15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelykids

lovelykids VIP lid

zoals jullie wel gezien hebben ben ik niet zo heel actief geweest nog hier, maar misschien gaat dat wel meer komen nu het (de zwangerschap) toch steeds meer wat vertrouwder raakt.
    nu merk ik dus toch wel hoe die vmk mij beinvloedt heeft.
    maar goed dat was bij 4w5d en zit nu dus al op 7wk (ik weet dat is ook geen garantie, maar het voelt beter)
    verder heb ik nu toch ook wel klachten. ben vooral heeeeel moe. en de ene dag ben ik heel middelijk en de andere dag wat weeig. mijn (.)(.) zijn ook gevoelig tot pijnlijk bij aanraking en dan als laatste mijn broeken zitten gewoon nu echt al niet lekker meer (het past nog wel)
    daar heb ik iig de bellybelt voor aangeschaft dat beviel me bij sam in de zwangerschap ook erg goed, maar ja die had ik niet meer.

verder heb ik afgelopen week de ha gebeld en daar kan ik 14 juli terecht (niet eerder ivm een ander ha die met vakantie is) daarna heb ik de vk ook gebeld maar die moet ik maandag of dinsdag tussen half 1 en 1 weer bellen stond op het antwoordapparaat. en als laatste heb ik iig alvast een afspraak gemaakt voor de termijn echo en die staat voor 4 augustus. eerder vonden ze niet nodig. sterker nog eigenlijk wou ze me die week erna of nog een later, maar ik heb gezegd dat ik dan met vakantie ben.
    hoop nu stiekem dat de vk aan de telefoon zegt dat ze dat te laat vind en dat ik toch iets eerder terecht kan.

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik weet hoe je je voelt, ik kon de eerste week ook niet "geloven" dat het goed zou gaan na mijn vmk bij 5.5 week. Maar nu ik sinds een paar dagen echt misselijk ben 's ochtends ben ik eigenlijk wel blij!

Ik heb net gemberpilletjes gekocht bij de drogist, benieuwd of het wat werkt...

3. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Casey, ik heb ook maandag de echo inderdaad en ben dan ook 7+1. Ik heb om 9.45u de echo en daarna gelijk de afspraak bij de gyn. Ben wel heel benieuwd! Moet ook even wat dingetjes terugkoppelen met hem over het verloop van de zwangerschap van mn zoontje, want ben wel behoorlijk bang voor herhaling, dat wil ik allemaal niet nog ene keer meemaken! Ik merk wel, dat ik door die angst nog niet echt blij kan zijn dat ik zwanger ben, daarbij nog eens de onzekerheid van de 2 eerdere mk... ik hoop dat ik ook snel op die roze wolk mag zitten!

@Andere eetgewoontes, ik heb ineens een voorkeur voor zure yoghurt, zure snoepjes enz, geen koffie meer gedronken (als ik er al aan denk, brrrr....) terwijl ik me er normaal voor ophang!

En dan nog de bijkomende misslijkheid, bah.. op die momenten moet ik echt wat eten, tegen mn zin in, maar anders blijf ik kokhalzen! Ik hoop dat dat in elk geval snel weg is!

@Gemberpilletjes, ik ben op zoek naar de thee, maar heb m hier nog niet kunnen vinden! Ineens is de reformzaak weg, iemand een idee waar ik dit uit kan halen? Heb namelijk al behoorlijk wat moeite om de vitamine- en foliumzuur pillen binnen te houden, dus nog meer pillen zie ik niet echt zitten eigenlijk!

4. Casey1987

Casey1987 Lid

20 mrt 2011
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoezo Baby, had je bij je zoontje geen fijne zwangerschap?
    en ja miskramen hakken er zeker wel in, morgen weet je meer, wij mogen half uurtje later, 10.15..spannend! Duim echt op positief bericht voor ons, en anderen die deze week ook mogen!
    Vannacht nog een lekkere vette loempia gehad, daardoor vannacht geen misselijkheid of wat dan ook, nu pas eigenlijk nu ik weer wakker ben. Zo'n gevoel van brrr misselijk, ik wil niets eten, maar ik weet dat ik wat moet eten want dat helpt. Ik heb ook veel minder zin in cappuchino, vond ik echt heerlijk, gister nog wel 1 gehad, maar smaakte toch anders dan anders.. Ach komt vanzelf wel.. Verder gister veel geuren, bah, overal.
    Sinds 2 dagen niet meer 'gestonken' naar zweet, echt dagen gehad, vooral met warmere weer, dat ik snel zweetvlekken heb en het ook echt stink, en nee niet oud zweet, maar vers, had ik eerst nooit zo erg. Maar das nu minder.. gelukkig haha, bah!

