15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou meiden, daar ben ik nog weer ff.

Vanmiddag de 1e nacontrole gehad.
    2 van de 3 uitslagen waren binnen (Mijn bloed en placenta)
    In mijn bloed is niks afwijkends gevonden(infecties,syfillis,5e ziekte e.d)
    In de placenta heeft de pathaloog een paar kleine aanwijzingen gevonden die richting een chromosoomafwijking wijzen.
    Maar in de placenta zelf zat ook niks fout.
    We wachten nu dus echt op de uitslag van de obductie op Mylan*.
    Daaruit zal dan moeten blijken of hij echt zeker een chromosoomafwijking heeft gehad, al gaan we daar zelf wel van uit.

Ook hebben ze bij mij een echo gemaakt om te kijken hoe het ervoor staat.
    En ik ben helemaal schoon :D
    Mijn god wat een opluchting na dat bloed/stolsel fiasco van dinsdag weer!
    Ik hoef niet nog een x gecurreteerd te worden en als het een beetje meezit word ik binnen nu en een maand weer ongesteld :D En ook mogen we dan gewoon weer aan de klus!
    De 27e moeten we terug voor de uitslagen van de obductie en het afsluitende gesprek.
    Maar vandaag zijn we met een goed gevoel weggegaan.
    Ik ben schoon en gezond en dat ons mannetje is overleden heeft niet aan mij gelegen. Hoogstwaarschijnlijk is bij hemzelf iets niet goed geweest, wat we eigelijk wel wisten. Dat geeft rust.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad wat rust kan geven. Ik vind het heel knap dat je er zo mee omgaat hoor! En super fijn dat je helemaal schoon bent!!

3. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @mams, fijn om nog wat van je te horen. Wat een rare tijd heb jij achter de rug. Wel fijn dat het nu naar omstandigheden goed lijkt te gaan. En natuurlijk dat je troost kunt vinden in de gedachte dat er iets echt mis was met Mylan en dat hij anders misschien zwaar gehandicapt of niet levensvatbaar was geweest. Ik hoop dat je het een mooi plaatsje kunt geven.

Verder vind ik het super voor de andere dames die allemaal een goede 20 weken echo hebben gehad. Ik moet nog een paar nachtjes wachten en begin hem nu echt te knijpen. Ik zit nu mezelf helemaal gek te maken met de gedachte dat het misschien mis is. Statistisch gezien wordt de kans dat het bij mij mis is groter omdat jullie een goede echo hebben gehad. ik weet dat dat grote onzin is, maar op een of andere manier zit er nu zo'n stemmetje in mijn hoofd. Toch heb ik geen 1 reden om maar aan te nemen dat het niet goed zou zijn. Dus ik wordt gek van mezelf. Het is maar goed dat ik dit weekend heel veel andere dingen aan mijn hoofd heb en dat ik maandag al heel vroeg aan de beurt ben.

Verder heb ik sinds gisteren iets vreemds. Ik heb een raar drukkend gevoel aan de onderkant van mijn baarmoeder/baarmoedermond/binnenkantvagina. ik kan het moeilijk beschrijven. Het is gekomen na dat ik een klein stukje heb gerend voor de regen. Sindsdien heb ik gewoon zon raar zeurend gevoel.
    Toen ik gisteren even het hartje wilde horen lag het kindje ook vrij laag. Maar later op de avond had ik dat rare gevoel nogsteeds, maar lag het kindje zelf een stuk hoger. Dus ik weet niet wat het is. Herkennen jullie dit?

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mams
    Goed om te horen dat het lijkt dat jullie het een plaatsje aan het geven zijn. Zal altijd moeilijk blijven natuurlijk. Nog even wachten op de laatste uitslagen en hopelijk weten jullie dan meer!

Miepens
    Ik heb hetzelfde gevoel wat betreft de 20weken echo, ook ik moet volgende week nog... En knijp hem wel een beetje, ook al omdat het natuurlijk eerst een tweeling was.
    Dat gevoel heb ik dus ook soms, voornamelijk als ik dus te druk geweest ben, of inderdaad ergens naartoe heb moeten rennen / hard fietsen. Ik herken het wel van mijn vorige zwangerschap, maar dat was pas richting het eind.

Ik heb net bij H&M een leuke Tuniek met legging gekocht. Staat echt leuk. Zwanger en zeer vrouwelijk!

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Hier vanmorgen de echo gehad. Met het kindje is alles helemaal goed gelukkig, alleen heeft het niet z'n geslacht laten zien. Maar ben heel blij met een gezond kindje en zit nu ernstig te twijfelen of ik het weten van het geslacht belangrijk genoeg vinndt om er een pretecho voor te laten maken.

