15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    Over die combitest, vind het toch ook een moeilijke beslissing, al die kansberekeningen ook inderdaad en ben je dan gerust gesteld?
    Ik denk dat we het toch niet gaan doen en hopen op een 3e gezond kindje, en anders komt het ook wel goed. Ik ben ook nog jong en in geen familie's komt het voor. Maar ben er nog steeds over aan het dubben, zou makkelijker zijn als ik wat ouder was dan had ik het zeker wel gedaan als ik al 2 meiden had.

@Melanies74 - Wat fijn een goede echo en dat je gerust bent gesteld over het bloedverlies. Geniet er maar van!

@ego- Hier een aparte avond gehad, de meiden wilde niet slapen, een en al drama en gehuil, pff.. Toen belde schoonmoeder dat ze langs wilde komen om iets te vertellen wat ze niet over de telefoon kon doen, en de rest van de familie zou dan ook bij ons verzamelen en mijn vriend moest haar dan wel even ophalen.

Er is bij haar geconstateerd dat ze kwaadaardige borstkanker heeft, dus allemaal wat traantjes gelaten hier, heftig nieuws.
    Gelukkig zijn ze er wel op tijd bij en is het nog klein, naar haar oksels was het ook niet uitgezaait, dus heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, zolang je niet te veel gaat denken wat als.....
    Er volgt nog een MRIscan, dus spannende tijden.

Mijn schoonbroers waren beide in tranen + aanhang, en ik ook. Mijn vriend zat met een glimlach op zijn gezicht, kan hier duidelijk niet mee om gaan. Hij heeft bij mij ook nog nooit gehuild (ook niet bij de geboortes van onze dochters), maak me soms best zorgen dat hij het opkropt al al die jaren en dat het er over een aantal jaren nog eens als een bom uit komt. Want niet huilen kan toch haast niet...!

Maar goed, dat zijn nu niet de belangrijkste dingen om ons zorgen over te maken... Verder alles goed met de zwangerschap, wel heel de dag MOE MOE en nog eens MOE geweest. Dus nu lekker naar bed, hopen dat ik me morgen wat uitgeruster voel.

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ah meid, heel veel sterkte hoor!

Huilen hoeft trouwens niet perse, zolang dingen maar verwerkt worden. Iedereen verwerkt dingen op zijn eigen manier..

Maar heel veel sterkte.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    He bah suzanne wat een rotnieuws! Sterkte.

Ik heb al 3 dagen een soort buikpijn onderin. Geen kramp maar zo'n strak gevoel.meer meiden hier last van?

4. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    tja het lijkt er wat op... gisteravond wezen zwemmen en ik voelde de hele tijd mn baarmoeder als een soort opgeblazen ballon zitten ofzo... Raar maar wel heel grappig gevoel :)

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb het idee dat de baarmoeder boven het schaambot uit aan het groeien is ofzo?? Of kan dat niet?? Tis wel mn 2e zwangerschap natuurlijk.

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Tjee, sterkte Suzanne met je schoonmoeder!

7. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Denk dat het best de baarmoeder kan zijn hoor, die je voelt! Ik heb af en toen behoorlijk last van de banden, vooral met niezen, auwie!

Suzanne, wat een nieuws... hopelijk word ze snel weer beter! Zo zie je maar dat goed en slecht nieuws elkaar zo kan opvolgen... sterkte!

Melanies, wat fijn meid, dat de echo goed was! Nu lekker genieten!

Wat ik me afvroeg, met name dat de mama's met kindjes me kunnen adviseren. Als ons 2e beebje geboren word is mn zoontje 2 jaar en 4 mnd oud, nu twijfel ik of ik hem voor die tijd moet omwennen naar een peuterbedje of dat we voor die tijd beter nog een ledikantje aan kunnen schaffen?
    Nu is t ook zo, dat we ons huis te koop hebben staan en als het verkocht is willen verhuizen, op welke termijn dit zal zijn, weten we natuurlijk niet, maar dan zal hij dus weer moeten wennen aan een andere omgeving etc, ook omdat we eerst zullen gaan verbouwen in een ander huis. Daarom neig ik zelf meer naar een 2e ledikantje te kopen, wat denken jullie?

8. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn dochter slaapt sinds haar 2e al in een groot bed. Heb er wel een steun aan de zijkant opgezet ( van ikea) zodat ze er niet uit kan rollen.

Suzanne wat een rotnieuws zeg...sterkte!

Wij doen geen combinatietest want het is een kansberekening. Een vriendin van mij had 1op 4 en heeft een gezond kind op de wereld gezet.
    Ik word alleen maar meer ongerust als ik een score zie die ik niet wil zien, terwijl er misschien danniets aan de hand is.

Pff k ga weer even mn bedje in. Dochterlief slaapt nu dus moet even wat slaap mee pikken :D

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Volgens mij kan dat prima hoor, bij mij voelde de vk gisteren ook dat m'n baarmoeder boven mijn schaambot uitgroeit nu, en ik ben maar een paar daagjes verder dan jij + ik ben zwanger van mijn eerste. Ik dacht 't zelf overigens ook een paar dagen geleden al te voelen, vk bevestigde dit gisteren dus.

10. Casey1987

Casey1987 Lid

20 mrt 2011
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Suzanne, jeetje heftig nieuws, veel sterkte ermee!!

De echo was gister super, 2 dagen teruggezet, nu 21 februari uitgerekend. Het kindje zwaaide naar ons, 3,4 cm en alles zit erop en eraan zover ze het natuurlijk kunnen zien. Het was echt heel speciaal om te zien, zeker de onzekerheid die ik had. Maar nu ga ik er echt nog meer van genieten, buikje begint nu ook langzaam te komen, knoop zit al los haha.
    Over 1,5 week mijn naaste collega inlichten en daarna op hyves plaatsen. Over 3 weken kan ik het andere collegas vertellen, nu is het tenslotte vakantie haha.
    En jullie ...al verteld of toch wachten tot 12 weken?

Wij doen geen combinatietest, het is welkom bij ons, het is tenslotte onze eerste. maar snap goed jullie beredeneringen.
    Fijn om te zien dat iedereen nu goed richting de 12 weken gaat en we er allemaal al 25% op hebben zitten! hihi!

Geniet allemaal dames, geniet!

Over 4 weken gaan we het hartje luisteren.. krijg je dan ook een echo? Ik weet het zo niet meer?
    Met 20 weken gaan we het kindje screenen van top tot teen, kijken of alles goed is, en kijken of het een jongetje of meisje is, spannend haha!!

willen jullie weten of het een jongen of meisje is? weet niet of deze vraag al eens is gesteld?

Groetjes!

11. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    #1151 Suzanne86, 28 jul 2011
    Laatst bewerkt: 28 jul 2011
    Over het bedje, zou het wel nu ruim op tijd voor de baby komt doen.
    Die van mij lagen allebei al met 2 jaar in een peuterbedje. Ik snap vanwege alle komende veranderingen dat je twijfelt, maar dan beter nu doen kan je zoontje nog zeker een half jaar wennen. En vaak is het ook iets speciaals, waar ze trots op zijn. Ik heb die van mij samen op een kamertje gelegt, nu al, omdat ik niet wil dat ze over 6 maanden gaan voelen dat ze plaats moeten maken voor de baby.
    En aangezien je nog niet weet wanneer je huis verkocht word... Wie weet duurt dat nog een jaar, toch? Dan is hij denk ik wel al gewend aan zijn stoere grote jongensbed. Misschien leuk om het hem zelf te vragen, plaatjes laten zien en vragen of hij het leuk vind.

@Casey- Wat fijn van de goede echo, ik zou het leuk vinden om het als verassing een keer te doen, niet weten wat we krijgen tot aan de bevalling:) Helaas ben ik altijd zo kwam als ze het bij de 20 weken echo vragen... Dan ben ik toch nieuwschierig. Ook is het wel makkelijk om kleertjes en het kamertje erop aan te kleden. Dus ik ga voor wel denk ik! Al lijkt het me nog steeds super leuk om het verassing te houden....;)

@ Alle dames- Bedankt voor jullie reacties!
    Inderdaad goed en slecht nieuws volgen elkaar op. We zijn wel positief ingesteld. Ze zijn er vroeg bij dan is het vaak heel goed te opereren en behandelen. Maar voor je alles zeker weet ben je al een tijdje verder. En niet iedereen is ook hetzelfde met dingen verwerken, ik hoop ook al huilt hij niet dat hij die dingen toch kan verwerken en niet dat het er over een aantal jaren nog uit komt op wie weet wat voor manier... Maar we zijn er voor elkaar dat is het belangrijkste.

