15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

je moet gewoon op je lichaam vertouwen dat alles goed gaat(zo denk ik tenminste altijd) tja en als het niet goed zou gaan met het vruchtje dan denk ik altijd,de natuur heeft het zo gewild en was er beslist iets fout mee en is het beter als het afkomt;) sorry misschien komt dit wat hard over,maar zo denk ik erover;)

meid het gaat allemaal gewoon goed,zul je zien;);)

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    nja ik vindt wel dat je gelijk hebt hoor cindybaby... Alleen de wetenschap dat je miskraam het beste is omdat, maakt het er nog niet makkelijker op. En iedereen die zwanger is hoopt natuurlijk dat het blijft plakken ;)

En ik denk dan weer, bij mij was het in een keer raak, das niet eerlijk tegenover al die vrouwen die er jaren over doen, dus als het bij iemand misgaat zal dat wel bij mij zijn... Maar goed ik probeer daar niet al te veel gedachten aan vuil te maken en zoveel mogelijk te vertrouwen. Stress en angst zijn zowiezo niet goed dus ik doe mijn best om die zo min mogelijk te ervaren.

3. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Oh; het gaat helemaal niet over eerlijk hoor; ik gun iedereen zijn geluk. En Cindy; je komt helemaal niet hard over..maar ik ben wel een beetje een zwartkijker een beetje hypochonder, dus in dit geval neig ik daar ook een beetje (;)) toe. Ik heb dit soort mensen nodig; de positieve denkers, en als het zou kunnen, zou ik oprect wat van je vertrouwen willen hebben. Dus is gewoon mijn eigen angst en onzekerheid, maar ik probeer ook echt wel te denken dat er nog steeds (op mijn leeftijd) 80% geen miskraam krijgt..

4. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    joh en zoweizo, jij doet toch je best voor je frummel? foliumzuur, gezond eten voldoende beweging binnen de grenzen van jouw kunnen? Dan is er ook niet meer dat je kan doen! En als je best niet goed genoeg is ligt het niet aan jou

6. cindybaby71

weet je je kan wel de hele zwangerschap in angst blijven leven,ik had dat dus ook vorige zwangerschap dus 1,5 jaar geleden.
    eerst ben je blij dat je de 12 weken grens hebt bereikt en een echo hebt gehad waar het hartje klopt,dan denk je gelukkig zit alles goed.maar dan kwam er de combitest(bij ons dan) iets verdikte nekplooi. bloed prikken en wachten op de uitslag;) week later belt de vk persoonlijk met de medeling dat we kans hadden op een kindje met down 1op5:$:$ dan schrik je wel even hoor en je denkt natuurlijk ben ik die 5e!
    vwp laten doen,3 weken in de totale stress gezeten,weer gaan roken enz.... toen kwam het verlossende telefoontje en alles was gezond en wel:cool::cool: toen pas kon ik gaan genieten!
    tot aan de bevalling,de vliezen braken en alles ging supersnel in 3 uur! tijdens het persen bleef ze hangen met een schoudertje en toe ze er eindelijk uitkwam bleek ze blauw en levenloos:$ direct gereanimeerd en binnen enkele seconden was ze eindelijk terug en kreeg ze de :$turkse naam(man) TUANA wat sterke vrouw betekent!

dus meid, alles kan gebeuren zelfs nog tijdens de geboorte ;) dus daarom ben ik denk ik nu een stuk rustiger en denk van het komt allemaal goed schatje hehehehe:D;););) dus bij jou ook!!!

7. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Jeetje Cindy: wat een verhaal; je hebt helemaal gelijk. Je gaat ook steeds je grenzen verleggen; dat zei mijn man ook al. Wat een geluk dat het allemaal goed is gekomen (tenminste daar ga ik even vanuit; is dat ook zo?).
    Ga je nu de combinatietest doen?
    Bedankt voor je woorden.
    Liefs

8. cindybaby71

ja dat bedoel ik dus ;) en ja nu is alles goed en ze rent vrolijk door het huis :D:D

ja door de voor geschiedenis laat ik wel weer alle onderzoeken doen,wij willen gewoon niet het risico lopen op een gehandicapt kindje :( mocht dan ook blijken dat het kindje gehandicapt is dan hebben we besloten om dan ook de zwangerschap af te breken:((dit is geheel onze keuze en ik respecteer zeker andermans keuze!)maar ik hoop natuurlijk dat het niet nodig hoeft te zijn;):)

9. cindybaby71

maar nu gaan we eerst genieten! trouwens eerder had ik ook gewoon ongesteldheidspijn,en mijn buik zeg?? ik lijk wel al 15 weken zwanger? hebben jullie ook al zo een opgezette buik??

10. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Hallo ,
    Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    ook ik ben zwanger van een februari kindje!
    Ik schat zo rond de 18de...
    Wij hebben al 3 zoons van 4 jr, bijna 2jr en de jongste is ruim 4maanden.:D
    Dit 4e kindje is enorm gewenst, maar we hadden niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn. Ben ook heel erg nerveus over de reacties die we vast zullen gaan krijgen:$
    Oh ja, ik ben 37 jaar.

11. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Gefeliciteerd alle nieuwe dames. Mijn leeftijd is 31 jaar, stond nog niet in de lijst.