Helaas nu zelf aan het werk terwijl mijn man bij het sterfbed van zijn oma zit, das nogal vervelend.

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Syrae, jammer dat je nu het geslacht nog niet weet. Hopelijk is dit bij ons ook zo want ik wil het niet weten en mijn man wel :p Maar het belangrijkst is natuurlijk dat verder alles geod is.

Ik ben zojuist nog even langs de HA geweest. Heb al drie dagen een drukkende pijn rechts net onder mn borsten. Ik vertrouwde het niet. Blijkt nu dat de baarmoeder tegen mn ribben aandrukt. Soms is het een zeurende pijn maar soms doet het ook echt zeer. Ik mag er gewoon paracetamol voor slikken gelukkig. En ik mocht ook nog even naar het hartje luisteren :)
    Miepens misschien heb jij hier ook last van, maar dan juist andersom?? Zou kunnen dat jij bijv. laag draagt en ik juist hoog?

Groetjes A

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb soms zo'n drukkend gevoel onder in m'n buik en net drukte het juist heel hoog, ik kreeg er ook ineens zo'n steek van tussen m'n ribben toen ik inademde, aauw! Ik voel d'r goed bewegen en ik denk dus dat ze inderdaad soms laag gaat liggen en soms hoog (en soms ook overdwars, volgens mij lag ze net hoog en overdwars en schoot 't toen even in een tussenribspier ;) ).

En @miepens: dat gevoel wat jij beschrijft, herken ik ook een beetje. Ik had het nadat ik een hele dag in de weer was geweest, misschien ook een soort spier (of anders misschien de banden?) die iets te veel belast is geweest door inspanning ofzo?
    Overigens zijn jouw kansen op een goede echo volgens mij niet afgenomen met het feit dat hier mensen goede echo's hebben gehad; jij hebt gewoon nog steeds even veel kans op een goede echo als iedereen! Maar ik ken het gevoel, hoe meer ik over goede echo's las voor ik de mijne had, hoe nerveuzer ik werd. (En hoe meer ik over slechte echo's las, hoe nerveuzer ik werd!) Dat wachten is echt vreselijk!!

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik verwacht bij jullie allemaal een supermooie echo! Wij hebben de onze nu al 2 keer op DVD nagekeken, dat is echt zo mooi...

Gisteravond kreeg ik wel even een "signaal" van mijn lichaam om rustiger aan te doen. 2 dagen ziekjes geweest, daarna 2 dagen de hele dag practicum geven (dus staan) en gisteravond technische crisis bij mijn man op de praktijk, dus ik weer helpen. Om 9 uur kreeg ik echt pijn in mijn baarmoeder, daar schrok ik echt heel erg van! Toen ik ging zitten trok het meteen weg, maar ik ben weer even op mijn benen gezet...

9. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Hier hebben we de trend doorbroken:
    Na 3 jongens mag deze mama nu ook eens een keer roze shoppen!
    De 20 weken echo zag er goed uit!

Miepens, koolmees en Jacky succes deze week met jullie echo!

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Gefeliciteerd melanies, een meisje, wat leuk voor jullie!!

Wij hebben morgen de echo, ben echt zenuwachtig aan het worden nu...

11. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Syrae: Wat heerlijk dat je je kleintje zo goed voelt :) En gefeliciteerd met de goede echo!
    @Miepens: Wat fijn dat je je kleintje nu ook voelt :) Hier weet ik het nog steeds niet, wat je omschrijft heb ik volgensmij ook wel eens gevoeld, gisterenavond nog, maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat dat ook echt ons kleintje is :) Heel veel succes vandaag bij de 20 wk echo meid!!!
    @Adriana85: :) Oeps sorry, jullie namen lijken inderdaad veel op elkaar zie ik nu :p Succes met je rugklachten en de 20 wk echo!
    @Mopje: Hoe is het nu met de ischias?
    @Casey1987: Gefeliciteerd met de goede echo!! Hier gaat het werken nog goed, maar ik heb ook geen fysiek zware baan, dat zal ook wel veel schelen.
    @Mams136: Wat fijn dat het nu helemaal achter de rug is voor je. Ik hoop dat jullie het een plaatsje kunnen geven. Dikke knuffel!!
    @Jacky78: Veel succes bij de 20 wk echo!!
    @Melanies74: Wat leuk een meisje! En gefeliciteerd met de goede echo!