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @Suzanne: wat een slecht nieuws, maar fijn dat ze er op tijd bij zijn en ik hoop dat ze snel beter wordt... Maar het zal hoe dan ook een rare tijd worden.

@Casey: Goede echo! Heerlijke gevoel he?

Ik denk dat ik de testen toch laat doen, wellicht ook voor mijn eigen gemoedstoestand. Mijn man is er voor, hij laat de keuze aan mij. En iedereen heeft weer een andere mening! Ik zit alleen in over een eventueel vervolgonderzoek, die wil ik eigenlijk niet.

13. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    wij willen weer weten wat t word. We maken er ook geen geheim van, dus iedereen mag t weten!

14. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij willen het ook weten, maar dan blijft het wel een geheimpje...

Ik heb trouwens ook dat "gevoel" van mijn baarmoeder, beetje opgeblazen. De VK zei dat de grootte van de baarmoeder helemaal klopte met de lengte van zwangerschap, zal dus wel goed zitten...

15. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Wij willen ook weten wat het wordt. Is echt wel praktisch voor de kleding.
    De inrichting van het kamertje weet ik ook al helemaal. Dat wordt wel unisex, namelijk oudhollandse tinten (rood, donkerblauw, lichtblauw) met ruitjes, stipjes en sterretjes. Dus geen molentjes of klompjes, maar alleen de kleurtjes. Ik vind dat bij jongens en meisjes passen. Maar voor kleding is het wel heel makkelijk om te weten wat het wordt.

Ik heb niet echt heel veel zwangerschapsklachten gehad, maar nu krijg ik ineens de afgelopen 3 dagen, rond 6-8 uur 's avonds enorme vlagen van misselijkheid en moet dan steeds overgeven. Zojuist weer in de auto. Gelukkig reed vriendlief en had ik een zakje meegenomen. Maar prettig is anders...

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Babylicious ik zou voor 2jaar en 4 maanden echt geen ledikant met kopen.
    Mijn zoontje lag met 1,5 in een peuterbed.
    Vind het zo zielig lijken, van die grote kindjes in een ledikant (A)

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Oh en wij willen ook weten wat het word.
    Zijn veeeel te nieuwschierig om het een verassing te laten hahaah

18. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ook twee mensen die veeeeel te nieuwsgierig zijn naar wat het is. Ik vind "wordt" ook altijd zo gek klinken. Je kindje is toch zeker al een jongen of een meisje? ;):)

Ik vond het de vorige zwangerschap heerlijk om te weten dat ons ongeboren kindje een meisje was :D

We houden het ook niet geheim, ben niet zo van de geheimen. Naam is het enige wat we voor ons houden.

Ons meisje is 16 maanden als ik ben uitgerekend. Ons 2e kindje zal de eerste maandjes in de wieg slapen, en ik ben zeker ook niet van plan een 2e ledikant te kopen! Wij gaan verhuizen zo'n 3/4 maanden na de uitgerekende datum, dus denk dat ik vanaf het nieuwe huis gewoon een groter bedje neerzet en de 2e overgaat in de ledikant.

@Mopje: je moet je wel beseffen dat de test goed kan uitpakken voor je gemoedstoestand, maar wat nu als eruit komt dat je een kans van 1 op 220 hebt? Of 1 op 100 en dan geen vervolgonderzoek. Dat is juist helemaal niet zo goed voor je gemoedstoestand...

@Suzanne: sterkte met je schoonmoeder. Probeer idd te praten met die vent van je!

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik zou het ook wel willen weten, het geslacht van de baby, maar het blijft dan wel een 'verrassing' voor de buitenwereld. Het is gewoon makkelijk met het kopen van kleertjes/speelgoed etc. Heb het er eigenlijk nog niet echt met mijn man over gehad maar ik denk weld at hij het ook zou willen weten.

20. SR86

SR86 Niet meer actief

Hoi Hoi, ik ben uitgerekend op 20 februari 2012 van mijn eerste kindje! Morgen precies 10 weken zwanger!

Deel Deze Pagina