@Ladydotje: Eigenlijk voelt het niet fijn, maar fijn dat je je weer wat meer misselijk voelt! En wat bijzonder van die vriendin!
Goed dat je je weer misselijk voelt Tussen ovulatie en NOD ben ik door 3 personen gevraagd of ik zwanger was! Ze wisten van onze wens om snel een 2e te willen, maar wisten niet dat we het ook echt aan het proberen waren. Ik durfde geen "nee" te zeggen. Ik durf dat soort dingen niet hardop te zeggen, straks wordt het nog waar (idd niet de goden willen verzoeken, soms een beetje bijgelovig... ). Dus zei ik maar "ehh... niet dat ik weet" Ik hoop niet dat ze zich dit binnenkort herinneren en de vraag nogmaals stellen, want dan moet ik wel toegeven.. Ga echt niet zeggen dat het niet zo is! Ik hou dus maar mijn vingers gekruisd dat niemand het me gaat vragen want ik wil het liefst wachten tot na de echo van rond de 10 weken. Na de echo zou ik niet nog 3 weken kunnen wachten hoor Twijfel nog of we de (schoon)ouders eerder inlichten. Wil alvast wel volgende week een t-shirtje bestellen voor dochterlief met "big sister" Verder weet alleen de mevrouw van de kinderopvang het
15/2 Syrae (25) 1e kindje } 6/7 intake verloskundige } thuis } bv 15/2 Jes4 (38) 4e kindje } 01/07 Echo in ziekenhuis } zh } bv 15/2 Pippie (23) 1e kindje 15/2 Victoria (?) 3e kindje 15/2 Vogeltje (29) 2e kindje 15/2 June99 (31) 1e kindje } 06/07 intake vk 25/07 echo vk 15/2 Zus01 (37) 1e kindje } 30/06 Echo Vruchtbaarheidskliniek + intake vk 16/2 Cindybaby (40) 4e kindje 16/2 Mich1982 (28) 1e kindje } 7/7 intake verloskundige 17/2 Johannal (32) 2e kindje } 11/7 Intake en echo vk } zh } bv 17/2 Jes1 (31) 2e kindje 18/2 Melanies74 (37) 4e kindje } 20/07 intake vk 18/2 lovelykids (30), 4e kindje } zh/thuis? } kv 19/2 Casey1987 (23) 1e kindje } 13/07 1e echo verloskundige 19/2 Babyliciouss (30) 2e kindje 21/2 Esli1980 (30) 2e kindje } 05/07 Intake verloskundige } zh 21/2 Ladydotje (31) 2e kindje } 30/06 Echo Gyn 22/2 Pandaorabeads (27) 1e kindje thuis bv 22/2 Dianne 3e kindje 23/2 Kloko (29) 1e kindje } 13/7 1e echo gynaecoloog } bv 24/2 Whabbit 3e kindje } zh } bv 24/2 Mams136 (24) 2e kindje} thuis } bv } 19 juli 10:15 intake VK 24/2 Emmarijn (27) 2e kindje 26/2 Nut (24) 1e kindje (na 3x MK) 30/06 controle ZH 26/2 Mer (29) 2e kindje 26/2 Lievefamke (30) 2de kindje } 20/06 nacontrole mk Gyn } zh } kv 26/2 Madeliefke (33) 2e kindje - bv} 13-07 intake vk - 15-07 echo 28/2 Koolmees (27) 1e kindje - 12-07 1e echo gynaecoloog 28/2 Lenthe87 (?) 2e kindje 29/2 Fl3xgirl (26) 3e kindje - zh - bv
goedenmorgen meiden! hier net weer testje gedaan maar hij is nog niet donkerder heb ik het idee als ie wat meer is opgedroogd zal ik foto maken samen met de rest en mijn test rijtje showen vandaag voor het eerst weer werken na mijn vakantie. ben klein beetje misselijk hoop niet dat ik weer zo ziek wordt dat ik elkedag boven die pot hang! zou fijn vinden als het me de laatste x bespaart blijft
Hallo meiden, Ik ben volgens mijn eigen berekeningen 17 feb. uitgerekend! Zo ontzettend spannend allemaal, ik heb 4 juli mijn eerste afspraak met de gyn. Is alleen maar een intake, geen echo nog helaas. Geduld is een schone zaak! Ik voel me goed, wel moe en last van mijn borsten. Groetjes, Aafke
Flexgirl: ik vind zeker die laatste wel duidelijk hoor! Voor 4 weken en 1 dag een prima resultaat Die van overmorgen is vast nog een stuk duidelijker.
