Jacky: sorry, zag later pas je post voor de mijne Wat verdrietig om zo'n beslissing te moeten nemen! Logisch dat dat nog heel emotioneel is.
Maakt niet uit. Ik zie dat het bij jou ook niet helemaal lekker gaat.... Ook een onzekere periode dus. Die onzekerheid hebben we nu zeg maar niet meer. Volgens de arts hebben we nu een gewone zwangerschap (en dat moet je dan maar geloven). De afgelopen weken zijn voor ons/mij slopend geweest en vorige week was ik dan ook helemaal af. Heb er menig traan om gelaten, maar nu heb ik er best vrede mee. De bevalling zal wel raar zijn, want dan is er (hopelijk) 1 gezond kindje en nog een klein kindje. Want ik heb wel nog 2 kindjes in mijn buik.... Hier genieten we nu ook nog van een welverdiende vakantie en zal ook niet alle dagen kunnen reageren!
Jemig, ik schrik nu wel even van je verhaal... Sterkte de komende tijd om het allemaal een plaats te geven en ik hoop dat je nu wel kan genieten van het leven dat wel gaat komen...
Jacky, heftig meid... gelukkig blijkt met dit beebje dan wel alles in orde te zijn. Al lijkt me dat je inderdaad nog steeds erg onzeker zal zijn! Miepens en Koolmees, succes!
Dankjulliewel, ik zal vanmiddag laten weten hoe het is gegaan. Bovendien mal ik nog even op jullie berichtjes reageren.
@Blue21381: Wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! Lijkt me ook heel bijzonder om het hartje te kunnen horen. @Babyliciouss: Wat schattig van je zoontje @Adriana85: Ook al een hartje horen kloppen, wat leuk!! @Mopje: Gefeliciteerd met de goede uitslag van de combinatietest! @Suzanne86: Gefeliciteerd met de goede echo, geniet ervan! @Jacky78: Jeetje wat moeilijk moet dat geweest zijn, welkom hier en alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap! @Melanies74: Wat fijn dat met het beebje alles goed gaat!! Dankjewel voor de succeswensen! Het is toch wel weer spannend. Maar ik hou mezelf maar voor dat als er geen signalen zijn dat het niet goed is, dat het wel goed zal komen. Sinds gisteren heb ik steekjes rond mijn navel. Alsof er aan mijn navel wordt getrokken, herkenbaar??
Jackys, wat vreselijk dat je 1 van je kindjes hebt moeten opgeven Wel van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, op naar een wolk van een baby
Miepens en Koolmees veel plezier met het "weerzien" van de baby, alles is vast goed! Ik heb geen steken, afgelopen week wel wat buikpijn, zal wel de groeiende baarmoeder zijn!
Hoi allemaal, Ik kom zojuist terug van de nekplooimeting. Hij was uitwendig en ze had eigenlijk vrijwel meteen het kindje gevonden en duidelijk in beeld. Het was erg mooi om te zien. Ikzelf vond het kindje vrij rustig, maar volgens haar was het normaal. De armpjes gingen wel mooi op en neer en het hartje knipperde snel genoeg en ook de navelstreng pulseerde goed. We hebben alles goed kunnen zien en hebben weer een rits fotos meegekregen. Ook kon ze zien dat de placenta aan mijn rugkant ligt. Dus dat vind ik wel prettig, want dat betekend dat ik misschien ons frummeltje iets eerder kan voelen. Maarja, dat is toch een kwestie van afwachten. De plooi zelf heeft ze twee keer opgenomen en kwam uit om 1,5 mm. Dus dat valt mooi binnen het risico gebied. Bovendien ben ik alweer iets verder dan de meeste mensen rond deze datum. Dus geen reden voor ongerustheid. Het kindje zelf ligt kwa groei ook precies op schema. Het lijfje is precies 12 weken en 5 dagen, wat het ook zou behoren te zijn volgens mijn eigen berekening. Het hoofdje is wel wat groter in omvang. Dat ligt al op 13 weken. Mijn vriend heeft ook een groot hoofd, dus die geef ik daar maar de schuld van J. Ik vind het ook nog heel