15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik was vandaag uitgerekend... Maar heb Hidde al 6 weken! Gek gevoel hoor... Ik leef wel heel erg met jullie mee, met al die verhalen ben ik ook een beetje blij dat ik niet zo lang met een dikke buik heb gelopen :)

Adriana en Koolmees: sterkte en succes morgen. We hopen op 2 hele mooie kindjes!

De andere dames, houd de moed erin dat de weeën snel gaan komen!

2. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Koolmees en Adriana: Heel veel sterkte, succes en geluk toegewenst morgen! Ik hoop dat jullie ervan kunnen en mogen genieten!

Ik had al 2 dagen niet gekeken en had wel wat baby's verwacht, maar niet dus! Nou, dat komt morgen/dinsdag vast wel goed...

Hier gaat ie nog steeds erg lekker, alleen de laatste 2 nachten ineens 4-6x per nacht uit bed om wel 10 druppels te plassen. Dat vind ik zo zinloos. Gelukkig lig ik zo weer te slapen.
    Morgen krijg ik al de overige enveloppen binnen, dus dat gaat lekker snel. Ben wel tevreden over de drukker!

Mijn man heeft last van nesteldrang, heerlijk! Hij heeft gisteren alle lampjes gerepareerd/aangesloten! Dat was nog wel even werk. Ook hebben we nu een trapleuning en is de schuur wat netter. De auto door de wasstraat en dat vond hij niet netjes genoeg, dus is hij nog naar een andere wasstraat gereden (lol)

Hebben jullie mannen ook zulke rare dingen/nesteldrang?

3. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ik ga zo weer ff in bad, merk dat ik daaardoor wat meer voorwerk krijg erna, dus dt doe ik wel haha. en heb mijn man al geseind dat er ' gewerkt' moet gaan worden straks op de slaapkamer hahha, jolig.

ik heb trouwens net een filmpje geschoten van mijn buik die 'ademt', ik heb geen angelsound nodig, zie zelf aan buitenkant of er leven in zit:)

ff kijken of ik m kan uploaden.... ahh lukt nie tmet filmpjes jammer...:(

4. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden succes morgen! Er blijven niet veel wachtenden meer over. Hier is het gewoon rustig...helaas.

5. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Adriana85: Nee zenuwachtig niet, wel gezonde spanning. Ik ben vooral heel benieuwd hoe het zal gaan en nieuwsgierig naar ons kleintje. Jij ook heel veel succes morgen! Bij mij zal het pas dinsdag echt zover zijn verwacht ik.
    @Alle anderen: Dankjewel voor de succeswensen! Wij hebben volgensmij wel internet op de kamer, maar ik heb geen idee of ik daar aan toe ga komen. De bevalling zal waarschijnlijk pas dinsdag zijn (als de ballon z'n werk doet) en dan zal ik nog zeker t/m woensdag of donderdagochtend in het zkh moeten blijven ivm het in de gaten houden van de suikerwaardes van de baby. Maar zodra ik kan hou ik jullie op de hoogte ;)
    En ik hoop dat er de komende dagen hier nog wat meer bevallingen zullen zijn, vooral bij degenen waarbij het al zolang rommelt! :)

6. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Koolmees en Adriana, heel veel succes morgen meiden!!!! ;)

Ik ga zo maar naar bed.
    Tis zo'n raar gevoel dat morgen mijn uitgerekende datum is... ;)
    Daar leef je dan zo lang naartoe, maar nog geen baby die aanstalten maakt haha.
    Hij is erg druk vanavond, kan zo die dikke kont voelen bewegen... :D
    Ook wel redelijk wat harde buiken.
    Maar zal weer nix worden. Hmm, van mij mogen de weeën nu wel komen!!!!
    Morgenmiddag staat het natuurmuseum op de planning, beetje afleiding.
    Maar ja, heb liever mn baby natuurlijk hihi!!!!!

