ja trouwen was gepland voor de zwangerschap... alleen vond ik dat zolang die buik niet al te erg te zien zou zijn op de huwelijksdatum we best aan het proberen zwanger worden konden beginnen... en tja toen was het inene raak!
Wel bijzonder op zwanger te trouwen. Kun je altijd tegen de kleine zeggen dat hij/zij er wel is bijgeweest! We vertrekken donderdag. Het huis is nu leeg op ons bed na, dat wordt morgenavond opgehaald (niemand wilde het hebben tot de prijs verlaagd was tot $100...). En de laatste nacht slapen we bij vrienden. Nu alleen nog opruimen en inpakken! En morgenvroeg nog een laatste afspraak bij de VK.
Ik had het gelezen, maar wist niet of het bij jullie in de buurt was. Dat is wel schrikken zeg. Maar goed dat jullie snel naar Nederland komen. Hier heb je (bijna nooit) aardbevingen, wel af en toe noodweer
@Mopje, wat akelig een aardbeving, gelukkig niks ernstigs gebeurd! Succes bij de vk vandaag en de laatste dag in de VS, spannend! @Syrae, spannend, trouwen! En dat met jullie drietjes! Hier zijn we in september 4 jaar getrouwd, wat gaat de tijd toch snel! Verder gaat t hier wel goed met alle kwaaltjes, misselijk ben ik nog af en toe, maar dat valt allemaal hartstikke mee nu tov wat het was. Alleen blijf ik zo moe, na de middag stort ik helemaal in en is er niks meer met mee aan te vangen. Morgen krijg ik ook de uitslag van het bloed, ben wel benieuwd naar mn hb en ijzergehalte. En natuurlijk de uitslag van de combinatietest! Als ik eraan denk word ik wel een beetje zenuwachtig...
Vandaag het hartje weer gehoord <3 Baby was ochtendgymnastiek aan het doen, hij dook telkens weer weg Bloeduitslagen waren ook goed, behalve dan dat ik rhesus c-negatief ben, wat betekent dat ze in week 25 ongeveer nog wat bloed willen controleren op antistoffen. (Maar de gevolgen zijn veel minder ernstig dan bij rhesus D-negatief, 't is alleen iets om in de gaten te houden, kennelijk.)
Zo, het is weer een tijdje geleden dat ik echt goed reageer. Ik lees wel een aantal keren per dag het forum, maar heb niet altijd tijd of puf om te reageren. Ik zal proberen om op jullie berichtjes te reageren. @syrae, leuk en spannend dat jullie gaan trouwen. Heb je de jurk al en past hij nog? Ik kan me voorstellen dat vanaf nu onze buikjes goed gaan groeien. @babyliciouss, spannend morgen voor de test. Heb je er wel een goed gevoel bij? Ik ga voor je duimen. Ik hoop mijn uitslag maandag te krijgen. Hoop dat dat ook echt het geval is. @adriana, goed dat je je al hebt ingeschreven voor kraamzorg. Ik moet dat nog allemaal doen. Ik moet me ook nog inschrijven voor de kinderdagopvang. Ik ben veel te lui om het te doen. De formulieren liggen klaar, maar ik kan me er nog niet toe zetten. Bovendien weet ik dat ik toch al te laat ben. Bij ons in het dorp is echt een mega babyboom en is er een megawachrlijst voor het kdv. Ik zal waarschijnlijk toch dan eerst ergens anders heen moeten. @kaarr, wat vreemd dat jij alleeeen vlek op de echofoto had. Was de echo zelf toen wel makkelijk te zien? @koolmees, fijn dat je je weer wat beter begint te voelen. Heb je nog last van je navel? @jes4, de eerste weken sliep ik heel goed, maar op een of andere manier heb ik de laatste nachten ook slecht geslapen. Ik kan mijn draai niet vinden eheb het gevoel dat mijn benen rusteloos zijn. @melanies, hoe gat het. Lukt het om van je vakantie te genieten? @andrea, fijn dat je zo'n goede nekplooiuitslag had en ook voor de overige ziektes. @mopje, alvast een goede terugreis naar NLD. Had jij gisteren geen echo eigenlijk? @blue en jacky, ik hoop dat het bij jullie ook allemaal nog lekker gaat. Ikzelf heb hier steeds minder last van kwaaltjes. Ik merk wel dat mijn borsten zijn gegroeid. Dus ik zal komende weken op BH jacht moeten gaan. Gisteren avond heb ik weer even met de angelsound geluisterd naar het sneltreintje. Is echt leuk om te horen. Het kindje blijft goed stilliggen en de hartslag wordt echt steeds duidelijker hoorbaar. Helaas heb ik nog steeds bloed bij mijn ontlasting. Ik hoef helemaal niet te persen ofzo, maar ik heb het gevoel dat het wondje wat er zit, steeds nieuw opengetrokken wordt (sorrie voor de details). Maar gewoon gedurende de dag heb ik er gelukkig geen last van. Nou meiden, ik wens jullie weer een goede week toe.
Hey Dames, Ik denk dat ik me toch ga aanmelden bij de maart mama's. Maar hier zeker bij blijf lezen, en af en toe reageren. Ik heb mezelf wel op de februari lijst gezet, maar dat ziet er maar raar uit Helemaal onderaan, 08/03 uitgeteld. Dus vandaar. Ik vind het wel leuk om ook hier bij te blijven al zal ik niet zo actief meer reageren, merk sowieso dat dat niet echt lukt met 2 druktemakers om me heen.. Succes iedereen, en we berichten wel weer.
