15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Van harte gefeliciteerd!

2. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou meiden, hier dan eindelijk ook mijn verhaal!

Afgelopen maandag begonnen rond 15.45 de weeën, zomaar spontaan. Rond 21.30 was de verloskundige er en braken mijn vliezen. Ondertussen 4 cm ontsluiting. Helaas had Xander in het vruchtwater gepoept, dus wij op naar het ziekenhuis. Daar aangekomen waren de weeën weg, dus aan het infuus met weeënopwekkers. Ik hadgelukkig al snel een ruggeprik gekregen, had rugweeën en lag vast aan de ctg, dus was niet prettig. Rond 03.00 begon ik ineens te trillen en te shaken, doodeng voor mijn man, ik was redelijk de weg kwijt dus heb het niet echt meegemaakt. Mijn bloeddruk was toen ineens 230/155. Ik lag in het kleine plaatselijke ziekenhuis en zou eigenlijk naar het regionale ziekenhuis moeten, maar dat was te gevaarlijk met mijn bloeddruk, lichaam zou het wel eens niet kunnen trekken.

om 08.00 had dankzij de machines 9.5 cm ontsluiting en om 12.00 uur nog. ruggeprik werkt alleen niet met mijn rugweeen, dus was echt helemaal kapot. Om 13.00 naar de OK, voor de keizersnee. nadat ik 20 minuten moest persen zonder persweeen. Net na de geboorte ging mijn bloeddruk weer extreem de lucht in en was het weer kantje boord met mij. 2 uur later kwam ik op de kamer en zag ik mijn zoon voor de 2e keer. Een half uur later kregen we te horen dat we alsnog naar het grote ziekenhuis moesten, Xander had een glucosetekort en ging aan het infuus. Na 2 uur konden we vervoerd worden en ging Xander naar de afdeling Neonatologie en kwam ik op een 1persoonskamer te liggen. De volgende ochtend werd bij mij vastgesteld dat ik het Hellpsyndroom had, kon er ook nog wel bij. Kortom, behoorlijk doodziek geweest. Xander mocht na 1,5 dag bij mij op de kamer komen en dat was erg fijn. Gisteren ben ik ontslagen uit het ziekenhuis en lig nu lekker thuis bij te komen. Ben erg moe, ziek en vergeet alles. Zal binnenkort ook op jullie verhalen reageren!

Nu slapen...

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    @het lichtje
    Jee meid, van harte gefelictiteerd met jullie zoon, maar wat een verhaal!
    Gelukkig zijn jullie nu weer thuis. Sterkte!
    En neem je tijd om te herstellen.

@melovekane
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Welkom hier.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @het lichtje: allereerst gefeliciteerd met je zoontje! Maar wat een bevalling en alles erna. Sterkte! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en kan gaan genieten van je mannetje!

Even een kort bericht van hier: Hidde heeft veel krampjes, we dachten van de borstvoeding met tepelhoedje, dus daar even mee gestopt en alleen gekolfd. Helpt niet echt, nu infacol, ik hoop dat dat gaat helpen! Vandaag heeft hij zoveel gehuild, zijn buikje maakt steeds borrelende geluidjes, zo zielig! Ik word verkouden en mijn man is ook best wel moe ook al heeft hij een week vakantie gehad! Oja, het bezoek aan mijn ouders deze week was erg leuk! Veel bezoek gehad en leuke kadootjes:)

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @Hetlichtje, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Xander. Maar jeetje, wat een heftige bevalling zeg! 't is eigenlijk zo oneerlijk dat sommige (zoals ik) zo'n makkelijke bevalling hebben gehad, terwijl anderen zo'n ellende hebben meegemaakt. Ik hoop echt dat je snel opknapt en lekker van je zoontje kan gaan genieten.

@mopje, wat zielig dat zo'n hummeltje zoveel krampjes heeft.

