15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    oeh heel veel sterkte mopje! ben zelf vorig jaar mijn opa verloren en 2 weken terug de oma van mijn man, zijn nare momenten.

2. zus01

zus01 Niet meer actief

Sterkte, Mopje. Wat een dubbel gevoel heh? Leven en dood liggen zo dicht bij elkaar.....

3. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Gecondoleerd Mopje en heel veel sterkte...

Hier net 2 dagen feest achter de rug! Ons zoontje is vandaag 2 jaar oud geworden! En wat is hij verwend geworden met cadeautjes en taart! Als afsluiting vandaag voor het eerst met m naar de rode M geweest, hihi... zijn dag kon niet meer stuk!

Hier moet ik t verder ook rustig aan doen, ehoorlijk last van mn bekken. Volgens de fysio was het op tijd van een week alweer verslechterd... ach ja... we zien wel waar het schip strand!

4. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Gecondoleerd Mopje!

5. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Gefeliciteerd! heerlijk feesten!

Klote van je bekken! Had je er bij de oudste ook erg last van?

6. Babyliciouss

Ja behoorlijk, kon toen bijna niet meer lopen. De gyn heeft me toen uiteindelijk ook met 37 weken ingeleid omdat ik te veel pijn had (combinatie van BI en ziekte). Sliep vanaf 32 weken nog maar 2 uurtjes per nacht/dag, die laatste weken waren een echte hel...

Maar goed, we zien wel hoe t nu loopt, hoop alleen niet meer zoveel pijn te hoeven lijden als toen!

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Mopje
    gecondoleerd!

Babyliciouss
    Gefeliciteerd met jullie zoon!
    Leuke dagen geweest zo te lezen...
    Enne lekker rustig aan doen hoor, je moet nog wel wat weekjes goed doorkomen he!

Hier gaat het best goed met het zindelijk worden van onze dochter zo lijkt het. Vorige week ging ze nog gillen/huilen als ik vroeg of ze op de wc of op het potje ging. Nu gaat ze er vrijwillig heen en vandaag ook weer 2x geplast!

8. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Klinkt bekend in de oren. Ik ben bij de oudste met 39 weken ingeleid. Door alle pijn was mijn bloeddruk omhoog geschoten en ik sliep ook bijna niet meer. Helaas toen door de stortbevalling, alles verropt aan de onderzijde en heb 5 maanden gerevalideerd. Heb met een rollator e.a. gelopen. Wat een drama
    Bij de tweede bij een andere fysio gehad, andere therapie gehad en wauw wat een verschil. Ook tijdens de bevalling totaal anders. Nu natuurlijk bevallen en anders geperst, wat een verschil. Me twee weken daarna echt heel veel rust genomen. Vooral veel in bed de eerste week (voor zover dat kon, mijn zwager overleed 2 dagen na de bevalling en zijn crematie zat er) maar ik ben gewoon na mijn verlof weer aan het werk gegaan!

9. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ahhh wordt helemaal bang voor het verloop van mijn eigen BI hier ;) Voorlopig red ik het gelukkig nog erg goed, veel beweging met mate dus dat gaat goed, verder een bal om op te zitten en oefeningen van de fisio, zolang ik het daarmee onder controle kan houden hoef ik niet terug, zodra het echt slecht wordt meot ik bellen en kan ik binnen 2 dagen weer terecht, das toch wel een fijn gevoel. ma goed, komt goed, voorlopig ben ik gelukkig nog goed mobiel.

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @ Babyliciouss: gefeliciteerd met je zoontje, leuk hoor om hem zo te zien genieten. Heeft hij al in de gaten dat hij grote broer wordt?

Ik lees dat er alweer kwaaltjes bij gaan komen (zijn we net van die misselijkheid af). Gelukkig bij mij (nog) geen BI, wel bij zitten wat last van ischias en met veel lopen pijnlijke enkels.

En bedankt voor de condoleances, ik merk wel dat zwanger echt veel emotioneler maakt, bij elk gedicht en tekst begin ik weer te huilen...

11. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    ja dat hoort er geloof ik ook bij... wel irritant, aan de andere kan misschien ook niet verkeerd? Heel veel sterkte in eider geval, maar dat had ik al gezegd.

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Mopje, gecondoleerd met je oma.

Jacky78, wat goed van je dochter dat ze op de wc wil!! Is echt iets om trots op te zijn :)

Syrae, klinkt als een goed idee, een voedingssupplement om je bekkenklachten te verminderen, misschien dat ik vanmiddag ook even zoiets meeneem uit de stad. Ik moet toch nog naar de kruitvat, heb nog een bon voor gratis luiers :p

Hier worden de (rug)klachten minder, waarschijnlijk omdat ik nu wel alles rustig aan doe. En ik krijg hulp van mijn superlieve echtgenoot :) Hij zou echt alles voor me doen maar ik wil per se zo veel mogelijk zelf blijven doen zo lang het nog gaat. Dan doe ik er maar twee keer zo lang over, ik heb nu toch de tijd er voor.

