Na de miskraam zijn we de mmm in gegaan voor onderzoek; hier is uitgekomen dat mijn man slecht zaad heeft. We hadden de afspraak voor de 1e IUI staan, ik had de hormoonspuit al thuis liggen. Maar mijn man voelde zich er helemaal niet goed bij, het ging violledig tegen zijn gevoel in. Het kwam letterlijk tussen ons te staan. Dat was het niet waard. In eerste instantie wilde hij helemaal niet meer proberen; gewoon doorgaan vond hij niet eerlijk voor mij. Maar ik had liever een kleine kans dan geen kans...en daar kon hij zich in vinden. En zo ben ik, een jaar na de mk, spontaan zwanger geraakt. En manlief is maar wat trots op zijn zaadjes!! Over de efteling; ik vind ook dat je moet doen wat goed voelt, ik laat me nogal leiden door de verhalen op internet, er zijn nog best veel leuke dingen te doen in de efteling; maar ik heb Joris en de Draak en de vliegende Hollander enorm gemist, mijn middelste meisje ging voor het eerst in de Python....niet met mij, maar met haar tante (slik), maar het voelde niet goed om het wel te doen! Hoe dan ook, Bosrijk daar zal je waarschijnlijk heen gaan, lijkt me geweldig! Heel veel plezier. Ik ben efteling fan!!!
Casey: ik vind het echt geen probleem om niet te drinken en sommig eten te laten staan. Er blijft nog zoveel over denk ik dan maar! Niet dat ik niet van een heerlijk glas rode wijn of rose bij zomers weer kan genieten, of een fijn broodje filet americain, maar dat komt na de beeb wel weer! Verder ook geen trek in gekke dingen (niet gekker dan anders in ieder geval! ) of meer of minder trek. Nu moet ik zeggen dat ik volgens mij wel de meest "hormonaal stabiele" zwangere ben hoor! Ook de vorige 2 zwangerschappen nergens last van gehad, niet emotioneler, niet misselijk,... Is ergens ook een beetje raar, want behalve het uitblijven van je menstruatie en een iets boller buikje heb je dan echt helemaal niet het besef dat je zwanger bent! Heel onwerkelijk... Ik houd me nu maar vast aan de gedachte dat ik de vorige 2 keer ook pas op de echo bevestiging kreeg en nu 2 prachtige dochters heb! Jes4: ik begin me nu ook al enigszins zorgen te maken dat ik het niet verborgen zal kunnen houden tot 12 weken! Heb echt al een ienieminiebolletje eind van de dag, terwijl ik verder slank (en plat!) ben, dus dat valt gewoon snel op! Moet nog maar even kijken hoe ik dat ga doen. Kan me ook moeilijk de komende anderhalve maand opsluiten... Ik krijg op 8 weken een eerste echo en kan dan dus zien of ik al wat ga vertellen. Ik zou voor die 50 euro zeker een extra echo verwegen, vind het niet heel veel geld? Blue: van harte met je zwangerschap! Ik kan me met jouw reeks mk's voorstellen dat je nog heel voorzichtig bent. Hopen maar dat het nu goed blijft gaan!
