Alina, proficiat met je zwangerschap. Geloof zeker dat het een hoop heftige gevoelens met zich mee zal brengen. Wat zul en zal je een hoop verdriet gehad hebben....
Alina, jeetje, wat heftig! Eigenlijk geen woorden voor..pfff Ja bah, wat een weertje, in je bed zweten! jakkie!
@Alina wow dat lijkt me echt heel erg heftig. Hopenlijk kun je van deze zwangerschap, en dadelijk je kindje heerlijk genieten... Vandaag de hele dag met dozen en zakken kleren wezen slepen... Verhuizen is een stuk meer werk dan ik dacht. De ouders van mijn man hebben we het vandaag verteld. Ik had een schaal met vier vaasjes met bloemetjes gekocht en voor de vaasjes had ik een paar slofjes gezet. Duurde even voor ze het doorhad hoewel ze "oh, en met slofjes" zei... Had zich schijnbaar niet gerealiseerd dat het kleine slofjes waren Ben wel echt super blij als het morgen niet zo warm meer is... Februari mama lijst 15/2 Syrae (25) 1e kindje } th } bv } 06/07 intake vk 15/2 Jes4 (38) 4e kindje } zh } bv } 01/07 Echo in ziekenhuis 15/2 Pippie (23) 1e kindje 15/2 Victoria (?) 3e kindje 15/2 Vogeltje (29) 2e kindje 15/2 June99 (31) 1e kindje } 06/07 intake vk 25/07 echo vk 15/2 Zus01 (37) 1e kindje } 30/06 Echo Vruchtbaarheidskliniek + intake vk 16/2 Cindybaby (40) 4e kindje 16/2 Mich1982 (28) 1e kindje } 07/07 intake vk 16/2 Lenthe87 (24) 2e kindje } zh } bv } 21/07 echo vk 16/2 lief649 (30) 3e kindje 16/2 belgischemama (?) 3e kindje? } 05/07 echo 17/2 Johannal (32) 2e kindje } zh } bv } 11/07 Intake en echo vk 17/2 Jes1 (31) 2e kindje 18/2 Melanies74 (37) 4e kindje } 20/07 intake vk 18/2 lovelykids (30), 4e kindje } zh/th? } kv 19/2 Casey1987 (23) 1e kindje } 13/07 1e echo vk 19/2 Babyliciouss (30) 2e kindje } zh } kv } 04/07 1e echo Gyn 21/2 Esli1980 (30) 2e kindje } zh } bv } 05/07 Intake vk 21/2 Ladydotje (31) 2e kindje } 30/06 Echo Gyn 22/2 Dianne 3e kindje 23/2 Kloko (29) 1e kindje } bv } 13/07 1e echo gyn 23/2 Muiske (26) 2e kindje } zh } bv } 19/07 1e echo/afspraak vk 24/2 Whabbit 3e kindje } zh } bv 24/2 Mams136 (24) 2e kindje} th } bv } 19/07 10:15 intake VK 24/2 Emmarijn (27) 2e kindje } 20/07 intake vk + echo 24/2 Alina (27) 2e kindje } Tweede week van juli echo 25/2 Pandorabeads (27) 1e kindje } th } bv 25/2 Manona76 (34) 2e kindje} zh 13/07 eerste echo -15/07 intake vk 26/2 Nut (24) 1e kindje (na 3x MK) 30/06 controle ZH 26/2 Mer (29) 2e kindje } zh } bv } 19-07 intake en eerste echo vk 26/2 Lievefamke (30) 2de kindje } zh } kv } 20/06 nacontrole mk Gyn 26/2 Madeliefke (33) 2e kindje } bv } 13-07 intake vk - 15-07 echo 26/2 Adriana85 (25) 1e kindje 28/2 Koolmees (27) 1e kindje } 12-07 1e echo gyn 29/2 Zeeuw (27) 3e kindje Even de lijst weer aangepast...
Hey meiden Zoals ik al eerder aangaf klets ik niet actief mee, al ziet het er wel erg gezellig uit hier. Maar ik wilde even vragen... Hebben nog meer meiden last van vieze afscheiding. Het is echt een beetje oud bruin/oranje uit.... Ik herken dit niet van eerdere zwangerschappen...?
Johanna, ik had er afgelopen vr. nacht bij het afvegen naar het plassen last van. 2x plassen achter elkaar, toen keertje niets, en daarna weer 2x. Ook idd donkderbruin bloed-slijm achtig. Totaal keer of 4 na het plassen, bij afvegen op het wc papiertje. Daarna helemaal niets meer. Het was dus niet veel, hopelijk is het bij jou ook niet veel. Anders als je je zorgen maakt de verloskundige bellen. Maar ik hoor en lees veel verhalen dat het zonder krampen en niet al teveel verlies is, geen kwaad kan. Groetjes! Heerlijk het heeft geregend, het koelt heeeeeeeeerlijk af!
