15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    nou, poetsen is niet mijn hobby, nog steeds niet, maar moet wel gebeuren! Gelukkig hoef ik niet meer te dweilen, dat gaat mijn man doen... Ik vind het veel te zwaar en hij is blij dat hij wat mag/kan doen.

Dierentuin; hopen dat het weer dan nog wat lekkerder wordt!

Blue, dat zou nog eens een cadeautje zijn! weet alleen niet of ik dat wel zo leuk zou vinden als kind zijnde. Je bent dan altijd jarig op de trouwdag van je ouders en er komt een tijd dat die trouwdag niet meer gevierd kan worden. Maar ja, bij jou was er toch ook nog niks aan de hand?

2. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    @dierentuin; het schijnt goed te zijn om veel te wandelen, en dat doe je wel in zo'n dierentuin. Gewoon niet tijdens de spits gaan rijden, dan komt het vast goed!
    @zwemmen; als je vliezen dan breken, heb je het dan wel in de gaten?

Ik zou er een lekker familiedagje van maken, lekker veel tijd besteden aan jullie kleine meid, want straks heb je er veel minder tijd voor.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Ja het is een prachtig poppie en ze doet het heel goed.
    Alleen heeft ze elke avond van 23:00 tot 02:00 haar huiluurtjes gepland. Heeft dan echt last van krampjes, maar waarom ze dat zo erg heeft na de voeding van 23:00uur is ons allemaal een raadsel. Dat is dus iets minder..... Maarja daarna slaapt ze wel weer door tot 08:00uur dat is dan weer de compensatie.

Overdag huilt ze verder totaal niet!
    Ze is zeer tevreden en wij ook!

4. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Momenteel niks geen last nee...maar het wisselt per dag. Morgen zou een bijzonder kado zijn, maar hoop stiekem dat ze dan toch vandaag of zondag kiest. We hadden de bedoeling om iedere trouwdag een hotel te boeken in een leuke stad maar ja dit jaar gaat het niet en mocht ze geboren worden op onze trouwdag tja dan kunnen we dat niet meer samen vieren. Maar goed ze is welkom dus ook morgen!

5. Manona76

Manona76 Lid

7 sep 2007
    72
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo Meiden,

Ik ben niet zo'n actieve mee-schrijfster hier (maar lees wel regelmatig even bij;)

Allereerst Gefeliciteerd voor alle mama's die al bevallen zijn en natuurlijk nog succes voor alle meiden die nu nog moeten!

Morgen is mijn uitgerekende datum en ik had het eigenlijk ook al wat eerder verwacht/gehoopt ,vooral omdat mn zoontje ook eerder kwam...maar zusje laat op zich wachten;)

Vannacht heel beroerd geslapen..ben er tussen half 2 en half 3 uit geweest (hier even bijgelezen) en toen ik om half 3 weer te bed ging en probeerde even op mn zij te gaan liggen,kreeg ik na een paar minuten een flinke steek(ze ging waarschijnlijk met dr kont draaien ,wat bijna niet meer kan gezien de krappe ruimte hhaha)
    Toen snel op mn rug gaan liggen,daarna had ik een uur lang best snel opvolgende /pijnlijke weeen .
    Nu nix meer behalve dat ik me nog steeds niet lekr voel...

Moest t ff kwijt, ben het nu toch wel zat dat wachten pfff haha
    Maarja ,daar ben ik niet de enige in he!?

6. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je bent zeker niet de enige idd. Volgens mij zijn we het allemaal wel zat nu.

7. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Ja idd vlot ja. Kleine meid zelf eruit gewerkt tot t laatste stukje, want schoudertje zat achter schaambot maar door zeer adequaat en rap handelen vd vk was ze er snel en gezond uit!
    Zelf erg last van een been, waarsch lies vanwege deze actie kan m niet meer tillen en veel na-weeën, maar ach...;)
    Kleine doet t super. De naam vertel ik liever na pb'tje ivm privacy.

Meiden! Zet m op en ik hoop echt dat jullie snel bevallen!!

Liefs pina

8. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Ik ben ook begonnen aan de zolder haha, alles sorteren, opruimen en schoonmaken. Werk dan gewoon naar beneden toe :)
    Vanavond komen mijn schoonouders nog ff een bakkie doen.

