hee wat is het weer rustig hier !laatste post van mijn gistereavond. niets gebeurd? ik heb onrustig geslapen, heb nog even de hele bevalling (thuis) nagelopen in mn slaap geloof ik. 4x naar de toilet geweest. last vn mn rug gehad en uitstraling naar 1 been. bleh. niet super erg maar tch aanwezig. ik heb vaeel harde buiken vandaag al. straks bezoek, hopelik zet iets door. x
Goedemorgen, Ja, het is inderdaad rustig. Ik denk dat dat komt omdat we op dit moment allemaal in spanning afwachten op de bevalling of druk bezig zijn met de kindjes die al zijn geboren. Ik persoonlijk maak weinig mee. Vannacht weer heerlijk geslapen en eerder opgestaan dan normaal. Helaas weer dik 300 gram aangekomen, dus ik heb vanochtend de verloskunidge in het ziekenhuis gebeld om te vragen of ze toch niet even willen kijken naar mijn bloeddruk. Ik ben gewoon in een week tijd weer 1,5 kilo aangekomen. (laatste 2 weken dus ruim 2,5). Vind ik niet meer normaal. Ze zouden me terugbellen, maar dat was een uur geleden. Niet dat het haast heeft, maar wel vreemd dat het zo lang duurt. Nu zit ik maar een beetje op hun telefoontje te wachten en te ontbijten....
Hier niets nog. Mijn meisje is weer naar het Kdv dus ik kan weer even relaxen. Lig nog lekker in bed te luieren. Nu kan het nog dus probeer er maar van te genieten. Binnen drie weken is ze er....pff lijkt nog zo ver weg.
zo, ik ben net teruggebeld door de verloskamers. Ik ga gewoon weer een half uurtje aan de ctg liggen en mijn bloeddruk wordt gemeten. Nou, ik ben benieuwd!
Ik ben weer van de ctg af. Bloeddruk was hetzelfde als vorige week. Dus dat is opzich wel goed. Maar ze willen toch wat urine testen. Helaas zeiden ze dat pas net op het einde. Dus nu moet ik een dik half uur wachten op de uitslag. Gelukkig heb ik mijn ipad en gratis internet in het ziekenhuis. Dus dan wacht ik hier maar... Ik kwam net nog iemand van mijn zwangerschapsgym tegen. Die is twee dagen geleden bevallen van een tweeling. Was wel leuk om die te zien. Mar ik baal wel een beetje, want alle dames van mijn zwangerschapscluppie zijn allemaal al bevallen. 1 bij 38 weken en de rest allemaal eerder. En dan zit ik nu echt al tegen de 40 weken aan. Ik weet dat ik geduldig moet zijn en dat de meeste van die bevallingen ook niet ideaal waren (paar spoed keizersnedes etc.) maar toch... Ik wil ook!!
@Miepens, veel succes!!! Je moet helaas ALTIJD lang wachten in het ziekenhuis... En ik wil OOOOOOOK! Waarom moeten die van mij nou weer zolang blijven plakken!!! Ben alweer ruimschoots de 40 voorbij, baal enigzins toch wel wat hoor meiden, sorry. Al mn vriendinnen zijn voor de 40 bevallen...tja... En dan voel je je al snel een uitzondering. Gisteravond wel weer harde buiken, maar niet regelmatig. WANNEER mag ik nu bevallen? Ik geniet echt nog van de baby in mn buik, maar ja...het mag nu ook wel eens komen!
Ik kom net weer van de verloskundige. Ze kon me nog niet echt strippen. 1 cm ontsluiting, hoofdje kon ze voelen. Wel veel bloed verloren en nu maar weer afwachten maar we denken beide dat het nog wel ff duurt. Volgende week de 28ste weer terug voor controle mits ik niet eerder beval,ben dan 40+1. Mijn vriend gaat zo zwemmen met Ruben en ik ga ff rustig aan doen. Vanmiddag met Ruben naar tuincentrum ff loeren. pina: hopelijk zet het door! Blue: lekker ff genieten van de rust, verlangen we straks vast nog wel naar terug! Miepens: fijn dat ze je nog ff controleren en dat de CTG goed was. Urine is ook vast goed joh!