lieve mensen, ik wil mij ook toevoegen aan dit topic. IK BEN ZWANGER!!!! morgen 5 weken (als het goed is). Ik heb 2 jaar geleden een miskraam gehad en ben nu hartstikke onzeker. Ik heb behoorlijk buikpijn regelmatig en ik heb het gevoel dat me buik hartstikke opgeblazen is! Ook sta ik de hele dag op het werk en krijg ik dan buikpijn en wil ik eigelijk zitten maar dat kan niet. Iemand hier last van en is het normaal bij een 1e kindje? Ik ben 26 jaar, samenwonend met partner al 8 jaar. ik hooooop zo dat het allemaal goed gaat. gisteravond barstte ik in huilen uit bij me vriend omdat ik me zo onzeker voel soms. x
* vies bericht sorry* Nou het is eigenlijk geen bloed het is echt meer afscheiding droog korrelig maar dus wel viezig (en ja dat zal wel van een beetje bloed komen maar het is maar heeeeeel nihil. Soms kan je echt een beetjevan die oranje/gele afscheiding hebben (als je weinig hebt gedronken?) is dit is dan iets donkerder...? Ik denk dus opzicht nog niet dat ik bloed verlies maar tja ik vroeg me gewoon af of jullie dit herkennen? Het is ook maar heel weinig een dubbeltje per dag in mijn ondergoed zoiets?
Alina: wat afschuwelijk je kindje te moeten verliezen! Ik heb hier zelf thuis met het levenloze lichaampje van het kindje van een goede vriendin van mij gestaan die hier lag te slapen, was toen zelf 16 weken zwanger van mijn eerste. Gereanimeerd, hartmassage... uiteindelijk in het ziekenhuis overleden. Wiegendood... Zo afschuwelijk! Allereerst voor mijn vriendin en haar man, maar mijn vriend en ik hebben ook een heel flinke knauw opgelopen. Gelukkig kan ik zeggen dat we, inmiddels ouders van 2 kindjes, er goed mee omgaan en niet overbezorgd zijn. Maar een zekere angst blijf je toch houden he? En ik weet wel dat wij heel scherp zijn op alles wat risicoverhogend is. Ik hoop dat jullie, ondanks de angst, weer heel erg gaan genieten van deze zwangerschap en het broertje/zusje dat op komst is voor jullie eerste kindje! Johanna: hier geen last van vreemde afscheiding, maar volgens mij hoor je dat wel vaker en heeft het niets te betekenen. Ik heb inmiddels een afspraak bij de VK: op 22 juli eerste controle en echo. Duurt nog lang...
Meerie en Alina WELKOM! Alina wat een nachtmerrie lijkt me dat ! Vreselijk.. Fijn dat je al zo snel voor een echo mag Muiske: ook het grote nieuws al verteld. Is het hun eerste kleinkind? Johanna, klinkt als een beetje oud bloed Eindelijk begint het nu te regenen. Snel alles tegen elkaar opengezet, op de slaapkamers van de jongens is het nu nog 31 graden Niet te doen gewoon!
Haha... nee hun 5de... Mijn man had al een zoon (ondertussen 14) We hebben samen al een dochtertje (zie avatar) en de zus van mijn man heeft twee kinderen.
Thanks dames voor de lieve woorden. Ik heb een boel meegemaakt, maar dat wil ik liever niet in zo een blije topic vertellen. Mijn huisarts heeft vroeger echo's gemaakt, dus hij heeft zijn apparatuur meegenomen in zijn huidige praktijk. Als ik nu mijn baby wil zien, kan ik gewoon een afspraak met de huisarts maken. Ik kan in principe dus elke week een echo krijgen als ik dat wil ) ja ja ik bof heel erg. Ik ben nu eigenlijk aan het solliciteren naar een nieuwe baan. Ik word wel veel gebeld door bedrijven en heb al een paar gesprekken ingepland. Ik weet alleen niet of ik open kaart met ze moet spelen en moet vertellen over mijn zwangerschap..Ik ben bang dat als ze erachter komen toch mijn contract gaan beëindigen.
Hoi meiden, Ik vind het tijd om me bij jullie aan te sluiten. Ik weet nu 2 weken dat ik zwanger ben, en ben op 19 februari 20112 uitgerekend. Ik zat bij de club van december 2011 mama's, maar eind april had ik een miskraam... Vandaar dat ik de eerste weken nog niet echt geloofde dat ik zwanger was. Maar sinds gisteren ben ik 's ochtends een beetje misselijk Mijn man en ik wonen trouwens in de VS, dus mijn verhalen zijn wellicht wat anders dan die van jullie! @Alina, ze kunnen je contract nooit beëindigen omdat je zwanger bent. Dus zolang het nog je 1e trimester is zou ik het zeker niet zeggen.
@alina Ik lees nu net over je eerste kindje en de wiegendood. Wat erg... Ik hoop heel erg voor je dat het goed gaat met dit kindje! Oja, voor de statistieken: Ik ben 32 en het mijn 1e kindje.
