15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Fijn dat je een goede echo hebt gehad!!

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in die nekplooimeting/combinatietest en begin toch wel ontzettend te twijfelen.
    Ik lees zo ontzettend veel slechte ervaringen, onnodige zorgen en stress.

Wat doen jullie???

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    niet. Ik ben jong (25) dan is de betrouwbaarheid van de test ook al eens tuk minder, daarbij vindt ik het een hele hoop geld voor een kansberekening. Kansberekening staat bij mij gelijk aan gokken. Er zijn 0 extra risico factoren in de omgeving dus de kans dat ik een kindje emt een foutje krijg is heel erg klein.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dank je wel voor je antwoord.
    Gister bij de VK nog aangegeven dat ik er wel oren naar had.
    Maar nu ik het boekje door heb gelezen en op internet wat heb gezocht en gelezen neig ik er toch vanaf te zien.
    Ik ben ook nog maar 24...Dus klein risico.

4. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38

Ook jij weer een goede echo, fijn hoor! Kan me even niet herinneren hoever je eerder zelf dacht te zijn: ben je vooruit of achteruit gezet?

Mams136: met 24 zou ik ook nog geen combinatietest laten doen. Ik ben nu bijna 38 en laat het wel weer doen. Was 35 bij mijn eerste en 36 bij mijn 2e, heb het bij beide ook laten doen. Ik krijg het ivm mijn leeftijd ook vergoed, hoewel dat argument op geen enkele wijze meeweegt: had het anders met liefde zelf betaald.

5. zus01

zus01 Niet meer actief

fijn!! leuk heh, zo'n positieve echo?

@mams136: ik ben 37, dus ga ook voor de combitest. Met 24 jaar zou ik het niet doen, als ik jou was.
    Ze bieden het aan bij 36+ en ik ben eigenlijk net pas 2 maanden 37, als ik dus eerder zwanger was geweest, had ik wellicht niet vergoed gekregen.
    en het is wat je zegt; kansberekening. wil dus niet zeggen dat het werkelijk zo is.
    wij laten ook van de combi-test afhangen of we dan nog een vruchtwaterpunctie of vlokkentest willen laten doen.
    maar ik wil zo ver nog niet denken.
    so far so good, zal ik maar zeggen!

6. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Syrae: Jaaaa wat fijn meid, geniet ervan!! Heb je ook een foto? :)
    @Mams136: Moeilijke keuze he? Wij kiezen ervoor om geen nekplooimeting/combinatietest te doen. Ik ben overigens 28.

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @syrae, goed nieuws van de echo!

Over de testen: daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht, ik ben 32, dus zit er beetje tussen in qua leeftijd. Ik ga eerst maar eens rustig afwachten wat de VK volgende week te zeggen heeft.

8. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    @Syrae - Gefeliciteerd met de goede echo. Ik was ook erg benieuwd wanneer je zelf dacht uitgerekend te zijn? Geniet ervan!!

@Mams136 - Ik doe het ook niet, ben 25. Ik heb wel angst of het gezond is of niet. maar de kansen zijn erg klein en ik hoop maar dat het ons gegunt is een 3e gezond kindje.

9. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik heb ook nog niet nagedacht over de testen. Over 2 weken heb ik officiele intake bij de gyn, dus ik ben benieuwd wat die zegt en eventueel adviseerd. Ik ben 31, dus ook nog niet heel oud, maar zeker niet piepjong meer

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Syrae, proficiat met je goede echo!!

Nekplooimeting doen wij niet omdat downsyndroom geen reden is voor ons om de zwangerschap af te breken. De andere twee afwijkingen waarop gescreened wordt, komen ook aan het licht bij de 20-weken echo.

Als je trouwens goed verzekerd bent, krijg je deze ook vergoed wanneer je onder de 35 bent. Even goed je polisvoorwaarden nakijken dus. (Wij bij CZ wel)

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zit ook bij CZ (heb de gezinspolis)
    En er staat bij dat prenatale screening vergoed word.
    Maar bedoelen ze daar alle vormen van?? Of alleen de 20weken echo?

