15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Welkom hier! En gefeliciteerd, al een echo gehad?

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik lees net je post bij Alleen en Zwanger...

Ben er een beetje stil van, het is een wonder dat je uberhaupt zwanger bent na alles wat je hebt meegemaakt en de reactie van je vriend...

Hier kun je lekker je hart luchten en met ons meekletsen over alle kwaaltjes, beslissingen en de leuke dingen die ook voor jou gaan komen!

3. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @SR Welkom hier. Ik had je berichtje deze week ook al gelezen en ik vind het heel knap dat je de knoop voor jezelf hebt doorgehakt. Al maakt het de situatie niet veel gemakkelijker. Maar deze 1 keuze heb je in ieder geval al gemaakt en daar kun je trots op zijn.
    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe in deze nare situatie.

Hoe voel je je verder? Last van zwangerschapskwaaltjes??

Vanavond ga ik mijn schoonfamilie op de hoogte stellen (dwz, schoonouders en schoonbroer/zus). Ik heb er zin in. ik begin zelf ook steeds meer vertrouwen te krijgen dat het goed zit :)

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Sr welkom hier.
    wat een ontzettend heftig verhaal meid.

Ik denk alleen dat je je uitgerekende datum niet goed hebt.
    Ik had vorige week een echo die aangaf 8wk2dagen. Vandaag dus 9wk2d. 29feb. Als jij 10 weken zwanger bent dan zou je de 24e uitgeteld zijn.(net als ik volgens mn eigen berekeningen)

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    SR; welkom hier. Ook ik heb je verhaal gelezen. Pffff, heftig meid. Veel geluk met deze zwangerschap!

6. SR86

SR86 Niet meer actief

Dankjewel! Ja, ik geloof dat ik kwaaltjes genoeg heb... Inderdaad het is een wondertje dat is het zeker!

Al 3 echo's gehad en het is een erg sterk kindje... Met 9 weken bij de verloskundige het hartje gehoord wat zij uniek vond.. ze zijn me het kindje wil echt graag komen... Ga genieten en neem je rust ;) en toen kwam kwaaltje misselijkheid naar boven zo over het bureau heen! hahaha

7. SR86

SR86 Niet meer actief

Dankjewel!!! Succes met het brengen van het goede nieuws! Hahaha... kwaaltjes genoeg.... Waar wil je dat ik begin... de Verloskundige was in ieder geval blij met de inhoud die ik op haar bureau gooide... :-$....

Ja... op een gegeven moment voel je ook dat het goed zit denk ik...? Ik heb dat wel...

8. SR86

SR86 Niet meer actief

Ja, dat klopt... Ik hoor van de verloskundige 20 februari 2011 en van de gyn 25 februari 2011 ;)

Dus is erg verwarrend!!

9. SR86

SR86 Niet meer actief

Bedankt, ik heb jouw reactie gelezen... Dank daarvoor.. Ik ben zou blij met jullie reacties... Jullie hebben echt even de dingen makkelijker voor mij gemaakt...

10. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Jeetje SR wat een gedoe. Heel veel sterkte meid!

Hier al wezen bellen voor kraamzorg. Misschien een beetje vroeg maar deste meer kans dat het bureau wat ik wil ook plek heeft :)

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    :D

Wat erg! Wat zei ze???

12. SR86

SR86 Niet meer actief

Dat het niet erg was en het wel vaker gebeurd was... Maar ik schaamde me wel rot... hahaha

en dat het ook door alle stress kwam...

13. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Zus01: Wat heftig van je tante, reageerde ze enthousiast op jullie goede nieuws?
    @Melanies74: Fijn dat alles goed was bij de echo, wat een geruststelling!
    @Suzanne86: Jeetje wat een heftig nieuws van je schoonmoeder, goed dat je vertrouwen hebt in een goede afloop. Sterkte!
    @Casey1987: Ook al een goede echo, wat fijn!! Geniet ervan!
    @Miepens: Vervelend van die misselijkheid, hier merk ik ook dat ik 's ochtends en 's avonds regelmatig moet kokhalzen. Nog een paar weekjes en dan is het hopelijk minder! Hoe reageerde je schoonfamilie? Ben benieuwd!
    @SR86: Welkom hier en gefeliciteerd! Dan zijn we even ver en ik ben uitgerekend op 25-02-2012 ;) Wat fijn dat je al 3 goede echos hebt gehad!
    @Syrae: Is het dan zo vroeg om voor kraamzorg te bellen in jouw geval? Ik dacht juist gelezen te hebben dat je dit vroeg moet doen om ook plaats te hebben, maar volgensmij zijn daar de meningen over verdeeld. Hier nog niet geregeld, maar dacht er wel aan om dit rond de 12 wk te gaan doen.
    @jongen/meisje: Hier willen we niet weten wat het wordt. Ik ben benieuwd of dit door de nieuwsgierigheid gaat veranderen, maar zoals we er nu over denken willen we het als verrassing houden.

