Succes meid! Je loopt al overtijd, dus waarschijnlijk is je lichaam er echt klaar voor! Hopelijk zet het snel door!
Oh meiden die bezig zijn...zet hem op! Meiden die nog lopen...nog heel even! Succes met wachten nog. En die al bevallen zijn, gefeliciteerd! Ben te moe om uitgebreid te reageren. Hier alles goed!
Na een turbobevalling die in totaal 41 min duurde, is onze zoon en Ruben zijn broertje Guus geboren op 1 maart om 20.11 uur! 3860 gram en 50 cm lang. De kraamzorg kon er neit op tijd zijn maar gelukkig was de verloskundige er net anders was de geboorte geeindigd op de trap...Niet normaal hoe snel.. Guus doet het goed op misselijkheid na. Slaapt alleen maar, dit komt door de (te) snelle bevalling. Ik heb 4 hechtingen en wel naweeen gehad maar voel me verder goed! Ga nu ff rusten en dan ga ik straks teruglezen en reageren!
Wooww... Mamaleonie, jij spant de kroon! Heftig zeg! Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Guus! Fijn dat alles goed is, nu bijkomen en genieten!
Wauw, Mamaleonie, wat snel zeg! Gefeliciteerd met Guus. Rust maar lekker uit nu. Even ego: ben doodop, twee nachten wilde Hidde niet veel slapen, veel honger en krampjes... Nu ligt hij weer te huilen na een uur aan de borst... eerst mijn koffie opdrinken
@Lenthe, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Geniet er van! @mamaleonie, wow! En ik vond mijn bevalling van 4,5 uur al snel. Gefeliciteerd met Guus. Leuke naam trouwens. @manona, soannend, ik hoop dat het doorzet. @all, jeetje dat valt niet mee; een baby, kraamvisite, rust en dan nog een forum bij houden. Het is echt heel erg wennen voor mij/ons. Ik lees wel alles bij, maar om op iedereen te reageren lukt me echt nog niet. Hier gaat alles verder vrij goed. Jasmijn is een erg tevreden baby, maar daardoor meldt ze zich niet zelf en duurt het even voordat we haar aan de borst hebben. Opzich wel lekker dat ze zoveel slaapt, maar we komen echt met moeite op 7 voedingen per dag. En die heeft ze nu nodig aangezien ze best veel geboortgewicht kwijt is. Ze is ruim 8-9% kwijt en 10 is de grens. Dus die mogen we niet halen. Sinds eergisterebegonnen met kolven om mijn borstete stimuleren. Gisteren had ik in 5 min al 30cc, dus productie genoeg. Nu maar hopen dat de kleine ook zoveel binnen krijgt en dat ze vanaf morgen begint aan te komen. Nou dames, het clupje met zwangeren raakt behoorlijk uitgedund. Ik wens jullie nog heel veel sterkte met de laatste loodjes en probeer nu goed uit te rusten (ook voor de partner), want het is echt een heel ander ritme dan dat je bent gewend!
Wow, mamaleonie: dat klinkt heftig! Van harte gefeliciteerd met jullie 2e zoon Guus! Manona76, hoe gaat het nu met jou?
@miepens: is wennen hè, eerst zeeën van tijd in je verlof en dan opeens vraag je je af waar al je tijd heengaat! Komt wel weer!
Is inderdaad waar! De tijd tussen 2 voedingen is zo'n 3 uur, en je moet rekenen op drie kwartier voeden, dus blijft er nog iets meer dan 2 uur over tussen twee voedingen in. Dat is echt weinig, vooral als je rustig aan moet doen ivm je eigen herstel. En dan nog een forum bijhouden hahaha. Morgenavond moet ik naar een feestje in het café (een 'belangrijke vriend' viert zijn verjaardag), ben benieuwd hoe dat gaat lukken.... Mamaleonie en Lenthe: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes!! Ben benieuwd naar manona... En Hetlichtje, ben je ook al bezig???
Dit komt inderdaad wel weer! Zeker als de kraamverzorgster weer weg is en jullie een beetje van een eigen ritme ontwikkelen! Hier heb ik het de afgelopen 5 dagen in elk geval gered om niet om 12 uur s´middags nog in mn kloffie rond te lopen ! Het is gewoon weer even een weg zoeken, al moet ik zeggen dat ik daar nu met 2 kids wel net even iets meer moeite mee heb dan toen bij R. Zo was ik van de week wel heel erg onder de indruk, dat R op tijd op de Psz was! En X van te voren een flesje had gehad, R netjes gegeten had en ik zelf ook nog een broodje naar binnen had gewerkt! Het vereist in elk geval een hele organisatie om even de deur uit te gaan met 2 kids! Wie van jullie heeft er ook al weer BI en is inmiddels bevallen? Hoe gaat het er nu mee? Ik stel deze vraag, omdat ikzelf nogal onder de indruk ben, dat het eigenlijk niet zo snel vooruit gaat als ik gehoopt had.. Gisteren ben ik weer bij de fysio geweest en zij is ook niet echt over de vooruitgang te spreken. De kracht in mijn benen is gewoon nog te weinig om echt te kunnen lopen. Binnenshuis red ik me redelijk, maar 5 minuten achter elkaar echt lopen, dat lukt dus niet. Qua kracht niet, maar ook door de pijn niet. Ik denk dat ikzelf ook wel te veel wil, maar t zou wel s fijn zijn als ik er gewoon toch even tussenuit kan! Even tussen die 4 muren uit, maar dat zit er op deze manier echt nog niet in de komende weken!