moeilijk om te bepalen wanneer ik uitgerekend ben. Ikzelf hou het op 26 februari (net als de echoscopiste), maar de gyn heeft 24 februari in zijn systeem staan. Dus nu weet ik niet welke straks wordt aangehouden. Voor mij zou dat belangrijk zijn voor mijn zwangerschapsverlof en natuurlijk mijn banner. Over 1,5 week moet ik weer terug naar de gyn en dan zal ik het hem nog eens vragen. Na de echo moest ik nog bloed laten prikken. Maarliefst 8 buisjes. Pfff. Maar goed, het is voor een goed doel. Hopelijk krijg ik de uitslag bij de gyn. @blue, leuk dat je meisje iedereen meteen het goede nieuws verteld. Fijn dat ze zo trots is. @adriana. Fijn dat je het hartje zo goed hebt horen kloppen. Mooi is dat, he? Wel knap dat jullie het zo lang stil willen houden. Mij lukte het echt niet meer en rond de 10 weken zijn we het mensen mondjes maat gaan vertellen. En nu is het out in the open en voelt het alsof er een last van mijn schouders is. @suzanne, balen dat je nog zo moe bent. Maar dat gaat waarschijnlijk toch snel weg. Fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat je nu meer duidelijkheid hebt. En je blijft hier maar lekker meekletsen hoor. Je kunt toch niet zeker weten wanneer jouw babietje jouw buik wil verlaten. Heb je ook al leuke reacties gehad op het goede nieuws? @Mopje. Wat een goede combinatietest! Gefeliciteerd. Nu kan je echt gaan genieten, al zul je nog wel andere dingen aan je hoofd hebben. @babiliciouss, gisteren nog veel last van het onweer gehad? Hier stond onze tuin even helemaal blank, maar gelukkig viel het in roermond en omstreken mee ivm zuid en noord limburg. @Jacky, welkom meid. Jeetje wat heb jij een nare onzekere tijd achter de rug. Ik hoop dat je vanaf nu wel lekker kunt genieten van je roze wolk! Wel een raar idee om nog wel twee kindjes in je buik te hebben. Probeer er maar gewoon niet te veel bij stil te staan en te genieten van het kindje wat wel straks in je armen zal liggen. @melanies, Fijn dat je beebje het goed doet, maar jammer dat je bloedstolsel nog niet is verdwenen of geslonken. Hebben ze al verteld wat ze eventueel daar aan kunnen doen en wat je kunt verwachten? In ieder geval veel plezier op vakantie en probeer gewoon lekker te genieten van het idee dat je kindje het nog goed doet! @Koolmees. Hoe is het bij jou gegaan? Was het een gewone controle of een combinatietest? Die navel dat herken ik niet. Vreemd. Heb je het nagevraagd bij de gyn? Zo, wat een lang verhaal is het geworden. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben en anders wil ik die ook gewoon een dikke knuffel geven!! En tot slot even ons kleine hummeltje showen Bekijk bijlage 176498
Miepens, hoezo moest je 8 buisjes bloed prikken????:O Fijn dat de echo goed was En mooi plaatje van jullie beebje!!! Als je vandaag 13 weken zwanger bent dan ben je 24feb uitgeteld Net als ik hahaha
Volgens mijn VK wordt de datum bij de combinatietest (indien beschikbaar) gebruikt als 'officiele' uitrekendatum. Die datum zou je dus aan moeten houden. Al maakt je hummel zelf wel uit wanneer de berekening ophoudt
Miepens: wat een mooie duidelijke foto, het koppie is heel duidelijk te zien! De gyn wil geen enkele garantie geven over het verloop, grote angst is dat mijn baamoeder met krampen/weeen het bloedstolsel wil opruimen en daarbij beebje meesleurt aangezien het stolsel boven de beeb zit.Op vragen wanneer ik net zo veilig zit als ieder ander rond dit termijn, krijg ik alleen maar te horen dat ik nog maar 13 weken ben, erg pril en dat het afwachten is. Maar genieten probeer ik echt wel! Het is onze laatste zwangerschap en die wil ik graag intens beleven.
