Pfffff hier is het drama met slapen, mijn god, jeetje veeel en lang wakker in de nachten. Veel 'denken' over ons kindje, de 12 weken die er aan komt dat je het eindelijk kan gaan vertellen aan heel de wereld, hoe zal iedereen reageren, spannend, maar ook van hoe gaat t allemaal verder, 2,5 week hartje luisteren, nu zenuwen voor, elke keer zeg ik bij een nieuwe stap: als ik dat heb gehad, geloof ik er echt in, dacht dat ik met 10 weken echo wel 100% volste vertrouwen in had, maar nu wil ik meer, en het hartje horen haha, volgensmij blijf je dat hele zwangerschap houden. Ik heb het voor elkaar gekregen om met 17 weken geslachtsbepaling te doen, manlief wilde dat niet,hij wil wel weten wat het is, maar hij zei we wachten wel gewoon tot de 20 weken. Maar 10 weken zonder echo, no way! uiteindelijk voordelen opgenoemd en nu stemt ie er mee in hahaha! Morgen even bellen voor afspraak rond 17 weken zodat we zeker een plekje hebben dan. Heeft er iemand van jullie trouwens ook een cyste in de buik? Blijkbaar is dat een rondje, bij mij 2,5 rondom in cm. Linkereierstok daar is het eitje gesprongen en dat blijft nog even in je buik voor hormonen enz. Maar het moet weg zijn met de 20 weken.. nu toch wel spannend , dus hopelijk als ze hartje met 14 weken gaan luisteren, we toch even echo krijgen om te zien of de cyste al kleiner is geworden, iemand ervaring? Gister eerste zwangerschapsbroek gekocht, hele hippe bij de h&m...heb nog niet echt een buikje, maar het voelt als een verademing aan je buik, geen druk of wat dan ook..ideaal! heerlijk! Hoe is het hier met de buikjes? al positie kleding aan? En op carnavalsbericht, ja hele leuke reacties, aantal die het dus al weten, spelen goed mee.. zoals 'na-weeen met carnaval. oftewel de kater' enz enz echt heel leuk, morgen al zeggen dat ik moeder wordt met carnaval, en dinsdag foto vd echo erop dat mensen het ook echt geloven haha!! leuk leuk!
Het buikje groeit nog niet echt, alleen 's avonds trek ik lekker mijn joggingbroek aan en 1 broek zit wel krap en daar heb ik een elastiekje aan de knoop! Mijn borsten daarentegen... Ik was altijd C, maar heb gisteren 2 zwangeschaps BH's gekocht, eentje D en een DD Ze zijn wel een beetje "op de groei", maar zitten echt heerlijk... En ik kan ze ook als voedings BH aan!
casey: komt die cyste van de eisprong dan? En wat als die er met 20 wk nog zit? Heb al een tijdje positie broeken aan, de rest past echt niet meer. Het wordt nu ook echt zichtbaar, maar omdat niemand verwacht dat ik alweer zwanger ben, durft niemand er wat van te zeggen maar wordt er wel veel gekeken Helaas groeien de borsten nog niet zo hard, beetje jammer
@Mopje: Heel herkenbaar, sommige geuren kan ik echt niet verdragen @Casey1987: Ik heb tijdens de MMM een keer een cyste gehad, van een follikel wat te ver door was gegroeid. Ik moest toen wachten tot die weg was en na een aantal weken was die vanzelf geslonken. @zwangerschapskleding: Hier nog niet, maar merk wel dat ik geneigd ben om als het even kan een knoop open te zetten.
Casey1987: jouw verhaal is wel herkenbaar, ik heb ook steeds nog niet het gevoel dat het 'serieus' is, het dringt gewoon nog niet echt door. Ik denk dat wanneer we het 'de hele wereld' verteld hebben dat het dan wel wat reëeler wordt. Dan moet je er ook met anderen over praten en kan je er ook hardop over denken. Zwangerschapskleding, nee hier nog niet. Ik ben ook nog niks aangekomen. Ik draag wel graag leggings of broek met knoopje open, maar dat heeft meer te maken met het eczeem op mijn buik waar ik al maandenlang last van heb. Ben het gewend zeg maar om 's avonds een knoopje open te doen als ik op de bank zit. Ben vandaag weer lekker misselijk geweest bah. Ik merk wel dat als ik dan iets eet of drink dat het snel minder wordt. Handig om te weten! Ik heb trouwens geen moeite met eten gelukkig.