Ja, klopt we hebben een huisje in bosrijk. Villa Volta hoef ik echt niet te proberen, daar word ik normaal gesproken al kotsmisselijk in... Wil niet weten hoe dat nu is Ach, als je zelfs adrenaline als geneesmiddel mag gebruiken als je zwanger bent dan moet de Efteling toch ook wel kunnen Ben wel benieuwd naar de echo maar die duurt nog even. Ben ook blij als mijn ouders eindelijk terug zijn van vakantie, kan ik het ze tenminste zelf vertellen zonder dat ze het van een ander horen. De lijst ziet er trouwens goed uit zo
Blue, welkom! Kan me inderdaad voorstellen dat je erg onzeker bent... Muiske, ik zou ook gewoon even kijken wat je evt aandurft in de Efteling. Wij gaan van de zomer ook met onze peuter, maar dat zal dan vooral de rustige attracties zijn waar we ingaan en het sprookjesbos, manlief kan dan met mn vader in de rest van de attracties! Casey, ik heb inderdaad geen standaard verloop van mn zwangerschap gehad bij ons zoontje. Vanaf week 7 heb ik tot week 16 extreem veel over moeten geven. Toen dat eenmaal weg was, kreeg ik door hormoonschommelingen last van evenwichtsstoornissen, waardoor ik een aantal weken bijna zelfs niet rechtop kon zitten, ben toen zelfs gevallen met mn buikje... Ik had net met mn bazin afgesproken, dat ik weer langzaam aan zou starten met werken (want dat thuis zitten was ik hartstikke moe), toen ik met 25 weken acuut werd opgenomen in het ziekenhuis met vroegtijdige weeën. En toen was het hele feestjes afgelopen! Ziekenhuis in, ziekenhuis uit, ik mocht thuis alleen maar van de bank opstaan om naar de wc te gaan of te douchen en dat was t! Daarbij kreeg ik ook nog bekkeninstabiliteit, waardoor ik, in combinatie met een ziekte die ik heb, ontzettend veel pijn heb gehad. Op dat moment was het echt overleven. Ik sliep nog maar 2 uurtjes per 24 uur. Uiteindelijk ben ik met 37 weken ingeleid, omdat het echt niet meer vol te houden was... En achteraf ben ik me pas gaan realiseren wat die periode met me gedaan heeft en hoeveel pijn ik daadwerkelijk wel niet gehad heb. Je staat op dat moment echt op de overlevingsstand! Dit wil en hoop ik deze zwangerschap dus ook niet meer mee te maken, ik ga er ook niet vanuit, maar ben er wel heel erg bang voor, zeker met ons zoontje, die natuurlijk ook z'n aandacht nodig heeft! Ik wil dit dus gewoon even bespreken met de gyn, kijken wat hij ervan zegt en aan welke punten we evt iets kunnen doen, mocht het zover komen! Nou, sorry voor het ego verhaal, maar wist het niet echt op een kortere manier uit te leggen... Jij ook heel veel succes straks met de echo! Ik heb nu toch wel lichtelijk last van zenuwen! Tot later!
Jippieeee... ons guppie was 1 cm groot en een mooi kloppend hartje! We zijn zo blij! Gelijk even alles met de gyn doorgesproken wat betreft vorige zwangerschap en hij was erg begripvol. We hebben het ook nog even over mn medicatie gehad en behandelingen, notities gemaakt voor de bevalling, dus hij nam het allemaal erg serieus, gelukkig! Is toch een beetje beter voor mn gemoedsrust!
Jeeeeej!! Bij ons ook een kloppend hartje, bijna 1 cm groot, 0.93 ongeveer! Het klopte dus inderdaad met de +/- 7 weken indicatie. De baarmoeder lig ver naar achter, dus beetje lastig te zien. Ivm de operatie is waarschijnlijk alles verschoven. Volgende week uitwendige echo bij de verloskundige, kans is dus dat er minder te zien zal zijn.. Maar goed wel fijn dat we dat nu weten. Die vrouw van de inwendige echo, zou het tegen de verloskundige zeggen, dus misschien belt ze nog wel. Nu kunnen we donderdag echt me zn 3tjes trouwen..yeah! Ik merk wel dat ik nog vol spanning zit, en dat het echt nog even moet landen haha. Dat komt wel, vanavond 0.0% witbiertje erop drinken haha! Zo babylicious, is idd heftige zwangerschap, jeetje! Gelukkig is wel alles goed afgelopen. Duim voor je op een 'betere' zwangerschap!! Zoo weer even paar uur werken! Fijne dag allen!
Gefeliciteerd dames!!! Zo fijn dat het met jullie zwangerschap (ook) goed gaat. Zeker een hele geruststelling? En nu op naar een zorgeloze zwangerschap, babyliciouss! Ik ben vanmorgen bloed wezen prikken voor de prenatale screening. 6 buisjes bloed en lekker mis geprikt...ben ik weer mooi klaar mee. De prikdame was ook veels te druk met kletsen met dr buuf over dieren-plaatsen van de AH. 18 juli hebben we nu gesprek in het ziekenhuis over de prenatale screening. Omdat ik 36+ ben kom ik daar nu dus voor in aanmerking. Mijn man en ik hebben besloten in ieder geval de combinatietest te doen. En vanaf daar zien we verder. Hoe zit dat met jullie?
