Maar even mijn info erbij gezet. Ben al mama van een meisje en op vaderdag heb ik positief getest... (En die natuurlijk voor de papa ingepakt ^^) Dat we midden in een verhuizing zitten doet me niet echt goed maar ben wel blij dat we van een flat naar een echt huisje verhuizen. Mvm komt morgen trouwens langs Groetjes
@Emmarijn: Ja geweldig he! En die foto van zwanger 2-3 is van 2 dagen voor NOD, ik was er ook helemaal blij mee! Ik weet op welke dag de eisprong was ivm pregnyl, dus er zitten in ieder geval heel wat hcg-tjes @Pandorabeads: Hier ook nog niet echt veel klachten, soms rommelt er wat in mijn buik, soms wat last onderrug en sneller moe. Maar eigenlijk merk ik nog niet zo heel veel (het is ook nog vroeg). @Casey1987: Jij doet dus ook al mee met MvM, helemaal goed!! @Fl3xgirl: Fijn dat het bruin/rozeverlies is weggetrokken, duimen voor een plakbeeb! @Esli1980: Fijn om te lezen dat er ook soms dagen zijn dat je weinig kunt voelen, maar hier is het sowieso nog vroeg, dus vast nog te vroeg om al veel kwaaltjes te hebben @Babyliciouss: Fijne vakantie gehad? @Muiske: Welkom en gefeliciteerd!
Hey leuk!!!! Ik sta hier op een lijst hahaha...... Nou dan ga ik hier ook gewoon kletsen, als dat mag.... Alleen mijn bevaldatum is geen 28 februari..... Maar 16..... En ik ben 24 jaar!!!!! Hoe gaat het met iedereen????? Hier wel goed, geloof ik. Heb woensdag ook maar eens de vk gebeld, heb mn eerste echo op 21 juli. Ben dan precies 10 weken, spannend! Heb er wel zin in!!!! Vandaag alweer 6 weekjes, en was vandaag voor het eerst goed misselijk....bij mn dochter had ik precies hetzelfde......
zo beter? ^^ @lenthe Wow 17,5 mnd bv... Dat is lang (denk ik) Ik heb helaas maar een half jaar gered omdat ik moest kolven omdat ukje niet aan de borst dronk. Een half jaar lang kolven is níét leuk, maar ik had het er voor over... naja... 5 maanden en drie weken. Die laatste week trok ik echt niet... ps excuses voor alle wijzigingen... Ben een nogal chaotische perfectionist.
Ja is ook wel lang, het is dat mn dochter zelf stopte, ze had ineens die behoefte niet meer. Anders was ik gewoon doorgegaan!!!! We hadden geen lekkere start, en veel ups en downs gehad, maar ik moest en zou bv geven. Tja, heb gewoon de mazzel dat ze wel goed wilde drinken. Ik zou een half jaar kloven nooit hebben volgehouden, echt respect daarvoor!!!!
Hoi Lenthe, welkom! Leuk, een leeftijdsgenootje erbij..(ik word bijna 24).. en zwanger van je 2e kindje, leuk! Borstvoeding wil ik ook gaan geven, zag trouwens dat ik dat nog niet heb ingevuld.. Maar lijkt me wel heel speciaal, zelf veel last gehad van exceem en allergieen, dus als ik de kans daarop door middel van borstvoeding kan verkleinen, doe ik het graag.. Volgende week de eerste echo's zie ik? Ben benieuwd! Spannend spannend! Woensdag Babyboom gekeken, dat kindje wat 6 weken te vroeg was geboren, wat een moppie, en dat haar...geweldig!! Lijkt me super, babytje met haar haha! Zijn jullie al bezig met dingen regelen, zoals kinderkamer, kinderopvang of wat dan ook? Of wachten jullie er ook mee tot de 12 weken er op zitten? Ik in iedergeval wel. Hopelijk onstaat er bij ons alle deze week een heeel mooi klopppend hartje! allemaal rond de 6 weken zitten we nu..! Groetjes!