We zullen weer af moeten wachten helaas.....
    Maar lang zal het nu niet meer duren, hoop maximaal nog 8 dagen... :p

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mopje
    Gek he, hidde is inderdaad gewoon alweer 6 weken en er zijn ook gewoon nog kindjes die nog niet geboren zijn!

Koolmees & Adriana
    Heel veel succes morgen/overmorgen.
    Dat jullie maar snel jullie kindje bij jullie mogen houden!

@ Lenthe
    Ja de 40 weken heb jij glansrijk gehaald! Hopelijk worden de harde buiken snel het echte werk.

Hier gaat het fantastisch trouwens. lynn wil alleen niet echt aan de borst. Hapt heel goed, maar is te lui en stopt dan weer.... Maar het kolven loopt goed en zo weet je wel wat ze daadwerkelijk drinkt.
    Kraamhulp is ook echt leuk en gezellig. Nee, wij genieten hier echt met en van elkaar!
    Hopelojk gaat het dadelijk bij de rest ook zo goed!

8. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Typ ik een heel berichtje, berichtje weg, grr.

@Mopje
    Weer eens wat anders dan voor de derde keer richting 42 weken.

@hetlichtje
    Mijn hubbie wilde ook al de auto wassen.
    Hoefde van mij niet ivm sneeuw.
    Nu ligt er inderdaad weer een dun laagje sneeuw, bah.

@Pina
    Hard gewerkt met resultaat?
    Hier niet.

@Blue
    Kan elk moment veranderen, maar het hoeft niet.
    Om gek van te worden.

@Koolmees & Adriana
    Succes vandaag en morgen.

@Lenthe
    Gefeliciteerd met de 40 weken!

@Jacky
    Fijn dat het goed gaat.
    Vergeet je je banner niet aan te passen :D

9. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@mamaleonie, ook hier zag ik alle mensen verkleed langslopen, gisteren was ook hier de optocht. Volgend jaar ben ik in elk geval weer van de partij!

@Lenthe, vandaag je uitgerekende datum! Ook ik was vandaag uitgerekend, wat een vreemd idee eigenlijk, X is woensdag al 3 weekjes oud!

@Andrea, we hebben dezelfde gedachte! Fijn dat jullie heerlijk aan t genieten zijn en de kraamhulp bevalt!

@Adriana en Koolmees, vandaag DE dag! Spannend meiden, zet m op! Was Adriana niet gelijk om 8u aan de beurt??? Dan is t al bijna zover! Succes!!!

@Stripbeleid, vreemd dat er zoveel verschil inzit qua beleid! Ik vind het sowieso vreemd, als je overal hoort dat het gehele beleid overal zo anders is!

@Mopje, ik zie dat beide kids qua gewicht ongeveer hetzelfde oplopen. Zit Hidde nu op 6x100cc? Wij hebben X van gisteren ook op 6 voedingen, maar dan van 120cc. Merkte, nu het kuurtje voor de spruw aanslaat hij ineens weer een stuk beter ging drinken en met 110cc niet meer verzadigd was. Ik mocht dan van het CB over op 6x 120cc en tot aan de eerste afspraak op het CB volgende week evt uitbreiden naar 6x 130cc.
    Moet Hidde trouwens nog terug op controle bij de KA?

X moet donderdag op controle, hij had bij de geboorte een klein 3e oortje/bij-oortje. Dit kan wijzen op nierproblemen. Hij is toen gelijk nagekeken door de KA en moeten nu met m op controle. Gelukkig is het 3e oortje, dat waarschijnlijk een klein ieniemienie huidflapje was, 2 dagen na de geboorte "afgevallen"/afgestorven. Er zat dus geen bloedtoevoer naar dit stukje huid, dus ik ben benieuwd of er dan nog wel risico is voor een evt nierprobleem. Al verwacht ik dit zelf niet, want plassen doet hij maar al te goed! (en natuurlijk t liefst als zn luiertje net af is ;))

10. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Pfff, ik baal zo gigantisch!!!!!! :)
    Gisteravond beebje giga druk, en daarna van 23 tot 1.30 uur alleen maar pijnlijke harde buiken gehad om de 5-7 minuten....
    Maar het is gestopt!!!! :x Getsie....
    Had zulke goede hoop...pfff....

