Net afspraak gemaakt met vk. Wat is 20 juli nog weg ver!!! Ze hadden eerst de afspraak op 5 augustus gezet, maar dan ben ik al 11 weken, leek me niet handig (en was ook niet de bedoeling, want moest met 9-10 weken).
@Lenthe87: Welkom en gefeliciteerd! @Casey1987: Ik volg ook babyboom, indrukwekkend alle verhalen! @Jes4: Heftig een miskraam, ik kan me voorstellen dat dan de onzekerheid overheerst, ik hoop dat dit beebje blijft zitten! @Fl3xgirl: Goed om te horen, blijven zitten beebje! @Zus01: Dank je voor de tips, ik ben benieuwd wanneer hier de kwaaltjes erger gaan worden... @Emmarijn: Erg he dat wachten tot de eerste echo! Hier nog maar 2,5 week wachten.....zucht Vandaag mijn laatste werkdagje en dan lekker 3 weken vakantie! Ik heb er zin in
De informatrice van MvM is net weg en ik mag weer meedoen. Heb gekozen voor de ketting omdat ik ie wel leuk vond, wel jammer dat het bordensetje er niet meer is... Voel me wel sinds vandaag een stukje misselijker.
Ik deel precies hetzelfde gevoel, ik durf ook nog niet echt blij te zijn. Voor ons zoontje heb ik ook 2x een mk gehad met 6 en 8 weken, waaronder bij die van 8 weken een spoedcurettage. Dit was alles behalve een pretje, laat staan wat het mentaal/emotioneel gezien met je doet. Ook nu zijn het weer spannende weken, gelukkig heb ik wel het idee dat mn HCG deze keer goed stijgt, dat was bij de eerste mk namelijk niet het geval. Wij hebben 4 juli de eerste echo, kan echt niet wachten totdat ik een kloppend hartje heb gezien en ook op die rose wolk mag plaatsnemen!
Ik heb ook vele duidelijkere testen; dat geeft inderdaad moed. Fijn (en eigenlijk ook weer niet voor jou) om te horen dat jij dit gevoel deelt. Wij nog 1 week wachten; maar wel de moeilijkste week....
Voor iedereen zijn het spannende tijden, dat is wel duidelijk. Hopelijk blijft er een lange lijst over in dit topic. Mijn gevoel bij de zwangerschap is heel goed, maar het is ook de 1e keer dat ik zwanger ben. Geen idee of je het toch aanvoelt als het niet goed zit. De tijd zal dat duidelijk maken... vandaag begonnen met urine opvangen voor MvM. Jeetje, die kannen stinken inderdaad. Nu heb ik gelukkig geen last van misselijkheid, maar ik denk dat ik het echt niet meer in die flessen kan doen als ik wel misselijk ben. Hoe is het met jullie verder? Ik moet nog 3 weekjes wachten tot de 1e echo babyliciouss en Jes, fijn dat het HCG goed lijkt te stijgen bij jullie.
@Kloko: Mag jij nu al beginnen te sparen voor MvM? Ik mag namelijk pas bij mijn 6e week beginnen met sparen... Hier verder nog geen klachten. Ga het vanavond aan mijn ouders vertellen. Mijn vader is namelijk jarig en ik geef hem het boekje van nijntje 'Opa en oma Pluis'. Ik ben benieuwd! Ga een beetje vroeg naartoe, want ik wil het nog niet aan anderen vertellen. Als er al meer visite is denk ik dat we een ander moment uitzoeken.
@Pandorabeads Jou 6e week begint overmorgen toch ook al Ik mag nu ook al sparen... Mijn test was goed. Ga morgen waarschijnlijk het blijde nieuws aan mijn zusje vertellen. Dan gaan we samen slofjes kopen om in een boeket bloemen te stoppen voor mijn schoonouders. Mijn ouders zijn helaas op vakantie (alweer ) dus die moeten nog even wachten...