ooh dankje ben zo nerveus weet niet of misselijkheid daarvan komt ben zo bang dat mis gaat (zoals elke aanstaande moeder ) maar had gisteren bruinverlies en daar heb ik een slechte ervaring mee helaas!
Welkom nieuwe zwangeren! Het lijstje groeit meer een meer een ik lees dat de kwaaltjes ook steeds meer komen. ik ben vandaag precies 6 weken zwanger. Vind dat al een enorme mijlpaal (nu is dat elke dag, als je nog nooit zwanger bent geweest ) Nog 1 week tot de echo. Mijn boobs zijn nu de hele dag gevoelig inclusief de tepels. Mijn man vind het geweldig, want ze zijn ook flink gegroeid. Helaas voor hem mag hij het niet aankomen, want dan ga ik door de grond. Sinds gisteren ook vlagen van misselijheid en kokhalzen. Na het maken van een chinese roerbakschotel kon ik het echt niet opeten. Mijn man zag het al aan mijn gezicht en heeft toen maar een beschuitje voor me gemaakt Ik ga nu proberen de eerste maaltijd van de dag tot me te nemen. Hopelijk blijft deze binnen!
Hieronder mijn test op 19-06 (1 dag na NOD). Duurde even voordat de 2e lijn zichtbaar werd. Gisteren nogmaals een test gedaan, binnen een paar seconden kwam er een donker 2e streepje. Bekijk bijlage 161568
Zeker met bruinverlies snap ik dat je nog wat nerveuzer bent en de enige houvast is die testen die donkerder zouden moeten worden.... Ik zou je toch aanraden pas overmorgen weer te testen ('s ochtends), dan kun je het verschil beter zien Als je zo lang kan wachten En onthoud: een lichte streep blijft een streep! Ik dacht dat er pas HCG werd geproduceerd vanaf het moment van innesteling. Heb je bijv. een late innesteling, zullen je testen in het begin nog erg licht zijn.
Ik hoorde laatst ergens dat je de meeste kans hebt op een miskraam t/m je 6e week en dat daarna de kans al kleiner wordt. De baby gaat dan al hartactiviteit vertonen enz. Ik vind het wel grappig om te zien hoe de baby per week groeit... Wonderlijk! Vanavond komt MvM. Iemand ervaring? Ik hoop niet dat ze met een opvallende auto o.i.d. komen want we hebben het nog aan niemand verteld. Zou beetje jammer zijn als ze er op deze manier achter zouden komen...