Goedemorgen Dames, Ik heb een leuk weekend gehad. Gisteren lekker op een bootje op de maas gedobberd, en zit nu met een rode snoet te kijken. Ik heb de laatste week weinig last van kwaaltjes gehad (baal ik een beetje van, want nu begin ik natuurlijk weer te twijfelen). Jammer dat een aantal van jullie nog steeds zo misselijk zijn. Volgens mij zou het echt vanaf nu minder moeten worden. Ik ben het nu steeds meer mensen aan het vertellen van onze zwangerschap. Ook ik vind het doodeng. De vorige keer dat we het groots aan mijn familie hadden verteld, kregen we de dag erna te horen dat het mis zou gaan. Ik ben nu wel veel verder in mijn zwangerschap, maar het feit om het zo groots wereldkundig te maken, vind ik echt eng. Daarom vertel ik het liever van persoon tot persoon. En niet ineens als officiele aankondiging. Zaterdag heb ik weer de angelsound geprobeerd, maar weer kreeg ik niets te horen, op mijn eigen hartslag na. tja, het blijft vroeg, dus deze week zal ik het nog wel eens proberen. Misschien voel ik ook wel verkeerd of druk ik te hard of te zacht. Ik weet het ook niet. Ik maak me in ieder geval niet meer zorgen nu dan dat ik al deed. Ik hoop gewoon dat de angelsound me straks minder zorgen gaat geven. Nou dames, ik wens jullie een fijne week/vakantie toe! Zijn er deze week nog belangrijke echo's bij jullie?
Goeiemorgen! @Miepens, heerlijk met een bootje over de Maas! Ik woon trouwens zelf ook in dat stukje van ons land. Angelsound, die heb ik tot nu toe 2x gebruikt, en beide keren het hartje gevonden. Moet wel zeggen dat het ff zoeken is, maar als je een goede volle blaas hebt, is het wel een stuk makkelijker, bij mij dan! Bij mn zoontje nam het luisteren me heel veel zorgen weg, toen deed ik t ook bewust om de dag en daar leefde ik echt naartoe. Merk dat ik er deze keer toch iets minder last van heb dan toen. Verder hebben wij donderdag de termijnecho en nekplooimeting. Begin t nu wel spannend te vinden! Zometeen ons zoontje eens uit bedje vissen, die ligt nog heerlijk te pitten. Gisteren zijn we naar Plopsaland geweest, hij was helemaal op toen we thuis kwamen! Volgens mij is hij nog nooit zo 'lastig' geweest van moeheid, hihi...
@Miepens, lekker zeg, bootje varen op de maas! En ben blij met je "weinig" kwaaltjes! Met je baby gaat alles goed! @Babyliciouss, ik heb woensdag de nekplooimeting, deels heel veel zin in, ik krijg voor het eerst een echt echo (de vorige was een heel oud apparaat en je zag nauwelijks wat), maar andere kant ook wel heel spannend of alles goed is... Mijn nichtje (2 weken langer zwanger) had vorige week de uitslag en bij haar is alles goed, dus daar ga ik voor mij ook van uit! Sinds het weekend gaat het met mij steeds beter! Misselijkheid is grotendeels weg, alleen wel brandend maagzuur gisteravond en daarna misselijk Duimen dat het zo blijft en ik geen terugval krijg.
Hier lang niet gepost, maar wel steeds bijgelezen! Het begint al wat te worden met ons allemaal he? Nog even en het eerste trimester zit er alweer op. Ik vind het ZO snel gaan, veel sneller dan bij nummer 1 en 2 tot nu toe. Ik heb donderdag de echo en nekplooimeting, hoop maar dat alles weer goed is. We gaan vrijdagmiddag op vakantie, dus ik hoop een beetje dat ik vrijdag nog de uitslag krijg. Op zich gaat alles prima hier, alleen moe in de middag. Dus ik ga als ik de kans heb heerlijk op bed als de meiden ook hun dutje doen. Verder nergens last van, nog geen spatje misselijkheid dus ik mag nog steeds niet klagen. Buikje wordt wel al echt boller, maar het is nog geen tijd voor positiebroeken hier! Bij de eerste droeg ik die pas met 20-21 weken, met de tweede volgens mij met een week of 16. Zal nu ook wel weer wat eerder worden, maar we zullen zien.
@Miepens: Ik ben benieuwd wanneer je wat gaat horen met de angelsound. Veel plezier (en succes met de onzekerheid) met het vertellen!! @Mopje/babyliciouss/whabbit: Alvast succes met de nekplooimeting, spannend!!! Ik duim voor jullie voor een goede uitslag!