Het forum is inderdaad erg rustig geweest. ikzelf heb het hier de afgelopen dagen erg druk gehad met alles wat komt kijken met een pasgeboren babietje.
    donderdag intake van CB en 's middags meteen Jasmijn laten wegen, maar aangezien de weegschaal van CB weer anders is dan de vk durf ik nog geen uitsprake te doen over het gewicht van Jasmijn. Maar het lijkt er op dat ze nu echt begint aan te komen.
    Ik kolf mijn borsten nu ongeveer 8 keer per dag, en geef Jasmijn 7x per dag eten. Ze drinkt dan ongeveer 70 a 80 cc per fles. Ik heb zelf nog steeds iets te weinig, maar dat vullen we dus aan met 1 (nacht)fles flesvoeding. Ikzelf ben er nog wel emotioneel onder, omdat ik haar niet kan geven wat ze nodig heeft. Maar het begint wat te wennen. Gisteren heb ik haar zelfs nog 1x aangelegd en toen heeft ze goed aan mijn borst gedronken. Zo gezellig!! Dus ik hoop echt dat ik door het kolven mijn productie kan opvoeren.

Gisteren nog even naar de HA geweest ivm een klein knobbeltje op haar achterhoofd. Kon volgens haar geen kwaad. Daarna was de HA helemaal verliefd op mijn meisje. Ze vroeg zelfs of ze een foto mocht maken voor op hun website en ze haalde een collega erbij, omdat ze vond dat die ook ons hummeltje even moest bewonderen. Haha, ik natuurlijk erg trots!!

Goed, ik ga snel even slapen, want over 2,5 uur ga ik weer kolven en jasmijn haar nachtfles geven.

Trouwens, vraagje...gebruiken jullie nog kruikjes voor bij jullie kindjes??

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij hebben de kruikjes gebruikt tot ze 2 weken oud was, maar toen was 't ook wel erg koud. Daarna gewoon eens af en toe in haar nek gevoeld of ze het aangenaam had, en dat ging prima :)

7. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Hetlichtje gefeliciteerd met jullie zoontje Xander! Wat een heftige bevalling.. maar gelukkig maken jullie het beide nu goed en zijn jullie weer lekker thuis! Nu is het dus aansterken en genieten!

Het kruikje hebben wij inmiddels ook niet meer in bedje liggen. Hebben het wel nog even doorgebruikt om het bedje voor te verwarmen.

Zijn nu alle mama's bevallen?

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hetlichtje; gefeliciteerd met de geboorte van Xander! en wat een heftige bevalling zeg, neem je rust en geniet van je baby!

Mopje, die borrelende geluidjes zijn wel herkenbaar, dat heeft Siem ook. Hij moet nu ook bijna tijdens/na elke voeding een beetje spugen :( Toch maak ik me geen zorgen want hij lijkt nog steeds erg tevreden te zijn en huilt niet veel. Morgen komt het CB hem nog een keer wegen, moet hij minstens 200 gram zijn aangekomen.

Het kruikje gebruiken wij ook niet meer. Wel meten we af en toe zijn temperatuur en die is echt elke keer 37.0 dus dat zit goed :).

miepens; misschien heeft Jasmijn een 'talenknobbel' :p

Ik heb nu sinds gisteren officieel mijn sociale leven weer opgepakt, ben eigenlijk de hele dag weggeweest. Wel op tijd thuis voor de voeding, en 's avonds bij vrienden heb ik daar gewoon bv gegeven ( en hun nieuwe babykamer ingewijd hahaha). En vanmiddag ook weer een verjaardag. Ik ben helemaal in mn nopjes :D

Oja, volgens mij zijn indd alle mama's nu bevallen. Betekent dit dat we gaan verhuizen naar het mama topic?

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb een topic bij de mama's geopend!

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/342937-15-29-februari-mamas.html

Gaan we daar lekker doorkletsen?

toch nog hier even reageren:
    @miepens: hopelijk is Jasmijn echt aangekomen, en wat drinkt ze al veel! Hidde is natuurlijk maar een licht mannetje, maar wij waren heel trots dat hij zoveel kon drinken... Nu krijgt hij ~7 per dag 120 cc, dat krijgt hij niet altijd op hoor! En hopelijk over een paar dagen weer aan de borst;)

Oja, leuk he, complimentjes over je baby, wij genieten daar ook echt van, wildvreemden die je baby zo mooi vinden...

10. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    HAHA, wie weet. Toch gok ik dan eerder op een rekenknobbel met twee technische ouders ;)

Ik zie jullie dan terug op het nieuwe forum!!

11. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Dan denk ik dat dit topic op slot mag?!

Deel Deze Pagina