15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Vandaag op kraamvisite geweest bij mijn nicht. En jeetje wat is zo'n kleintje dan weer klein.....

Gisteravond express onze dochter later naar bed gedaan. En venmorgen nieuwe tijd 7.15 stond ze naast mijn bedje. Zoals verwacht dus. Heerlijk even lekker geslapen want wijzelf gingen lekker vroeg naar bed....
    Onze dochter zit in ieder geval al lekker in het winterritme! Heerlijk zo snel.

Mopje
    Leuk dat je de spulletje hebt besteld. Ik vond babydump een hele fijne winkel. Service is ook goed wat ons betreft. Onlangs nog (ondanks dat de echte garantietermijn verlopen was) een nieuwe lattenbodem gekregen omdat de andere gebroken was.

Hier nu net wel last van harde buiken. Geen pijnlijke maar toch even oppassen. Ga even relaxen op mijn bedje.

2. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Hier nog een schuldige, ik probeer wel mee te blijven lezen, maar meeschrijven komt er niet altijd van :)
    Wat fijn om de onzekerheid over het wel/niet voelen van de baby te lezen, hier voelde ik pas vrij laat wat en voel het nu steeds vaker, stelt me toch wel meer gerust. Komende woensdag weer naar de gyn, ben benieuwd!
    En verder ook aan het nadenken over de babykamer, leuk om te doen!
    Ook hier een pretecho gepland, lijkt me leuk materiaal om te bewaren voor later :)

3. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Hoi, ik reageer even algemeen, probeer weer wat actiever mee te schrijven.
    Meelezen lukt altijd wel, maar als ik wil reageren is er altijd wel wat lijkt het, of ik ben 'savonds te moe.
    Heb ook een tandje terug moeten doen ivm harde buiken, dus minder werken en wat vaker met de laptop op de bank om op jullie te reageren;)

Wintertijd: half 6 nieuwe tijd lagen we met zijn allen tv te kijken in bed, ondanks de latere bedtijd gisteravond.Was wel gezellig hoor, zo'n vol bed....

Harde buiken: steeds meer dames dus die toch wat kalmer aan moeten doen.
    Ondanks dat ik weet dat je naar je lichaam moet luisteren, blijft het voor mij altijd moeilijk om de grens aan te geven.
    Nou ja, weet ik het als ik de grens over ben.

Vanaf hier ga ik weer persoonlijk proberen te reageren!

4. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Net weer eventjes alles bij gelezen.

Wintertijd, zoonlief werd gisteren om 7.45u wakker, dus mocht niet klagen. Op het moment ligt hij ook nog heerlijk te pitten!

Gisteren zijn we begonnen met de kasten op de werkkamer leeg te maken, komende maand word de inbouwkast gemaakt op dat kamertje en dan kan ons zoontje om naar zn nieuwe kamer. Van de week ga ik even kijken voor gordijnen, zodat die in de tussentijd al gemaakt kunnen worden en een opbergkast met van die bakken (ikea) halen voor al dat losse speelgoed zoals duplo enz in te kunnen doen. Een leuke kleine zitzak erbij en daarna kan ik dan eindelijk aan de babykamer beginnen!

Ondertussen heb ik al t gevoel t huis op orde te moeten brengen, haha... zomaar ineens! Op zich is t hier altijd wel netjes hoor, maar mn kasten die blijven hier op de een af andere manier altijd een rommeltje. Nu heb ik ineens t gevoel dat dat eigenlijk t liefst gisteren al opgeruimd zou moeten zijn.

Verder dinsdag weer naar de gyn, ben benieuwd hoe t dan is, heb soms toch echt wel gemene harde buiken...

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ben blij dat ik niet de enige ben die te weinig tijd heeft.
    *bloos*

mopje
    dank je wel!
    babydump is leuk he!?

zomer/wintertijd
    mogen ze van mij ook afschaffen hoor, vind het alleen maar lastig

jacky
    hier de kleine ook wat later op bed gelegd zaterdag en dat had gisterenochtend wel effect maar gisterenavond wilde het niet lukken, ze was toch een beetje uit haar ritme, en vanochtend dus ook HEEL vroeg wakker voor haar doen...
    doe maar rustig aan ja als je buik zo doet!

bleh moet zo maar even bellen naar CB, Yinthe heeft haar prikken van 11 maanden nog niet gehad terwijl ze over 1.5 week 1 jaar is. dat kwam door de vakantie. maar nu moeten we morgen naar tilburg voor een crematie dus moeten we het WEER verzetten.. nu maar vragen of we vandaag of woensdag bij de huisarts om die prik kunnen gaan ofzo... (CB is allen op dinsdag hierzo)

verder druk met prinsessenkasteel bouwen, bedje voor Yinthe d'r nieuwe kamer.. :) volgens mij zal het heel mooi zijn straks... (hoop ik althans) is eigen ontwerp dus eerst zien dan geloven ;)

voor wie ook al 1 of meerder kindjes hebben en een KS Hebben gehad; mogen jullie zelf kiezen of je weer een KS wil? (voor zover een keuze straks eventueel mogelijk is)
    en wat doen jullie? en waarom?

