Zus: ik denk inderdaad dat die onzekerheid er gewoon bij hoort! Omdat ik zelf in het begin echt helemaal niets merk van een zwangerschap is het ook zo onwerkelijk! En ik ben natuurlijk ook niet meer de allerjongste, ik ben me er maar al te goed van bewust dat het nog maar uiterst pril is! Het liefst wil je dagelijkse bevestiging dat het wel goed zit he?
pfff.. ja hou op, schei uit! Ik wou dat ik smorgens een sms-je zou krijgen met de melding: ''zit goed, no worries! geniet van de dag!'' Helaas moet je nu vertrouwen op je eigen gevoel en geloof en dat valt niet altijd even mee. De dagen dat ik me fysiek minder voel, baal ik en denk ik dat het een aankomende mk is en de dagen dat ik me beter voel en dus bijna geen 'kwalen' denk ik hetzelfde. het is dus nooit goed! Ik ben ook niet meer de jongste (37) en dit is mijn eerste zwangerschap. Heb zelfs dus nog nooit beleefd hoe het is om ook maar een paar dagen of weken zwanger te zijn en ben me heel erg bewust van de statistieken. Hoewel die nog altijd zeggen dat een zwangerschap vaker goed, dan verkeerd gaat. Het blijft lastig en ik hoop gewoon echt dat dit wondertje ons gegund is (zoals voor iedereen, trouwens...)
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed zit.... tot ik teveel last krijg van pijntjes en dan wordt ik tochw eer bang. Het hoort er gewoon bij denk ik... gewoon een kwestie van even doorbijten @ Nanette Oh vervelend! sterkte meis, ik blijf stiekem nog even voor je duimen.
oh dat heb ik ook zo! Dan ik bang ben dat het mis gaat, maar dat zit echt in mijn hoofd. Mijn gevoel zegt dat het goed zit, daar probeer ik dus maar naar te luisteren. Heb net nog even nieuwe zwangerschapstest gehaald, ga ik morgen even kijken of het streepje dikker is dan vrijdag. hebben jullie dat ook gedaan?
Zus logisch dat je het spannend vindt! Ik denk dat alle meiden dat hier ook hebben. Al merk ik nu dat ik het me, met al een dreumes in huis, minder bezig houdt. Al ben ik pas gerust met de 12 weken echo. Dit is mijn derde zwangerschap en bij de 1e had ik een MA bij 9,3 week. Dus hoop dat de vlos zo lief is om een echo met 8 en 12 weken kado te doen . Dat haalt een hoop spanning weg denk ik. Moet ze nog bellen. Wanneer hebben jullie de verloskundigen en MvM gebeld? Vandaag een predictor gedaan en die gaf aan: ZWANGER 2-3 Wat wil je nog meer!! Helemaal happy Qua kwaaltjes, veel hoofdpijn, gevoelige borsten en af en toe wat krampjes
Nanette...wat onwijs kut meid Meiden ik heb vanmorgen weer getest K2v5 en de streep is wat donkerder geworden Wat denken jullie?? Ik heb zonet de VK ook gebeld voor een afspraak voor de intake En ik mag 19 juli Wel heel leuk, had de vk aan de lijn die het begin van mn vorige bevalling heeft gedaan(plus moeder van een oud klasgenootje) Dus was een kippenhok aan de telefoon hahaha. Hoe gaat het met jou, je zoontje? getrouwd zie ik? ja wat leuk! En verhuisd...blablabla hahahahahaha Nu nog wachten op een belletje van moeders voor moeders
ik krijg 13-7 de eerste echo en moeders voor moeders had ik net aan de lijn en zij komt vanavond al. Dan was ze in de buurt, dus lekker vlot. Kan ik snel beginnen zei ze.
Ook ik mag bij het rijtje bijgeschreven worden. Ben 27 jaar en nu 5 weken en 3 dagen zwanger van ons 1e kindje.Volgens calculator ben ik 17 februari uitgerekend. We zijn helemaal blij en kunnen niet wachten op de 1e afspraak bij verloskundige en de termijnecho. Alles is zo nieuw!
Ik wil me ook inschrijven voor moeders voor moeders! Ik meende dat de huisarts dat altijd aangaf bij het eerste gesprek. Maar dat is dus niet zo?