Spannend dames, aankomende nekplooimetingen, succes!!!! Euhm de cyste is idd van de eisprong, het geeft hormonen af maar moet idd slinken. Ik weet alleen dat ze zei dat met 10 weken echo we er niet naar gingen kijken, maar dat hij weg moet zijn met de 20 weken. Maar bij het hartje luisteren toch maar even navragen hoe en wat. De verloskundige had gezegd dat je beter geen geslachtsecho kon laten doen, omdat je met 20 weken méér zekerheid hebt, maar heb toch vandaag afspraak gemaakt, en mag morgen over 5 weken komen, dan 17 weken.. als et kindje niet goed ligt mag je gratis terug komen.. Nouja we krijgen 2 foto's voor 25 euro, dus we zien het kindje weer is al heel fijn. En als er twijfel is over geslacht dan houden we gewoon nog even onze mond tot de 20 weken dat we het zeker weten.. haha! Iemand ooit meegmaakt of van iemand gehoord dat bij 17 weken geslachtsecho té vroeg was en onjuist? Heerlijk dagje dobberen op het water, heerlijk!! Ik heb nu ook alweer zin in t weekend samen met mijn man, maja het is pas maandag haha! Ben wel bij als ik weer moet werken en structuur weer begint haha! Gister collega gebeld en die reageerde heel enthousiast, vandaag op hyves gezet en fcebook, tot nu toe hele leuke reacties! hihi! Fijne avond allemaaaaaaaal!
Ik vind dubbele zekerheid qua geslacht wel zo prettig. Met 17 weken én met 20 weken. Ik vind dat de 20 weken echo al pittig genoeg is... Ons dochterlief lag er met 17 weken niet goed voor, dus mochten we idd met 18 weken gratis opnieuw, maar heb weleens gehoord dat het niet altijd lukt met 17 weken. Jammer dan hoor, zo duur is het nu ook weer niet
Wij krijgen met 15 weken weer een echo (bij de nieuwe VK in Nederland), maar heb niet gedacht aan de 17 weken geslachtsbepaling. Dat zal ik op het "vragenlijstje" zetten! Even ego: Heb geeeeeeen zin in werken vandaag. Ik zit alleen op ons kantoortje en heb geen energie om na te denken over de moeilijke data analyse die ik aan het doen ben, forum bekijken is veel leuker
Goedemorgen, Wat een leuke berichten van jullie allen. Ik zou op jullie allemaal wel willen reageren, maar ik heb nu niet veel tijd voordat ik naar mijn werk moet. Ik zit nu met twee crackertjes achter pc en hoop over 10 minuten weg te kunnen. Vandaar dit egoberichtje. Ik wil jullie even laten weten dat ik denk dat ik gisteren het hartje heb gehoord. Ik schrok er zelf van. Ik ben meteen naar beneden gerend om mijn vriend het nieuws te vertellen. Die was met andere zaken bezig en wilde niet meteen mee terug komen luisteren. Daarna heb ik het nog een keer geprobeert en kon het hartje toen niet meer vinden. Dus ik ben niet helemaal zeker, maar ik denk echt dat ik ons frummeltje heb gehoord. Dus toch wel wat positief. Hey Mopje, gefeliciteerd met je 12 weken grens!! ik heb ook totaal geen zin om te werken. ik moet een paar grote onderzoeksrapporten schrijven en het lukt me echt voor geen meter. Leuk dat een paar dames ook in mijn regio wonen. wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen Voor de dames met nekplooimetingen heel veel succes. Probeer maar gewoon te genieten van het moment dat je het kindje weer ziet en niet denken aan eventuele negatieve gevolgen! Zwangerschapskleding heb ik nog niet gekocht. Ik heb een paar broeken gewoon helemaal van boven openstaan en een lang t-shirt of tuniek erover. En ik heb een paar lekkere stretchbroeken die ook nog wel gaan. Toch denk ik niet dat ik nog lang ga wachten voor een broek. Ik ben alleen bang dat ik met mijn dikke billen nergens in pas, maar goed, we merken het vanzelf. Helaas zit hier geen H&M met positiemode in de buurt, dus ik denk dat ik naar prenatal moet gaan of naar babydump in Heerlen ofzo. dus ik zie wel.