Cindybaby, jij schreef dat je buik al dikker is. Ik heb ook het idee dat mijn buik nu al dikker is. Vraag me dus ook af hoe ik het op mijn werk verborgen hou tot de eerste echo. Bij mijn tweede heb ik tot 12 weken gewacht en toen moest ik ook al mijn best doen om buik verborgen te houden. Zit nu dus te twijfelen of ik daar wel zo'n zin in heb. Hoe doen jullie dat?
    Bij ons weet nog niemand hebt ( behalve jullie dan ;)

12. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ik kan me helemaal vinden in jullie keuze wat betreft de onderzoeken. Ik denk er hetzelfde over.
    Je buik dikker; opgeblazen door je darmen, heel normaal. Bij mij gaat dat op en neer. Zoals met alle klachtjes. Maar ik denk ook dat je het sneller gaat zien als je al meerdere kinderen hebt gehad.
    Zo aan het werk. Liefs

13. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Oh en Melanie: welkom en gefeliciteerd!

14. Casey1987

Casey1987 Lid

20 mrt 2011
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!
    Vandaag zou mijn NOD zijn, maar niets te zien, normaal begint het altijd een dag van te voren..maar dat was gister niet. temperatuur gister en vandaag 37.1, hoogste van de maand!
    Hieronder test van zondag 13 dpo, en van vanochtend 15 dpo.
    Vannacht gedroomd dat mn temperatuur laag was en negatieve test, onzekerheid? hoe kom je erbij haha! Ik denk dat ik er nu toch echt in moet gaan geloven hihi! Wauwww!! ..Zoo toch maar de dokter bellen, is hij ook ook op de hoogte en dan morgen afspraak maken met de gyn.. Vraagje, verschilt het per vrouw? Teststreep qua dikte, of moet ie echt bij iedereen dikker worden, of.. is dat alleen als je een hele lichte vage streep hebt bij aantal dagen voor je NOD? Nou, hij is in ieder geval duidelijk toch...?? haha..
    Werkze iedereen! Groetjes!

En welkom nieuwe-aanstaande-mama's! Leuk!!!

15. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

10 jun 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    Melanie: zow das snel idd zeg! Maar wel leuk toch?
    Mijn eerste is ook nog jong maar wel n maandje of 3 ouder dan die jongste van jou.
    Gefeliciteerd!

Mk:
    Ik vertrouw ook op mijn lichaam wat dat betreft en als het vruchtje dan toch niet gezond is ben ik blij dat mijn lichaam dat zelf registreerd en het oplost. Ik vind dan de mk 'niet erg' maar wel dat t vruchtje niet gezond mocht zijn. Beetje verdraaide manier misschien maar zo had ik er bij mijn mk wel meer vrede mee

Hier vandaag nog een keer getest, kon het niet laten. Maar weer donkerder :) :) :)

16. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ik ga hier zo nog lekker een testje halen en doen, mijn testjes waren allemaal nogal vaag.

Verder alles goed hier, beetje last van mijn schouder omdat ik ben begonnen met een mutsje breien :)

Fijne dag allemaal vandaag!

17. cindybaby71

aan alle nieuwe zwangeren welkom en gefeliciteerd!!

@melanie hahaha leuk dit nog een oudje en haar 4e kindje hehehe:D:D jes en ik zijn ook al ouder en ook ons 4e kindje:D

18. cindybaby71

dit bedoelde ik dus te zeggen;) ;)

19. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    hah, helemaal blij, duidelijker kan die test niet worden (eindelijk) zit nu 5 dagen na mn NOD dus voor andere mensen met ietwat vage testjes, t kan ff duren ;)

20. zus01

zus01 Niet meer actief

@alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en welkom!!

ik ben even een paar dagen afwezig geweest, omdat ik zondagavond na een flinke maaltijd ineens heeeeeel erg ziek werd. ben zelfs 'snachts naar de ha-post geweest...
    Ik had vreselijke maagpijnen, misselijk en vreselijk overgeven. Ben daar zo'n 1,5 dag ''zoet'' mee geweest, maar gelukkig gaat het nu een stuk beter.
    Aangezien dit mijn eerste zwangerschap is, ben ik heel erg bang geweest. De krampen waren echter puur in mijn maag (en beetje darmen). Ik heb geen druppel bloed verloren en 'daar beneden' voelde alles verder ook goed. Maar toch...Ik heb ook even een beetje koorts gehad en daartegen een paracetamol genomen. Dat mag toch als zwangere?

Heb hele nare gedachtes gehad, over miskramen, over dat het ons niet gegund is...blablabla...en zo wel dat ik dan omdat het al zo'n moeilijke weg is om uiteindelijk zwanger te worden, dat ik dan ook een vreselijke zwangerschap zou hebben. nog 8 weken zo ziek zijn, had ik echt niet volgehouden.
    Ben dus superblij dat ik nu weer op de been ben!

@victoria; ondanks dat ik nog geen buikje heb, hebben we het wel al onze ouders verteld, en enkele vriendinnen van me weten het ook al. Maar dat komt omdat zij (ook als enigen) wisten dat we in de MMM zaten en dus heel erg met ons meeleefden. Mocht het alsnog misgaan (waar we dus allemaal niet vanuitgaan) dan weet ik dat ik ook op hun steun kan rekenen en dat vind ik wel een fijne gedachte.

Deel Deze Pagina