Aline: Wat moet jij een moeilijke tijd hebben doorgemaakt; en nog, misschien nu wel extra. Wat verschrikkelijk dat je je kindje hebt verloren. Ik hoop dat het nu allemaal goed blijft gaan. Heb je geschreven of het een jongen of meisje was; jullie eerste kindje? Welkom in ieder geval. Mopje: ook jij welkom. Ook al een miskraam. Hoe lang was je zwanger? Wens je een fijne zwangerschap. Ik ben mama van 3 meiden; 8-6-5, vorig jaar een miskraam bij 7+3 weken. (bloedverlies bij 6+5) Voor dit ukje zijn we in totaal 4 jaar bezig. Dus ik hoop zo dat het goed gaat. Maar nog erg onzeker. Vrijdag als alles goed gaat de 1e echo. Wat een weer gisteren he; ik zat na mijn werk in een enorme bui. Hagel, windstoten, met 40 km/uur nog bijna niets te zien; flitste continu voor mijn ogen...wat was ik blij dat ik thuis was. Vandaag op mijn werk is er weer een nieuwe zwangere bijgekomen (nummer 3), maar hopen dat ik straks ook goed nieuws mag brengen! Tot snel, ben op mijn werk.
ik geloof dat wij hier geluk hebben gehad qua weer.... T heeft wel lekker geregend en gebliksemd en gedonderd, maar ben niet een keer wakker geschrokken van een echt harde knal (wat me wel gebeurd als de onweersbui vlak over trekt) Verder is alles in Haarlem nog heel. Hier vieren we zaterdag onze verjaardag. Moet het hele huis nog schoonmaken Gelukkig is het wat afgekoeld, kan ik wat makkelijker de energie ervoor opbrengen
Mopje, Meerie en Alina WELKOM! Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Hij feliciteerde me voorzichtig nadat ik vertelde dat ik gewoon de pil nam. Heb hem gauw verteld dat het zoiezo welkom was en toen begon hij weer gewoon te doen en hebben we er even over gepraat. Zijn berekeningen komen ook uit op 29 febr. Moet met 12 weken bloed laten prikken, dan om de uitslag en met de uitslag naar de gynaecoloog. Dus nog effies wachten!! Vole me deze week beter dan vorige week, niet meer zo vaak misselijk, wel lage rugpijn en pijnlijke borsten. Ook gauw vermoeid. Weet niet meer wie het vroeg, maar er werd gevraagd of ik nog spullen had. Ehm nee, alleen nog een badje zonder standaard en een box. Verder heb ik alles weggedaan, verkocht of weggegeven. Kinderstoel staat bij mijn zusje, weet nog niet zeker of ik die terug wil of een andere. Maar ik heb verder geen dure smaak en hoef ook niet alles nieuw hoor, marktplaats staat vol met mooie wagens en kamers!!
@Zeeuw, je krijgt toch zeker al eerder een echo bij de vk, of niet? Omdat je zegt met 12 weken bloedprikken? @Syrae, leuk verjaardag! Wel fijn dat het inderdaad wat koeler is nu, om je huis te boenen! @Jes, spannend, 3 zwangeren, jij de 4e! Word nog wat met zn allen op zwangerschapsverlof! @Mopje en Meerie, welkom! Hier viel het uiteindelijk gelukkig ook wel mee met het noodweer. Het heeft wel flink geonweerd, maar verder geen gekke dingen, gelukkig ook maar want manlief was niet thuis vannacht, die moest ergens overnachten voor zn werk. Verder voel ik me vandaag niet echt fit, heb al een paar keer kokhalzend boven de pleepot gehangen, maar er komt niet echt wat uit behalve wat slijm, maar heb wel t gevoel dat t er gewoon uit moet op dat moment. Dan maar weer een kleinigheidje eten, ondanks dat ik dan misselijk ben (blehhhh) en dan trekt t ook wel weer bij, allen niet voor lang helaas! Zoonlief kijkt op zulke momenten met angstige oogjes wat mama aan t doen is, gossieee... nu zit hij toevallig eventjes rechtop op de bank te slapen, onze kleine dondersteen. Hij is nu overigens 20 maanden oud, had ik nog niet verteld volgens mij!
zo even vooruit denken hoor Hoe denken jullie over geslachtsbepaling? Lief wil graag weten wat het wordt, ik zit nog een beetje in dubio maar het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit dus we gaan het waarschijnlijk laten doen.
Hubbie en ik willen allebei dolgraag weten wat het is! En dat zullen we ook delen met iedereen. Kan mn mond toch al moeilijk houden... en daarbij denk ik meer aan het praktische: babykamer inrichten, kleertjes aanschaffen... De naam houden we uiteraard geheim tot de geboorte
Niet zeggen!!! Je weet het nooit en het is je recht het niet te vertellen. Ze mogen het ook niet vragen. Mochten ze uiteindelijk vervelend doen: het is beter wanneer ze een contract bijv. niet verlengen dan wanneer ze je uberhaupt niet aannemen. Denk ook aan je verlof: als je wilt dat je 4 maanden inkomsten hebt, is een baan hebben belangrijk, zelfs al wordt ie niet verlengd vlak voor/tijdens/na je verlof.