Heerlijk!
ik ben net terug van de boodschappen bij het kruidvat. En de eerste sneeuwvlokjes beginnen nu naar beneden te dwarrelen Ben benieuwd of het hier (in limburg) ook zo erg wordt als in de rest van nederland....
Hartkloppingen? Nee niet echt. Wel net even de was gedaan (op zolder) en ik was echt even buiten adem en voelde me \verschrikkelijk moe met heel mn lichaam. Niet dat ik wilde slapen maar ik kon maar niet tot rust komen. Dat heb ik wel vaker de laatste tijd. Heeft dat ook niet te maken met het vena cava syndroom? Als ik even op de bank ga liggen is het na 10 minuten ofzo weer over. @sneeuw, het is hier nu een goed uur aan het sneeuwen en er ligt al zo'n 8 cm! Laten we hopen dat hier niemand doorheen hoeft met weeën/gebroken vliezen richting ziekenhuis!
@kwam even spieken of er nieuws was van zus, maar na 12 uur niet meer zie ik. Spannend hoor, hoop dat je bevalling lekker opschiet. @ hartkloppingen, die heb ik hier heel geregeld, voornamelijk als ik even lekker op de bank lig. @ man is ook nog lang niet thuis dus hoop dat beebje lekker blijft zitten. Het begint wel weer wat te rommelen, maar dat doet het al weken. tot later. Liefs
Ik had het net ook toen ik dacht ik ga lekker liggen. Die hartkloppingen horen niet per definitie bij het vena cava. Ik lag ook niet op mijn rug dus de ader word niet dicht gedrukt. Maar goed ik ben geen arts.
@Andrea85: Wat een leuk nieuws en wat snel!! Gefeliciteerd met jullie dochter, geniet ervan!! @Zus01: Oh wat spannend, heel veel succes met de bevalling gewenst! Nog even en jullie mogen jullie kleintje vasthouden Ik ben benieuwd! Het wordt in dit topic wel steeds spannender met al die geboortes, ik ben benieuwd wie na Zus01 de volgende gaat zijn. Hier merk ik nog niet veel, dus uit zichzelf verwacht ik niet dat de baby ons gaat verrassen Hier voortaan wekelijks een afspraak bij de vk/gyn en afgelopen woensdag weer een groeiecho gehad. De baby lag qua groei nog steeds voor, maar weer in verhouding iets minder dan de 2 keer daarvoor. Op zich wel een positief teken. Het lijkt er ook op dat mijn suikerwaarde inmiddels net laag genoeg is en dat ik geen insuline hoef te spuiten. Misschien dat ik de test binnenkort nog een keer moet herhalen. Maar echt duidelijkheid daarover en over het wel/niet inleiden en wanneer heb ik nog niet. Ik hoop dat de vk me daar dinsdag meer over kan vertellen. Dit weekend ga ik de ziekenhuis tas klaarmaken en gaat het bed omhoog en verder zijn de belangrijkste voorbereidingen klaar en wordt het echt afwachten
Hier even een update: 1e tabletje heeft wel gewerkt maar 0,5cm. Niet veel, maar de VK vond 't lekker opschieten (optimist! ) 2e tabletje zit erin en heb wel even heftige ontsluitingsweeen gehad, maar die zijn nu al weer een paar uur rustig. Veel harde buiken, dat wel....Maar het zijn de krampen die voor de ontsluiting moeten zorgen, begreep ik. Om 6 uur de 3e check (en tabletje?) Mocht ik dan op 3cm zitten, worden mn vliezen gebroken en willen ze er toch voor zorgen dat ik binnen een paar uur ga bevallen. Maar daar gaan ze (en ik ook) niet vanuit. Dan krijg ik een 3e tabletje en wordt het waarschijnlijk pas morgenochtend dat ze echt "werk" gaan maken van mijn bevalling. De nachten willen ze liever 'rustig' houden en dat is misschien voor mij ook wel zo prettig. Maar niets zo onvoorspelbaars als verloskunde, dus het zou zo allemaal maar kunnen veranderen! Ik hou jullie op de hoogte!
@zus spannend hoor. Er zit toch wat vooruitgang in. Je weet inderdaad maar nooit hoe snel het nu gaat. En als ze je vliezen straks kunnen breken is dat helemaal wel een positief teken. Is dit je eerste bevalling?
Andrea, gefeliciteerd met je dochter! Flinke dame zeg! Geniet van haar en veel plezier de komende dagen! Zus, sterkte, ik hoop voor je dat het snel doorzet! Hidde is weer wat rustiger, ik heb met de wijkverpleegkundige besloten om de komende dagen/week alleen fles met afgekolfde melk te geven en daarnaast eens per dag aanleggen voor het gevoel. Voor mij en voor hem even meer rust. Ik weet nu dat hij begint te poepen (en kraampjes heeft) als hij net wakker wordt en dan wil hij ook eten. Dat gaat niet zo goed samen met borstvoeding geven.
Andrea gefeliciteerd met je meisje ! ZUs Spannend ! good luck girl. Hier dus geen moment eraan gedacht dat mocht de bevalling beginnen en ik nr eht ziekenhuis moeten gaan, dat ik dan wel een probleem zou kunnen hebben met dit weer !hahah. ben daar niet echt mee bzeig. ook ik zelf het straatje aan geveegd. hmmm,,... wel erg actief nog om tegen het bevallingsmoment aan te komen. DUs het zal nog wel een maandje duren ! haha. Het kan maar zo. Ik ben er psysich eigenlijk wel klaar voor en klaar mee. vind het erg zwaar worden en mis mijn conditie en gemak om snel te bewegen, tillen, draaien, lopen enzo. KOM MAAR OP DIT WEEKEND!!!!!!!!
Heb een klein stukje teruggelezen, maar niet alles hoor Wil me voor de laatste loodjes toch bij jullie aansluiten. Ik ben Velobabe. Trotse mama van 2 stoere binkies. Getrouwd met Velobink. De oudste, Keano, is 4,5 jaar. De jongste, Jamie, is 2,5 jaar. Vandaag ben ik precies 38 weken zwanger van ons derde wondertje. Ik heb al de hele zwangerschap last van de ene verkoudheid na de andere. Daarom ben ik nu ook alweer wakker. Benauwd en hoesten. De huisarts doet niks/kan niks doen. Heel fijn. Verder gaat alles goed, ik ben trouwens 18 februari uitgerekend.