En als ik dan 's avonds voor de tv of computer zit en ik voel dat frummeltje schoppen, word ik toch zo gelukkig van he :D Wat een heerlijk gevoel is dat!!

13. Babyliciouss

@Adriana, geweldig is dat, dat schoppen van de kleine he! Ik lag gisteren bij de fysio op de tafel en ineens bewoog mn buik, toen de kleine schopte, hihi... was wel ff onder de indruk! Had echt zoiets van he! Dat doe ik toch niet! Hihihi..

14. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @mopje, gecondoleerd. Geeft niets dat je extra emotioneel bent. Laat maar gewoon komen.

Balen voor de dames met bekken instabiliteit. Ikzelf heb er niet zo'n last van. Wel voelt mijn onderrug erg stijf als ik ga lopen na een middag zitten. Heb op mijn werk een andere bureaustoel gevraagd en ik ga proberen om op mijn houding te letten.

Ik geniet ook met volle teugen van het getrappel. Van mij mag het dag en nacht door gaan. Hoe harder, hoe beter (althans, nu nog wel :))

15. Casey1987

Casey1987 Lid

20 mrt 2011
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd mopje! Sterkte, en dat je emotioneler bent maakt niet uit, wel? Lekker alles laten gaan!

Nog gefeliicteerd met je zoontje baby! Leuk, 2 jaar, mooi die leeftijd er tussen!

Hier ook wel vaker last van mn rug, maar vaak als ik te veel heb gedaan, eigen schuld haha! Vandaag aan het kinderkamertje begonnen, echt leukkkkk! en als je dan zo binnenloopt, aaah kan niet wachten, nog ruim 3,5 maand of te wel 17 weken.. haha! Begint op te schieten he:d

Hoe is t verder met iedereen? Trots op jullie buikjes?

16. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi Dames,

Hoe gaat het met jullie? Ik zit hier een beetje in twijfel..

Ik heb het gevoel dat mijn buik nu ineens echt aan het groeien is. Ben ook al 5,5 kilo aangekomen (in 22 weken) en heb het gevoel dat ik mijn kindje nu juist minder goed voel trappelen. Rond de 20-21 weken voelde de trapjes erg gevoelig en heel duidelijk. Nu voel ik haar ook nog wel, maar niet zo "heftig" meer. Maar als ik met de angelsound luister dan hoor ik haar wel heel goed bewegen. Dus ze doet het nog wel :)

Zou dit komen omdat mijn buik ineens zo is gegroeid, of zou het gewenning zijn?

Weten jullie vanaf wanneer je je eigenlijk echt zorgen moet gaan maken als je je baby niet hebt gevoeld. Moet ik dan denken aan een paar uur, of een hele dag?

Gisteren heb ik trouwens een afspraak gemaakt voor een 3D/4D echo. Ik had overal gelezen dat je die rond de 26-28 weken moet doen voor het mooiste beeld. Laten dat nu de weken zijn dat ik op curacoa van het zonnetje lig te geniet ;). Nu ga ik dus met 25 weken. Ben benieuwd!

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @miepens: Pas vanaf de 28ste week moet je de baby iedere dag voelen, tot die tijd is er nog zoveel ruimte dat een kindje best eens precies zo kan liggen spartelen dat je er niets van voelt.

Maar het is hier ook zo dat ze rond de 20 weken echt heel actief was, echt koppeltje duikelen, trappen (kon het ook van buitenaf zien aan m'n buik) etc. Nu sinds een week ofzo is ze héél rustig, ik voel haar wel nog, maar 't voelt heel anders dan daarvoor, veel 'fladderiger'. Heel af en toe krijg ik wel weer een ferme trap ofzo, maar echt heel veel minder dan eerst. Ik meen gelezen te hebben dat kindjes rond de 24 weken ook een groeispurtje hebben waardoor ze veel slapen en wat minder actief bewegen, misschien is dat het?

18. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    hier ook gisteravond en nu vanmorgen een errug rustig kereltje... Zal denk ik idd met de groei te maken hebben, of hij ligt lekker tegen mn achterkant aan te trappelen, dat voel je volgens mij ook veeeeeel minder. Volgens mij moet je je kind pas vanaf de zoveel weken (dus zoveel weken verder dan wij nu zijn) elke dag voelen dus ik probeer heel erg om me geen zorgen te maken ;) Gisteravond helemaal blij toen hij in bed nog wat van zich liet voelen ;) (na gepor van mijn kant dus hij zal wel chagerijnig zijn geweest :D)

19. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    in ieder geval typisch dat we alle 3 rond de zelfde termijn een rustig kindje hebben :D

20. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Dankje dames, dat stelt me toch wel gerust. Het is ook echt niet dat ik haar niet voel, maar het voelt gewoon wat minder gevoelig dan een dikke week geleden. Maar ik voel haar toch wel bewegen overdag en 'savonds ongeveer om de 4 uur ofzo. Dus niet eens maar 1 keer per dag.ik dacht dat het wat vaker zou moeten worden. Maar dat komt misschien nog wel :) en dan zijn we er misschien juist niet blij mee omdat het dan pijnlijk wordt, haha. Ach, we wachten gewoon af!

Deel Deze Pagina