Je kan je inderdaad via de website inschrijven en zij nemen dan contact met je op. Dan komen ze bij je thuis, wordt er nogmaals een zwangerschapstest gedaan en dan mag je als alles goed is, starten met urine op te vangen. Omdat ik nog heel kort zwanger ben, ligt het eraan hoe duidelijk de test is, of ik nu mag starten of beter nog een week kan wachten
Goedemiddag dames Mag ik hier ook meeschrijven? Lijkt me gezellig! Sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben, morgen is mijn NOD. Het is dus nog allemaal heel pril. Wel knallen mijn testen en voel ik me ook wel anders dan anders. Meer moe, er rommelt van alles in mijn buik en veel hoofdpijn. Normaal was mijn LF rond de 9 a 10 dagen, dus het maar niet ongesteld worden was hier een eerste signaal Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan en op de een of andere manier ben ik nu ook nog vol vertrouwen! Jullie hebben al heel wat pagina's vol geschreven die ik niet heb meegekregen, maar ik ga dit topic volgen en hopelijk leer ik jullie dan ook een beetje beter kennen.
Dankjewel Vergeet ik iedereen hier ook te feliciteren met jullie zwangerschap, gefeliciteerd! @Kloko: Ik zie dat jullie ook heel wat maanden bezig zijn geweest in je onderschrift, ook MMM ervaren?
Koolmees, wij hebben inderdaad ook alle onderzoeken ondergaan. Ook HSG en kijkoperatie gehad. Daar kwamen geen bijzonderheden uit, dus werken we naar huis gestuurd en mochten we in augustus terug komen indien er geen zwangerschap was geweest. En nu dus spontaan zwanger! Heel onwerkelijk. Hopelijk hoef ik niet mee te maken hoe het is om een miskraam te krijgen, maar daar gaan we gewoon vanuit!
@Kloko: Wat geweldig toch spontaan zwanger! Wat zal dat een verrassing voor jullie zijn geweest @Syrae: Dankjewel
Hallo allemaal, Wat is internet toch mooi hé, zo veel vrouwen, zo veel leeftijden, ervaringen en verhalen. Echt heel fijn om herkenbare dingen te lezen en er over te kunnen praten. Doet me zo goed. Het lijkt er wel op dat bijna iedere vrouw een miskraam meemaakt. Ik heb een onregelmatige cyclus. Halverwege maart had ik getest omdat ik zou gaan stappen met vriendinnen en ik wilde het toch wel zeker weten of ik wel of niet ongesteld zou zijn. Ik zag daar een licht streepje, dat streepje werd steeds wat dikker, uiteindelijk lang niet zo dik geweest als dat het nu is. Ik verloor ook al kleine beetjes bloed en qua gevoel zat het toen ook veel anders, ik had er geen vertrouwen in en geen goed gevoel bij. Na 4 dagen kwamen de krampen, wat heel pijn deed, verloor 9 dagen lang bloed en het vruchtzakje. Ik was toen pril zwanger, hoe ver ik was, geen idee, maar het idee datje iets verliest wat van je vriend en je samen is, doet pijn. Ik heb toen wel heel sterk het idee gehad dat we dat hadden moeten meemaken, om te beseffen dat je niet zomaar 1,2,3 een kind 'krijgt'. Mijn moeder heeft 3 miskramen gehad, 1 vroeggeboorte met 30 weken, helaas is het kindje binnen 10 dagen overleden. Dat zit ook wel in mijn hoofd. Mijn moeder zegt ook, jij bent mij niet. Het voelt nu ook veel anders, positiever. Dat gevoel probeer ik ook vast te houden. Ondans de blinde darm operatie ben ik blij, straal ik (op momenten van moe en pijn na haha). Meiden, we komen er wel! Wat zou het tof zijn als we volgend jaar allemaal met een kleine zitten! Samen komen we er wel, elkaar moed in spreken en niet meer te veel 'negatieve' verhalen lezen op internet, vaak lees je niet veel positieve, op een of andere manier plaatsen mensen dat niet zo vaak? Klachtjes: veel plassen, elk uur, moe (kan ook nog vd narcose zijn?), vanochtend 2e kopje koffie misselijk gevoel, nog steeds grote vollere borsten. Qua steekjes in mijn buik valt het vandaag mee gelukkig. Niet iedereen hoef altijd iets te voelen, geniet ervan als je het een keertje niet hebt.. wie weet word het nog wel zwaar voor ons over een paar weken hhaha! Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Fijne avond
mag ik een positieve tegentoon geven? Of vinden mensen uit de MMM dat niet prettig... dan doe ik het gewoon niet!
Proficiat Syrae en Koolmees!! Koolmees, voor onze dochter heb ik zo'n beetje hetzelfde traject doorlopen met clomid en Gonal (Jij toevallig ook bij Geertgen?) en heeft het wel bijna 2 jaar geduurd en nu zonder medicatie in ronde 2 raak