Hoi, Ik mag ook pas volgende week beginnen met urine opvangen, ook al had ik een knaltest., maar zoals ik op i-net las, is het ook vanaf 6 weken.. Ach maakt mij ook niet uit, nog een weekje normaal op de wc kunnen plassen haha! Ja hoe ik de zwangerschap ervaar, heel speciaal, super. Er veranderd zoveel in je lichaam, je voelt het, borsten groeien en ja gewoon de 'standaard' klachtjes haha! Heel speciaal dat er iets in je groeit! Wel is angst aanwezig, door de blindedarmoperatie. Ik weet wel dat het goed kan gaan, ivm verhalen van andere op internet en van ziekenhuis, en heb ook geen bloed verloren en mijjn gevoel is goed.. Maar over 2 weken trouwen, en echo is pas week later, dus dat maakt het spannend, dat ik daar mee bezig ben dan de bruiloft. Dus ga maandag de verloskundige bellen, het uitleggen vd operatie en dan zien we wel wat ze zeggen. misschien hebben ze er zelf ook eerdere ervaringen mee. En wie weet mag ik wel extra komen? geen idee, vanaf zondag zou het hartje zichtbaar kunnen worden.. Verder weet ik, als het mis is of gaat, dan is het zo, kan ik er niets aan doen, rust nu (helaas vanwege de operatie) 2 weken, en ja je kan er gewoon niets aan doen.. Dus misschien moet ik het accepteren hoe het nu is, en erin vertrouwen! En nog ff afwachten! hihi! En dan lees je dat hier dat mensen rond 6 a 8 weken miskraam hebben gehad en dan denk je..pff ben pas bijna bij de 6...en ja ik ben jullie niet, dus wil nie zeggen dat ik nog een miskraam zal krijgen,...mmmh ja als je thuis zit week lang, ga je toch wel nadenken..en das nie goed hahah! Kzou willen dat je een echo apparaat in de winkel kon kopen en zelf zo je kindje kon bijhouden ...misschien is dat een idee om te bedenken met zn allen haha!! Kinderkamer al klaar van je vorig kindje, dat is wel ideaal en zo gemakkelijk!! Hoe oud is je 1e kindje? Nou.. niemand die je verdr kan helpen dan de verloskundige,.. fijn weekend!
Volgens mij vergissen jullie je en is de 6e week iets anders dan 6 weken zwanger zijn. Maar als de informatrice van MvM dat gezegd heeft zal het in jullie geval wel kloppen. Ik moet eerst nog de hele babykamer verhuizen, en de rest van het huisraad, en de peuterkamer die ik van iemand gekregen heb nog mooi verven en dan zou, als mijn meiske (nu 1 jaar en twee maanden precies) tzt in zo'n groot bed wil slapen, alles goedkomen.
Casey: relax meisje! Je klinkt een beetje gestressed Wat betreft miskraam e.d.: het kan helaas altijd misgaan, maar de kans is het grootst in het begin. Probeer er gewoon niet teveel aan te denken. Je kunt er zelf toch geen invloed op uitoefenen, dus zonde om er teveel energie aan te besteden.
Wat grappig... Ik ben in september 2009 getrouwd, ik was toen drie (?) maanden zwanger van m'n meiske. Heb toen de hele tijd in de rats gezeten of mijn jurk nog wel zou passen Gefeliciteerd alvast en maak er een mooie dag van
@zus01, goed eten helpt zeker! Het wel lastig omdat je er eigenlijk geen zin in hebt, maar het helpt gewoon. Ik heb al de regel. Elk uur iets eten, honger of niet! En dan is het gewoon dragelijker! Bij mijn vorige zwangerschap was ik daardoor al 3 kilo aangekomen bij de 12 weken! En dan geloven mensen toch echt niet dat dan juist komt door de misselijkheid! Naja. Ik heb toen ook bijna niet overgegeven . @Casey, Ja niet zo stressen! Je hebt 10 procent kans op een miskraam en dus 90 op een goede zwangerschap! Je kan er veel beter vanuit gaan dat het goed gaat dan dat het slecht gaat. Je verdriet word er echt niet minder van als het fout gaat als je er nu al zoveel over nadenkt. Lekker genieten van je zwangerschap en je bruiloft. Dit is juist zo'n mooie tijd in je leven! Mijn verlos doet echt pas met 7 weken een echo. Bij de gyn soms eerder, maar daar heb je niet altijd wat aan. Ik heb ook vandaag onzettend veel kwaaltjes! En vooral moe! Tijd om naar bed te gaan! Groetjes!