@Casey1987: Leuk al die reacties En nog een paar daagjes wachten en dan heb je alweer weekend @Miepens: Wat leuk dat je het hartje hebt gehoord! Heb je nu niet de behoefte om heel vaak te gaan luisteren? @Geslacht: Wij willen het geslacht niet weten, dus ook geen extra echo daarvoor. Volgende week vrijdag krijgen we de termijn echo en dan 7 weken wachten, dat zal wel moeilijk worden
Hier ook iemand uit Limburg, trouwens! Leuk om jullie berichtjes te lezen! Ik lees alles, maar reageer niet zo veel, excuses! Ik heb sinds afgelopen weekend een positiebroek, en dat was ook wel nodig, ik kreeg geen van mijn gewone broeken nog dicht! Positiebroek zit heerlijk! 't Is gewoon eentje van H&M, prima! Ik merk ook dat mijn misselijkheid en vermoeidheid aan het afnemen is sinds een paar dagen. Soms nog vlagen misselijkheid (vooral bij 't tandenpoetsen), maar niet meer de hele dag door, gelukkig!! En middagdutjes zijn ook niet meer nodig, ben 's avonds wel snel moe, maar tot een paar dagen geleden was ik gewoon de hele dag moe en kon ik eigenlijk wel continu slapen. Heerlijk om te merken dat dat weg aan het zakken is! Afgelopen weekend hebben we het nieuws ook aan mijn ouders verteld (verder wisten mijn schoonouders het al en ook onze zussen + aanhang hadden we het al verteld), en die reageerden echt zooo enthousiast. Wauw! Ze hebben al twee kleinkinderen en dit wordt dus hun derde. Echt ontzettend leuk om te zien hoe erg ze van het opa en oma zijn genieten. Mijn moeder is nu al bezig om een kamertje in te richten voor als de kleinkinderen blijven logeren, met ledikantje enzo. Haha, echt leuk!
Positiekleding draag ik al sinds week 7. Mijn broeken zaten toen echt al te strak of ik kreeg ze niet eens dicht. Echt een verademing die positiebroeken. Nu scheelt t wel dat ik ze nog had van de 1e zwangershap, dus je pakt ze dan wat sneller denk ik omdat ze in huis zijn. Met mijn dochter had ik een geslachtsbepaling met 16w2d en die kon ze toen garanderen. Bij babyworld waar ik toen geweest ben doet zij het ook vanaf de 16 weken. Nu krijg ik bij mijn vk iedere 2 weken een echo dus heb nu geen pretecho nodig want kan al regelmatig spieken Iedereen die de nekplooi laat doen succes meiden!!!
hallo ladies! Iedereen met een goede uitslag van de combi-test: gefeliciteerd! Ik sluit me sinds vanochtend bij jullie aan. We hadden een perfecte uitslag, oftewel een maximaal verlaagde kans op een kindje met 1 van de 3 syndromen. Nekplooi was (wat ik zo snel op scherm zag) iets van 1.8. prima dus! Op de echo lag hij/zij (mag geen 'het' van mijn VK zeggen...hihi) lekker te trappelen. Ik heb weer wat mooie beelden gezien. Alles lag goed op schema. Hartkamertjes aanwezig, maag, blaas etc etc. Alles deed 't (voorzover...) Fotootjes zet ik weer even in mijn album! Ik heb echt de afgelopen dagen flink in de stress gezeten. Ondanks het goede advies van de VK. Ik ben altijd al een zorge-kippie geweest en dat veranderd nu niet....maar ik wil en ga nu ook echt genieten de komende tijd!! w.b. zwangerschapkleding: ik heb laatst een fantastische mama.licious broek (boyfriend style) in de uitverkoop gekocht! 40% korting. Ik WOON er letterlijk in.... Wie weet trouwens welke mensen er allemaal bij je 20 weken echo mogen zijn? Mijn ouders wonen in spanje en zijn van plan dan naar NL te komen. Ze wil heel graag die 20 weken echo meemaken, maar mijn vriendin heeft echt ruzie gehad met echografiste om haar moeder mee te mogen laten kijken...heeft iemand daar enig idee van? Anders plan ik gewoon een pret-echo in (desnoods 3D) kunnen we er allemaal extra van genieten... Dames die nog echo's in het vooruitzicht hebben: succes, maar vooral genieten van die mooie beelden!!
H&M in Maastricht heeft wel de Mama-lijn, heb daar ook een leuke broek gekocht, voor een leuk bedrag! Verder ga ik vandaag toevallig ook ff naar de prenatal en babyplanet in Heerlen, ben daar in de buurt, dus wil gewoon s ff gaan spieken! Oh en fijn dat je het hartje gehoord hebt! Is nog eventjes zoeken he!