Ik hoop dat bekkeninstabiliteit je bespaard blijft! Ik heb het in mijn vorige zwangerschap ook in ernstige mate gehad. Kon bijna tot niet meer lopen. Zitten en liggen was ook een probleem. Ik heb zo'n ontzettende pijn gehad dat ik de laatste paar weken nog maar 2 uur op een dag/nacht kon slapen. Wat een hel, ik hoop dat ik het niet meer mee hoef te maken in elk geval, de tijd zal het uitwijzen denk ik...
Ik heb nu 2 echo's gehad. Maar bij die 2e moest ik echt smeken om een echo want ze wilde hem eigenlijk niet maken.. Ik had contact opgenomen met de vk en gym voor een echo en beiden waren op de hoogte van mijn miskraam maar wilden geen echo doen voor de 9 weken omdat dat volgens hen geen zin had. En omdat het vakantie was, waren blijkbaar alle mensen die een echo konden maken op vakantie...:s Later bij mijn intake bij de vk nog een echo gehad waarbij ik wel iets meer kon zien, maar daar heb ik helaas geen foto van gekregen.
Jeetje Kaarr, dit vind ik wel erg sneu van ze! Vind het ook stom dat je bij de 2e echo geen foto mee hebt gekregen, dat is toch wel de kleinste moeite!!! Ik heb vanmorgen ons beebje voor het eerst bewust gevoeld! Ik was met de angelsound aan t luisteren en het beebje schopte onder de doptone in, ik schrok me een hoedje omdat ik het tegelijkertijd in mijn buik voelde, hihi. Ik meende van de week al dat ik het beebje voelde, maar kon het nog niet echt thuis brengen en dacht dat t vast mn darmen wel zouden zijn! Ons zoontje voelde ik met 16+1, maar toen had ik de placenta voor liggen, de gyn zei al dat ik het nu dus waarschijnlijk wel eerder zou voelen en gelijk heeft ie dus!
Wendy Welkm hier. Ik heb me ook nog niet zo lang geleden bij deze groep aangesloten! Meiden met last van het bekken; sterkte ermee. Vervelend dat jullie er al zo vroeg last van hebben! Ik heb er gelukkig nog geen echte last van, het enige dat ik voel is een pijn in mijn schaambot als ik lang gelopen heb of in me in mijn bed wil omdraaien. Let er bij het staan bv op dat je goed op beide benen staat (dus niet leunen op 1 heup). Volgende week woensdag moet ik nogmaals naat de gyn voor echo en verdere controle. Ik wil zo graag ons kindje weer eens zien. Het is vroeg, maar het lijkt alsof ik af en toe al bewegingen voel. En dit zijn niet mijn darmen, dat verschil voel ikwel. Ook beweegt ijn buik dan al echt mee..... Buikje groeit trouwens lekker.
Babylicious: wat goed dat de combinatietest goed was. Kreeg jij wel zomaar het getal; of ook alleen de uitslag goed? Zijn hier nog meer dames met slecht slapen en hoofdpijn? En zo ja: hebben jullie tips? Ik heb ook het idee dat ik de eerste kriebels gevoeld heb; niet echt een schop, maar meer gekriebel boven mijn schaambeen; daar zitten geen darmen op dit moment dus moet ons ukje wel zijn. Wendy: welkom en van harte! Alle dames: geniet ze met zo min mogelijk kwaaltjes.
@Jes, ik heb de getallen gekregen. Trisomie 21 1:921 Trisomie 18 en 13, beide was de kans kleiner dan 1:5000 Grappig he, dat gevoel in je buik en nee, daar zitten inderdaad geen darmen meer! Ben benieuwd wat we weer voor een weer gaan krijgen vandaag, hier begint het weer opnieuw te onweren...
Ik voel al een tijde regelmatig gekriebel, maar dacht echt dat dat de baby nog niet kon zijn. Nu is 't nog sterker geworden en ook altijd maar op 1 plek tegelijk (bij darmen oid verwacht ik toch dat het ook wel eens links en rechts tegelijk kriebelt). Dus mja, ik begin het idee te krijgen dat ik toch de baby al kan voelen! Het voelt als een soort gekriebel, kietelt een beetje Nu maar afwachten of het nog duidelijker gaat worden de komende weken zodat ik helemaal zeker weet dat het de baby is!
IK moest er echt om zeuren; om de getallen. En mocht er ook niet over praten eigenlijk. Raar dat ze daar geen landelijk beleid in trekken; maar mooie uitslagen!
raar dat je er neit over mocht praten jes.. dat snap ik ook niet helemaal. Hier veel twijfel over het wel of niet voelen, er is een plekje, vlak boven mn schaambot waar ik zo nu en dan een trillend spiertje of wat gekietel voel... ik denk dat dat d ekleine is maar ik weet t niet zeker.
Ik denk wel dat ik de kleine al een beetje voel af en toe. Mijn buik begint ook eindelijk een beetje te groeien. Hij voelt nu wat steviger aan terwijl het eerst een beetje een 'blubberbuik' was. Ik kan wel voelen dat het kindje links zit, daar voel ik telkens die beweging. En daar is mn buik ook steviger. Gisteravond mijn ouders gelukkig gemaakt met het goede nieuws Ze waren echt blij, het is ook voor hun het eerste kleinkind. jes4: hoofdpijn, daar kan ik over meepraten. Het begint meestal rond 5 uur 's middags en als het echt te erg wordt pak ik een paracetamol. Dat helpt dan ook wel gelukkig. Bij jou niet misschien?