Hier weer een heerlijke nacht gehad. Lynn heeft heerlijk geslapen. En ligt nu eigenlijk nog te knorren (wel voedingen gehad tussendoor, maar die gingen er slapend in).
Lenthe, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!! Mamaleonie, ook gefeliciteerd met Guus!!! Stoere naam! Wel een erg snelle bevalling! Ik hoop dat Guus er snel van opknapt, lijkt me niks zo'n bevalling voor een kindje. (voor de moeder is het natuurlijk wat anders...) Manona, snotverkouden en grieperig, misschien waren het wel voortekenen. Ik heb zo het idee dat je ondertussen wel bevallen bent! Gisteren ben ik naar de gyn geweest, aan de ctg gelegen en alles was nog perfect met ons kindje. Ze heeft me ook gestript en dat was niet fijn! Gisteren nog even gewinkeld met mijn man (heeft nu vakantie) en ik irriteerde me mateloos aan slenterende mensen (ben zelf bijna 41 weken zwanger en haal nog iedereen in). Ik had gisteren gewoon een kribbige dag, niet fijn. Morgen mogen we weer aan de ctg, wist niet dat ze dat op zondag deden. En voor van de week staat gepland dat ik ingeleid wordt. Dag ga ik nog maar niet roepen ivm meelezers. Maar dat duurt helaas nog wel even. Nou ja, het is niet anders. Toch is het wel prettig om die dag te weten, kun je er naar toe leven. Mopje, wat vervelend dat je weer een paar slechte nachten hebt gehad! Het is bij jou wel elke keer 's nachts. Ik hoop dat het snel veranderd!
@hetlichtje, en? Heeft het strippen al wat effect? Wat knap dat je daarna nog bent gaan winkelen. Nou, hier zijn de kraamtranen begonnen en ik huil nu echt om alles. Het begon met het extra weegmoment wat ingelast was ivm de gewichtsafname. Gelukkig was ze 40 gram aangekomen, dus we zijn weer in dstijgende lijn. Maar elke keer als we van een arts/vk bezoek krijgen schrikken ze van haar gele kleur, maar als ze eenmaal wakker is, vinden ze het allemaal meevallen. Dus ze is een twijfelgeval. Vandaagvond de vk het toch beter om haar te laten prikken. Dus we zijn naar de ehbo post geweest. Gelukkig kregen we snel uitslag dat het wel verhoogd was, maar nog binnen de marge. Dus ze hoeft niet in het ziekenhuis te blijven. Dat is weer een geruststelling. Nu maar hopen dat de stijgende lijn er in blijft zitten....
Hoi meiden, Hier even een update na vrijdag de hele dag onregelmatige weeen en vanaf kwart voor zeven gisteravond goede weeen om de 5 min. is (op de valreep toch nog in het ziekenhuis) onze mooie dochter en zusje Stacey geboren om 02.24 uur ,4290 gram en 52 cm. Het is dus best snel gegaan ,met maar 4 minuten persen was ze dr ! Ik moest dus wel uiteindelijk nog in het ziekenhuis bevallen ivm verhoging (bij mij door de griep) en verhoogde hartslag van baby. Maar we maken het goed en zijn vanmiddag weer 'ontslagen' uit het ziekenhuis.
@manona, Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Stacey! Heel veel plezier van elkaar! jeetje, maar 4 minuten persen. Lijkt mij een record! Fijn dat jullie nu weer thuis zijn. Geniet van elkaar.
