15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik heb een poncho, ideaal met een dikke buik :)

PS iedereen nog proficiat met de goede echo's!!

2. Suzanne86

Suzanne86 Actief lid

5 jul 2011
    358
    0
    0
    Interieurverzorgster(poetsmiep) en huisvrouw / mam
    Veldhoven
    Hoi Dames, heb al een tijdje niet terug gelezen.
    Ik schrijf nu intensief mee met de maart mama's. Hoe gezellig ik het hier ook vond, was toch niet zo fijn dat iedereen me een stap voor was. Af en toe kom ik nog een keertje spieken.

Hoop dat jullie zwangerschappen allemaal goed verlopen?
    En de 20 weken echo zullen de meeste nu hebben gehad of bijna hebben. Spannend allemaal.

Hier gaat alles goed, minder moe en misselijk. Kan nu echt meer van de zwangerschap genieten, weet ook al wat het word. Een meisje;) 3 meiden dadelijk in huis, Wel gezellig hoor. Ik kom ook uit een gezin met 2 zussen en we zijn allemaal nog erg hecht samen.

In maart is er pas een mama afgemeld omdat ze bevallen was van een zoontje met 18 weken en 3 dagen. heftig hoor. Dan word je weer even met beide benen op de grond gezet.:(
    Ik hoop dat hier alles nu allemaal goed gaat.

Kom snel weer een keertje bijlezen en reageren.

Veel liefs en knuffels van mij!:)

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Miepens
    Fijn dat de echo goed was!

Adriana
    Hopen dat je placenta nog voldoende opschuift uit zich zelf (daar kan een gyn niets aan doen hoor, dat kan enkel door het groeien van je buik zeg maar)

Andrea
    Hoe komt het dat je zo´n last van duizeligheid hebt? Heb je last van een lage bloeddruk? Wel goed jezelf in de gaten houden hoor.

Syrae
    Denk dat het toch een beetje je banden zijn. Buik wordt natuurlijk ook steeds groter/zwaarder!

Andrea85
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een gewone A-lijn jas gekocht met knoopsluiting. Toen heeft mijn moeder er aan de binnenkant (net onder mijn buik zeg maar) knoopsgatenband (wat ook wel in verstelbare kinderbroeken zit) in gemaakt zodat ik de onderste knoop hier mee vast kon zetten.
    Deze jas heb ik toevallig van het weekend ook weer uit de kast gehaald....
    Misschien kun je ook zoiets doen?

Koolmees
    Jij heel veel succes morgen bij je echo (ik mag woensdag eindelijk)

Volgens mij zijn de meisjes tot nu toe in de meerderheid bij ons topic?!
    Woensdag mag ik eindelijk ook, maar we zijn er nog steeds niet helemaal uit of we het wel willen weten. Vorige zwangerschap wisten we het ook niet en dat was wel heel leuk met de bevalling.....

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Fijn al die goede 20 weken echo's! Ik word helemaal blij als ik het lees!

Ik heb gisteren mijn winterjas ook even aangepast, het is een mooie A-lijn jas, dus als ik de onderste knoop verzet of openlaat lijkt ie nog wel een tijd te passen. Maar ik las net dat we weer een hele koude winter gaan krijgen, ik ben benieuwd...

Ik heb nu ook onwijs veel zin om kleertjes te kopen, in de herfstvakantie gaan we een paar dagen weg en dan gaan we ook lekker shoppen met zn tweeën!

5. zus01

zus01 Niet meer actief

ik heb deze bij de H&M gekocht: Product Detail | H&M NL

in maatje 44 (heb normaal 40). grote wollen jassen zijn de trend dit jaar en ik kan hier nog lekker in groeien! ben er erg tevreden over.

@iedereen: van harte met alle mooie 20-weken echo's! zo leuk dat het niet allemaal gaat opschieten heh? ik heb gisteren gebeld voor de levering van onze babykamer en dit zal 4 november zijn. kan ik daarna lekker mijn gang gaan met inrichten. zo'n zin in! :D

6. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij zijn Jacky en ik zo'n beetje de laatste met de 20weken echo ;)
    Maar moet zeggen ik heb er vertrouwen in. De kleine heeft gister aardig liggen bewegen in mijn buik. Kon het nu aan de buitenkant voelen en dat terwijl placenta voor ligt.
    Wat jassen betreft had ik bij mijn dochter een poncho gekocht dus die zal ik weer gaan dragen en heb van een collega die begin dit jaar bevallen is haar winterjas te leen gekregen. Dus kan dan toch ook nog een jas aan zonder dat het mij teveel kost.

En suzanne wat leuk dat je nog wel mee leest. Moet zeggen dat ik zelf niet heel actief ben hoor. Heb nog een kleine peuter rondlopen die ook mijn aandacht eist :D

Dames morgen dus hier de 20 weken echo....ben benieuwd!!

7. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    Dag dames!