Hallo allemaal, Welkom aan alle zwangeren en van harte gefeliciteerd. Ik ben 37, mama van 3 lieve meiden van 8-6-5. Sinds 4 jaar bezig voor een 4e ukje. In mei 2010 een miskraam gehad. Nu zonder mm (want daar stond manlief niet achter) toch zwanger. Ik hoop ontzettend op een goede zwangerschap. Zwanger raken is niet gemakkelijk voor ons. En gezien mijn leeftijd worden de kansen ook steeds kleiner. De onzekerheid overheerst de blijdschap nog. Volgende week vrijdag 1e echo; bij ruim 7 weken. Dat haalde ik vorige keer niet eens; in week 7 ging het mis. Dus daarom is het nu op dit moment ook extra spannend. Het liefst zou ik ook van die rose wolken verhalen schrijven; maar wat ik dus al schreef; de onzekerheid voelt zwaarder. Ben blij met iedere dag. Ik schrijf wel al in mijn dagboek; nu heb ik de kans en vind het heerlijk om op die manier aan ons ukje te schrijven. Mvm doe ik als ik een goede echo heb gehad. @fl3xgirl: hoe gaat het nu?
Hoi meiden hier gaat het goed hoor heb niks geen verlies meer gehad sinds gisteren ochten en ook mijn buikkrampen zijn veel minder nu nog met vlagen af en toe en dat schijnt bij dit termijn te horen voel me vollop zwanger dus ik dnek dat het wel goed zit!! @ jes hoop met je mee voor een goede echo !!
ik heb me gisteren digitaal aangemeld bij de vk! ze bellen me binnen 5 werkdagen terug en dan sta ik officieel weer aangemeld! vind het allemaal nog zo onwerkelijk tis ook wel erg snel gegaan allemaal
@flexgirl: dat klinkt goed! geniet er maar lekker van! Hier een kleine tip tegen misselijkheid: zorg er echt voor dat je 's avonds goed eet! Ik ben gisteren uit eten geweest en heerlijk gegeten, voel me vandaag prima! Dag ervoor had ik 's avonds alleen een boterham op en hele dag weeiig gevoel gehad.. Dacht even dat dat mijn lot was voor de komende weken. Maar goed eten en en verspreid over de dag is voor mij dus een super-tip gebleken. Hoe gaat het met de rest van de dames? Hoe doen jullie dat met pijnlijke boobs en 's nachts slapen? Ik slaap altijd zonder b.h. maar zit er nu echt aan te denken wel een b.h. te gaan dragen. Steeds als ik me omdraai heb ik het idee dat er twee (zeer pijnlijke) meloenen met me meedraaien...:x Werd vannacht zelfs wakker met mn handen op mn borsten (waarschijnlijk wilde ik ze in mijn diepe slaap ondersteunen...)
hehe tot nu toe nog niet zó gevoelig dat ik erover na zit te denken een BH te gaan dragen... Misschien heeft t ook een beetje te maken met mn cup (of juist niet..) maar ik ben al wel aan aardig wat ongemak gewend 's nachts en slaap er wel doorheen. Las wel ergens dat we waarschijnlijk zowiezo op een gegeven moment met n BH moeten gaan slapen omdat je van die anti lek dingen voor de melk ook 's nachts moet gaan dragen (tenzij je het niet erg vind dat er 's nachts melk in bed loopt) er worden dus wel speciale lekker zittende nacht BH's verkocht voor zwangere en voedende vrouwen.
Ik heb nergens last van en bovendien hele kleine borsten! Heeft het toch nog een voordeel... Als je voor de bevalling geen melk gaat lekken hoef je ook geen BH aan (althans: niet vanwege zoogcomressen in ieder geval!). Na de bevalling is het een ander verhaal. Ondanks kleine borsten maak ik absurd veel melk aan, dus lek als een gek! Na beide eerdere bevallingen dan ook maanden met een BH aangeslapen. Hou ik helemaal niet van, maar ik houd ook niet van een nat bed...