Inderdaad 1 dagje wachten met testen want de hoeveelheid HCG verdubbeld zich elke 2 dagen. Sterkte. Hier het ook al verteld aan een aantal mensen. Maar dat komt ook omdat best veel mensen weten dat wij bezig waren, doordat we alle onderzoeken in het ziekenhuis gehad hebben (incl kijkoperatie, waardoor ik het ook op mijn werk heb verteld) Direct nadat we positief getest hebben zijn we naar mijn schoonouders gereden, helemaal verbaast en blij dat het eindelijk gelukt was! Mijn ouders waren helaas niet thuis, toen naar een goede vriendin, ook helemaal happy voor ons. Terug naar het huis van mijn ouders, maar die waren er nog niet, dus maar eens even gebeld, bleken ze te blijven slapen bij familie. Toen naar mijn beste vriendinnetje gegaan, die vond het ook geweldig. En had de digitale clearblue test mee genomen, waar op stond ZWANGER. Dus die lieten we steeds zien. Volgende ochtend mijn moeder gesmst dat we het fijn zouden vinden als ze naar ons toe zouden komen, en toen belde ze direct en vroeg ze of we soms spannend nieuws hadden. Toen heb ik het dus via de telefoon verteld. Mams aan het huilen, ik daarna toen ik paps aan de lijn had. Zondag zijn zij toen naar ons toe komen en kregen we ook kleertjes voor de baby van ze. Heel leuk! Verder vertellen we het pas als we de echo hebben gehad over 3 weekjes.
Pandora, ze komen inderdaad in een gewone auto. Vrouw die hier kwam had de kratten in een AH tas, dus onherkenbaar. Heel netjes. Dan wordt er een zwangerschapstest gedaan. Onthoud dat dat streepje echt minder dik is, dan met de test die je ws zelf gedaan hebt. Dan krijg je uitleg over het werk van MvM en mag je kiezen of je een armbandje of een kettinkje wil, als bedankje voor het mee doen. Goed dat je mee doet! Hier komen de eerste flessen morgen.
Je moet wel rekening houden met het feit dat je de flessen eens per week buiten moet zetten. Als je buren ervaring hebben met MvM, weten ze precies wat het is. Als je dit wilt voorkomen, kun je soms afspreken de flessen bij de achterdeur te zetten of ze zelf weg te brengen.
Ik zal ze inderdaad maar vragen of ze ze bij de achterdeur weg kunnen/ willen halen. Ik weet niet of de buren op de hoogte zijn van MvM, maar zou zo maar kunnen want de buurvrouw is in november uitgerekend. Het is me nooit opgevallen dat ze iets bij de deur had staan, maar toch...
Hier komt mvm dinsdagavond om half 8. Ik ga ze wel vragen om de flessen achterthuis te pakken want zo aan straat vind ik niks. Dan is het nieuws zo bekend als iemand ze ziet.
@Emmarijn: Bij jou dus ook al mensen die het wisten! Blijkbaar straal je dan toch iets uit of zo Mooie testfoto ook! @Fl3xgirl: Ik kan me voorstellen dat het schrikken is bruinverlies, maar zolang het nog niet rood is kan het ook nog steeds goed gaan, ik duim voor je!! @Aafke: Welkom en gefeliciteerd!! @Zus01: Gefeliciteerd met je 6 weken! En succes met de kwaaltjes! @Pandorabeads/Syrae: Veel succes met de afspraak met MvM vandaag! Ik heb een aanmeldformulier via de website ingevuld, hoe snel daarna namen ze met jullie contact op? @Kloko: Leuk dat jullie het ouders en vrienden hebben verteld! Hier vertellen we het vanavond aan mijn schoonouders, ben benieuwd! Voor de geinteresseerden, foto's van mijn testrijtje staan in mijn album, ben er best een beetje trots op
@koolmees: mooie testen hoor! duidelijker kan niet! Ik had ook het MvM formulier ingevuld op de site en ze namen ongeveer 3/4 dagen later contact met me op, week later een afspraak gemaakt. Ik ben vandaag begonnen met de 'bijdrages'. Ik had maandag 4 flessen gehad (1 fles per dag) en zou dat dus niet redden tot de ophaaldag van a.s. maandag. Moet er wel aan denken om niet 'zomaar' te gaan plassen en het op te vangen. Het zal vast wel een routine worden.. Op zich vind ik het wel fijn dat ik me een beetje misselijk voel, maar het beperkt me ook in een hoop dingen. Hoop eigenlijk dat het bij dit gevoel blijft en niet erger... Maar ja, mag niet klagen; de hormonen doen hun werk!