15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

@blue: ik hoop dat het doorzet!

2. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow babyproject dat is super snel gegaan. Van harte gefeliciteerd! En dus net geen schrikkelkindje

3. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

gefeliciteerd babyproject, met jullie Charlie! net geen schrikkelkindje, dat heb je m nog ff snel gefikst ! alles goed gegaan?

Miepens, wat een dotje !

blue, hoe is t bij jou? wordt een schrikkelkindje?

ben benieuwd of er zich vandaag beebjes aankondigen!

4. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaat het gebeuren vandaag. Al even bezig met weeën opvangen en nu 3 cm ontsluiting.ben zeer benieuwd hoe lang het gaat duren.

5. babyproject

Nice! Zet hem op!!

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd meissie..... ennuhhh zei het toch "makkelijk".....
    ben benieuwd naar je hele verhaal.... maar lees ik wel... :)

xxx

7. babyproject

Het ging inderdaad heel snel. Kwam in het ziekenhuis, iets na 8en denk ik en had gewoon al 7-8 cm en vaker een wee dan niet ;)

Met kleine Charlie gaat het goed! Het is een slaapkopje zeg!

Met mij gaat het iets minder, heb iets teveel bloed verloren, moest aan de weeënopwekkers om baarmoeder te laten samentrekken. Nog even zien of ik ontslagen mag worden dadelijk.

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Babyproject, proficiat met jullie dochter Charlie! Wat een gave naam! Hoop dat je lekker naar huis mag!

Blue, zet 'm op meid!!

9. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

babyproject, ik hoop dat jullie snel naar huis mogen!

blue .. spannend meid! zet m op! de laatste dag van februari! jullie Ukkie kiest wel een speciale dag uit om geboren te worden!

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Babyproject gefeliciteerd met Charlie! Mooi op tijd ;)
    Blue zet 'm op vandaag!

Korte nacht gehad weer, na de voeding van 4 uur wilde meneer alleen bij ons in bed slapen... En dan slapen wij niet meer natuurlijk!

Oja, nu al 24 uur borstvoeding!

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @babyproject: Gefeliciteerd!! Erg leuke naam ook! Hopelijk mag je snel naar huis en heb je geen last van het bloedverlies!

Ego: Janna heeft vannacht van 2 tot 8 in haar anti-refluxbedje geslapen, echt super!! Vandaag gaan we over op die kunstvoeding, die wordt per koerier gebracht. Spannend wel hoor! Vandaag een professionele dubbele kolf gaan huren, scheelt veel tijd en schijnt ook een betere opbrengst te hebben.

12. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Babyproject: jeetje wat vlot! Gefeliciteerd! Leuke naam ook!

Blue: zet hem op!!

Hoest met de andere nog lopende dames?

Hier alles nog rustig, helaas.. Ben het nu wel zat eigenlijk. Gisteren CTG en echo gehad, was allemaal goed. Volgens berekening al 3950 gram ppff..
    Morgenvroeg weer naar de vk, kijken of ze nu wat kunnen doen.

Verder even geen reacties, ga zo met met mijn moeder en zoon ff wat leuks doen.

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Jacky, wat een slim idee, dat kolven. Die borstvoeding is echt zo vermoeiend af en toe. Maar de kraamhulp zegt dat ik beter nog niet kan kolven omdat hij dan snel aan het flesje gewend zou raken en de borst helemaal niet meer wil. Nu klinkt het even aantrekkelijk, maar ik heb een verschrikkelijke nacht achter de rug (Siem heeft tot 5.00 liggen huilen en ik heb 2,5 uur geslapen :S)
    Miepens: wat een schatje, ik kan me voorstellen dat je helemaal in de wolken bent! Ze ligt er ook zo tevreden bij!
    Andrea, dat is ook wat, dat je nu kv moet geven om te kijken of ze een allergie heeft. Lijkt me ook verschrikkelijk om te moeten aanzien hoe je kindje steeds moet spugen L Hopelijk blijkt ze niet allergisch en is het probleem op een andere manier op te lossen. Fijn dat ze lekker heeft geslapen!
    Babyproject: dat heb je goed gedaan :D Van harte met jullie (niet-schrikkel)dochter Charlie! En nu genieten!
    Blue: zet hem op vandaag! Wij wachten op babynieuws…
    Ego: vandaag de laatste dag kraamzorg en dan staan we er écht alleen voor… Ik zal haar missen. Net nu we een helse nacht hebben gehad besef ik hoeveel geluk we tot nu toe hebben gehad met zo’n braaf kindje. Hopelijk slaapt hij vannacht wel nog even lekker door, al is het maar voor 3 uurtjes. Ik vind het ook zo zielig voor mijn man want die moet wel de hele dag werken (of moet ik daar geen medelijden mee hebben?). Morgen ga ik met Siem naar buiten, heb ik zooooveel zin in!
    En, hoeveel mama's moeten er nu nog???

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

whhahaha is het je toch nog gelukt!
    super gefeliciteerd!
    geniet van elkaar!

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Blue
    Hopelijk gaat alles voorspoedig en heb je snel je schrikkelkindje in je armen. Is toch ook wel weer een bijzondere datum! Het heeft gewoon zo moeten zijn. Het is in ieder geval nog februari...

