Gelukkig heb ik na het lange wakker liggen toch nog even wat slaap gepakt. Ik ben rond 10 uur opgestaan. Op de wc had ik een aangename verrassing. Een groot gedeelte van de slijmprop kwam los. Gisteren was er ook al een gedeelte bij de vk aan de vingers blijven plakken tijdens het toucheren, maar toen was het helemaal helder. Nu was het wat bruinig. Dus klinkt in mijn oren best serieus. Wil natuurlijk niets zeggen over een snelle bevalling, maar ineens bekroop mij het gevoel dat ze misschien toch eerder uitzichzelf geboren kan worden. Toen ging ik nadenken over de bevalling van mijn zusje en van een andere vriendin. Mijn zusje zou gestript worden en precies de dag ervoor kondigde mijn nichtje zich spontaan aan (bij 41+6). Een andere vriendin zou voor de 40 weken worden ingeleid. En precies een dag voor haar inleidingsdatum, kondigde haar zoontje zich ook aan. Netalsof je lijf toch naar die datum toe leeft. In ieder geval ben ik nu aan het zorgen dat alle batterijen helemaal opgeladen zijn en dat ik de wassen helemaal heb weggewerkt etc. Vriendlief is nu nog snel naar de kapper (nu het nog kan) en die zal zo ook nog wat laatste klusjes gaan doen. Ik vind het nog steeds een heel raar idee. Je leeft zo lang naar die 40 weken toe. En dan is die er en dan heb je een inleidingsdatum en dan begint het pas werkelijk te voelen. Ik heb steeds gedacht, wacht maar totdat ze er echt is en nu is het bijna zo ver. Echt heel vreemd!
Het was lekker gezellig hier vandaag en gisteren! Ik verwacht deze week wel een aantal baby's, ingeleid of niet @pampers: alleen nog maatje 2, en 2 weken levertijd maar ach, daar zal hij over een paar weken ook wel in gaan passen! Ik bestel ze maar vast! @persen: ik vond het persen een verademing na die weeën, vooral de persweeen wegpuffen (de kinderarts was er nog niet) was zwaar. Hidde was natuurlijk maar klein, dus ik ben ook niet helemaal uitelkaar gescheurd zeg maar. @babyproject: ik hoop maar dat je kleintje niet "te" groot is... Sterkte! @adriana: mooi mannetje... @jacky: kraamtranen horen erbij! Heb er zelf al zoveel gehad... Geniet van jullie gezinnetje! Hidde is trouwens ook tussen 23:00 en 2:00 vaak aan het spoken. Daarna slaapt hij wel weer goed! @miepens: wie weet begint de bevalling toch spontaan! je kunt iig naar maandag uitkijken, en ja, de vogelkooi schoonmaken is nu heel belangrijk Goed nieuws hier trouwens, Hidde heeft sinds gisteren het helemaal te pakken met de borstvoeding! Hij drinkt bijna elke voeding bij mij! Soms valt hij in slaap en lijkt het of hij niet genoeg krijgt, dus we hebben hem ook nog vannacht 2x een flesje gegeven. Maar het is zo fijn dat hij het eindelijk bij mij kan drinken.
Oh wat spannend allemaal zeg! Het is ook wat he, bij elk pijntje denken 'is het begonnen?", telkens op de toilet controleren of er al slijm los komt.. pff, vermoeiend . Had net toen ik even op de salontafel ging zitten dat er ineens een plonsje vrij kwam. Ging kijken op de wc, en zat wel degelijk een helder stukje water/afscheiding? plus wit slijm. Maar als ik op m'n hand blaas gebeurt er verder niks, dus beetje raar. Heb nu wel steeds helder dik slijm verlies als ik naar de wc ga. Misschien dat er nu eindelijk wat op gang komt (kan t nog dagen duren natuurlijk, maar in ieder geval fijn dat er 'iets' gebeurt ). En inderdaad; moet eigelijk helemaal niet uitgaan van 37 weken omdat m'n oudste ook toen geboren is, en wilde dat ook echt niet haha, maar stiekem, ergens in je achterhoofd houd je er toch rekening mee. Maar goed, heb het van me afgezet met de gedachte dat ik er zelf weinig over te zeggen heb, en dat de baby z'n eigen verjaardag uitzoekt, en niet ik (helaas )
Wow, Siem heeft de hele nacht 'doorgeslapen'! We moesten hem 2x wakker maken om te voeden. Heb ik lekker kunnen bijtanken, en manlief trouwens ook want die kon het ook wel gebruiken. Nog 4 dagen en dan is onze maand alweer voorbij! Hopelik zijn alle baby's dan ook geboren. Het wordt voor degenen die nog moeten nu wel heel spannend he, vooral omdat er ook wel steeds iets gebeurt. Ik leef met jullie mee en denk maar, nog even en je hebt je baby!
