Proficiat Andrea met je goede echo! Hier ook 20 weken echo gehad. Zag er allemaal prima uit. En nog steeds een knulletje
Wauw goed om te horen dat er al een paar 20 weken echo's goed waren!! Fijn.. Aanstaande woensdag hebben wij hem.. ik moet zeggen dat ik best zenuwachtig ben..op het andere forum van 1 tot 14 feb. lees je veel nare dingen, maar proberen niet te veel over na te denken.. herkenbaar? Buikje begint goed te groeien, is dat ook herkenbaar haha? Kamertje is binnen en ook de box, kamertje via mp en box nieuw.. leuk!!! nu kan het echt gaan beginnen met inrichten, woensdag als dat goed is, lekker gaan vieren!! Succes allemaal met echo's
Ik was ook echt heel nerveus voor de echo, ben nu echt zoo opgelucht! Je leest inderdaad soms hele nare dingen... Wat mij wel een beetje gerust kon stellen is het feit dat alles tot nu toe in ieder geval zeer voorspoedig is verlopen én het feit dat het vaker goed gaat dan fout. Ik vond het wel heel lief dat mijn man vanmorgen ook echt niet stil kon zitten van de zenuwen, normaal is hij toch vrij nuchter. Mijn buik is al aardig aan het groeien, dus heel herkenbaar Casey! Haha Uit de echo bleek 't ook een groot kindje te zijn, dus is het niet heel gek dat ik al goed groei en dat ik de baby ook al goed voel. 't Is een groot en actief kindje! En nu ben ik naar sexe-specifieke kleertjes enzo aan het kijken, hihi
Andrea, gefeliciteerd met de 20 weken echo! Ik ben nu ook wel een beetje zenuwachtig! Morgenvroeg om half 9 hebben wij de echo! Ik hoop zo dat alles goed is! En ben ook wel nieuwsgierigt of het nu een j/m is! We zijn er nog steeds niet uit of we het nu wel of niet vertellen aan een aantal mensen, zoals bv onze ouders. We maken het sowieso niet wereldkundig, dat weten we dan wel weer! Ik ben ook wel benieuwd wat de gyn te zeggen heeft over de harde buiken. Helaas zijn ze nog steeds aanwezig en moet echt oppassen met wat ik doe, want anders reageer het best wel heftig! Buikjes aan het groeien las ik! Ook hier inmiddels al een aardig buikje, er is geen ontkomen meer aan, overduidelijk dat ik zwanger ben in elk geval! Zo, nu ff met de beentjes omhoog de bank op, straks nog ff douchen en morgen al vroeg de deur uit!
Iedereen met een goede 20-weken echo; van harte! (en helemaal als het geslacht nu ook bekend is) Wij hebben net ook de echo gehad en alles lag perfect op schema. Alles erop -en eraan en ook nog steeds een jongetje! Placenta lag mooi naar achter en vruchtwater was ruim aanwezig. Alles dus zeer voorspoedig. Nu dit volhouden, voor nog eens 20 weken... Verder een ieder sterkte met 'kwaaltjes'. Ik geniet maar van mijn groter groeiende buik en de daarbij behorende 'kwaaltjes'...toch?
Wij hebben net ook de 20-weken echo gehad! Zo ontzettend leuk! Alles was goed, alleen kon hij niet zo goed zien hoe de navelstreng liep, dus we "moeten" over 5 weken weer terug, krijgen we meteen 3D plaatjes We weten of het een jongetje of meisje is! Alleen willen we dat nog wel voor onszelf houden. Succes iedereen die nog gaat! En de kwaaltjes, valt nog heel erg mee, buik is nog in toom en ik heb eigenlijk meer energie dan ooit!
Fijn dat alle 20 weken echo's tot nu toe goed zijn, en sommigen weten het geslacht al! Wij zijn er nog steeds niet over uit of we het willen weten. Vanavond al voorzichtig een namenlijstje gemaakt en we hebben twee meisjesnamen die we allebei mooi vinden maar nog geen jongensnaam. Ik hoop dat we er volgende week (bij de 20weken echo) al uit zijn, dat zal een last van mn schouders zijn denk ik. En hopelijk is alles goed natuurlijk. Aan mn buikje is het nog steeds niet goed te zien dat ik zwanger ben, alleen de mensen die het weten zeggen steeds van wel. Woensdagochtend even langs de HA ivm rugklachten. Hopelijk is het niets ernstigs.