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Onder prenatale screening valt volgens mij ook de nekplooimeting. Als je twijfelt, kun je ook altijd even bellen

13. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Eerste eigen berekening kwam uit o de 15e, na de intake zat ik op de 16e en nu dus de 17e. ik had mijn positieve ovutest op dag 17 bij een 27 dagige cyclus dus ik had het eerlijk gezegd wel verwacht... Maar dan nog ben ik minder teruggezet dan ik vreesde ;)

14. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Syrae, fijn! Een goede echo! Ik begin nu langzaam aan wel wat zenuwtjes te krijgen voor de echo as vrijdag!

@combinatietest, wij laten hem wel doen. Ben 30 jaar, maar krijg hem gelukkig wel vergoed van CZ, omdat we hoger verzekerd zijn. En anders had ik m gewoon zelf betaald. Bij ons zoontje hebben we de test overigens niet laten doen.

15. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Hier ook weer een goede echo bij 10 weken (wat een mijlpaal), mooi gegroeid, precies volgens schema. Hartslag 167 per minuut: dus op dit moment helemaal goed gekeurd.

Combinatie-test: hoe jonger je bent; des de groter de kans op vals positieve uitslagen: kiesBeter.nl - Over prenatale screening Kijk hier maar eens. Ik heb het pas gedaan toen ik 33 was (maar daarvoor had je ook alleen maar de triple test)
    Zus: jullie ook alleen verder onderzoek als de combinatietest slecht uit valt?

Voor ons zijn deze afwijkingen wel een rede om het af te breken; ik vind dat ik daar mijn gezin niet mee mag en kan belasten.
    Maar ieder heeft recht op zijn eigen mening.

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb vandaag even een moe zijn dag. Toch nog best wat werk verricht op mijn werk, maar het is hier nu bijna 5 uur en ik val ongeveer in slaap. (De 35 graden buiten en de problemen met de airco binnen helpen ook niet echt).

Gaan de kwaaltjes bij jullie al de "goede" kant op, of moeten we daar nog een paar weken op wachten? Ik heb vandaag trouwens ook de hele dag het gevoel dat ik mijn baarmoeder "voel". Wat ik al eerder ook had toen ik op mijn buik probeerde te slapen.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier word het nu pas erger eigelijk.
    Sinds een paar dagen flink misselijk sochtends en savonds. Zodat ik niet meer kan eten.

18. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Kwaaltjes, ik ben nog steeds misselijk, sinds een paar dagen de zetpillen moeten verhogen ivm het braken. Voel me sinds gisteren hierdoor iets beter en heb voor het eerst eens niet hoeven braken!

Verder ben ik ook erg moe, slaap tussen de middag vaak een uurtje als ons zoontje in bed ligt om even bij te tanken. Zeker op de dagen dat manlief van huis is voor zn werk, dan komt toch alle zorg op mij neer, dus dan kan ik wat extra slaap wel gebruiken.

Ook heb ik nog steeds erg pijnlijke borsten, hebben jullie dit ook? Auwieeee!
    En puistjes in mn gezicht en decolleté, jeetjemina! Normaal heb ik nooit puistjes! Bij de zwangerschap van mn zoontje ook nooit gehad trouwens.

19. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo Meiden,

Mag ik mij hier ook toevoegen? Ik ben 24 jaar jong en zwanger van ons eerste kindje.
    Afgelopen mei hebben we besloten voor een kindje te gaan en het was meteen de eerste ronde raak.
    Gisteren de eerste echo gehad, wat bijzonder. Hartje klopte mooi en het bewoog ook al heel erg.
    Ben uitgerekend op 17 februari 2012...ooh dat lijkt nog zo ver weg.
    Tot nu toe verloopt het niet zonder slag of stoot, voornamelijk super ziek steeds :(
    Heb dan nu ook medicijnen gekregen en wat ben ik daar blij mee...wat een verademing om niet meer zo misselijk te zijn en gewoon te kunnen eten zeg pfff.

Lieve groetjes

Ps. Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!

20. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    welkom ladycake! En gefeliciteerd! Kwaaltjes zijn bij mij het ene moment meer en het andere moment minder. Vaak weinig eetlust, maagzuur, kokhalzen van bepaalde geurtjes, moe, witte plekjes op mn tepel en af en toe een zeurend gevoel in mn onderrug. Oh en heb vreselijke stemmingswisselingen.

Deel Deze Pagina