het heeft even geduurd maar ik kan nu met trots mededelen dat wij gisteren om 16.58uur onze zoon, Rune, in onze armen heb mogen sluiten. na bijna geen ontsluiting te hebben gekregen met de weeenopwekkers, is uiteindelijk besloten om tot een keizersnede over te gaan! was even een omschakeling maar het uiteindelijke resultaat is het het allemaal waard geweest! Rune is een gezonde vent van ruim 4326 gram! hij is heel lief, huilt bijna niet en slaapt veel we zijn zo enorm trots! en ondanks de napijn van de ks, geniet ook ik ten volste! hierbij een fotootje van onze knul Bekijk bijlage 221719
@Saskia81: Vandaag is er geen echo gemaakt, dus geen gewicht geschat, maar bij de echo afgelopen woensdag werd de baby door de computer op 3100 gram geschat (buik bijna 3 wk voor, hoofd 2 wk voor), de verloskundige schat nu rond de 8 pond bij 40 weken als het zo doorzet. @Blue21381: Wat balen lage bloeddruk, rustig aan en hopen dat het snel beter wordt en je je snel beter gaat voelen! @Jacky78: Wat een goed nieuws, super!!! @Zus01: Jaaaaa daar is hij dan eindelijk! Gefeliciteerd met jullie prachtige zoontje, geniet ervan!
@zus, Gefeliciteerd met geboorte van jullie zoontje. Ook al een flink ventje. Wat een knapperd. Fijn dat de controles allemaal goed zijn. Ik mag morgen. Tja, volle maan...ik ben nu alleen maar bang dat het niet deze volle maan is, maar pas de volgende.
Zus, proficiat met de geboorte van jullie zoon!! Wel vervelend dat het uiteindelijk toch een keizersnede is geworden. Hoop dat je vlot herstelt! Jacky, hoe zwaar schatten ze jouw kindje nu? Hier nu 2800 gram. Volle maan, ik zeg geen nee...
Bijna 2400gram. Ik wacht met smart op de krampen vanwege de volle maan... Maar ben bang dat het stil blijft.... Werd er net nogmaals op gewezen door een vriendin.
Pfff er is weer veel gekletst vandaag!! Zus: Proficiat met je zoon! Je hebt lang moeten wachten maar het resultaat mag er wezen!! Lief ventje hoor! Jacky: wat goed dat de kleine weer wat meer gegroeid is, is toch een geruststelling he. Babyliciouss: wat een schattige foto van je twee knulletjes! Miepens: echt een mooie tas hoor, en je bent vast blij dat je nu de knoop hebt doorgehakt! Bij mij is eindelijk de nesteldrang een beetje toegeslagen. Heb vandaag de ramen gezeemd en de gordijnen gewassen, morgen alleen boven nog zemen. En ik heb nog tal van plannen voor de rest van de week dus ik hoop dat de volle maan op mij geen effect zal hebben . Mijn mannetje zit ook thuis vanaf vandaag ivm de vorst (hij werkt in de bouw) dus hij doet het 'gewone' werk in huis. Ik ga nog ff filmpje kijken met mn vent, verder iedereen een goede nachtrust gewenst!
Zus: Een zoon! Wat een schatje... Jammer dat je na zolang wachten toch nog een keizersnee moest... Maar nu hij er eindelijk is, zal je dat achteraf ook niet meer uitmaken! @Jacky: goed nieuws, je kleintje groeit toch nog goed in je buik. Spannend hoor wie nu de volgende is... Ik ga zo mijn mannetje in bad doen, fles geven en dan hopen dat hij een paar uur (lees 4 a 5) wil slapen!
hoi hoi hoop reacties ineens! Als eerst: zus vn harte met je zoontje en wat een bijzondere naam. hoe ben je erbij gekomen? Fijn dat hij met een KS is gehaald denk je missch achteraf, had best pittig geweest denk ik anders? ik ben natuurlijk ieders bericht alweer vergeten om er op te reageren, dus ik hou het even kort watn ik moet echt gaan slapen! straks ga ik even bevallen want het is volle maan haha. Lees overiens in mn onderschrift dat mn kind nu zo groot is als een WATERMELOEN !!!? nee daar worden we blij van Kan het nog nadrukkelijker zeg ! pff Hier vanmid bij VK geweest. bloeddruk was weer goed 55, dus prachitg. kindje lag nog niet vast en kan nog veel dieper, dus als de vliezen breken dan moet ik nog steeds direct bellen. Slaap lekker!!
Nog even een peiling hier hoe jullie er over denken: We geven straks een kraamfeest in een mooi paviljoen van 14.30-17.00u. Nu heb ik zoiets van koffie/thee/ limonade en beschuit m muisjes en that's it. mijn man vind dat er ook een wijntje/biertje geschonken moet kunnen worden en evt fris als men dat bij t barretje vraagt. hij drinkt zelf bijna nooit alcohol. Maar het is toch een soort algemene regel dat je geen alcohol drinkt op een kraamfeest? en daarnaast vind ik dat ook niet echt een tijd voor een borrel. En tot slot...loopt het ook in kosten natuurlijk op. Hoe kijken jullie heir tegen aan?