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook druk druk druk!

Gisteren even met m'n man overlegd over de meubeltjes, kinderwagen en toebehoren. We hebben besloten dat we toch voor de bugaboo gaan, omdat dat eigenlijk de enige wagen is die in onze auto past (nieuwe auto is duurder dan een dure kinderwagen ;) ) en we vinden het gewoon allebei een mooie, praktische wagen. Enige minpunt is dus de prijs, maar daar zetten we ons dus overheen :p
    Komende week eens naar de Baby Dump om te kijken of ze ons extra korting kunnen geven als we er van alles kopen (bugaboo, maxi-cosi, aerosleep matrasje). Er is nu een aanbieding dat je een gratis voetenzak + luiertas bij de bugaboo krijgt, misschien kunnen ze ons iets anders met dezelfde waarde geven oid, zoals dus bv de maxi-cosi. Ik meen gelezen te hebben dat ze dat wel doen, dus ik hoop 't :)

Volgende week dan hopelijk ook de meubeltjes ophalen (bij Ikea gewoon) en dan aan de slag, joepie! Super veel zin in :D De rest van de basis-uitzet (zoals verschoningskussen, dekentjes, hydrofiel luiers etc) koop ik bij de Hema.

7. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Melanies74: Dat is minder harde buiken, lekker rustig aan doen meid!
    @Babyliciouss: Leuk dat je 2 kamertjes mag gaan vernieuwen, ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
    @Wendy2010: Dat klinkt mooi een prinsessenkasteel, daar zal ze vast blij mee zijn!
    @Andrea85: Hier hebben we ook voor de Bugaboo gekozen en hebben hem sinds kort hier staan. Tot nu toe lijkt het nog steeds een hele praktische kinderwagen, hopelijk zal dat straks in het gebruik ook zo zijn!

Hier was vanmorgen weer alles goed bij de gyn. Komende vrijdag hebben we een echo bij de echoscopie-opleiding van Fontys. Ik ben er al een keer eerder geweest en toen was dat erg leuk. En mooi de gelegenheid om ons kleintje nog eens uitgebreid te bekijken.

8. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Bugaboo, geweldige wagen. Hier komt straks kind drie erin :). Verder zijn we rustig aan bezig met de zolder kamer van de oudste. Het roze rolgordijn zoals gewenst is besteld :D verder een leuk buik kastje en een bankje. Als de oudste naar zolder is dan gaan we haar kamer omtoveren voor de nu nog jongste. Kamer per kamer.

Hier verder rustig aan vaan doen op het werk. Bekken is nog steeds behoorlijk ruk. Ik moet me dus koest houden

@Andrea85: waarom de keuze voor een aerosleep matras? Daar heb ik persoonlijk nog nooit het heil van ingezien en al helemaal niet voor dat geld.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Pipelina: Aerosleep is ons door vrienden aangeraden, het is hun door hun vk aangeraden omdat ze allebei allergisch zijn voor van alles en nog wat (oa huisstofmijt); mijn man is hier ook zeer allergisch voor en dus willen we bij ons kindje het zekere voor het onzekere nemen en meteen voor een aerosleep-matrasje gaan. Maar ik zal het nog eens navragen bij mijn eigen vk, want 't is idd wel veel geld!

10. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Pipelina: Leuk om zo met de kamertjes bezig te zijn! Goede vraag over die aerosleep, daar heb ik me ook nog niet echt in verdiept ;)

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    #1791 Jacky78, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    ikzelf ben ook allergisch voor o.a. huisstofmijt, maar wij hebben toch echt geen aerosleep gekocht (wij hebben op ons bed speciale hoezen om de matrassen/kussens/dekbed)
    je moet gelood ik ook speciale hoezen om de aerosleep heen (geen molton geloof ik) want anders is de werking ook weer weg....
    ik heb me er bij onze eerste nooit ongerust over gevoeld

ik had nog nutriciacodes over (gespaard via de babyvoeding destijds) en heb hier vorige week een zitzak voor besteld bij KidzImpulz en deze werd gisteren al geleverd. Wat een leuk ding, die komt in de kamer van onze dochter zodra de babykamer klaar is en ze dus haar schommelstoel moet inleveren ...

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier wel een aerosleep. Een ideaal ding als je het mij vraagt. Vond/vind het vooral ideaal als je kleintje spuugt. Dan ligt het nooit nat, maar het loopt gelijk in de aerosleep. In de zomer zweet het ook minder.Voor alle voordelen zou ik toch even op de site kijken.

13. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Geld uitgeven kan ik als de beste ;) maar voor zo'n duur matras. Neuh. Maar gelukkig heeft iedereen keuze, daarom zijn ze d'r ook. Hier ook helemaal geen spugers. Wel allergisch (ik dan) maar de kinderen, ze liggen beide op een gewoon matras en hebben nergens last van.

14. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    ik ben ook nog aan het dubben voor een aerosleep matras/topdek. Mijn zusje die nu een kleine van 1.5 jaar heeft, zei dat ze er eigenlijk spijt van had dat ze hem niet had gekocht. ikzelf vind het toch ook veel geld voor iets waar ik ook nog niet helemaal de verdere voordelen van zie. Alles kan tegenwoordig in de wasmachine.
    Ik denk dat ik mijn geld dan liever uitgeef aan een diaberchamp of iets dergelijks.

15. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Whahahaahaha ik durf het bijna niet te vragen, maar why? Sorry ik ben flauw. Hier hebben we een gewoon brabantia vuilnisbaj op de gang staan, maar als de luiers te ernstig zijn dan gewoon gelijk de container in. Het vergassingsniveau van de grijze container is zo nu en niet te harden haha.

16. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Miepens, krijg je nog weer een groei echo? Omdat je kindje wat kleiner was? Of zat jullie meis gewoon nog binnende lijntjes?

17. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Het lijt mij gewoon handig om niet steeds na het verschonen naar beneden te lopen. Bovendien een brabantia vuilnisbak is ook niet echt goedkoop ;)

Nee, ik krijg geen groei echo ofzo. Ja, waarschijnlijk bij de 30 weken, maar dat is volgens mij standaard. In principe viel de groei van ons kindje gewoon binnen de norm. Volgens de echoscopiste hoefden wij ons absoluut geen zorgen te maken, omdat de afwijking helemaal niet zo groot was. Sommige kindjes groeien volgens schema, sommigen groeien gewoon in spurten. Dus niets bijzonders volgens haar. Bij 22 weken heb ik nog gewoon een echo bij de gyn gehad, maar die heeft niet gemeten en vond alles er goed uit zien. Over anderhalve week heb ik pretecho en over 2 weken nog controle bij de gyn, waar hij waarschijnlijk ook nog naar ons mupke kijkt.

Vanochtend heb ik op de weegschaal gestaan. Pffff 7 kilo al aangekomen. Das wel echt balen. Ik had eigenlijk maar 5 gehoopt.

18. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Wij hebben 2 jaar geleden voor ons zoontje een aerosleeptopdek aangeschaft en ik vind het ideaal!
    Dat ding heb ik 2 jaar overal mee naartoe gesleept. Ik vind het zelfs fijn om over het matras van het campingbedje heen te trekken!
    Zelf had ik er ook een goed gevoel bij, denk dat dat het belangrijkste is, wat je er zelf van vind!

Diaperchamp... die heb ik ook gehad, gekregen van een vriendin die de kleintjes uit de luiers had, maar wat een onding... als de luiers te sterk ruiken moet je ze toch gelijk weg gooien, dus dat ding gaan we nu echt niet meer gebruiken.
    Bij ons zoontje gaan de luiers ook gelijk mee naar beneden en gooien we ze daar gelijk weg!

Verder hier een zwaar dagje voor de boeg. De kleine Ravi* van een vriendin van hier op ZP word vandaag gecremeerd.. het kleine ventje heeft maar 12 uurtjes mogen leven. Haar oudste dochtertje is even oud als ons zoontje, we hebben samen in het nov 2009 topic geschreven. Verschrikkelijk.. ik heb er nog steeds geen woorden voor...

En dan zometeen ook nog met ons kereltje naar de KA, terug op controle na vorige week... ben benieuwd wat hij te melden heeft! Wat een ellende!

Zelf ben ik afgelopen dinsdag weer op co geweest bij de gyn. Bmm was weer iets geslonken, maar gelukkig nog niet zo zorgwekkend dat ik daar moest blijven gelukkig. Nu heb ik wel alle telefoonnummers meegekregen voor als er iets zou veranderen, dan moest ik gelijk aan de bel trekken. Met 20 weken kreeg ik nog te horen dat ze niks voor ons kleintje zouden kunnen betekenen als het door zou zetten, nu is dat gelukkig al anders... maar dan nog, blijf naar maar ff lekker zitten daar binnen!

Zo, nu ga ik s alles bij elkaar rapen en dan vertrekken we weer richting t ziekenhuis... pas voor de 4e x op 1 week tijd!

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier dus wel een diaperchamp en ik vind het een heerlijk ding (fijn he die verschillende meningen allemaal..) Wij hebben hier geen (grijze) container meer, maar ondergrondse containers in de straat. Nou daar ga je dus echt niet elke keer heen.
    Nee ik vind het heerlijk. We legen hem gemiddeld 1-2 x per week en hebben eigenlijk geen last van luchtjes.

miepens
    30weken echo is nog steeds niet standaard hoor. ik krijg ook nog een groeiecho (30 weken) maar wel omdat onze eerste dochter een kleintje was en ik deze zwangerschap de complicaties van een 2ling zwangerschap (vroeggeboorte en laag geboortegewicht) heb.

babylicious
    doe rustig aan he..... goed naar je lichaam luisteren (zegt zij die de hele week al last heeft van harde buiken en hoofdpijn...)

20. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    ik vroeg het me namelijk af omdat het in je onderschrift stond. Maar fijn dat alles goed is.

Deel Deze Pagina