15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @adriana. Het klinkt olzich gek, maar ikzelf loop al 1,5 jaar in het ziekenhuis bij een fertiliteitsarts. Helaas is zij al een tijdje weg en heb ik ook al een tijdje geen hulp meer gehad. Sinds mijn zwangerschap kan ik weer gerecht in het ziekenhuis en heb al 2 echo's gehad. Maar niet bij de gyn, maar bij een echoscopiste. Pas op 1augustus heb ik intake bij hem, maar aanstaande dinsdag mag ik weer gewoon terug voor echo bij echoscopiste. Dus misschien is dat het verschil.

2. Muiske

Muiske Lid

23 jun 2011
    43
    0
    0
    NULL
    Het donkere zuiden
    Ben sinds kort echt verslaafd aan thaise kippensoep.
    Heb gisteren zelfs een thai van 15 km verder op gebeld om mij mijn kippensoep te brengen.
    Manlief zat namelijk met een groep vrienden bij een bierproefavond en mijn meiske sliep al en ik wilde het haar niet aandoen om voor een kommetje kippensoep uit bed gesleurd te worden :)

Voel me nu gelukkig een stuk beter en ik probeer vanavond eens uit wat er gebeurd als ik geen zetpil neem.

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier vandaag een mooie echo gehad. Ben zelfs wat verder dan ik dacht :)

4. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @madeliefke. Wat een mooie echo en wat fijn om te horen dat je zelfs wat verder bent dan gedacht.
    @muiske, haha. Kippensoep is volgrns mij gelukkig gezond. Ikzelf vind soep op dit moment ook erg lekker. Brood daarentegen vind ik echt super vies nu. Probeer wat wraps te eten en crackers. Verder gaat er niet veel in. Misselijkheid valt gelukkig wel mee.

@all ik ben af en toe nog wel angstig, maar tot nu valt het bruinverlies nog steeds mee. Het wordt niet erger. Wel hebik een soort van steken, spierpojnachtig, in mijn rechter lies. Ik ga er maar vanuit dat het banden zijn.
    Verder heb ik vanochtend 1 kokhalzing gehad en zijn mijn borsten nog gevoelig. Ik begin dus echt weer wat meer vertrouwen te krijgen.
    Nu ben ik bang voor de uitslag van mijn vader. Die krijgt vanmiddag te horen of hij prostaatkanker heeft.

5. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik kan mij hier ook aansluiten. Ben 17/2 uitgerekend.

Ben moe moe moe en heb ook nog eens een lage bloeddruk... 98/61 laatste x. Helpt de vermoeidheid ook niet echt. Ben ook continu misselijk. Advies VK...dropjes eten en opkikkers drinken...

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mooie echo (jaloers...)

Wat een vervelende berichten over vaders, tantes enz... Sterkte allemaal daarmee!

7. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Jes4: Spannend nog maar 4 dagen wachten, succes!
    @Zus01: Jeetje wat heftig van je tante :( Veel succes met de echo maandag!
    @Muiske: Wat een moeite voor zo'n kop soep hahaha. Ik hoop dat het zonder zetpil ook goed gaat!
    @Madeliefke: Gefeliciteerd met de mooie echo! Geniet ervan!
    @Miepens: Hopelijk heeft je vader een goede uitslag gekregen!!
    @MissMama09: Welkom en gefeliciteerd!

8. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Even berichtje van mij. Met mijn vader gaat het gelukkig goed. De uitslag was positief, in zoverre, de kans dat hij kanker heeft is nu nog kleiner aangezien er bij 2 biopten niets is gevonden. Waarschijnlijk heeft hij een chronische ontsteking aan de prostaat. Helaas kan daar nu niets aan gedaan worden, maar het is in ieder geval niet levensbedreigend.

Hier af en toe bruine afscheiding, maar begin echt meer hoop te krijgen dat het goed zit. Vanmiddag ga ik naar mijn moeder om het te vertellen. Vorige keer had ik het groots aangepakt, nu wat kleiner, omdat ik zelf nog niet helemaal overtuigd ben dat het helemaal goed zit. Maar ik weet dat als het mis zou gaan, en mijn moeder krijgt alleen te horen dat ik een miskraam heb gehad, dat ze me dat heel kwalijk zou nemen dat ik haar niet had verteld dat we zwanger waren. Dus ik ga haar toch maar op de hoogte brengen. Is toch fijn om wat mensen in de omgeving te hebben die wel weten wat er speelt en waar je op terug kunt vallen als het (hopelijk niet) mis zal gaan.

