Wij zijn net terug uit het ziekenhuis, Hidde is daar gebleven Hij is sinds gisteren erg suf en was sinds woensdag erg onrustig. Ook dachten wij dat hij weer geler werd. Dus vanmiddag gebeld en via de huisartenpost naar de kinderarts gestuurd. Maar wat blijkt nu, zijn HB is te laag, hij krijgt al extra ijzer! Morgen horen we of hij misschien een bloedtransfusie krijgt. Heel vreemd om weer de kinderafdeling op de lopen en hem daar weer achter te laten. Ik hoop een beetje te kunnen slapen vannacht!
Ow Mopje... Heel veel beterschap voor je kleine mannetje! Wat vreemd! Wat zullen jullie hem missen nu.. Thuis ... Zus.. Zet m op he, Ik denk aan je!
@zus Al meer nieuws? Ben benieuwd. @mopje Vervelend dat jullie Hidde weer achter hebben moeten laten! Hebben ze een idee waar het lage HBgehalte door veroorzaakt is? Hier is het nog steede redldijk rustig in de buik. Alleen wederom om deze tijd klaar wakker... Gisteren met onze dochter met de slee gewandeld. Althans mijn man, ik sjokte er wat achteraan. Ligt er bij jullie ook zo'n lekkere laag? Toen we thuis waren was ikmhelemaal gesloopt. Heb 2uur geslapen, samen met onze dochter! Heerlijk was dat.
@Blue Thanks. Was trouwens al om 04.00 mijn bed uit, blijf maar hoesten. Succes met jullie zoektocht naar een nieuwe auto en veel plezier in de sneeuw. Oh..lees later auto total loss...met jullie alles goed? @Syrae Is dit je eerste kindje of heb je al vaker lang moeten wachten op je kleintje? @Zus Hoop voor je dat je bevalling snel voorbij is! @Madeliefke Ik voel iets aankomen, een hoestbui, geen wee, hihi. @Mopje Heel veel beterschap voor Hidde. Heb je nog een beetje kunnen slapen?
Mopje, wat erorm rot dat je Hidde weer in het ziekenhuis moet laten. Hopelijk mag hij weer snel mee naar zijn eigen wiegje/ledikantje! Hier gisterenavond van 21.00-2.00 voorweeen gehad, maar weet van mijn eerste dat dat niet zoveel zegt. Daar had ik twee weken lang iedere avond voorweeen zonder dat het doorzette. We blijven maar positief afwachten
@mopje: oh meid, wat vervelend weer in het ziekenhuis! maar hij is in goede handen. vriendin van mij heeft dat ook gehad met haar kleine hoor! een terugval is niet zo vreemd. nou, hopelijk wordt vandaag DE dag hier! een zondagskindje zou mooi zijn, toch dames? Ik ben al vroeg op en gedouched, wacht nu op de VK en (waarschijnlijk) het inbrengen van een balloncatheter om die ontsluiting nog meer op gang te brengen. Gisteraaf geen tabletje meer gehad, ze hadden niet het idee dat dat geen baat had, behalve mij veel harde buiken bezorgen. Ben vanmorgen wel mijn slijmprop verloren, dus hoop maar dat ik toch wel iets meer ontsluiting heb mogen krijgen (vannacht wel 2 paracetamol en een slaaptabletje van VK gehad, dus ik heb niet veel gevoeld) Succes aan alle andere dames. Ik wacht eigenljk nog steeds op iemand die me weer voor is! hahah!
@ velobabe, we waren de middelste van een ketting botsing. Gelukkig was alles met ons goed.ik moest wel ter observatie in het ziekenhuis blijven voor het geval de placenta zou scheuren of los zou laten.dus was wel enorm spannend, maar gelukkig deed de kleine het super! We hadden een opel astra station, maar mijn man wil nu graag de focus. @zus, nou het is een prima dag om te bevallen hoor! Hoop dat het ballonnetje zijn werk doet! @mopje, hopelijk knapt hidde goed op in het ziekenhuis en hebben jullie hem weer snel thuis. @Saskia, hier niet echt een gevoel dat er deze week wat gebeurt. Denk bij mezelf eerder over 2 weken. Mijn dochter kwam met 39,1 we zullen zien.