Super Adriana dat Siem doorgeslapen heeft! Is ook wel eens lekker als je hem gewoon wakker moet maken he! Hier zit X nu op 6 voedingen, wel nog een nachtvoeding zo rond een uur of 4. Hij krijgt nu rond een uur of 19.30 een flesje en gaat dan naar bedje, dan maken we hem rond 23.15u wakker en dan slaapt hij tot hij wakker word (meestal tussen 3-4u). Op zich wel lekker dus, al zijn het nu 3 zware nachten, omdat mn mannetje 3 dagen achter elkaar naar Den Haag moet ( twee en een half uur rijden), wat betekent dat hij er om half 5 uit moet. Dus voor mij betekent dat, de laatste voeding, de nachtvoeding en met een beetje pech R die weer om 6 uur wakker word! *gaaaaap* Verder deed X t goed op de nutriton, tot vannacht, weer tot 2x toe alles ondergespuugd, gossie... hij zag eruit! Zn hele snoetje, slaapzak, haren, bed, alles zat onder! Zo zielig, dat kleine hoopje! Maar s even kijken hoe t vandaag overdag gaat en anders hoog ik de nutriton wat op, kijken of dat helpt! @Syrae, hoe is t meid? @Miepens, alles klaar voor morgen??? Of...??? Nu inderdaad de laatste meiden nog! Februari bijna voorbij! Dan is X al bijna een maand oud! Dat gaat zo snel.. ongelooflijk! Nog even en dan kunnen we bijna overstappen naar het mamatopic!
Hoi meiden...nou ik ben net pad wakker heb heerlijk uit geslapen en werd maar één keer wakker om me om te draaien. Dochterlief is bij opa en Oma blijven slapen dus konden wij lekker een avondje weg op onze trouwdag. Nu ik zo uitgerust ben mag de kleine wel komen hoor! Zou toch wel leuk vinden als ik nog in februari mag bevallen.
@Blue: ben je lekker uit eten geweest? Verder nog wat gedaan? @Miepens: voor jou nog 1 nachtje, spannend hoor! @Mopje: wat goed zeg van Hidde! Superfijn voor je! @Aniston, babyproject, Syrae ea hoe is het?? @Adriana: wat een luxe al zeg Mag ie vast wel vaker doen! @Babyaliciouss: nou, netjes hoor eht schema van Xam! En alweer bijna een maand oud, pff. Hier weer bagger geslapen. Dit is nu al 2 nachten zo. Voorweeen, krampjes, warm, wc... you name it, I have it.. Word nu ook wat chagerijniger wakker en dat vind ik niks aan Morgen 40 weken zwanger en ik geloof dat ik dinsdag gewoon weer naar de vk mag/moet..
Hoi Meiden, Hier weer weinig aan de hand... Wel beroerd geslapen,maar dat was meer omdat mn zoontje koorts heeft. Hij is nu (verdoofd door de zetpillen) toch met opa en oma naar de piet piraatshow..en ik hoop dat ie t n beetje volhoud want hij keek er al 2 maanden naar uit. Vandaag 1 dag 'overtijd' ...en ik denk ook dinsdag gewoon nog op controle te moeten ,ik doe iig geen voorspellingen meer! haha..