Hier hebben we morgenmiddag de 20 wk echo, ik moet zeggen dat ik toch wel erg zenuwachtig begin te worden. Ik zal blij zijn als het achter de rug is en hoop echt dat dan ook alles goed blijkt te zijn!!

12. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Dag dames,
    Oh, wat heb ik vanacht slecht geslapen van de zenuwen. En vanaf 4 uur heb ik wakker gelegen, en wel een beetje genoten van het getrappel in mijn buik wat nu steeds duidelijker wordt.
    Gelukkig was ik als eerste aan de beurt in het ziekenhuis en ging de echo voorspoedig. Alles was goed en zat er op en d'r aan. Toen ze vroeg of we het geslacht wilde weten zeiden we natuurlijk JA. En ik had zo'n sterk voorgevoel dat het een jongen zou zijn. En toen zei ze dat er twee schaamlipjes te zien waren. Ik zei meteen: weet je dat wel zeker??? Maar ze was zeker. Dus we krijgen een meisje. Kei leuk. Het maakte me ook totaal niet uit. Ik was al zo opgelucht dat alles goed was. En ik ben perplext dat mijn gevoel er zo ontzettend naast zat. Maar echt super blij.

Nu ga ik duimen dat de laatste dames van ons cluppie ook een goede echo krijgen!

Oja, afgelopen zaterdag nog met mama kleding gaan sjoppen. Maarliefst €600 uitgegeven...schaam schaam...maar nu kan ik wel de hele winter door :)

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @miepens; gefeliciteerd met de goede echo! En ook een meisje, leuk leuk!

Ik ga zo eens de stad in voor de eerste officiele rompertjes en kleertjes voor ons meisje, zo leuk :D

14. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Gefeliciteerd miepens met je meisje!!!

Hier ging de echo ook goed, alles zit erop en eraan. Wat een opluchting. Alleen de placenta zat niet goed, die zit iets over de baarmoedermond heen. Dat houdt in dat ik waarschijnlijk niet vaginaal kan bevallen :( Jammer maar helaas. In week 28 moet ik hiervoor naar de gynaecoloog, die kan mss nog proberen om hem goed te leggen ofzoiets.
    Oja en we weten niet of het een jongen of meisje is... Dus dat blijft nog een verrassing.

Ook naar de fysio geweest voor mn rugklachten. die heeft mn rug gekraakt, dat doet zeer zeg! Maar dat maakte die goed met een massage en een soort warm/koud kompres. Hopelijk wordt de pijn nu minder.

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Adriana: bij mij ligt de placenta ook iets over de bmm heen, maar volgens de echoscopiste groeit de placenta in 90% van de gevallen vanzelf mee naar boven met de baarmoeder, en is het dus uiteindelijk geen probleem. Met 32 weken heb ik een echo om te kijken of de placenta inderdaad mee naar boven is gegroeid en of het dus een vaginale bevalling in de weg staat of juist niet. Ben erg benieuwd!

Ik had vandaag de stad in willen gaan, maar was helaas te duizelig :( Dus morgen weer proberen! Ik denk dat we nu wel op moeten schieten met meubeltjes en dingen, ik wil niet dat het straks nóg erger is en ik amper iets kan. Ik heb nog een paar dingen die ik af moet maken en dan hopelijk deze week nog even richting een paar winkels om de definitieve keuze te maken.

16. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Miepens en Adriana85: Gefeliciteerd met jullie goede echos! Geniet ervan!
    @Andrea85: Wat vervelend die duizeligheid zeg :(

17. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier trouwens erg last van een trekkerig gevoel in mijn buikspieren, vooral als ik lang sta... erg vervelend:(

18. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Thanks Andrea85, dat geeft hoop! Niet dat ik er echt wakker van zouliggen maar ik zou het echt jammer vinden dat ik om die reden een ks moet. Laten we hopen dat onze placenta's inderdaad meegroeien met de baarmoeder.

Kheb vandaag lekker zwangerschapsbroeken gekocht. Er moet nog wel een stukje af maar woensdag kan ik ze aan. Heerlijk!

19. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik moet op zoek naar een winterjas, want mijn buik is echt flink gaan groeien en m'n jassen passen nog maar nét... En dan is het nog lang geen winter :D Maar ik vind het best moeilijk goede positiejassen te vinden, iemand nog tips?

20. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Andrea85: Toevallig heb ik er gisteren naar gekeken. Ik heb er eentje op de site van H&M zien staan en 2 (wel meer, maar die ik leuk vond) bij de Wehkamp. Maar of dat ook iets is, weet ik niet. Succes!

Deel Deze Pagina