Ik kom nu pas dit topic tegen! wat erg!!
    ik ben 29 februari uitgerekend..(mooie datum;)) en heb morgen mijn 20 weken echo!! zo spannend! Is ons eerste kindje trouwens:D

Liefs Sanne

8. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Miepens en Adriana: Gefeliciteerd met de goede echo!
    En leuk, ook meisjes!

Syrae: ik denk ook dat het je banden zijn, volgens mij heb je rond deze periode ook een groeispurtje.

Winterjas: ik heb ook een poncho en een A-lijn jas, kom ik hopelijk een heel eind mee. Vind het een beetje jammer om nog een nieuwe jas te moeten kopen voor die korte periode.

9. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Even een ego berichtje hier :)

Vanmiddag de 20 weken echo gehad en alles was goed!!!
    Een fijne geruststelling en ook heel interessant om alles eens goed te bekijken (we kregen ook hele goede uitleg).

Voor de geïnteresseerden, er staan weer echofoto's in mijn album!

10. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Koolmees: Gefeliciteerd, fijn dat alles goed was!
    Mooie foto's , de contouren van het gezichtje zijn mooi duidelijk.
    Al te zien op wie hij/zij lijkt?

11. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Dankjewel! Goede vraag. Mijn man vroeg al tijdens de echo of de neus soms wat groter was (hij heeft een grote neus) :p Volgens de arts was het een mooi bescheiden neusje, maar wie weet verandert dat de komende weken nog wel :D

12. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    welkom sanne! Leuk jij bent net als ik dus de 29e uitgerekend.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Blue21381
    Jij ook succes morgen met je echo

Koolmees
    Jij dus een prachtige echo gehad. Lekker hoor.
    En mooie foto's heb je gekregen!

Wij gaan morgen voor de echo. Ben toch licht nerveus zeg maar....

14. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Succes met de echo's vandaag meiden! Spannend!

15. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Veel succes voor de echo's. Is na vandaag iedereen geweest?

16. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Heel veel succes vandaag dames, op naar nog meer goede echo's!!

17. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat iedereen een goede echo had!
    Hier was ook alles goed, de placenta ligt bovenop dus vandaar dat ik het kindje nog niet zo heel duidelijk voelde. daar maakte ik me al een beetje zorgen over want mijn zoontje en dochtertje waren al vrij vroeg aanwezig zeg maar en deze voelde ik af en toe wel kriebelen maar niet heel duidelijk en je zou zeggen dat bij een 3e je het toch wel wat eerder voelt. nou ja gelukkig een goede verklaring ;)
    We weten nog niet wat het word we vinden het leuk dat dat een verassing is bij de geboorte.
    hebben jullie dat ook dat je nu het gevoel hebt dat je 'los' mag en je bezig mag gaan houden met spulletjes en het kamertje enzo?

Hoe gaat het verder met de kwaaltjes?
    Ik heb enorme bandenpijn op het moment, echt de hele nacht last van gehad. zit nu maar even met een warme kruik op de bank en de kinders zitten voor de tv :)

@winterjas: ik heb een positie winterjas op marktplaats gekocht. die hangt nu klaar, ik denk dat als het zo door gaat dat ik em binnenkort maar es ga gebruiken, m'n andere jas begint krap te worden namelijk ;)
    Ik zal es wat vaker om de hoek komen kijken, toch wel weer gezellig!
    fijne dag allemaal!

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik ook vandaag weer blij van alle goede echo's!
    Ik ga zo met mijn moeder de DVD van de onze bekijken, benieuwd wat er van vindt...

Wij gaan ook nog met opa en oma een 3D echo laten maken, hebben jullie zoiets al gepland?

19. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik heb wel veel meegelezen, maar al een tijdje niks meer geschreven.. Vind ik vaak teveel gedoe via mijn telefoon:)

Ik lig gewoon al meer dan een week met een flinke griep op bed. Ik ben het zo zat. Gelukkig was er gister een lichtpuntje: mijn 20-weken echo!
    Ik voelde niks meer behalve intens geluk om die kleine weer te mogen zien. Alles was helemaal goed. Wat ben ik blij zeg! Het voelt zo goed om te weten dat er geen problemen zijn met het en de hersenen ect.
    Ik heb er gewoon 3 kwartier gelegen in complete stilte, geobsedeerd door het scherm. Met uitzondering van 1 moment: toen ik een mini- balzakje en piemeltje in beeld zag!
    Ik krijg een klein ventje:):)

Meiden, hoe zijn jullie echo's gegaan?
    Ik had trouwens wel een klein vleesboompje in mijn baarmoeder. Niks dat erg is of in de weg zit, kan alleen wat pijn doen. Hebben jullie daar ervaring mee?

20. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    Wat leuk dat je een dvd hebt!
    Ik ga ook nog wel een 3D echo inplannen voor over een tijdje:) Ben heel benieuwd..

Deel Deze Pagina