@mopje, Wat een goed nieuws dat Hidde nu zo goed aan de borst drinkt. De doorzetter wint! Lijkt me straks zo heerlijk om een kindje aan de borst te hebben. Ik had idd al gehoord van die aanbieding van pampers, maar ik heb er al een aantal pakken van liggen en ik weet niet eens of ze me bevallen. Misschien vind ik die van het kruidvat wel net zo fijn. @aniston, wass het je slijmprop die los kwam? Ik had vanochtend ook weer een flinke klodder, nu weer helderder/witter dan gisteren. Ik hoop voor jou dat jouw kindje snel wordt geboren. @adriana, wow wat knap dat Siem al doorslaapt. Daar zal (zeker je vriend) wel aan toe zijn haha. @babyliciouss, zo te lezen doet X het ook goed en slaapt hij flinke rukken door. Wel balen dat je er nu even alleen voor staat. Dat zal wel vermoeiend zijn. Merk je al dat je BI wat minder begint te worden? @blue, fijn dat jij ook lekker hebt uitgeslapen. Even bijtanken. Heb je een fijn weekend gehad? @mamaleonie, balen dat jij niet goed hebt geslapen. Zeker met al die krampjes etc, terwijl er niets lijkt te gebeuren. Maargoed, morgen is het voor jou precies 40 weken. Wie weet @syrae, hoe gaat het met jou, meis?? Al een tijdje niets van je gehoord. @koolmees, hoe gaat het bij jou?? Ik heb vannacht redelijk goed geslapen. Zeker beter tov de nacht ervoor. We hebben lekker tot 12 uur in bed gelegen en hebben net ontbeten. Nu kan het nog, haha. Gisteren had ik het voorgevoel dat ze toch nog uit zichzelf zou komen, maar helemaal niets gevoeld. Geen water, geen kramp, alleen vanochtend weer wat helder/wit slijm verlies. In ieder geval ga ik nu uit dat ik morgen beval. Mochten nu mijn vliezen breken, dan zal het toch wel morgen zijn dat ze er is. Dat geeft ook wel rust. Verder hebben we gisteren nog een hele kluslijst afgewerkt en hebben nog een paar kleine dingen voor vandaag op de planning staan. Ik wil de cakepops alvast gaan versieren. Nu liggen ze in de diepvries en ze moeten nog in de chocolade worden gedoopt en versierd. Ik weet niet hoe lang ze dan nog houdbaar zijn, maar een paar dagen moet volgens mij echt wel lukken. Ja, de maand loopt echt bijna op zn einde. Ik heb er echt alle vertrouwen in dat er echt nog wel een paar dames bevallen voor het einde van de maand! Er zullen misschien nog een paar maart kindjes komen, maar ik duim echt dat we bijna allemaal deze maand nog mama zijn.
Nou hier nog steeds niks. Ja, overal constante pijn, maar geen weeën.... Geen puf of energie meer... Morgen dus weer VK controle. Vannacht ontzettend slecht geslapen wegens dreumes die maar niet in slaap kon komen. Denk dat er een hoektand doorkomt. Ze is zo'n draaikont als ze bij ons in bed ligt... Maar in dr eigen bed werd ze helemaal overstuur. Sowieso is het de laatste tijd veel raak. Ze is ook superaanhankelijk. Misschien voelt ze dat er iets staat te gebeuren? Ik hoop dat we gewoon allemaal vandaag bevallen
@Manona: hoe oud is je zoontje? Wat leuk zeg die show! Kan me voorstellen dat hij ernaaruit keek. Hopelijk is hij vlot weer koortsvrij! @Miepens: lekker dat goede slapen, geniet er nog maar goed van saampjes! Wat heerlijk, morgen gewoon je kindje, spannend ook!!! @babyproject: ik denk dat je dochter het idd aanvoelt, merk het hier ook erg! Ruben hangt veel aan me, houdt me in de gaten en de hond laat me geen seconde met rust.. Herken het constante zeurgevoel ook. Niks aan.. Nu ff met vriend samen de stad in, ff gedachten verzetten en shoppen! Tot straks!