Zus: wij voelen ons voorlopig ook het beste met de combinatietest. Ik krijg 1 augustus dit 'counselings' gesprek. Dan woensdag 3 aug de echo en bloedafnames. Voor alsnog wil ik geen risico's lopen door extra puncties of iets dergelijks. Heb net een afspraak gemaakt voor een 10 weken echo: 20 juli bij de praktijk voor prenatale echografie. Als alles dan goed is, denk ik dat het een mooi moment is om het te vertellen. Oh en meiden: gefeliciteerd met jullie mooie echo. Geweldig he.
Geen idee of ik ervoor in aanmerking kom. Mijn moeder heeft een aangeboren afwijking (klompvoet) maar dat is niet een puur genetisch defect, op het krijgen van en klompvoet zijn meer factoren van toepassing. Woensdag hebben we de eerste afspraak met de vlos, dan zal ik wel meer te horen krijgen denk ik
ik wil me hier ook bij toevoegen! zwanger van mijn 3e kindje en volgens berekening uitgerekend op 24 feb!
De combinatietest mag iedereen doen, maar het hoeft niet. Je krijgt in ieder geval de screeningsecho bij 20 weken. Klompvoet is niet overerfelijk, mijn man heeft het ook.
Babyliciouss: wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad en dat je je zorgen hebt kunnen bespreken. Kan me voorstellen dat dat al een stukje meer rust geeft. Casey: jij gefeliciteerd met je goede echo! Leuk hoor, met zijn 3-en trouwen! Zus: wij laten ook de combinatietest doen. Als de uitslag voor mijn leefijd (37, bijna 38) niet abnormaal is laten we het daarbij. Anders zullen we aanvullende onderzoeken overwegen. Chan: gefeliciteerd en welkom! Ik heb mezelf vooralsnog ook op 24 februari berekend en ook van een 3e kindje!
tis wel overerfelijk alleen multifactorieel. Het hangt dus af van een aantal dingen waaronder genen, maar ook bijvoorbeeld omgevingsfactoren en het je kan het ook krijgen zonder genen een rol spelen. De klompvoet van mijn moeder is die variant waarin onder andere de genen een rol spelen. Ik heb nergens last van dus de kans dat ik iets doorgeef aan mijn kinderen is minimaal. Ik wacht af wat de vlos zegt. Waarschijnlijk heb ik geen recht op de combinatie test. dan gaan wij die ook niet laten doen, vindt ik persoonlijk redelijk zonde van het geld om een schatting te krijgen op slechts een beperkt aantal stornissen en syndromen.
Nooit over nagedacht al die testen (dit is allemaal nieuw voor me...), maar dat hoor ik vast wel bij de vk mocht het voor mij relevant zijn. Ben wel jaloers op de mooie echo's die jullie gehad hebben! Over 3 weken weet ik meer!
Ik weet nog niet eens wanneer ik n echo krijg mopje Wij gaan woensdag voor de intake, maar alle echo's bij de verloskundigen in Haarlem worden gemaakt in een centraal echo centrum, en die afspraak wordt dus pas woensdag gemaakt... met een beetje geluk de woensdag erop, maar ik gok dat ik hem pas krijg over 2 weken
Casey, jij ook gefeliciteerd met de mooie echo! En lekker met zn drietjes trouwen! Ik vind het nu wel echt werkelijk worden, nu ik ons beebke echt gezien heb! Ik heb nu ook een afspraak voor over 5 weekjes, dan hebben wij ook gelijk de echo voor de combinatietest. Bij ons zoontje hebben we de test niet laten doen, maar nu willen we hem dus wel laten doen. Het is nu wel spannend, allemaal echo's! Het is ineens weer zo echt, als je zo'n klein wormpje ziet zwemmen in je buik!
Wat fijn al die goede echo's! Hebben jullie allemaal een reden dat jullie zo vroeg een echo krijgen??? Over de combinatietest, wij doen em denk ik wel. Bij ons zoontje niet gedaan maar dit keer neig ik naar wel doen. Ff bij de verzekering gecheckt in in mn aanvullende word die ook helemaal vergoed(normaal alleen bij 36+)