@Jacky: wat fijn dat je zo'n zoet meisje hebt! Heerlijk! Nja, dat tijdstip gaat ook wel weer voorbij toch:).

@Manona: rot is dat, van die nachten! Bij mij wisselt dat ook zo veel, dan weer een nacht niet wakker te krijgen en de andere nacht om het uur:S

@Pina: ja dat heb je na een vlotte bevalling, naweeen, had ik ook. Hoe is je Tens bevallen? Hier ligt ie ook klaar...Hoe heb jij hem gebruikt?
    Ik ben wel erg benieuwd naar de naam :D

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

We zijn wezen zwemmen. Maar oeps, het blijkt voorjaarsvakantie :( Het was echt heel druk! Beetje te.... Onze dreumes ligt nu uitgeteld in bed.

Hadden beter dierentuin kunnen doen, files staan er vaak toch niet in de vakantie...

10. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @lenthe, hoe is het strippen gegaan? Ben je nu weer thuis of moet je nu blijven??
    @mamaleonie, het inderdaad nog een redelijke lijst van mensen die moeten bevallen. Veel plezier met het wandelen. Een frisse neus kan inderdaad wonderen doen.
    @babyproject, tja…gefeliciteerd met je 40 weken grens. Het is wel de datum waar je naar toe hebt geleefd. Tja.. groot gelijk om nog naar de dierentuin te gaan. Ik weet alleen niet hoe ver die dierentuin van (zieken)huis is. Maar om je nu thuis op te sluiten is nogal wat.
    @hetlichtje, jeetje, maar 1x eruit om te plassen. Wat knap. Ik hou overdag veel vocht vast en dat komt er inderdaad ook met zweten ’s nachts uit. Zeker met die vochtdichte molton onder mijn bed is het erg benauwd.
    @nesteldrang, heb ik nog niet heel erg. Ik ben misschien wel heel mkkelijk. Wel heb ik voordat ik vanochtend naar het ziekenhuis voor de controle ging, de dieren wat extra eten gegeven en gezorgd dat het huis er toch wel toonbaar uitziet. Het scheelt natuurlijk dat ik 1x in de week een poetsvrouw heb. J
    @jacky, fijn dat jullie meid het zo goed doet. Wel balen van haar huiluurtjes zo in de nacht. Lijkt mij prettiger om die op een ander tijdstip te hebben. Was ze in de buik ook rond die tijdstippen wakker?? Mijn meisje is altijd vanaf een uur of 10 ’s avonds flink aan het wormen.
    @blue, ik kan me voorstellen dat je hoopt dat het niet morgen wordt. Tja..er valt natuurlijk weinig van te zeggen. Ik duim voor je dat ze vandaag komt haha
    @manona, nou, dat klinkt opzich wel bemoedigend, toch, die voorween. Hopelijk komt jouw meisje nu ook snel!
    @pina, nu ben ik vergeten of ik je al had gefeliciteerd. Volgens mij wel, maar in ieder geval bij deze nog een keer! Hopelijk voel jij je snel ook weer kiplekker en zakken je pijntjes snel weg.
    Nou, hier ben ik vanochtend/vanmiddag op controle geweest. Ik sta er nog helemaal versteld van. Mijn eigenwijze meisje ligt nu toch vast. Woensdag lag ze nog los, maar nu lag haar hoofdje vast in mijn schaambeen. Ook heb ik 1 cm ontsluiting (vorige week nog niets). Tijdens het toucheren voelde de vk dat het allemaal al goed weker was t.o.v. de vorige keer en op haar vingers zat behoorlijk wat slijm, dus mijn slijmprop is nu ook aan het loslaten (overigens zonder bloed).
    Het voelde volgens haar allemaal zeer goed aan.
    Ik ben al een paar weken bezig met te zeggen dat ik absoluut niet over de 41 weken wil gaan. Nou, dat vond zij ook een goed plan en ze vroeg of ik het fijn zou vinden om ingeleid te worden. Daar zeg ik geen nee tegen. Ze vroeg wanneer, dus toen heb ik gezegd dat me dat niet eens zoveel uitmaakte als het maar liever niet de 29ste zou worden. Na het bellen met de gyn en de kraamafdeling hebben we nu een afspraak gemaakt voor de inleiding op maandag! (als ze nu niet uitzichzelf komt na het wroeten van de vk). Dus jullie snappen dat ik hyper ben, want dat betekend dat ik ik volgende week echt een kindje heb!
    Tegen onze ouders en familie en vrienden zeggen we dat we aanstaande dinsdag weer controle hebben en dat we dan een afspraak voor inleiding gaan maken, maar dat ze er zeker voor volgend weekend is. Dus een leugentje om best wil. Anders zitten ze maandag de hele dag al in spanning terwijl het goed een hele lange dag kan worden met de inleiding.
    En als ik tegen mijn moeder zou zeggen dat ik op maandag een gewone controle in het ziekenhuis zou hebben, dan zou ze ook steeds een belletje verwachten. Vandaar deze constructie..