Mopje, wat rot dat Hidde nu weer in het zieknehuis is! Beterschap en sterkte voor jou en je man! Vandaag 37 weekjes Echt weer een mijlpaal he. Ik heb niet het idee dat er iets gaat gebeuren op korte termijn, maar ik ga ook niet zoveel meer weg. Normaal gezien ben ik wel een 'kroegtijger' maar als ik nu de kroeg binnenloop met zo'n dikke buik kan iedereen alleen nog maar over mn zwangerschap/baby praten. Daar zit ik nou ook weer niet op te wachten (heb ik JULLIE toch voor ). En toch ook ben ik wel een beetje zenuwachtig, stel je voor dat plots je vliezen breken... Wel doe ik nog elke dag boodschapjes om toch wat in beweging te blijven en anders kom ik helemaal niet meer buiten.
Hier ook de 37 weken mijlpaal behaald vandaag. Is toch een mooi idee. Ik ben er ook helemaal klaar voor. (het enige wat ik nog zou kunnen voorbereiden is de cakepops en de strikjes die ik straks wil gebruiken om de voortuin te versieren klaar maken). Ikzelf heb ook niet het gevoel dat het op korte termijn staat te gebeuren. Ik denk ook dat het nog minimaal 2 weken duurt, en nog eerder 4 weken. Maar goed, van mij mag het nu al wel. Ik herken het gevoel Adriana, gisterenavond hier ook een feestje en het lijkt alsof iedereen alleen maar met mijn buik bezig is. Ik vind het ook wel prettig om over wat anders te praten. Ik heb voortaan in de auto een onderlegger liggen voor het geval dat mijn vliezen toch zouden breken. Verder laat ik gewoon alles op me af komen. Is denk ik ook het makkelijkste
@Babyliciouss: Fijn dat Xam het zo goed doet. Rust maar goed uit! @Zus01: Spannend!! De duimen draaien hier voor je voor een goede bevalling vandaag! @Rommelen: Hier merk ik nog vrijwel niets, af en toe wat steken in mijn onderrug maar daar is het dan ook mee gezegd. Ik verwacht voorlopig nog niets, maar ben wel benieuwd of de vk dinsdag meer kan zeggen over evt. eerder inleiden dan 40 wk. @Blue21381: Balen om nu nog een nieuwe auto uit te moeten zoeken, maar wel fijn dat jullie een auto kunnen lenen. Hopen dat jullie snel slagen! @Mopje: Wat balen voor jullie! Beterschap voor Hidde en hopelijk knapt hij snel weer op!! @Adriana85/Miepens: Gefeliciteerd met de 37 weken mijlpaal! @Miepens: Herkenbaar dat ook eens over iets anders dan baby's willen praten Het is heel goed bedoeld, maar als iedereen er naar vraagt ben ik het ook af en toe wel beu om het steeds over hetzelfde te hebben. Gelukkig snapt mijn directe familie dat en laten zij het gespreksonderwerp baby vaak aan mijzelf over Hier is gisteren het bed op klossen gezet en zo meteen maar eens de ziekenhuistas gaan inpakken.
Pfoehhh, de hele ochtend bij hem geweest. Hidde was weer heel moe en wilde nauwelijks drinken Na weer bloedonderzoek blijkt wel dat hij heel hard bezig is om weer nieuw bloed aan te maken, dus dat is goed. Morgen wordt zijn HB weer geprikt en dan wordt besloten voor wel of niet een bloedtransfusie. Zijn HB was bij de geboorte al heel erg laag, ze denken door een bloeding in de placenta, en zijn bloed wordt nu zoals bij alle babietjes heel snel afgebroken, maar hij heeft geen "voorraad" zeg maar. En hij groeit ook nog eens heel snel! Gelukkig kennen we alle verpleegsters en weten we dat hij in goede handen is, maar het is niet leuk om hem weer te moeten achterlaten. Ook vreemd trouwens dat hij nu "gepromoveerd" is naar de grote baby afdeling, en dus niet meer in de wiegenkamer ligt waar de pasgeborenen liggen! Terwijl hij nog maar een weekje daar weg is! @Zus: zet 'm op vandaag!