Nou, de echoscopiste kwam uit op 12 weken en 5 dagen. En dat klopt opzich ook aangezien ik op maandag toen de positieve ovulatietest heb gedaan (en niet op vrijdag). Mijn cyclus was dan ook niet precies 28 dagen, maar juist wat langer. Maar de gyn gaat in zijn berekening nog steeds uit van eerste dag ongesteldheid en dat was een vrijdag. Dus dat geeft die verschillen. Dus als ze in het ziekenhuis vragen hoe ver ik ben, moet ik 13 weken zeggen, maar ikzelf ben eigenlijk dus minder ver..pffff. ingewikkeld. Nouja, 24 of 26 februari maakt me niet veel uit hoor. het is aan ons kindje zelf om te bepalen wanneer het komt. Alleen bij 24 februari, laten ze me minder lang over tijd lopen
Koolmees: ik heb zelf dat gevoel niet bij de navel, maar kan me voorstellen dat het met de groei te maken heeft. Heb je het nog gevraagd bij je controle?
Ik kan me voorstellen dat het angstig is als je aarmoeder het zelf wil gaan opruimen en je andere beepje meesleurt. Kunnen ze het niet op een andere manier "weghalen"? en hoe groot moet je beepje zijn voordat het niet mee wordt gesleurd? Je hebt groot gelijk om er zoveel mogelijk van te genieten ookal is het moeilijk. In ieder geval een dikke knuf!
Even ego post; nekplooi was 1,2 mm en verder was de uitslag van de combinatietest dat er een kans van 1 op 5000 is op Down/Patau/Edwards. Dus mooie uitslag Sinds gisteren ben ik alleen soms van het een op het andere moment zooo misselijk, moet dan echt naar de wc rennen. Krijg wel nog genoeg binnen, dus dat scheelt, maar vervelend is het wel!
@Miepens: Gefeliciteerd met je goede echo en nekplooimeting! En ik moest bij de vorige echo ook veel buisjes laten prikken, waar ik dan vandaag de uitslag van kreeg. @Melanies74: Jeetje wat moeilijk die onzekerheid en kunnen ze zelf niets doen aan dat stolsel? Ik duim voor je dat je beebje mooi blijft zitten! @Andrea85: Gefeliciteerd met de goede uitslag van de combinatietest! Succes met de misselijkheid! @Navel: Ik heb het vandaag niet nagevraagd, maar ik heb zelf het idee dat het te maken heeft met het soort van oprekken van de buik. Het voelt in ieder geval niet alsof het niet goed is. Hier vanmiddag weer een goede echo gehad Voor de eerste keer uitwendig en meteen een heel stuk onduidelijker. Ik zag wel wat bewegen en we zagen een hartje kloppen, maar wat de gyn eruit kon halen, was voor mij echt niet te zien We hebben in ieder geval wel een stukje film waar het kloppend hartje op te zien is! Alle bloeduitslagen, bloeddruk e.d. waren ook goed. Termijn is niet gemeten, de gyn wil toch gewoon uit gaan van het tijdstip van eisprong, dus gaan we maar even uit van die 3 dagen later, ach wat is nu 3 dagen En we zijn heel blij dat alles er weer goed uit zag!
Wat een mooie echo's en uitslagen! Ik heb ook iets van 7 of 8 buisjes moeten prikken, maar ja, ik dacht dat zal wel Amerika zijn. Niet dus! Het bloed voor de combinatietest ging trouwens met een prikje in mijn vinger en dan op een papiertje, hadden jullie dat ook? Ik heb een lekker lange afscheidslunch met mijn collega's gehad, lekker sushi gegeten in de stad (wel goed opgelet en geen tonijn gehad!). Ze geven iedereen altijd een t-shirt van het instituut, en mijn baas vond het wel gepast om mijn maatje XXXL te geven, want die kan ik nog lang aan
Wat fijn weer goede echo's en uitslagen van de combinatietest! @Mopje, je werk in de VS zit er nu dus op, dat heb je dus al afgesloten! En wel leuk, hihi... dat shirt in XXXL! @Miepens, hier heeft het wel behoorlijk vies gedaan, alles stond blank, overal grote takken op de wegen. Was blij toen het weer voorbij was! @Andrea, hoe voel je je vandaag? Hoop een stukje beter! Ik heb trouwens ook wel af en toe een vreemd trekkerig gevoel in mn buik, soms wat krampjes. Denk dat het echt het rekken van de baarmoeder is wat ik voel. En wilde nog ff een fotootje spammen van ons kleine guppie! Zoonlief loopt continu met het fotoboekje rond om naar zn broertje of zusje te kijken, hihi