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Goed nieuws van je vader! En veel plezier bij je moeder en het blije nieuws...

10. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Miepens, hoe werd het leuke nieuws ontvangen? En wat goed, t nieuws van je vader!

Ik had hier in de buurt bij een echobureau zelf nog een echo willen laten maken, maar geen enkel bureau doet dit onder de 12 weken! Nou, dat is dus niet t nieuws waar ik op gehoopt had! Nu ben ik dus 'verplicht' om te wachten tot 12+3 tot de volgende echo bij de gyn...

11. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Miepens: Wat een fijn nieuws van je vader! Gelukkig maar!
    @Babyliciouss: Wat balen en dat wordt dan je eerste echo? (heb je vast al geschreven, maar ben het even vergeten :))

12. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Koolmees, nee... had er al eentje met precies 7 weken, maar vind t toch wel erg lang tot 12+3! Dus had eigenlijk zoiets van, dan laten we er zelf nog eentje maken, maar helaas dus!

13. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Bij dat buro waar ik naartoe ga doen ze het vanaf 6 weken. Ook inwendig indien nodig, maar dat is meestal niet nodig. Ze hebben wel zeer geavvanceerde echo apparatuur; misschien is het em dat. Ik ga woensdag voor de extra echo. Zie volgende link:
    Algemene informatie ...

14. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Balen, kan me voorstellen dat je er 1 tussen in wil. Ik hoor volgende week wanneer ik mijn eerste krijg, kan niet wachten...

15. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    O, dat lijkt mij ook erg lang zeg. Ik moet er niet aan denken om zo lang te moeten wachten. Ik heb echt geluk dat ze zo vriendelijk zijn en me nu elke week laten komen. Ik heb aangegeven dat ik gewoon bang ben omdat het de vorige keer ook rond deze tijd mis ging. Nu mag ik elke week komen,althans als het mogelijk is. Morgen mag ik in ieder geval weer en dan wil ik volgende week oom nog 1x voor mijn gemoedsrust en de week erna heb ik intake bij gyn. Daarna wil ik het denk ik wel gaan afbouwen, want dan is in min. Ogen het grootste gevaar geweken en kost het ook te veel energie omsteeds op onmogelijke tijdstippen naar hetziekenhuis te gaan.

16. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier nog 2 nachtjes slapen tot mijn allereerste echo! kan niet wachten :D

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Het is hier 5 uur 's nachts en lig al een uur wakker... Maar opgestaan om iets te eten, want de misselijkheid slaat weer toe. Ik had vannacht voor het eerst dat ik "iets" anders in mijn buik voelde als ik op mijn buik lig, alsof er iets meer is. Iemand dat gevoel al gehad?

Ik ga zo toch maar weer mijn bedje in, proberen nog een paar uurtjes te maken...

18. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Babylicious: Kan me voorstellen dat het dan lang wachten is, hopelijk vind je toch nog ergens een plekje waar ze het eerder kunnen doen!
    @Miepens: Wat fijn wekelijks een echo, toch een hele geruststelling elke keer denk ik :)
    @Syrae: Spannend!!! Op naar de 1e echo!
    @Mopje: Bijzonder hoor dat "andere" gevoel. Hier niet gehad, maar je bent ook langer zwanger.

Hier al een beetje zenuwachtig aan het worden voor de afspraak van vrijdag, 1e keer bij de gyn. van het ziekenhuis (wel 2e echo). Ik hoop zo dat alles nog steeds goed gaat! Gelukkig is de afspraak al vroeg, dat scheelt weer ;)

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik vraag me echt serieus af waarom jullie het zo "raar" vinden en er zo;n "moeite" mee hebben dat je pas emet 12 weken een echo krijgt??
    Ik heb, in tegenstelling tot de meesten hier tot dusver geen echo gehad en afhankelijk van de planning van het echobureau zal mijn 1e echo zijn tussen de 11 en 12,5 weken.
    Dit is de normale landelijke standaard en was bij mn vorige zwangerschap precies hetzelfde.. dus ik vind het eigelijk wel vreemd hoe jullie daarover denken.
    Het is geen aanval hoor maar ik wou het toch even kwijt.

20. MissMe21

MissMe21 Actief lid

10 mei 2011
    341
    27
    28
    verkoopster
    Friesland
    persoonlijk wou ik heel graag de bevestiging dat er daadwerkelijk iets zat.. Nu viel de eerste echo ietsjes ''tegen'' maar het was wel super om te zien dat er inderdaad een beebje zat haha!
    Heb donderdag mijn 3e echo alweer!!! :D

Deel Deze Pagina