Nou, het is een heel verhaal geworden. Ik hoop natuurlijk dat ze nog uitzich zelf komt (en natuurlijk ook voor jullie meiden dat jullie spontaan bevallen).

11. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Oh Miepens spannend!!! :D:D:D

Syrae: hoe is het???

12. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Miepens wat een fijn vooruitzicht!

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh miepens: wat fantastisch nieuws! Maandag of dinsdag hebben jullie je baby'tje!! (of eerder) Wat fijn dat de VK zo met je meedenkt. Ben wel een beetje jaloers hoor ;)

14. Manona76

Manona76 Lid

7 sep 2007
    72
    0
    0
    Amsterdam
    Ja miepens, wat fijn voor je!

Ik zou ook liever niet de 29ste bevallen,maar ik heb dinsdag pas weer een afspraak bij de VK (dus een afspraak om ingeleid te worden hft dan niet veel zin denk ik ;) en als ze dan voor die tijd niet vanzelf komt...tja dan is het maar zo.

En pina..je maakt ons indd wel nieuwsgierig naar de naam van je meissie..;)

15. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Hier ook terug van de vk.

Strippen lukte helaas niet, ze kon geen grip krijgen op de baarmoedermond?
    Alles was wel mooi soepel en zacht, maar geen ontsluiting.
    Heb vorige week aangegeven niet 42 weken te willen worden, dus kreeg een brief mee voor a.s. maandag op gesprek bij de gyn voor inleiding, dat zou dan de 28e of 29e worden.... :D
    Wat een fijn gevoel zeg!!!!
    Dan mag het ook wel een keer van mij, ben dan 8/9 dagen overtijd.
    Natuurlijk hoop ik dat de baby nog vanzelf komt, doordat ik deze rust heb.
    We zullen zien, het rommelt iig wel flink, ookal kon strippen niet (ze heeft daar toch gewroet haha).
    Owja, had aangegeven de baby minder te voelen afgelopen dagen.
    Nou, dan moet je dus meteen naar het ziekenhuis voor een CTG... :$
    Was ik niet op voorbereid zeg maar....
    Maar het is goedgegaan, de baby doet het nog goed, wel fijn om te weten.
    En ik had elke 3 min een harde buik, wow.....en nog steeds!!! ;)

Ik ga nu maar even liggen!!!
    Even ontspannen......

16. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @lenthe, wat balen dat het niet lukte. Maar wie weet heeft dat wroeten toch wat effect. En ook wel fijn om een datum te hebben om naar toe te leven.

@babyproject, ik snap je jaloezie. Ik sta zelf ook versteld dat ze al zo snel willen inleiden. Ik had een paar dagen later ook goed gevonden, maar ik heb al ruim op tijd aangegeven niet die 41 weken grens te willen passeren. Ik denk dat die verhoogde bloeddruk en het vochtvasthouden en net die 1 cm ontsluiting er voor hebben gezorgd dat ze me nu al zo snel willen helpen.

Ik ben nu wel een beetje in de stress. Nig maar 3 dagen en dan lig ik te bevallen. Nu schiet er van alles door mijn hoofd: vogelkooi verschonen, wasjes draaien (huis moet er toch wel netjes uitzien als kraamhulp komt) wat zal ik aan doen, wat zal ik 's ochtends nog ontbijten??
    Gelukkig is mijn vriend dit weekend ook vrij, zodat hij ook wat klusjes nog kan doen.