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ja weet je, het voelt zoo vroeg om het nu al te regelen omdat ik pas net 11 weekjes ben!

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik kan niet wachten met dingen regelen, maar we hebben nog geen Nederlandse zorgverzekering en weten nog niet 100% waar we gaan wonen;)

Maar dat komt allemaal over een maandje goed.

(Over 4 weken vliegen we al terug:))

16. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Mopje, het voelt wel nog als de juiste beslissing om terug deze kant op te komen? Neem aan van wel he?
    Maar het zal natuurlijk ook wel een hoop onzekerheid met zich meebrengen! Spannende periode in elk geval!

Kraamzorg, bij ons zoontje heb ik het volgens mij ook rond de 12 weken geregeld allemaal. Denk dat ik dat nu ook wel zal doen, om zeker te weten dat ik rond die tijd dan ook wel plek heb bij het bureau wat ik heb uitgezocht.

Bij de vorige zwangerschap wist ik ook niet hoe snel ik de dingen allemaal geregeld wilde hebben, maar dat heb ik nu dus helemaal nog niet! Heel anders, een 2e zwangerschap, niet dat het minder speciaal is, maar kan het niet helemaal uitleggen, heb niet die drang die ik toen had om alles al te moeten, hihi

Vandaag gaan we ons nieuws bekend maken aan de rest van de 'wereld'! Ouders en broer/zus wisten t al. Vandaag eerst nog wat telefoontjes plegen en daarna zet ik een foto van ons zoontje op hyves en FB met zn shirtje aan (Voorkant: straks speel ik niet meer in mn... Achterkant: een afbeelding van een eendje). Ben benieuwd hoe snel er reacties zullen komen, hihi! Heb er wel zin in!

Gisteren overigens de eerste zwangerschapsbroek gekocht, wat een opluchting! Heb me toch al een buikje! Normaal is hij plat, maar heb nu al een buik die ik bij ons zoontje had met 16 weken! Ben dan wel ook nog 11 kg lichter als voor de vorige zwangerschap, dus je ziet het nu (en doordat het de 2e zwangerschap is) natuurlijk allemaal wat sneller... Ben wel blij dat ik mn buikje niet meer hoef te verhullen, want voel me op deze manier ineens behoorlijk dik! Nu mag ik m eindelijk showen, hihi

Hoe is t het trouwens met jullie symptoompjes? Hier heb ik vandaag voor t eerst een zetpil minder genomen. Ik hoop dat het allemaal goed gaat, voelde me de laatste dagen namelijk wel een beetje beter, dus wil eens proberen sowieso om eenjte minder in te gaan nemen!

17. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hier ook eerste zwangerschapsbroeken gekocht bij H&M, zit idd een stuk prettiger en staat nog leuk ook nog. Kraamzorg meld ik pas na de combinatietest aan. De misselijkheid (al heb ik nooit gebraakt) wordt ook hier minder. Nog wel erg moe.
    Babylicious: veel plezier bij het vertellen!

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier nog met vlagen misselijk,maar hoef niet over te geven gelukkig:)
    Maagzuur als ik ga liggen en nog steeds pijnlijke (.)(.).
    Heb al een aardig buikje in vergelijking met vorige zwangerschap en vind het erg prettig dat ik die niet hoef te verbergen.

19. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Heb de broeken ook gekocht bij H&M, leuke broeken, voor een leuk prijsje!

Verder was het afbouwen van de zetpillen vanachtend dus geen succes, alles kwam er gewoon weer uit... toen alsnog dus maar gepakt en begin me nu weer ietsje beter te voelen.

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn misselijkheid is wisselend, al merk ik wel dat het deze week wel erger was. 4 dagen heel misselijk 's ochtends (er komt gelukkig niks uit) en 3 dagen een beetje. En 's avonds komt het lichtjes weer terug...

Ik hoop zo dat het over een paar weken beter gaat, ik duim voor ons allemaal!

@Babyliciouss: De beslissing voelt alleen maar beter! Manlief heeft vandaag een Skype sollicitatie gesprek en het lijkt erop dat hij een erg serieuze kandidaat is. Spannend!

Deel Deze Pagina