Naja, hopen dat die slapeloze uurtjes me wat centimeters hebben opgeleverd.
    Alvast voor het echte werk.... ;)

11. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoop met je mee lenthe. Net terug van de vk en mijn bloeddruk was weer wat aan de lage kant. Nu snap ik weer waarom ik me af en toe zo naar voel. Verder was alles prima en is het afwachten wanneer de kleine wil komen.

12. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    @Koolmees en Adriana: heel veel succes vandaag!! We hopen op goed en vlot bericht!

@Lenthe: ik hoop dat het na het gerommel nu door gaat zetten voor jou! uitgerekende datum zou mooi zijn toch:)

@Mopje: jeetje 6 weken alweer! Wat vliegt de tijd ofniet? Hoe gaat het nu allemaal? Hoe groot en zwaar is Hidde nu?

@hetlichtje: fijn dat je je zo goed voelt. Ik voel me gelukkig ook nog erg goed en fit. Slaap ook nog goed en veel.. Nesteldrang bij mannen....fijn dat ie van jou dat heeft hahaha, geniet ervan! Die van mij is nu druk met zijn zaak om alles goed af te wikkelen zodat hij er straks voor ons kan zijn.

@Pina: hoe ist nu? Hebben je activiteiten geholpen om wat op gang te brengen?

@Blue: mooi dat alles weer goed was bij de vk!

@Jacky: super dat jullie zo genieten, moet ook! Grote zus trots?

@Ve"lobabe: hoe is het met jou?

@Babyliciouss: haha dat plassen zonder luier, zo herkenbaar. Was hier ook favoriet, je let de hele tijd op maar ineens uit het niks zit je weer onder hahaha... Ben benieuwd wat ze donderdag zeggen. Loopt verder alles goed?

13. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Ik was gisteren in bed wat misselijk en koud? Ook krampen gehad maar goed geslapen. Nu een zeurderige buikpijn en rugpijn... En verkouden, niet normaal, alledrie hier!

Vanmiddag nog ff met mijn zoon en broertje/schoonzusje naar het kindercarnaval als ik me goed voel. Altijd wel gezellig!

Mijn broertje heeft het al die tijd volgehouden dat ik de 21ste zou gaan bevallen, ben benieuwd aangezien hij het bij mijn zusje en bij mijn schoonzusje ook goed had;)

14. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi Hoi,
    Wat spannend vandaag voor de meiden die ingeleid worden.
    En inderdaad een groot verschil. Mopje die al een kindje van 6 weken heeft, terwijl het bij sommige van ons misschien nog wel 3 weken kan duren. Pff..

Hier een slechte nacht achter de rug. Ten eerste vanwege het maagzuur, ten tweede omdat ik blijkbaar snurk. En dan maakt mijn vriend me wakker. Niet bewust, maar ik merk het wel. uiteindelijk heet hij vannacht om half 4 zijn biezen gepakt en is op zolder op het logeerbed gaan liggen. Nouja, hij moet morgen weer werken, dus ik geef hem groot gelijk!

Zelf zit ik even niet lekker met mijn gewicht. Ik probeer nu in de gaten te houden of ik dus geen zwangerschapsvergiftiging ofzo aan het ontwikkelen ben. Donderdag heb ik wel ctg gehad, maar ik hoef pas aanstaande vrijdag terug. Dat is voor mijn gevoel een eeuwigheid. Nu viel het me vanochtend op dat mijn gezicht weer wat was gezwollen (kan ook van de slechte nachtrust zijn) maar ook dat ik weer 700 gram t.o.v. eergisteren ben aangekomen. Dus ik ben bang dat ik nog meer vocht ga vasthouden.
    Opzich zou ik graag mijn bloeddruk willen weten, maar ik heb zo'n aparaatje niet. Maar ik vind het nogal iets om daar voor te bellen. Ik heb geen tintelingen in mijn armen en ik heb ook geen vlekken voor mijn ogen. Dus ik zit nog een beetje in dubio wat ik ga doen.
    Misschien even afwachten tot morgen en als mijn gewicht niet is gedaald toch maar even bellen of ik mijn bloeddruk niet mag laten controleren????