Zus en Mopje, jullie ook gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! Adriana, sterkte met je rug... hoop dat het niks ernstigs is, ben benieuwd wat de ha ervan zegt! Wij hebben vanmorgen ook de 20 weken echo gehad! Gelukkig was alles goed met ons Guppie! Het kindje lag precies met de dag op schema, dus beter kon niet! Ook wij weten nu of het een j/m is, maar we zijn er dus nog steeds niet overuit of we het willen vertellen ja of nee, dus voorlopig hou ik het nog even voor me hier op het forum, omdat ik ook een paar vriendinnen heb die hier actief zijn Verder heeft de gyn vandaag de baarmoedermond weer opgemeten. Deze was tov 2 weken geleden toch ineens 1,5 cm korter... Nog niks om ons gelijk heel veel zorgen te gaan maken, maar ik moet me dus toch echt rustig blijven houden. Bij de volgende afspraak word het weer opnieuw gecontroleerd en als ik het niet vertrouw of d harde buiken zakken niet in rust, moet ik gelijk aan de bel trekken!
Wij hebben aan onze naaste familie gevraagd of ze het willen weten, mijn ouders willen het niet weten, mijn schoonzus en schoonvader ook niet, mijn schoonmoeder waarschijnlijk wel (volgens mijn schoonvader iig) en mijn zus ook. Mijn zus weet het nu Verder vertellen we het niet aan ooms en tantes enzo, want dat wordt dan gewoon ingewikkeld. Maar zolang jullie geen familieleden of vrienden van ons gaan inlichten ( ), kan ik hier ook zeer trots melden dat wij een DOCHTER krijgen!!
Wat fijn om te lezen dat de 20 weken echo's tot nu toe allemaal gunstig zijn. Nu begin ik me steeds meer zorgen te maken. Kanstechnisch wordt de kans steeds groter dat er dan bij mij misschien wel afwijkingen gevonden gaan worden. Ik hoop het niet! In ieder geval vind ik het voor jullie echt kei tof dat het allemaal goed is en dat jullie nu echt gericht kunnen gaan shoppen en namen kunnen kiezen...
hoe is het hier? ik heb 14 okt de 20 weken echo, allez ben dan iets verder... de nekplooi was goed, laag risico dus ik vertrouw dat de rest ook goed is.
Eindelijk weer eens de tijd gevonden om wat uitgebreider te reageren. @Babyliciouss: Hoe is het nu met de harde buiken? @Blue21381: Wat leuk een meisje, gefeliciteerd!! @Syrae: Alsnog gefeliciteerd met je huwelijk! Fijn dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad! @Mer: Wat fijn dat jullie al een naam hebben! @Miepens: Hier voel ik de baby ook nog niet, maar dat is volgens mijn vk heel normaal en kan volgens haar wel tot 24 wk duren. @Babyproject: Ook al een meisje, gefeliciteerd!! @Belgischemama: Welkom hier!! @Andrea85/Madeliefke/zus01/mopje/babyliciouss: Gefeliciteerd met alle goede echos! @Adriana85: Sterkte met je rugklachten! En een meisje, wat leuk, gefeliciteerd!! Hier gisteren bij de vk geweest, alles was gelukkig weer goed. Was blij dat het hartje nog steeds te horen was, vooral omdat ik nog niets voel en dan weer rondom me heen hoor dat anderen wel rond deze tijd al wat voelen. Wel een fijne geruststelling gisteren. Maar volgens de vk is het volkomen normaal en ook niet vreemd als ik pas rond 24 wk wat ga voelen. En mocht ik me er onzeker over voelen, hoef ik maar te bellen en laten ze het hartje even horen. Maar gisteren heeft me al gerustgesteld hoor. Nu maar hopen dat alles goed is volgende week bij de 20 wk echo! Ik voel me verder heel goed, dus dat is wel heel fijn. Verder gisteren de kinderwagen en maxi cosi opgehaald. Wist niet dat het nog zo lang duurde om een kinderwagen in elkaar te zetten Maar hij staat en ik ben er blij mee! Verder deze week onze nieuwe (wat grotere) auto opgehaald en ook daar helemaal blij mee. Dus langzamerhand gaan we meer over op het dingen aanschaffen voor de baby
waar je je trouwens al dan niet zorgen om kan maken.... ik verdenk mijn kind ervan verschrikkelijk druk te zijn aangezien ik hem/haar al meerdere keren per dag kan voelen en zelfs al 1 schopje aan de buitenkant van mijn buik heb gevoeld....
