@mopje, gefeliciteerd! Gaaf man, dat je zo snel een baan hebt. Ik zou het voorlopig ook nite vertellen. Hebben ze nog noets mee te maken. Theoretisch hoef je pas bijna op het einde je werkgever te informeren. Ik zou denk ik nog een dikke maand wachten. Tot die tijd gewoon je buik verdoezelen
@Mopje: Wat goed!! Gefeliciteerd!! Hier was vanmorgen weer alles goed bij de VK. Dit keer geen echo, maar wel weer een mooi kloppend hartje gehoord
Koolmees: fijn dat je weer goed gekeurd bent. Zag je vervolgafspraken voor oktober en had toen echt zoiets van Jee, oktober komt er al weer aan, het gaat best wel hard met de tijd. Dan zijn we alweer op de helft! Mopje gefeliciteerd! Weet je al wat je gaat doen?
Koolmees, jij krijgt ook een GUO, mag ik vragen wat er bij jou voor reden voor is? (neeeuh ik ben echt niet nieuwsgierig hoor )
Tuurlijk mag dat Vanwege een hartafwijking in mijn directe familie, ben dus blij dat daar extra goed naar gekeken gaat worden!
Hey meiden!!! Was ik weer eens..... Alweer 16 weken, wat gaan de weken snel hé!!! Vroeg me af of jullie de baby al kunnen voelen? Ik voel vanaf 14 weken al leven in mn buik, erg bijzonder! En ik krijg ook al een echte buik, tis overduidelijk dat ik zwanger ben!! Groeit jullie buik ook al zo hard???? Nog 24 daagjes, dan hebben we de 20 weken echo. Deze keer laten we ons verrassen qua geslacht, bij mn dochter wisten we het wel. XXX
Mijn buik groeit sinds een week ofzo ook goed. Vandaag 2 positiebroeken gekocht, wat zitten die lekker! @Melanies: Ik ga les geven op het HBO, de oude laboratorium opleiding, maar tegenwoordig heeft dat een "hippe" naam! Erg veel zin in, maar eerst mijn baas vertellen dat ik er een paar maandjes niet ben
ja mijn buik is ook aan t groeien... ben er niet echt heel blij mee aangezien die binnenkort nog in een trouwjurk moet passen nog 2 ruime weekjes tot het trouwen dus hopelijk gaat dat lukken
Mopje: gefeliciteerd met je nieuwe baan, hopelijk pakt je baas het goed op wanneer je vertelt dat je zwanger bent. De tijd gaat inderdaad snel he, nog even en we zitten al op de helft van de zwangerschap! Ik heb nog steeds geen buikje maar dat vind ik niet erg, mag van mij nog wel even duren ook! Vannacht had ik kramp in mn kuiten! Ik vertelde dat tegen mn oma, die zei je moet speciale zeep in je bed leggen, dat helpt Dus ik ga dat maar proberen, echt een grootmoeders hulpmiddeltje. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Leuke tip van Oma! Ik was gisteren bij mijn oma, ze is 94, en ze begon meteen te vertellen dat zij zoveel had moeten overgeven bij haar 8 zwangerschappen. Het is leuk om je te realiseren dat zo een oude vrouw ook dit heeft meegemaakt! @Syrea: past de jurk nog, of je kun je 'm nog vermaken???
ja de jurk wordt met de hand vanaf stukken stof precies op mijn maat gemaakt. Morgen moet ik voor de laatste pas dus dat komt goed
Syrae: hoe is het gegaan met het passen? Is er nog extra ruimte ingelaten voor als je nu nog wat gaat groeien? Ik ben 5 weken na de geboorte van de middelste getrouwd en kon 3 dagen vantevoren nog een keer doorpassen (had hem uitgezocht toen ik 20 weken zwanger was) Mopje: succes morgen! Buik(je): Ook ik heb de placenta aan de voorkant en voel ook nog niks ondanks dat dit het 4de kindje is. Wel heb ik al een behoorlijk bolletje en is het nu echt wel duidelijk dat ik zwanger ben en dat het niet de laatste kilo's zijn van de vorige zwangerschap ha ha Vandaag heerlijk naar de kapper geweest, wou het laten groeien maar vond het al een tijdje zo sloom lijken dat ik per se vandaag nog naar de kapper wou en het weer kort heb laten knippen. Voelde me na elke knip weer meer mezelf en ben helemaal blij. Vanavond gaat mijn mams het nog even verven en dan ben ik weer helemaal pittig mezelf
@koolmees, fijnd at alles goed was @syrae, spannend of je jurk nog gaat passen. Wel spannend en leuk om je op de bruiloft te verheugen. Volgens mij vliegen de dagen op dit moment voor je voorbij. @Adriana, en???? heeft het blok zeep geholpen? @mopje, succes morgen met het gesprek bij de baas. Ga je hem morgen al vertellen dat je zwanger bent, of wacht je totdat je het contract hebt getekend (ikzelf zou denk ik het laatste doen...) @lenthe welkom terug @melanies, leuk dat je je haren lekker kort hebt geknipt. Ik ben zelf twee weken geleden nog geweest. Heb toen ook mijn haar laten verven. ze vertelde me dat waarschijnlijk de verf tussen de 20 en de 35 weken zwangerschap anders kan pakken. Dus ik ben benieuwd hoe ze dat de volgende keer gaan oplossen. Wat leuk dat vele van jullie het babietje al kunnen voelen. Ikzelf voel nog helemaal niets. Mijn buik begint iet wat te groeien. Ikzelf zie het wel, maar anderen natuurlijk nog niet. Nu ben ik ook niet bepaald de slankste, dus daar kan het ook aan liggen. Op dit moment luister ik toch elke avond even naar het hartje via de angelsound. Ook probeer ik te concentreren op de bewegingen, maar ik voel echt nog niets. Jammer, want mijn placenta zou aan mijn rugkant moeten liggen. Dus ik wacht met ongeduld af totdat ik de eerste bubbeltjes/kriebeltjes ga voelen.