Hey meiden!!! Even heel ego, want ben gewoon op! Vannacht van 4 tot half 7 weeën gehad, echt wel pijnlijk om de 5 min. Maar daarna nix meer..... Zou bijna bellen..... daar lig je dus mooi 3 uren wakker van, voor nix in feite..... Tja, zo verleg je wel steeds je grenzen, want bellen doe ik nu niet zo snel, tis toch steeds vals alarm. Sinds 9 uur weer regelmatig een harde pijnlijke buik, ongikrampen, en slijmverlies...... Mijn lichaam is zeker bezig, maar doorzetten wil nog niet tot nu toe. Ik hoop op vandaag hahaha...... Eerst maar eens lekker een dutje doen!!
Ohh Lenthe.. pittig zeg! Ik hoop dat het snel door gaat zetten, maar het klinkt toch wel al een beetje voor t echie hoor! Ook al zet t nog niet gelijk helemaal door! Ik hoop op babynieuws voor jou vandaag!
Nou Lenthe87, dat klinkt toch best serieus! Hier ook net een dutje gedaan,even inhalen van vannacht. Zat me net te bedenken dat het nu zo anders gaat dan de vorige keer . Denk je 'ervaring' te hebben maar ik heb geen idee wat te verwachten eigenlijk... @Mamaleonie: Mijn zoontje is van 28-04-2008 ,dus bijna 4 jaar. Ik kon t niet over mn hart verkrijgen om te zeggen dat ie niet kon gaan,maar bij opa en oma is ie in goede handen
Lenthe, spannend!! Hopelijk gebeurt er snel meer. Succes! Ben ook erg benieuwd naar syrae, we mogen er toch wel vanuit gaan dat zij inmiddels haar baby heeft? miepens, alvast heel veel succes voor morgen! Alle andere dames met voorwerk, sterkte hoor! Hier is net de kraamvisite weer weg en vanavond ehbben we weer niemand. Lekker!!! Kan ik meteen nog wat babykleertjes bestellen want Siem heeft al zijn rompertjes ondergepiest hahaha dat is het nadeel van jongetjes he die piesen alle kanten op. En een voedings BH want ik ben toch weer een cup gegroeid. Tis wel mooi hoor van die grote volle borsten alleen jammer van die buik daaronder die nog niet helemaal weg is...
@lenthe, dat klinkt idd erg serieus. Ik duim voor je dat het snel gebeurd. Thanks voor alle gelukswensen. Ik laat het over me heen komen. Meer kan ik niet doen.
Hoi allemaal, hier weer een berichtje van deze kraamvrouw. Alles gaat super. Onze kleine huilt nauwelijks, eet goed, plast/poept goed. En t gaat zo relaxt. Vannacht werd ze om de kleine 4 u wakker, en maakte ze weinig geluid tussendoor. We hebben dus best goed geslapen. Jammer vd stuwing.... Pfff heb echt( nog) grotere voed bhs nodig. Vervelend ff. Hoe is het met de rest? Syrae bevallen?
alles klaar voor morgen Miepens? alvast heel veel succes, zet m op! adriana, hier is mn buik ook nog niet echt terug in model, al begint t gelukkig wel weer een beetje buik te worden! en mn borsten, die verdwijnen weer als sneeuw voor de zon, helaas! X heeft een huildagje vandaag.. ben blij als beide kids Zometeen lekker in hun vestje liggen! ik weet. trouwens even niet meer .. wie t vroeg, maar mn BI gaat nog niet echt vooruit helaas. tenminste, vooral buitenshuis valt t vies tegen.. ik probeer elke dag even een blokje om te gaan om te oefenen, want er moet toch langzaamaan iets van verbetering in gaan komen! Zo, nu eerst de kids ! Lente, ik hoop dat je bezig bent meid!
Ben gisteren niet uit eten geweest. Manlief had thuis lekker pannenkoeken gebakken. Daarna hebben we ons meisje bij Oma gebracht en zijn wij naar de dansschool gegaan. We kennen elkaar daar ook van, dus daar begon onze liefde We waren rond middernacht thuis. Vandaag lekker rustig dagje gehad. Nu weer wat krampen, maar twijfel of dat dit nu echt wat gaat worden...zakt straks vast weer weg. Lenthe ben benieuwd hoe het met je is. miepens, succes morgen!