Kinderfeestjes, leuk!!! verheug me er al op..
    Er zijn ouders die elkaar willen overbluffen en de gekste duurste feestjes bedenken, echt gekkenwerk haha!
    Nog plannen vandaag?
    Ik ga naar mijn schoonvader kijken, die moet zingen..Dus vandaag gaat de dag wel voorbij!

Fijne dag allemaal!

Groetjes!

p,s: je merkt dat iedereen er wel steeds meer in begint te komen ja! Fijn, ik zelf ook wel

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hey meiden; ik zit te denken aan een extra echo bij een echoprakrijk (zelf betalen bedoel ik dan). Mijn eerst volgende echo is over een maand. Maar ik vrees dat ik het niet meer zo lang verborgen kan houden. Ik zou graag in het midden; rond de 10 weken een extra echo doen (en het dan vertellen!?). Wat is jullie idee daarover?

Verder....oh zo moe, moe, moe en nog eens moe. Wat rugpijn, af en toe een wat menstruatie achtige buikpijn, bandenpijn linke en rechts, soms vlagen van misselijkheid en gevoelige boobs; maar ik ben er zo blij mee....laat maar komen die kwaaltjes.

Oh ja; en ingeschreven bij mvm.

6. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.453
    1.038
    113
    Vrouw
    Jes, ik heb geen idee hoe duur die echo's zijn. Als ze duur zijn is het misschien leuker om juist tussen 12 en 20 weken er nog 1 te doen, want dan zit er nog veel meer tijd tussen... Lastige dingen he! Vooral als je het idee hebt dat het zichtbaar gaat worden voor de 12 weken!
    Ben benieuwd wat je gaat doen

7. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Het is eigenlijk nu al zichtbaar; laat staan als we 4 weken verder zijn. Heb intensief contact met moeder en schoonouders; en ik zou het heel vervelend vinden als zij het eerder doorhebben dan mijn meiden het weten. Het kost 50 euro. Maar het idee dat ik ze blij maak en er sprake is van een missed abortion (wat je wel eens hoort) kan ik niet verdagen. Ik wil ze alleen blij maken als ik weet dat het kindje het, op dat moment, goed maakt. Snap je?

8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.453
    1.038
    113
    Vrouw
    Ja, dat snap ik heel goed! Dan kan ik me voorstellen dat je het eerder wil doen. Maar de verloskundige wil dat niet?
    Want die snappen dat toch ook wel, zou ik anders wel flauw vinden. Genoeg praktijken doen het volgens mij rond 10 weken. En anders tja, 50 euro valt nog mee.

9. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ik zit bij de gynaecoloog. Dus dan is er toch meer afstand. Ik had het me wel voorgenomen, maar durfde het niet te vragen. Ik heb er die 50 euro echt wel voor over. Wat we later voor echo's krijgen zien we dan wel. Meestal in het ziekenhuis bij 16 weken ook een echo; en daarnaast krijg je rond die tijd ook bevestiging van binnenuit. Manlief wil nu ook wel graag zo'n 3D echo. In het ziekenhuis krijg je ook geen dvd of iets dergelijks. Dus ik denk dat ik morgen maar een afspraak ga maken.

10. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    jes4: ik zou ook willen dat mijn kinderen het als eersten weten.
    En een goede echo bij 10 weken is safe genoeg om het ze te vertellen.
    Toen ik zwanger was na 3 mk mocht ik van de gyn. elke week voor een echo. Bij de 10 weken echo feliciteerde ze ons met de zwangerschap:bij een goede groei en een kloppend hartje bij 10 weken mag je er van uit gaan dat je de spannende periode door bent.
    Dussss ik zou zeggen doen:)

11. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden, voorzichtig kom ik me hier melden.
    Heb even gewacht...weet al 2 weken dat ik zwanger ben, maar gezien mijn reeks miskramen durfde ik het nog niet aan.
    Begin nu eindelijk een beetje in mijn lijf te geloven.
    Vrijdag krijg ik mijn 1e echo en hoop natuurlijk zo dat er een minimensje met knipperlichtje te zien is.
    We hebben al een dochter van 2,5.
    Volgens de calculator ben ik 20 februari uitgerekend, maar goed dat is vooralsnog een beetje gegokt, omdat ik december mijn laatste menstruatie heb gehad....:( daarna 2x zwanger en dus 2x miskraam met vreemde cyclussen. Nu precies een maand na mk een positieve test gedaan, dus had nu wel een normale cyclus.

Hoop dat jullie het nog volgen...

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Blue, welkom hier, duim met je mee voor een goede echo!!

13. Muiske

Muiske Lid

23 jun 2011
    43
    0
    0
    NULL
    Het donkere zuiden
    @blue Wat handig dat je jezelf al in het lijstje gezet hebt...
    Gefeliciteerd en hopenlijk gaat alles deze keer goed.