Ik wil even kwijt dat ik nu zeker weet dat ik mijn kindje kan voelen. Ik had al een dikke week het gevoel, maar ik zat steeds op plopjes, belletjes of een vlindertje te wachten. Volgens mij heeft ons kindje dat stadium over geslagen, want ik voel echt duwtjes. Vanochtend lag ik in bed en had steeds op 1 plek een soort van samntrekkende spier. Niet regelmatig, maar steeds ongeveer op hetzelfde plekje. Net alsof het aan het hikken was. Ik heb toen mijn sangelsound gepakt en heb geluisterd of het kindje daar echt lag en dat was het geval. Ik hoorde de trapjes of hikjes ook echt. Dus nu weet ik dat ik het kindje toch al zeker anderhalve week heb gevoeld, maar steeds heb gedacht dat het niet zo zou moeten voelen. Echt dom. Maar goed. Nu op kantoor (mag eigenlijk niet typen, maar lang leve de ipad) voel ik hetnog steeds af en toe.
Wat leuk miepens dat je je kindje al zo goed voelt! Ik heb zelf al een paar keer een echte schop gevoeld, was echt geen twijfel mogelijk, maar dat is nu alweer enkele dagen geleden. Hopelijk komt het snel weer terugkomt, is zo leuk om te voelen! euhm, koolmees, bedankt hoor, maar ik weet nog niet of ik meisje of jongetje krijg, ik denk dat je mis bent met andrea85 (geeft niet, onze namen lijken ook zoveel op elkaar) Ik ben vanochtend naar de HA geweest voor die rugklachten, word nu doorverwezen naar de fysio Heb ik totaal geen zin in, ik ben daar ook een beetje sceptisch over, maar liever toch maar proberen dan blijven \lopen met de pijn... Ik moet er maandag voor het eerst naartoe, net na de 20weken echo. Belgischemama, heb jij je echo in Belgie of in NL? Ben zomaar benieuwd of ze in Belgie op dezelfde dingen letten als in NL. Succes in ieder geval de 14de!
@Koolmees: ik hoop dat de fysio wat kan helpen, wel heel erg vervelend. Ik heb zelf weer na 1.5 maand een beetje last van ischias, alleen als ik veel zit, staan en lopen is geen probleem. Als het erger wordt ga ik een afspraak maken bij de chiropracter waar mijn schoonouders allebei onder behandeling zijn, dat moet een erg kundige man zijn. Volgens mij is de mijne ook een erge druktemaker, ik voel de kleine nu al een paar keer per dag, heel fijn gevoel trouwens!
ja voelt fijn tot je in je blaas wordt getrapt Das hier vooral 's avonds, na de koffie, wanneer de doorstroom van mijn nieren optimaal is door de caffeine... ik moet zo nu en dan om het kwartier naar de wc in de avond! Zin in mijn 20 weken echo! Hier trouwens de bekkeninstabiliteit goed onder controle dankzij tips en oefeningen van de fisio, het doet nog wel zeer met bepaalde bewegingen, en ik weet nu na welke activiteiten (en hoe lang ze max kunnen duren dus ook) ik pijn kan verwachten dus ik kan de pijn gelukkig goed handelbaar houden
ik ben belgische en woon daar ook, wij krijgen ook meer echo's dan jullie en ik weet niet hoe en wat ze in nl doen qua echo's.
Wauw, wat leuk om weer eens 2 pagina's bij te lezen haha! En zeker om 2 pagina's vol goede nieuws te lezen! Heerlijk! Bij ons was de 20 weken echo ook goed, alles erop en eraan en zoals het hoort in de boekjes. Vrouw die de echo nam zei dat ik een goede was voor de Fontys, omdat ze bij mij alles zo goed konden zien, nu blijkt dat ik haar laatst in t begin had bij de Fontys..dus ik zei al dat ik haar ergens van herkende en dat ik over 4 weken weer van de partij ben.. Wel leuk om te horen Dus over 4 weken weer lekker lang kijken, en wie weet kan ik daarna paar weken later ook weer komen haha! :d Blijft altijd leuk! Schopjes worden ook echt heeeeel duidelijk hier, zelfs aan de rechterkant waar de placenta ligt, al is dat nog niet zo heel duidelijk.. Ik vind het echt super een zwangerschap, een wonder! Wauw! Over 5 weken naar zw yoga, ben benieuwd, leuk om mensen te leren kennen:d Dat mis ik soms wel,bijna niemand in mn omgeving heeft kids of is zwanger..maar komt vast goed dan.. Hoe gaaat t werken enzo bij jullie? Ik ben deze week 1x eerder naar huis gegaan ivm pijn in rug, ik had mee de gymzaal afgebroken,........niet zo slim, zware banken enz.. dus dat doe ik niet meer.. haha.. Zijn jullie ook streng voor jullei zelf? Of doen jullie nog veel? En ja wat is dan veel of weinig enz ben ik wel benieuwd na! Groetjes, fijne avond