Ik had erover gelezen in een foldertje dat ik kreeg toen ik me aanmeldde bij de VK. Een pdf-bestand van de folder kunt u vinden via www.rivm.nl zoekterm 'folder zwanger'. Misschien staat hier meer info voor jou? Succes in ieder geval!
Hallo allemaal, Net weer terug van vakantie, lekker hoor even een weekje er tussen uit. Ik lees dat een aantal het kindje al voelen! wat een fijn gevoel he! ik had afgelopen week ook het idee dat ik wat voelde kriebelen, zo van hallo, ben je daar? Morgen naar de vlos voor de officiele intake, ben benieuwd! echo al wel gehad maar de intake dus nog niet. wel grappig ik ging vorige week op vakantie zonder buikje (nou ja beetje maar niet dat je dacht goh die is zwanger) en ik kom terug met echt een zwangerbuikje! Hoe is dat bij jullie? kunnen jullie het al zien? onze oudste slaapt sinds gisteren op zijn nieuwe kamertje, lekker op tijd want dan kan hij mooi wennen voordat hij straks in december ook al aan de basisschool enzo moet wennen. hij is supertrots! ik moet wel even wennen hoor, zijn oude kamertje nu zo leeg enzo sorry beetje ego verhaal maar heb niet zo bijgelezen van vorige week
Ik heb wel al een buikje, vind het zelf zeer opvallend, maar ik hoor om me heen juist telkens dat je er nog niets van ziet. Nou, zo'n dikke buik had ik eerst echt niet hoor Maar over een paar weken zal hij wel zo dik zijn dat het een overduidelijk zwangerbuikje is voor iedereen
He dames, ik ben weer thuis in Nederland! Echt superfijn om thuis te zijn (al is het nu bij schoonouders thuis...). De reis was lang en vermoeiend, ik heb altijd last van reisziekte maar mocht nu niets innemen, gelukkig was ik misselijkheid wel gewend Maar heb toch nog het zakje mogen gebruiken We zijn eindelijk een beetje gesetteld en heb nog wel een jetlag, maar komende weken zijn lekker voor mezelf! Ik heb al jullie verhalen ook nog even gelezen. Hier ook wat last van mijn linkerbil en dat straalt uit naar mijn been. Gelukkig niet constant, vooral als ik zware dingen til. Ik voel de beeb nog niet, hopelijk komt dat snel. Maar het buikje komt eraan! Gisteravond had ik een mooie jurk aan (het was onze eerste trouwdag!) en daarin zag je het goed, al vond mijn man dat het ook gewoon een buikje met alleen vet kon zijn:x Ik ben er wel trots op!
Wat leuk dat sommige van jullie de kindjes al beginnen te voelen. Ik heb dat nog niet en verwacht dat echt pas over een week of 4, maar eerder is ook welkom. Tot die tijd luister ik gewoon met de angelsound. Gisteren had ik bruiloft van mijn neefje. Was erg gezellig en ik heb de hele avond lopen dansen en springen. Ben nu erg moe en heb toch een beetje spijt. Ben een beetje bang dat ons kindje helemaal door elkaar geklutst is. Maar volgens mijn moeder zou het geen kwaad moeten kunnen. Zelf had ik de hele avond nergens last van. Nu ben ik gewoon vermoeid en heb vanmiddag nog 2 uurtjes gedut. Maar ik lag ook pas om 3 uur in bed... Morgen heb ik weer controle bij de gyn. Hopelijk krijg ik de uitslag van de combinatietest en weer een mooie echo foto! @mopje, welkom terug en laat je maar goed verwennen door je ouders!
@Mopje, fijn dat de reis zo goed verlopen is en weer welkom terug in hte koude kikkerlandje! @Miepens, succes vandaag! @Nannaf, hier ook al echt een klein buikje, zo anders al bij de eerste! Toen zag je nu nog helemaal niks! Nog 4 dagen, dan vertrekken we op vakantie naar Portugal, heerlijk! Van te voren nog een aantal dingetjes regelen, paar drukke dagen voor de boeg. Manlief is voor zn werk ook weer 2 dagen van huis, dus ook het inpakken van de koffers zal ik voor mn rekenening moeten nemen. Verder ook maar s even kijken welke zomerkleren ik nog mee kan nemen, want niet alles zit nog even prettig. Gelukkig hebben we een wasmachine in ons appartement, dus kan gelukkig wassen daar!
mopje fijn dat je er weer bent! Babylicious veel plezier op vakantie! Hier begin ik volgens mij steeds meer last te krijgen van obstipatie... ik ga nog net aan een keer per dag (normaal gesproken soms wel 3 keer) en dat kost me een hoop moeite en tijd... nog net zonder persen maar ik moet me flink ontspannen zodra ik enige aandrang voel anders sla ik een dagje over doet me nu al zeer! ik ga de vezels weer gebruiken die ik op vakantie uit voorzorg al had meegenomen
@miepens: ik had laatst ook een feestje, veel gedanst en de muziek stond op een gegeven moment zó ongelooflijk hard... maakte me echt zorgen om de oortjes van de baby, maar volgens mij kan 't allemaal echt geen kwaad. Die zit daar zo lekker veilig binnen, schommelt lekker heen en weer als je danst enzo. Maar ik voelde me er op het laatst in ieder geval niet meer prettig bij.