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @Miepens, ik zou gewoon bellen als jij het niet vertrouwt. Even bloeddruk meten en je weet al veel meer, ben je zelf ook veel geruster! Ik snurkte ook als een gek trouwens, maar na de bevalling was dat meteen over!

@mamaleonie: spannend dus morgen ;) Wie weet heeft hij weer gelijk!

@lenthe: het begint te komen misschien???

@Baby: Hidde mocht van de ka maar 6 x 90cc, maar dat is echt weinig... Hij krijgt nu 95-100 per flesje en ongeveer 6 of 7x per dag. Drinkt het niet altijd leeg. 's Nachts wil hij wel bij me drinken, dus als hij dan niet wil slapen (overdag is slapen natuurlijk geen probleem...) krijgt hij de borst en daarna slaapt hij wel lekker. We moeten in april weer terug naar de ka. Vanmiddag voor het eerst naar het cb. Ik ben benieuwd hoe dat is. Heb al vaak de verhalen van vriendinnen gehoord! En dat plassen... vooral als papa de luier verschoont en die staat dan bijna te vloeken:p

@Jacky: valt Lynn dan ook in slaap? Hidde hapt nu wel, en zuigt af en toen, maar valt dan in slaap... Alleen 's nachts en af en toe overdag drinkt hij wel. Ik vind het wel moeilijk om er dan achter te komen hoeveel hij drinkt aan de borst.

16. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Nou, het gerommel is er weer een beetje vanaf..... :(
    Echt zo jammer!!!
    Dit wordt niet mijn dag............hmm..... ;)
    Of er moet snel verandering in komen hahahaha....het kan nog.
    Heb dan nog 12 uurtjes de tijd om te baren, moet lukken joh.... :p

17. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Wil oooooook !!!

18. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Haha....

Nou, het gaat hem hier vandaag niet meer worden hoor!!!! ;)
    Denk dat ik er wel langer dan 5 uren over ga doen, dus geen 20e voor mij.
    Maar hoop wel dat ik vanavond weer die harde pijnlijke buiken heb, en dat ze deze keer gewoon doorzetten!!! :D
    Duim duim duim..... :p

Van een vriendin hoorde ik (en zij hoorde het vandaag van haar vk) dat je vanaf nu met 41 weken ingeleid mag worden. Er zijn nieuwe richtlijnen waar ze dus gehoor aan MOETEN geven, mocht je dus ingeleid willen worden met week overtijd. Vanaf nu kan het!! Klinkt wel aantrekkelijk moet ik zeggen!!! ;) Dan zou ik sowieso mn baby nog in februari kunnen hebben..... ;)

19. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met inleiden zijn ze zoiezo al makkelijker geworden. Als je het echt niet meer zou trekken lichamelijk doen ze het al vanaf 37 weken hier. Is bij mijn ex collega zo gegaan. Ik wil wel proberen de natuur zijn gang te laten gaan, maar ja ik wil dan ook thuis bevallen.

20. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Hoi lenthe, dat is altijd al, va 41 wkn. Alleen afhankelijk van de tijd en drukte vd verlosk maken ze een afspraak. Mijn vk hebben ook spreekuur dagen dus kunnen ze een zo turnen dat je toch 'pas'' op 41.3 zit bijv.

Heb trouwens sinds een half u echte zeurderige pijn in m'n rug. En ben ook helemaal klaar met mm dag, heb alle zooi de boel gelaten en lig lekker op bed. Kan me niets meer schelen. Voelen jullie je kind ook minder met de dag...?

Deel Deze Pagina