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    En toen kon ik 'alleen nog maar janken'.....
    Zojuist is de kraamhulp weggegaan. Dit was de laatste dag alweer.....
    Ondanks dat we het allemaal best weten, ben ik zo verdrietig.
    Wat was het een fijne tijd, en wat waren de kraamhulpen lief en gezellig. (Na 5 dagen kregen we helaas een andere kraamhulp, maar ook deze is zeer goed bevallen) Hier dus een zeer positieve ervaring wbt kraamhulp!

Lenthe
    Wie weet heeft het wroeten wel wat geholpen, en anders weet je in ieder geval wanneer jullie je kindje kunnen verwachten!

Miepens
    Ik zou gewoon ontbijten zoals je normaal doet. Het kan zomaar nog wel even duren allemaal en dan wil je echt niet een lege maag hebben!
    Nog even snel de laatste klusjes, zet je vriend ook maar even lekker aan het werk.

18. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @jacky, och gossie, de bekende kraamtranen. Het is dan ook een afsluiting van een periode. Fijn dat die kraamweek dan zo goed is bevallen. Gooi het er maar lekker uit!
    Tja, ontbijt denk ik ook gewoon te nemen. En ik denk dat ik een lunchpakketje voor vriendlief maak.
    Ik zit nu wel op internet wat te lezen over ervaringen met inleiden. De meeste zijn niet echt positief. Ik lees alleen maar over weeenstormen. Maar goed. Ik ga nu niet meer verder lezen en alles maar over me heen laten komen. Ik ga gewoon vtrouwen op de artsen in het ziekenhuis en dat ze weten wat ze doen en dat ik altijd nog om pijnstilling kan vragen....

19. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miepens en Lenthe, wat lekker voor jullie! Jullie kunnen nu lekker toewerken naar een datum! Maar ik hoop dat gewroet jullie goed gedaan heeft! Zeker het verhaal van Miepens klinkt goed. Nu wel ontsluiting, ingedaald, slijm wat loslaat... Ik snap dat jullie andere mensen niks vertellen, laat het maar mooi een verrassing zijn!

Tzijn natuurlijk ook alleen de slechte verhalen die je leest van inleiden. De vraag is, wat is erger. Een flinke weeënstorm (ruggeprik) of nog ruim een week doortobben met als naar gevolg dat misschien alsnog ingeleid moet worden? Nou dan weet ik het wel!

Vandaag wel behoorlijk wat gedaan, maar toch minder dan gehoopt. Ik had vandaag weer panfluitles en ben er met de trein naartoe gegaan en op de fiets weer terug gekomen, met tussendoor nog gewinkeld. (totaal zo'n 7 km fietsen). Beebje is nu wel wat actiever en harder aan het schoppen, maar ik voel me nog steeds te goed...

jacky, wat spannend, meteen een weekend alleen. Fijn dat de kraamhulp zo goed was, je hoort ook wel eens andere verhalen.

Manona, dinsdag heb ik ook weer een controle bij de vk. In het ziekenhuis zijn hier pro inleiden vanaf 41 weken. De vk is dat niet zo. Zij kijken liever naar het lichaam van de moeder. Als mijn lichaam er totaal nog niet klaar voor is, gaat het ook niet gebeuren heb ik het idee. En ik was nog wel zo blij met het protocol van het ziekenhuis... Nou ja, we zullen zien!

Babyproject, is dat nu al de naam die je in je banner hebt staan? Emmarijn? Of ben ik nou helemaal kippig? Zat er pas ook al naar te kijken...

20. Aniston

Aniston Lid

19 jun 2011
    45
    0
    0
    Ha dames,

Hier iemand die al tijden meeleest op dit topic. Ben zelf uitgerekend voor de 27e, en nog steeds geen teken van een naderende bevalling. M'n zoontje kwam op 37+5 spontaan (breken vliezen), dus voor m'n gevoel loop ik al 2 weken over. Dat wachten is echt niet leuk!! Los van het feit dat ik het zwanger zijn zat ben, ben ik ook zo nieuwsgierig naar onze hummel (weten het geslacht niet), en wil hem/haar zo graag vasthouden en knuffelen, tegen me aanvoelen. Hoop echt dat er van het weekend wat begint, en ben stiekem ook jaloers op de dames die al bevallen zijn haha.
    Succes nog iedereen die ook nog aan het wachten zijn!

Deel Deze Pagina