Zijn er hier trouwens meer meiden met rhesus c-negatief? Want ik snap er even niets meer van Ik moet nu gewoon wachten op de bloedcontrole met 27 of er antistoffen zijn, toch? En wat áls er dan antistoffen zijn, ik kan er niets over vinden. Betekent dat dat ze me extra in de gaten gaan houden, of moet ik dan - net zoals met rhesus-D-negatief - een injectie oid? Ze testen er kennelijk pas sinds 1 juli op, en dat is te merken; ik kan er echt weinig informatie over vinden en de verloskundige wist zelfs niet wat dat nou betekende (alleen dat ze dan nog eens m'n bloed gaan controleren op antistoffen).
@andrea, ik weet niet of ik rhesus negatief ben, grote kans van wel. Ik krijg denk ik, maandag de uitslag van mijn 8 buisjes bloed. Dus ik neem aan dat daar de rhesusfactor wel bij zat. Mijn zusje was ook negatief. Dus het zou me niets verbazen als ik dat ook ben. Ik weet ook niet wat het precies inhoudt. Ik laat me daar maandag dior de gyn wel over inlichten.
Ow, geen idee Andrea! Ik krijg donderdag de uitslag... ben benieuwd! Suzanne, gewoon hier mee kletsen hoor! Maakt toch niet uit, dat je iets later uitgerekend bent! Volgens mij zijn er nog wel meer iets later, die ook hier blijven, wat ik alleen maar logisch vind! Zou nu niet meer over willen stappen hoor! Miepens, jij maandag de uitslag, spannend he! Ik vind t maar vervelend dat je er 2 weken op moet wachten! Oh, en ik voel me ook net Pamela Anderson... heb van de week ook 2 nieuwe bh's gehaald,behoorlijk aangenaam, want t was echt niet meer te doen!
hallo allemaal!!! ten eerste : iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap!!! ten tweeede ; ik wil me ook graag bij jullie aansluiten. ben zwanger van ons tweede kindje. heb ook een MK gehad vóór ons eerste kindje. ben op 21 februari uitgerekend...
@wendy, gezellig dat je er ook bij komt. @babilicouss, ik duim voor je. Ik hoef volgens mij geen 2 weken te wachten,maar anderhalf, althans...dat hoop ik. Hou je ons op de hoogte?
Weet niet meer wie het vroeg, maar het gaat goed hier Ben lekker aan het genieten en voel soms al wat leven in mijn buik. Geen schopjes nog ofzo, maar wel dat er iets in mijn buik beweegt. Met de 1e had ik dat ook al rond de 13 weken...zo grappig. Verder de kraamzorg aangevraagd en we gaan een geslachtsbepalingsecho laten doen half september....ben zo benieuwd. Willen jullie nou allemaal weten wat het word of niet??
@Wendy, welkom! Wij maken ook een afspraak voor midden september voor de geslachtsbepaling, kijken of mijn gevoel gelijk heeft en we weer een zoontje krijgen! Manlief denkt 100% zeker te weten dat het deze keer een meisje is, net als de rest van vrienden en bekenden overigens. Hier trouwens net voor het eten het verlossende telefoontje gehad, de uitslag van de combinatietest was goed!!! Wat ben ik opgelucht zeg, op de een of andere manier had ik me zo ongelooflijk ongerust gemaakt! En dat lange wachten vond ik ook niet echt bevorderlijk voor mn gemoedsrust, maar nu kan ik in elk geval opgelucht ademhalen! @Mopje, vandaag je laatste dag in de VS? Veel succes met de terugreis alvast! @Miepens, nu jij ook nog een goede uitslag! Zijn er trouwens nog meerdere die wachten op de uitslag van de combinatietest?
pfff hier ook al meiden die veel last hebben van lage rugpijn/pijn bij het stuitje/spierpijn gevoel in de billen? Volgens mij schoof er net wat verkeerd op de fiets want heb er nu flink last van! normaal ook wel een beetje maar neit zo erg als nu
@Syrea, helaas komt het me wel bekend voor. Nu moet ik wel zeggen dat ik voordat ik zwanger werd al aan 1 kant last had van Ischias, maar nu heb ik het al aan beide kanten... Het probleem zit dus ook in de lage rug, hierdoor kan ik zelfs niet meer stil staan. Dat trek ik echt niet van de pijn, leuk als je in de rij bij de kassa staat te wachten! Ik ga elke week naar de fysio hiervoor, anders is het echt niet vol te houden!
normaal heb ik helemaal nergens last van! mja... volgens mn verloskundige zijn het typisch klachten die horen bij een losser rakend beken. het is nog geen echte bekkeninstabiliteit ma ik moet daar wel voor oppassen. voor de zwangerschap neeg ik al naar hypermobiliteit (heb bijvoorbeeld mijn schouders kapot gezwommen in 8 jaar heel relaxed wedstrijdzwemmen) ik ben dus wat gevoeliger voor bekkeninstabiliteit (waarschijnlijk zijn al mijn gewrichtsbanden te soepel maar het uit zich met name in schouder en heupproblemen)