Hoi allemaal! Ben een paar dagen niet geweest dus teveel posts om op iedereen persoonlijk te reageren, sorry! Allereerst alle nieuwe zwangeren GEFELICITEERD! Hier heb ik nog steeds niet veel last van kwaaltjes, maar dat hoeft niks te zeggen weet ik. Heb goede zwangerschappen gehad zonder en met kwaaltjes en 3 mk met en zonder kwaaltjes dus het kan alle kanten op.. Ik heb mk gehad met 6weken, 7weken en 9weken, dus ik beleef die eerste 12 weken in stapjes, eerst de 6 voorbij en zo verder. Ook nog getest dinsdag en die knalde dus dat gaf weer wat geruststelling voor dat moment. nou ja, het blijft gewoon een hele spannende periode voor iedereen! over borstvoeding: ik heb het bij alle drie de jongens geprobeerd, maar het waren slechte aanhappers en luie drinkers, moest vvel kolven en bijvoeden met vingervoeden. Ga het nu weer proberen, maar als dit kindje ook zo lui is ga ik alleen kolven. Aanleggen, kolven en vingervoeden tijdens 1 voeding zie ik niet zitten met die 3 andere kids erbij die ook hun aandacht nodig zijn.
Ik ga vandaag ook lekker vroeg slapen. Vandaag al tegen verwachting in vroeg moeten opstaan omdat onze nieuwe keuken om 06.45 tot 07.30 geleverd zou worden en ik hier pas om 06.30 achterkwam En morgen moet ik ook al om 07.30 opstaan... Welterusten iedereen
Melanies, dat maakt het voor jou inderdaad wel extra spannend, met zo'n voorgeschiedenis. Duim voor je dat het nu wel goed gaat. Muiske, leuk een nieuwe keuken! Welke kleur? Casey, lastig he, om niet teveel zorgen te maken. Wij gaan vanavond naar vrienden toe. Zij vertelden in jan dat ze een kindje verwachtten, toen heb ik toch wel even gehuild, want wij waren toen al ruim een jaar bezig en ook met onderzoeken enzo. Paar weken geleden moed verzameld om toch maar een afspraak met ze te maken, ze is nu 7 mnd ofzo. Zag er giga tegenop om haar en haar buik te zien, maar nu vind ik het alleen maar leuk! Ook al is het nog pril bij ons, ik denk dat we het wel gaan vertellen (zijn vrienden die we normaal 2-3x per jaar zien, dus zouden we het anders pas met 12 weken verteld hebben) verder vandaag een fototoestel kopen, zodat we mijn buik elke maand kunnen gaan fotograferen, lijkt me wel leuk. Gaan jullie dat ook doen?
Dan zijn dat soort bezoekjes wel leuk, ja! Ik ga ook zeker buik-foto's nemen. Al is het alleen maar voor mijn ouders die in Spanje wonen en voor mijn broer die in Amerika woont. Zo maken ze het toch allemaal een beetje mee, ook al is het van een afstand We gaan mijn broer nog bezoeken als ik rond week 15/16 zit en hoop dan echt al iets van een buikje te hebben. Het kan ook echter nog een tijd duren; mijn vriendin kreeg pas rond week 25 een beetje een ronding. Dat was echt bizar.
Kwaaltjes, hier met name ook erg misselijk. Merk ook wel dat als ik wat lichts eet, dat het dan wat minder word gelukkig! Ik hoop in elk geval niet meer zo te hoeven overgeven als bij mijn eerste zwangerschap, toen heeft de ellende tot week 16 geduurd! Toevallig kwam ik van de week nog een plastic zak tegen die ik altijd bij me droeg in t zijvakje van mn tas voor t geval dat, hihi... heb m er maar weer terug ingestopt! Verder hebben wij ook de kinderkamer, ons zoontje is nu anderhalf en we willen hem voor die tijd in het peuterbedje hebben liggen als het ff meezit. Dus voor ons zoontje een nieuwe peuterkamer e voor ons nieuwe beebje een nieuwe aankleding van de kinderkamer die we dus hebben!