Hier ook een rustig ochtendje. Lekker uitgeslapen tot 10:30. Manlief heeft dochter naar KDV gebracht. Ze was vannacht wel aan het spoken. Om 2 uur maar een schone luier en fles, maar om 4 uur weer huilen. Liet zich niet troosten, dus bij ons in bed. Niet ideaal als je bijna 40 weken zwanger bent, want het slapen is al lastig genoeg zonder dreumes erbij
En wat betreft langer blijven zitten: voor het kindje is het alleen maar goed hè? (althans, als het niet TE lang blijft zitten). 37 weken is zelfs een randprematuur. Ik stel me gewoon in op een lekkere dikke baby met veel vetjes en reserves
**breekt in**... herkenbaar.... ok, nog geen 40 weken.... maar herken het wel... ga maar even weeen dansje doen voor jou (en rest februarimama's)... want maartmama's (ik nog lang niet trouwens) worden ook ongeduldig... ** breekt uit**
@lenthe, ja, het is niet leuk als iedereenin je omgeving eerder is bevallen. Maar ik probeer me ook te troosten met de gedachte dat de meeste/gemiddelde vrouw pas na de 40 weken bevallen. Dus, tja... Het zou dan tijd voor je worden. Jij hebt in ieder geval harde buiken etc. Ik voel verder helemaal nog niets.... @mamaleonie, waarom kunnen ze nog niet strippen? Moet je dan meer ontsluiting hebben?? Ik ben ondertussen weer thuis. Urine was nu helemaal goed, dus ik moet nu maar weer afwachten. Vrijdag gewone controle bij vk, dus ben benieuwd wat ze dan weer gaan zeggen...
Miepens fijn dat alles goed was. Ze heeft wel wat "gewroet" bloed nu nog maar bij Ruben heb ik het echt als pijnlijk ervaren maar nu voelde ik niks. Welja, gewoon afwachten meer kunnen we niet.
@mamaleonie, vorige week hebben ze bij mij ook gevoeld of ik ontsluiting had, maar dat was niet het geval. Ik vond dat ook al pijnlijk en bloedde ook meteen. Maar dat bloeden was al snel over en ik heb nog 2 a 3 dagen last gehad van wat bruine prut. Het heeft bij mij in ieder geval geen effect gehad... Misschien dat ze overmorgen het nog eens wil doen.
Dat strippen en toucheren lijkt me maar naar als ik dit zo hoor! Ik zat er ook aan te denken om te vragen als ik maandag weer op controle moet, maar ik twijfel een beetje. Zijn jullie beebs trouwens ook zo druk? Die van mij is veel aan het draaien en duwen, krijg er harde buiken van. Vooral 's avonds is het feest.
Wroeten op verzoek hi hi. @babyproj, voor 41 wkn strippen ze toch niet op vraag. Alllllemaaaaaal geduld !
Ja, het wasecht wroeten Mijn meisje is vooral s avonds erg druk met wiemelen. Haar voetje gaat dan echt open neer. Ik geniet daar wel enorm van. Lijkt me wel straks wel vreemd als dat over is na de bevalling.
Ik vind het eigenlijk vooral erg pijnlijk, dat gedraai en geduw.. Mijn buik is niet zo groot en bij veel bewegingen moet ik echt mijn adem even inhouden... De vorige keer was ik ook heel blij dat ze er eindelijk uit was en al die bewegingen buiten m'n buik kon maken En dat ik haar eindelijk kon zien. Ik begin nu wel onzeker te worden. Kunnen we dat eigenlijk wel weer, zo'n babytje? Ik vind het idee dat ze er binnen 2 weken is, zo onwerkelijk!! En dat terwijl ik al 8 maanden weet dat ze komt
Ik weet niet wat het beleid is bij mijn VK praktijk. Ze laten je sowieso niet te lang lopen, vinden ze onverantwoord. Maar of ze strippen met 40+3? Eerst maar eens kijken of ik de afspraak ga halen en dan zien we wel weer. Dan moet ik sowieso vaker op controle dan 1 keer/week.