Ik haak even in hahaha, vind het nu toch wel allemaal heel spannend worden zeg!!! Ik moet morgen weer naar de vk, maar baby ligt tot nu toe niet ingedaald. Wel met hoofdje naar beneden gelukkig, wat vorige week nog een dwarsligger was.... En hahaha, een watermeloen! Ik zeg, dat gaat mij niet lukken eruit te persen hoor!!!! Ohhh meiden, het duurd nu niet lang meer!!!!! @Zus: gefeliciteerd met jullie zoon, indd een plaatje zeg!!!! En die volle maan zal hier ook wel nix meer doen. Heb wel kramp, maar ik denk dat ik even een bezoekje aan de wc moet doen.... XXXX
Zus, eindelijk! Vn harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Rune! Wat een heerlijk tevreden mannetje zo op de foto! Wel jammer dat de ontsluiting helaas niet door gezet heeft, maar het resultaat is er natuurlijk niet minder om! Geniet van jullie nieuwe aanwinst en knap snel op! @Pina, wij houden ook een kraamborrel. Wij hebben wel besloten om bij aanvang koffie met vlaai aan te bieden, verdere consupties zijn dan ook frisdrank of een glaasje wijn/bier. Ook bieden wij nog een paar hapjes aan gedurende de volgende uren. De borrel houden wij ook van 14.30-17.30u. Hier vandaag de laatste dag kraamzorg, heb voor morgen ook nog 5 uurtjes staan, maar dan zou er voor 1 dag iemand anders komen en daar heb ik niet zo'n zin in. Vandaag dus afscheid nemen van mijn kraam en stagaire. *slik* In t begin moest ik heel erg wennen dat ze er waren, omdat ze nogal wel een beetje aanwezig zijn, maar nu ik me zelf vooral mentaal al een stuk beter voel, kan ik t goed vinden met ze en vind ik t erg gezellig. Vandaag is manlief ook voor t eerst naar zn werk (1 dag op en neer naar Den Haag vanuit zuid-limburg) en dat word gelijk een latertje. Vandaag dus de laatste avond en nachtvoeding alleen gedaan en straks het spitsuur rond etenstijd! Weer even wennen, je eigen ritme een beetje oppikken, toch weer een grote stap! En ja, ons mannetje zat een week geleden nog voor een paar uurtjes in mn buik... t voelt wel weer even als een herbeleving voor me nu. Is denk ik ook wel even goed voor me, want ben vooral de eerste dagen wel even behoorlijk onder de indruk geweest dat X.am er ineens zo snel was! Bij R.oann duurde de bevalling 24 uur, dan leef je er een beetje naartoe, maar nu was t gelijk.. kiekeboe! En vang me maar op, want ik ben er al, hihi.. Ben trouwens wel benieuwd.. heeft de volle maan nog babytjes op de wereld gezet hier vannacht???
@ zus van harte met de geboorte van jullie zoon. Het duurde even maar nu eindelijk genieten! Hier nu eindelijk 37 weken, maar ze moet toch even blijven zitten want de ketel is er vanmorgen mee gestopt. Geen warm water en geen verwarming dus. Ik baal er enorm van want vanwege drukte weten ze niet zeker of ze er vandaag al iets aan kunnen doen. Vertel dat aan een hoogzwangere :x
Babylicious, wat je schrifjt over een niuewe stap dat je vanavond het alleen gaat doen met de kids, voor het eerst...ik ben daar zelf ook heel benieuwd naar! hoe dat zal gaan. waarschijnlijk loopt het allemaal vanzelf, mar toch je bent je er wel even van bewust dat het een bedrijfje begint te worden he? Voel je je verder goed? geen erge last van de hormoonverandering gehad afgelopen dagen? Dat had ik wel. Geef je overigens BV? hoe gaan de andere kindjes daar mee om? mijn zoontje is straks 17mnd en ben bang dat hij er een beetje jaloers van wordt..maar om daar nu geen bv voor te gaan geven... Hier dus ook geen baby. Wel een jammerend kind met een volle luier vannacht en natuurlijk...........gaat mama wel weer het bed uit om dat te regelen. pffff...vaders blijft de laatste tijd wel erg vaak in zijn bedje ' doen alsof hij niets hoort en slaapt...' !!! grrr...en dat voor een Hoogzwangere die de rust hard nodig heeft. mopper mopper... Hoe gaat dat bij jullie? ALs ik mijn man een por geef en zeg dat/wat ie moet doen, gaat ie wel hoor, maar dat wil je ook niet altijd moeten doen he. Bij veel meiden lees ik dat het kindje nog niet vast ligt! opvallend. Ik heb weer een alleen dagje vandag, zoontje nr sch ouders gebracht voor hun oppasdag, die houden we er in...wat zal ik eens gaan doen vandaag?.. xx