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    tsja mijn kraamhulp zei juist dat zij nog nooit het verhaal van tepel-/speenverwarring heeft meegemaakt. Maar mij maakt dat niets uit, ik blijf toch fulltime kolven!
    Ik kolf nu nog vaak 5-7x en dan 15-20 minuten. Maar dadelijk als mijn man weer aan het werk is, dan ga ik denk ik 4-5x kolven. Opbrengst genoeg, hopelijk blijft dat ook zo.
    Het geeft mij gewoon zolveel rust en vrijheid. Niet dat Lynn zeg maar om het uur aangelegd hoeft te worden. Maar je kunt nu gewoon dingen plannen. Je weet wanneer er een voeding gegeven moet worden en wanneer je zou moeten kolven.

Die nachten zijn inderdaad vervelend. Dat hebben wij juist de eerste 3 nachten gehad en sindsdien is Lynn gewoon tevredener. Ze had echt last van krampjes. Ze slaapt nu 5-6uur door op een nacht. Mijn man geeft de laatste voeding (22.00uur), ik ga dan nog even een keer kolven. Hij legt haar op bed en wacht (indien ze huilt) tot ze slaapt en ik ga er dan in de nacht zo tussen 03-00-04.00 nog 1x uit voor een voeding. En dan in de ochtend zo tussen 07.00-08.00 begint onze dag weer.

Probeer wel vanmiddag nog even een uurtje slaap te pakken dan. Nu is de kraamhulp er nog!

17. Manona76

Manona76 Lid

7 sep 2007
    72
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje, dat heb je zeker snel gedaan Babyproject!
    GEFELICITEERD met je meissie CHARLIE !
    hopelijk mag je snel weer naar huis.

En BLUE : doe je best ;) en dan wordt het idd nog net februari!
    Succes, ik ben benieuwd;)

Zijn we dan nog met zn drietjes over?

tlichtje, mamaleonie en ik?

Ik denk in ieder geval dat het hier vandaag niet meer gaat gebeuren.....

18. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    een anti-refluxbedje? heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat?
    als je langere tijd een kolf wilt gaan huren, wordt het wel een dure grap hoor dat huren.... Of heb je het nu alleen even de komende 2 weken nodig?

Wij hebben hier gewoon het hoofdeind van het bedje wat omhoog staan tegen de reflux en vandaag gaan we toch maar starten met de johannesbroodpitmeel. Afentoe horen we de voeding gewoon terugkomen in d'r keeltje. Dat is wel zielig....

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Heb even de lijst erbij gepakt en bijgewerkt:
    Verwachte bevallingsdatum
    18/2 Velobabe (34) 3e kindje } th} bv } is bekend bij ons
    20/2 Melanies74 (37) 4e kindje } th } bv }meisje
    20/2 Lenthe87 (24) 2e kindje } zh } bv } verrassing
    25/2 Manona76 (35) 2e kindje } th } bv } meisje
    26/2 Hetlichtje (28) 1e kindje } th } bv } vk verrassing
    27/2 Mamaleonie (30) 2e kindje }th } kv } vk } is bekend bij ons
    29/2 Blue21381 (30) 2e kindje } th } kv } meisje

Hoe zou het met Velobabe en Melanies74 zijn? of heb ik dat gemist?In elk geval nog 3 meisjes om de lijst wat meer roze te kleuren :)

Jacky, ik snap jouw standpunt volledig, dat je zo de controle over je dag houdt zeg maar. Ik merk bijvoorbeeld dat ik de ene dag andere voedingstijdstippen heb dan de andere dag, omdat de nachten gewoon nog geen vast ritme hebben. Dat is soms erg lastig als je bezoek krijgt ofzo (ik kan geen bv geven in het bijzijn van anderen, dan ga ik lekker boven zitten).
    Ik heb het wel net met d ekraamhulp gehad over de fopspeen. Ze zegt als je je écht geen raad meer weet en je bent al 4 uur of meer met hem bezig mag je een fopspeen proberen. Maar het is belangrijk dat ik overdag ook geduld met hem heb en hem genoeg laat drinken want anders haalt hij dat in de nacht in. Tja geduld is een schone zaak ;)
    En ik ga indd straks nog even op bed hoor nu het nog kan.

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het is een bedje waarin ze onder een hoek van 50 graden ligt, het bedje is in Belgie ontwikkeld. Wij hadden haar ledikantje ook schuin staan, maar 50 graden halen we daar niet mee (in dat AR-bedje zit ook een soort broekje met klitteband, zodat ze dus niet naar beneden glijdt). Ze slaapt er goed in, in haar ledikantje hoorden we haar vaak kokhalzen, nu doet ze dat echt minder (maar nog steeds wel af en toe). Als ze spuugt, verslikt ze zich nu ook minder snel.

Ik moet idd twee weken kolven, vandaar dus dat we die dubbele kolf huren. Daarna wil ik weer aan de borst voeden, als ik dan af en toe wil kolven, is een enkele wel voldoende. Ik hoop zo dat ze na twee weken weer goed aan de borst wil en dat dat ook niet pijnlijk gaat zijn, het gaat nu namelijk echt heel goed. Maar goed, anders ga ik daarna ook fulltime kolven, of bouw ik het aantal voedingen aan de borst langzaan weer op, we zien wel...
    Bleh, ik vind het echt heel jammer dat het zo moet, helemaal niet leuk dat ze straks twee weken niet bij mij drinkt en geen bv krijgt :s Maar goed, daarna weten we wel of ze allergisch is voor iets.

Deel Deze Pagina