@mopje gefeliciteerd met je baan! ik zou ook nog even wachten inderdaad wat fijn dat je een baan hebt gevonden! @melanies lekker naar de kapper geweest! @miepens ik ben ook niet de slankste en bij mij zien ze het meestal ook pas met 5 maanden ofzo echt heel duidelijk, bij de 1e waren er zelfs mensen die met 8 maanden vroeg goh je bent zwanger wat leuk! wanneer ben je uitgerekend> en dan oh dan al! @baby voelen, het 'bubbelt' hier af en toe, maar nog geen echt schopjes oid. ik krijg al wel echt een buikje. maar er zitten nog wat kilo's aan van de vorige zwangerschappen dus is het voor de buitenwacht nog niet helemaal duidelijk haha ligt er trouwens wel aan wat ik draag. heb het positie ondergoed maar weer tevoorschijn gehaald en moet eerlijk zeggen dat het er misschien niet uitziet maar wel heel comfortabel. en dan wordt mijn buikje ook meer een geheel zeg maar ipv zwangerbuikje, streep vetribbel vorige week naar de vlos geweest alles was goed! eind september weer en ik ga vandaag bellen voor een afspraak voor de 20weken echo.
Mopje: hoe is het gisteren gegaan? Heb je verteld van je zwangerschap en hoe was de reactie? Het lijkt erop dat het zonnetje door begint te breken, lekker want ik wil vandaag in de tuin bezig. Door al die regen heb ik niet zoveel in de tuin gedaan de laatste tijd maar daar heeft het onkruid geen rekening mee gehouden . Fijne dag allemaal!
Alles is goed met mijn baan! Ik heb het gisteren meteen verteld en de reactie was oh. En toen: wanneer ga je met verlof? En daar plant hij mij rooster omheen! Ik blij!!! Ik ga zsm beginnen, over 1.5 week geef ik al mijn eerste practicum! Iedereen geniet van het mooie weer vandaag!
Ik heb de afgelopen avonden mijn kuiten goed gemasseerd voor ik ging slapen, echt zodat ze heerlijk doorbloed waren. Geen kramp meer gehad, super! Verder had ik gisteren wel echt een rare pijn in m'n buik, niet echt pijnlijk eigenlijk, maar 't voelde ineens heel hard aan oid? Ging weer over toen ik op m'n rug ging liggen, kennelijk kan ik dus niet meer echt op m'n buik slapen? Nou ja, zal wel bij het groeien van m'n baarmoeder horen.
Mopje wat goed! Nu kan je echt volop genieten van je zwangerschap en nieuwe baan! Heeft je man het ook naar zijn zin op zijn nieuwe job? En al naar eigen woonruimte gekeken? Andrea: Is wel zo lekker als je voorlopig nog goed kan slapen zonder wakker te worden van de kuit kramp. Ik prop altijd een kussen onder mijn buik zodat ik toch een beetje op mijn zij en buik kan liggen. Hier is van tuinieren niks terecht gekomen, ik vond het te warm en had weinig energie daardoor. Toen de middelste vanochtend wakker was dacht ik dat de muggen hem goed te pakken hadden gehad, maar ik zag steeds meer bulten komen...Waterpokken! Zal mij niks verbazen als er binnen een paar dagen 3 krentebolletjes rond rennen in huis
@mopje, fijn dat je nieuwe baas zo goed reageerd @syrae, staat de jurk goed? Hebben ze veel moeten vermaken? @melanies, wij hebben ook dit weekend in de tuin gewerkt (mijn vriend wel wat meer dan ik ). We wilden eigenlijk eens gaan kijken voor een babykamertje of een kinderwagen, maar met dat mooie weer vonden we het zonde. er komen nog weekenden genoeg. @andrea, fijn dat je kuiten geen kramp meer geven. Ikzelf heb ook dit weekend wat meer last van krampjes in mijn buik. Ik denk dat het de banden zijn. @nannaf, leuk dat verhaal van je buik. Ik heb gisteren voor het eerst buikfoto's gemaakt van mijn buik. Ik heb alleen nog geen referentie foto, dus over een week of twee zal ik een nieuwe maken en zal die dan plaatsen. zwangerschapsonderbroeken heb ik nog niet gekocht. Zijn die dan zo fijn?? Gisteren wel een zwangerschapsbh gekocht, omdat ik nog maar 2 exemplaren had die passen. Hier begint de roosvisee laxo goed te werken. Ik heb al een paar dagen geen bloed meer bij de ontlasting. Afgelopen weekend heb ik ook echt bijgetankt van de afgelopen weekenden. Ik kan nu vol frisse moed aan de nieuwe werkweek beginnen Jullie ook veel succes weer deze week.