Vrijdag vertrekken we hier met het hele gezinnetje richting efteling...
    Heb ik wel zin in alleen zou ik bijna nergens in mogen. En we gaan 4 dagen :(
    Tja, kijk wel hoe ik me erbij voel.
    Vorige keer ben ik gewoon (1 keer) in de vliegende hollander gestapt en die waterdingen waar beide zo'n zwangerschapswaarschuwingsbord stond.
    Was toen ongeveer even ver en voelde me er toen goed bij dus we zullen wel zien.
    Zie wel eens vaker een verkeersdrempel over het hoofd en dat is met mijn rijstijl (als ik alleen in de auto zit) volgens mij ongeveer hetzelfde als een achtbaan ;)

14. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    @Muiske: wij waren 10 juni ook voor 2 dagen in de efteling; het viel niet mee; maar ik ben in geen enkele attractie met zo'n waarschuwingsbordje geweest. Het zijn niet alleen de schokken maar ook de adrenaline die de doorbloeding van de baarmoeder verminderen; maar goed het blijft natuurlijk je eigen keus. Ik heb dus een smoes verteld. Nekklachten; daar ben ik ook bekend mee.
    Alvast veel plezier.

15. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Blue: welkom hier. Ik kan me voorstellen dat je zo voorzichtig bent; ben ik ook. En ik heb 'maar' 1 miskraam gehad. Bij 7.3 weken. Daar ben ik nu dus overheen, maar het blijft spannend. Na het kloppend hartje afgelopen vrijdag heb ik er wel meer vertrouwen in gekregen. Kans op een mk is volgens gyn nu naar minder dan 5% gedaald. Maar jij dus vrijdag een echo: spannend, aftellen!
    Oh ik ben mama van 3 meiden; 8-6-5; voor dit ukje zijn we in totaal 4 jaar bezig geweest. Mk mei 2010.

16. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.453
    1.038
    113
    Vrouw
    ik heb de lijst aangepast. Hopelijk vinden jullie dat oké.

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    #717 Emmarijn, 3 jul 2011
    Laatst bewerkt: 3 jul 2011
    Zolang jij je er zelf goed bij voelt en je lichaam goed reageert op de "actie" en er geen stang ofzo in je buik duwt, vind ik het allemaal wat vergezocht. In de Efteling mag je anders helemaal nergens in (en het is niet alsof ze een "zwangeren-tarief" hebben). Je mag niet eens in de Villa Volta, nou das weinig indrukwekkend hoor! Al werd ik wel een beetje misselijk van ;)

Het is gewoon een aansprakelijkheidspuntje van de Efteling, ze willen natuurlijk niet dat een hoogzwangere vrouw opeens gaat bevallen in hun attractie... Maar volgens mij kun je van een beetje beweging geen weeën opwekken. Een attractie is idd vergelijkbaar met een beetje wild autorijden ;) Spontane weeën ontstaan volgens mij alleen vanuit binnen je lichaam of van ernstig trauma (denk: van de trap vallen of auto-ongeluk).

Wat betreft adrenaline: je mag toch ook gewoon nog sporten als je zwanger bent? Als dat slecht zou zijn voor de baby, denk ik dat 3 keer per week een half uur hardlopen erger is dan een paar keer 2 minuutjes in de Vliegende Hollander. Oh wacht, dat is geen adrenaline, dat is endorfine :p Haha, geen hardloper hier ;)

Maareh: ga maar niet googlen, want je leest de wildste verhalen.

Ik ben zelfs nog met 25 weken overal ingeweest... ;):)

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik word al misselijk als ik aan "het schip" denk! Maar wel erg leuk om met de familie 4 dagen die kant op de gaan. Gaan jullie nog meer doen daar in de buurt dan alleen de Efteling?

De gemberpilletjes lijken trouwens te helpen, vanochtend bij het ontbijt eentje genomen en ben nu minder misselijk dan gisteren :)

19. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Hier heerlijk aan het bijkomen van mijn en liefs verjaardagfeestje gisteren. We hebben het nieuws nu ook aan zijn ouders verteld en zijn het nu rustig aan wereldkundig aan het maken (met de waarschuwing dat we erg vroeg zijn dus dat het nog mis kan lopen)

Gisteravond geëindigd in onze stamkroeg. Het was verschrikkelijk gezellig maar k ben al om half 1 richting huis vertrokken (was zoo moe!) en ondanks dat ik geen druppel alcohol heb gedronken kreeg ik in de loop van vandaag steeds meer een giga katergevoel (we zijn dan ook lekker met koopzondag de stad in gegaan om het verjaardagsgeld uit te geven) T gaat nu wel weer wat beter maar ik zit al enige uurtjes rustig op mijn kont. Ik zal me gister toch te druk hebben gemaakt en dat wreekt zich dan alsnog ofzo...

20. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    tja het is na een mk toch extra spannend. Maar 4 jaar voor de 4e? Heftig zeg! Wel spontaan zwanger of met hulp? Vrijdag echo idd. Vind het heel spannend!

Deel Deze Pagina