@Madeliefke Als het goed is maken de voorweeen wel verschil. Misschien al ontsluiting? Ik heb het ook beide keren gehad. @Zus Ik duim voor je. Waarom wordt je ingeleid? En gewoon thuis dan? @Blue Gelukkig goed afgelopen dus. Lijkt me echt enorm schrikken. @Adriana en Miepens Gefeliciteerd met de 37 weken mijlpaal. Ik had me vorige week hier willen melden, maar omdat ik denk dat de kleine geen haast heeft heb ik er nog een weekje mee gewacht. @Miepens Waarmee ga je de voortuin versieren dan? @Koolmees Voor 40 weken inleiden doen ze volgens mij niet zonder medische indicatie. @Mopje Volgens mij is Hidde een echte bikkel.
blue, nee eerste kindje hier wel raar dus dat het zo veel rommelt, ik geloof dat dat normaler is bij een 2e... zus, ik duim nog steeds! hoop dat je nu ligt te bevallen! Mopje, heel veel sterkte! hoop dat het langzaamaan weer beter gaat met Hidde ondertussen! Hier trouwens ook een Ford, geen focus maar een fusion. Wij zijn er ook echt super tevreden mee!
Ik val in herhaling, dames...Maar blijkbaar wil mijn lichaam (of de kleine man) niet echt meewerken. Het ballonetje heeft nu voor ongeveer 2cm gezorgd, maar dus nog niet genoeg. Is er vanaaf wel 3cm, dan gaan ze morgen pas de vliezen breken en wee-opwekkers. Hoezo frustrerend??? Ik hoop, hoop, hoop, dat mijn lichaam vanavond wel het signaal doorheeft en dat mijn lichaam spontaan de bevalling doorzet (zonder hulp dus) want hier raak ik behoorlijk agressief van. Ik roep al drie dagen: morgen wordt 'tie geboren! Sorry voor hetzelfde verhaal, maar ik hoop morgen dan dus ECHT te kunnen zeggen dat ik ben bevallen van een gezonde zoon... We houden hoop!
@zus: kan me echt goed voorstellen dat je gefrustreerd raakt. Je kijkt hier al zo lang naar uit en dan denk je dat het nu ieder moment kan gebeuren omdat je ontsluiting hebt, duurt het alsnog dagen.. Ik hoop voor je dat je lichaam het zelf in gang zal zetten vanavond, anders veel succes morgen! Hier ook de 37 weken gehaald vandaag! Ben nu echt aan het aftellen...
Jemig Zus, je bent er echt lang mee bezig! Heb je ook helemaal geen weeën? Of voel je wel iets? Geen zondagskindje dus... Ik heb trouwens wel als een blok geslapen vannacht,hoefde er niet uit en heb van 11 tot 8 diep geslapen! Hopelijk lukt dat vannacht weer, ik ben er wel moe van. En ja, Hidde is echt een bikkel! Zonet heeft hij met al zijn kracht toch weer een heel flesje opgedronken, om daarna meteen in slaap te vallen!
@ Mopje, gossie.. die Hidde! Weten ze ook wat evt de oorzaak kan zijn van het te lage HB? Ik hoop dat hij snel weer opknapt en mee naar huis mag, lekker bij papa en mama! Dikke knuff voor jullie.. @Zus, jeetje meid! Zo duurt het wachten op jullie uk wel heel erg lang! Lig je op de verloskamers? Of inmiddels op de afdeling? Jammer dat ze de vliezen nu niet doorprikken, mocht je inmiddels 3 cm hebben! Toen bij mij die ballon eruit viel, hebben ze de vliezen dus wel gelijk doorgeprikt en 2 uur laten was X.am er dus! Heel veel sterkte met de laatste loodjes en ik hoop inderdaad dat je lichaam het zelf overneemt op het moment dat de ballon eruit valt en je niet tot morgenvroeg hoeft te wachten! Zet m op meid!
Hidde is geboren met een laag Hb, waarschijnlijk door een bloeding in de placenta. En die kleintjes moeten hun foetaal Hb afbreken en "volwassen" moeten aanmaken. Hidde heeft alleen geen grote voorraad en zijn Hb raakt dus op. Hij is nu hard aan het werken om nieuwe bloedcellen te maken, maar dat laat nog op zich wachten. Morgenvroeg weten we meer... Zonet was hij trouwens wel heel erg wakker, flesje in 1 keer op en daarna super wakker en mooi naar ons kijken! Heel fijn om zo naar huis te gaan, kan ik zo weer goed slapen.