Manona, proficiat met de geboorte van jullie dochter Stacey!! Flinke meid! Dacht dat ik al snel was met 5 min persen Fijne kraamtijd! Kraamtranen, verschrikkelijk, leek wel een waterval... Dat terwijl ik normaal gesproken echt niet zo snel huil... Nu weer wat meer in balans gelukkig
Manona, gefeliciteerd met jullie dochter Stacey!! Wat een leuke naam ook weer Kraamtranen heb ik gelukkig niet echt gehad. Wel af en toe van die momenten dat ik het idee heb dat ik er alleen voor sta (zit natuurlijk de hele dag alleen met Siem) en ik wil ook niet meteen beginnen commanderen als manlief thuiskomt van zn werk. Dus eigenlijk doe ik dan lichamelijk weer te veel :S Dat is soms even moeilijk, maar echte watervallen heb ik (nog) niet gehad... Chapeau voor de mama's met meerdere kindjes!! Ik zie mezelf echt nog niet ergens naartoe gaan nu met de kleine, een loopafstand van 250 meter is echt wel ver genoeg! Als ik nu nog een peuter had rondlopen zou ik echt niet wete hoe ik dat ging doen met brengen/halen naar psz. Morgen komen ze aan huis van het CB. Gelukkig hoef ik daar ook de deur niet voor uit! Ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben, en heel erg benieuwd naar Siem's gewicht
Ik heb even niet meegelezen, maar alsnog gefeliciteerd met alle geboren baby's! En alle nog zwangeren: heel veel succes met de bevalling!! Een beetje laat, maar voor de geïnteresseerden alsnog mijn bevallingsverhaal: Maandagmorgen de 20e zijn we naar het ziekenhuis gegaan waar ik een ballon zou krijgen in de hoop daarmee ontsluiting voor elkaar te krijgen. Bij het inwendig onderzoek bleek dat ik al 2 a 3 cm ontsluiting had en werd besloten dat de ballon niet meer nodig was en ik al diezelfde dag zou bevallen. De vliezen werden gebroken en om 09.00 uur lag ik aan een infuus met weeenopwekkers, wat steeds meer omhoog werd geschroefd. Meteen bleek dat ik de pech had dat ik rugweeen kreeg. In het begin waren ze nog wel te hanteren, maar op den duur was het echt niet meer vol te houden. Omdat de verloskundige vond dat ik de weeën wel goed op ving, werd besloten om me een spuitje te geven waarmee de scherpe kantjes van de weeën werden gehaald. Omdat de weeën zo sterk waren, dachten ze dat ik het daarmee wel zou halen tot ik zou mogen persen. Toen het spuitje bijna uitgewerkt was werd de pijn heftiger en bleek dat ik nog maar nauwelijks meer ontsluiting had. Volgende besluit: ik kreeg een ruggeprik. Dat was echt een opluchting omdat de pijn daarmee weg was. Gehoopt werd dat de ontsluiting daarmee wel zou vlotten, maar ook met de ruggeprik kwam het ondanks goede weeën nauwelijks boven de 5 cm ontsluiting uit. Uiteindelijk werd de gynaecoloog erbij geroepen voor een inwendig onderzoek en zij constateerde dat het op deze manier niet zou lukken: mijn bekken zou te smal zijn om de baby geboren te laten worden en meteen werd besloten tot een keizersnee. En vanaf toen ging alles heel snel. Tijdens de operatie was ik behoorlijk versufd, waardoor ik veel van de eerste tijd met Lenn niet bewust heb meegemaakt. Na de geboorte had hij ook een puntje op zijn hoofd, waaraan je kon zien dat het gewoon echt niet was gelukt om hem natuurlijk geboren te laten worden. Tijdens de operatie had ik niet veel bloed verloren, maar naderhand terug op de kamer verloor ik alsnog veel bloed. Mijn bloeddruk schoot omlaag en het ging even helemaal niet zo goed, door de bloedarmoede werd mijn ijzerwaarde ook heel laag. Gelukkig hebben ze me in het ziekenhuis goed opgelapt met extra vocht, bloed, medicatie en kon ik langzamerhand weer wat herstellen. Lenn heeft van dinsdagmiddag t/m woensdagochtend ook ter observatie op de couveuseafdeling gelegen omdat hij een kreungeluidje maakte. Gelukkig was alles goed. Donderdag de 23e zijn we thuis gekomen en hebben we kraamzorg gehad t/m afgelopen maandag. Het kostte nogal wat moeite om de borstvoeding goed op gang te krijgen omdat hier in het ziekenhuis niet echt de kans voor was: Lenn kreeg flesvoeding bij vanwege mijn zwangerschapssuiker, was een tijdje weg op de couveuseafdeling, etc. Gelukkig loopt dit inmiddels goed en bij de laatste weging (afgelopen vrijdag) was hij al 160 gram zwaarder dan zijn geboortegewicht! Inmiddels beginnen we ons ritme te vinden, voel ik me steeds beter en ben ik al een aantal keer naar buiten geweest en zijn we ook al even met Lenn naar de winkel geweest. Zodra ik meer tijd heb, probeer ik weer wat vaker mee te lezen en ook wat uitgebreider op jullie te reageren!
Hey Koolmees, wat een heftig verhaal die bevalling van jou! Ik denk dat je het erg zwaar hebt gehad, ook na de geboorte en met de BV die niet op gang kwam... Maar wat goed dat hij nu al boven geboortegewicht is, Siem wordt morgen nog gewogen en dan zullen'we het zien... En dat jullie al naar de winkel zijn geweest vind ik echt knap! Ik durf dat nog niet aan hoor. Ben wel gisteren naar de kroeg geweest voor een feest (zonder baby natuurlijk ), zomaar eventjes tussen 2 voedingen in, en dat ging wel maar was ook weer wel genoeg hoor! Ik ben in elk geval blij dat alles nu goed gaat met jou en kleine Lenn