Hihihi... Nee een nat bed is niets. Vorige keer lekte ik halverwege al als een gieter... Heb nu eigenlijk geen last van mijn borsten, hoop dat dat zo blijft.
Ja leuk, een leeftijdsgenootje!!!! En het gaat zo snel, alweer de 2de ja, maar wel errug leuk!!! Borstvoeding is ook heel speciaal, en je kindje vind het ook zo heerlijk.....lekker tegen mama's warme borst en haar geur.... Ohhh smelt smelt.... Helemaal als ze kans hebben op allergie etc is het natuurlijk goed, zou het dan zeker proberen!!!! En kinderkamer hebben we al haha, mn dochter schuift een kamer op. Wel zo makkelijk!!! Hoef helemaal niet veel spul aan te schaffen, kan allemaal lekker op het laatste moment..... En jaaa, hopelijk heeft geen van ons de pech dat het hartje niet kloppen gaat. Laten we het hopen!!!! Hoe ervaar jij je eerste zwangerschap tot nu toe?? Ik duik even een uurtje mn bed in, ben moe. Dochterlief ligt ook net dus heerlijk even bijtanken. Merk wel dat mn lichaan druk bezig is met ons kleintje, ben 's avonds ook veel sneller moe......
Februari mama lijst 15/2 Syrae (25) 1e kindje } th } bv } 6/7 intake vk 15/2 Jes4 (38) 4e kindje } zh } bv } 01/07 Echo in ziekenhuis 15/2 Pippie (23) 1e kindje 15/2 Victoria (?) 3e kindje 15/2 Vogeltje (29) 2e kindje 15/2 June99 (31) 1e kindje } 06/07 intake vk 25/07 echo vk 15/2 Zus01 (37) 1e kindje } 30/06 Echo Vruchtbaarheidskliniek + intake vk 16/2 Cindybaby (40) 4e kindje 16/2 Mich1982 (28) 1e kindje } 7/7 intake vk 16/2 Lenthe87 (24) 2e kindje } zh } bv } 21/7 echo vk 17/2 Johannal (32) 2e kindje } zh } bv } 11/7 Intake en echo vk 17/2 Jes1 (31) 2e kindje 18/2 Melanies74 (37) 4e kindje } 20/07 intake vk 18/2 lovelykids (30), 4e kindje } zh/th? } kv 19/2 Casey1987 (23) 1e kindje } 13/07 1e echo vk 19/2 Babyliciouss (30) 2e kindje } zh } kv } 4/7 1e echo Gyn 21/2 Esli1980 (30) 2e kindje } zh } bv } 05/07 Intake vk 21/2 Ladydotje (31) 2e kindje } 30/06 Echo Gyn 22/2 Dianne 3e kindje 23/2 Kloko (29) 1e kindje } bv } 13/7 1e echo gyn 23/2 Muiske (26) 2e kindje } zh } bv } 19/7 1e echo/afspraak vk 24/2 Whabbit 3e kindje } zh } bv 24/2 Mams136 (24) 2e kindje} th } bv } 19 juli 10:15 intake VK 24/2 Emmarijn (27) 2e kindje } 20/07 intake vk + echo 25/2 Pandorabeads (27) 1e kindje } th } bv 26/2 Nut (24) 1e kindje (na 3x MK) 30/06 controle ZH 26/2 Mer (29) 2e kindje 26/2 Lievefamke (30) 2de kindje } zh } kv } 20/06 nacontrole mk Gyn 26/2 Madeliefke (33) 2e kindje } bv } 13-07 intake vk - 15-07 echo 26/2 Adriana85 (25) 1e kindje 28/2 Koolmees (27) 1e kindje } 12-07 1e echo gyn 29/2 Fl3xgirl (26) 3e kindje } zh } bv zh = ziekenhuis bevallen, th = thuis bevallen kv = kunstvoeding, bv = borstvoeding vk = verloskundige, gyn = gynaecoloog