@Zus Gefeliciteerd met je kleine bink Rune! Ik heb morgen om 13.45 de controle bij de vk. Zie de kleine nog niet snel geboren worden hoor. Ben benieuwd of ze nog wat zinnigs te melden heeft. Mijn bloeddruk is altijd goed en de hartslag van de kleine ook. Gelukkig maar natuurlijk
Zus gefeliciteerd! mooi mannetje hoor geniet ervan en succes met je herstel! Hier geen kindje Leuk dat je aansluit lenthe
@Zus, van harte gefeliciteerd! Wat een rot bevalling heb jij gehad, 4,5 dagen dat je ermee bezig was! Gelukkig hebben jullie nu een mooi en gezond kindje gekregen! Bijzondere, maar ook mooie naam! Hoe zijn jullie daar zo opgekomen? @Kraamborrel, naar mijn idee hoort daar wel aanvullend drinken bij + hapjes. Het kost wat, maar alle mensen verspreid op kraamvisite kost ook een berg geld (zeker die mensen die een paar weken later een avondje komen, zet je ook lekkere dingen op tafel). Vaak komen mensen ook wel met dure cadeaus aan (mooi setje kleding kost zo 15 euro). Wij geven geen kraamborrel, maar mijn man is dan ook een maand vrij. Als hij dat niet had, zou ik het ook wel een mooie oplossing vinden. Vanochtend weer helemaal goedgekeurd door de verloskundige, ze werd helemaal blij van me! Ik was nog zo actief, dat maakte ze niet vaak mee met een hoogzwangere vrouw. Maar het gaat hier dan ook wel waanzinnig, dus ben er ook erg dankbaar voor! Wat ook scheelt, ben nog maar 8 kilo aangekomen sinds het begin! @meiden die niet weten wat het geslacht is: krijgen jullie ook zoveel voorspellingen? Ik krijg van iedereen te horen dat we een meisje krijgen, omdat ik zo'n klein buikje heb! Ben wel benieuwd of jullie dat ook hebben en of dat ook zo zijn uitwerking heeft bij jullie. Ik begin er bijna in te geloven namelijk...
@Vollemaan: Dus helemaal geen volle maan kindjes geboren hier? @Miepens: Succes met de controle vandaag! @Adriana85: Handig die nesteldrang Hier heb ik ook nog wel wat extra schoonmaakplannen, maar tot nog toe is de drang niet sterk genoeg om eraan te beginnen @Mopje: En heeft je mannetje goed geslapen? @Pina82: Een watermeloen klinkt idd wel schokkend haha, ik las net op nu.nl dat er ook ergens een kind van 15 pond is geboren, dus dan kan het bij ons alleen nog maar meevallen @Lenthe87: Succes bij de VK vandaag! @Babyliciouss: Succes met de laatste kraamhulpdag en de overgang daarna! @Blue21381: Oh nee wat balen met dit weer Hopen dat het snel weer gemaakt kan worden! @Velobabe: Alvast succes voor morgen bij de VK! @Hetlichtje: Fijn dat je weer helemaal goedgekeurd bent! Hier ook nog maar 4 kg aangekomen deze zwangerschap, wel fijn, hoeft er straks ook niet zoveel vanaf Hier weten we ook het geslacht niet en ik krijg ook verschillende voorspellingen, maar die lopen nogal uit elkaar. Zelf heb ik sinds de 3d echo het gevoel dat het een meisje is, maar we hebben echt geen idee.
Hier heeft volle maan ook geen effect gehad!!!! Wat stom...... Maar goed, ik verwacht vanaf nu nix meer, kan het altijd nog meevallen (of niet haha)... Wij weten het geslacht ook niet. Met de voorspellingen is het indd erg, iedereen denkt te weten wat het wordt! Nou mooi....wij hebben zelf geen idee haha. Moet vanmiddag naar de vk, maar heb er eigenlijk geen zin in.... Mijn bloeddruk is altijd 70/115 en ik kan zelf wel voelen hoe de baby ligt. Maar ja, ik moest persee elke week komen... Dus we zullen het wel weer zien. Poeh, hij is nu wel even flink aan het bewegen!!! XXX En indd....mannen!!!!!! Die van mij is nu ziek thuis (kriebelhoest, loopneus, keelpijn).... Heel vervelend hoor, had ik afgelopen week ook. Maar voordeel van papa zijn is dat je dan wel de hele dag in bed kan blijven liggen.... :x Terwijl ik er gewoon uit moest, vanwege ons meiske. Dan denk ik tja...... En dan heb ik dat hoogzwangere nog niet eens meegeteld! Eigenlijk niet eerlijk.....