15-29 Februari mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door jes4, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Heerlijk vooruitzicht Miepens, Curacoa!
    Wij gaan over 2 weekjes nog met zn drietjes naar Centerparcs, hier net over de grens in Peer (Erperheide).
    Ben alleen wel heel benieuwd hoe t zal gaan, vandaag weer bij de fysio geweest en mn bekkeninstabiliteit was toch erg verslechterd op een week tijd. Moet nu 2x per week naar de fysio, waarvan 1x hydrotherapie. Ook krijg ik een bekkenband, omdat t verschil qua functioneren een stuk beter was als mn bekken bij elkaar gedrukt word.

@Wendy, een jaar alweer! T gaat zo snel he!

Zo, en nu ga ik eens aan t eten beginnen, ben blij als ik die klus ook weer achter de rug heb!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Morgen gaat helemaal in het teken van de babykamer staan. We beginnen morgenochtend met 't kamertje leeg te halen, vervolgens zetten we een kast op z'n plek. Daarna inkopen doen, leuk leuk! Met een beetje geluk hebben we morgen de commode en het ledikantje staan. Wel nog een erg kaal kamertje dan, maar de basis is er dan in ieder geval! Ik vind het zooo leuk :D

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Leuke dag dus!
    Wij hebben morgen weer een echo, herhaling van de 20 weken, omdat de insertie van de navelstreng niet goed te zien was. Heel veel zin in, weer even baby kijken;)

Hier ook een leuk weekend gehad, veel gekocht voor het nieuwe huis, laminaat en verf en gisteren naar de Trendhopper in Groningen waar alles 40% korting was. Daar 2 nieuwe matrassen en een witte schommelstoel gekocht!

Aankomend weekend klussen en dan snel verhuizen!

4. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik wil je niet bang maken, maar ik had cup D, tijdens de zwangerschap werd dit E. Maar na de bevalling.........................G:$:$:$:$ Mijn advies is dan ook niet te veel BH's aan te schaffen. Maar voor nu goeie BH's. En investeren in lekker BH hempjes met steun voor na de bevalling. Die zitten heerlijk, je kunt er goed inslapen (zit geen beugel in en alles blijft op zijn plaats incl je zoogcompressen) En pas na je bevalling weer een BH te kopen (of je moet nu natuurlijk alweer eruit knappen :p)

5. Babyliciouss

Bh's... dat is inderdaad een drama. Bij mn eerste zwangerschap ging ik van een kleine B, naar een grote D. Erna bleef dr helaas niet veel meer van over.. :$
    Nu weer hetzelfde verhaal, heb me alleen weer nieuwe bh's moeten aanschaffen, omdat ik toen meer woog, waardoor de omtrek nu niet meer past. Maar ik zie t alweer voor me na de bevalling... ;)

6. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Heeft je fysio ook gezegd, niet te veel de bekkenband te gebruiken? Ik heb em ook, maar gebruik em alleen als ik BV ga shoppen of een echt een tijd weg ben. Ik heb zelf altijd erg het gevoel nadat ik de band afdoe, dat ik uit elkaar val. Dat komt omdat je je spieren dan helemaal niet gebruikt, en als je de band te veel gebruikt, dan kunnen je spieren slap worden, en kun je incontinentie klachten krijgen. Daar had ik niet zo veel behoefte aan, maar jij vast ook niet.

7. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Heeel veel plezier vandaag!

8. Babyliciouss

Dat heeft ze me inderdaad vertelt, bij het huishouden, mn oefeningen en als ik weg ga en een stuk moet lopen.
    Heb hem bij mn eerste zwangerschap ook gehad.

Heb je zo ook veel pijn door de BI?

9. Babyliciouss

Andrea, leuk! Shoppen, kamertje opzetten, heerlijk! Veel plezier!

Hier gisteren een leuk muziekuiltje gekocht. Nu alleen nog 2 weekjes wachten op het resultaat.
    Verder ga ik deze week ook beginnen aan de wandboom, in elk geval al de boom zilver verven. Daarna de blaadjes en uil beplakken met behang, ben zo benieuwd naar het eindresultaat!

10. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Het valt nu mee moet ik zeggen. De aanpassingen op mijn werk, thuis, en de fysio. Die werpen vruchten af. Maar mijn spanningsboog is niet groot. Vorige week een ochtend naar een soort ballorig, dat heb twee dagen gevoeld :( En boodschappen doen, dat kan ook echt niet meer, dat voel ik echt heeel snel. Moet dus echt de rem op mezelf zetten, helaas.

Jij nog wel veel pijn?
    Doe je zelf nog je huishouden?

11. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Bedankt voor de tip van de hemdjes, die zal ik dan eens binnenkort gaan kopen.
    Heb vandaag via marktplaats een lodger wrapper voor 20 euro gekocht. Ik ben benieuwd. Morgen ga ik hem ophalen.

Vanavond naar de kapper. Eindelijk. Het is echt weer nodig. Hopelijk hebben ze door mijn hormonen geen last met het pakken van de haarverf. Blijkbaar kan de kleur nu anders pakken als je zwanger bent. Dus even duimen dat ik niet groen uitsla :)

12. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Heerlijk naar de kapper, dat is altijd zo'n heerlijk momentje voor jezelf. Zalig.
    Ik heb persoonlijk geen problemen gehad met verven tijdens mijn zwangerschappen, dus komt van goed............................hoop ik voor je :p

13. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Wendy2010: Alvast veel plezier met de verjaardag van je meisje vrijdag!
    @Pipelina: Klinkt als een geslaagd weekend :) Sterkte met je BI!
    @Miepens: Leuk volgende week pretecho! Die hebben wij ook over een paar weken. Oh Curaçao, dat is nog eens een lekker vooruitzicht :) En succes bij de kapper vandaag!
    @Babyliciouss: Succes met de BI, lijkt me erg vervelend!
    @Andrea85: Leuk de babykamer aanpakken, veel plezier vandaag!!
    @Mopje: Veel plezier met de echo vandaag!!

Hier gaat het prima, ik merk dat ik volop energie heb en mensen zeggen ook dat ik er goed uit zie. Afgelopen zondag zijn we naar de Jonge Gezinnen Beurs geweest waar ik mijn buik heb laten beschilderen, wel grappig :) De dag op zich was wel vermoeiend, maar ik merk toch dat ik nu meer energie heb dan voordat ik zwanger was. Heerlijk :D

14. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @koolmees, leuk, zo'n beschilderde buik. Heb je er ook foto's van?
    @mopje, veel plezier bij de 20 weken echo. Leuk om jullie mopke weer te mogen zien!
    @kinderkamer, ik heb ook veel zin om die te gaan inrichten, maar dat komt pas half december. Hopelijk doet vriendlief in de weken dat ik weg ben de kamer schilderen en behangen, zodat we daarna alles alleen nog maar naar binnen hoeven te dragen. Och, nogtijd zat.
    Hier begint het af en toe echt een feestje in mijn buik te worden! Madammeke zwemt en schopt goed. Echt een verschil met 2 weken geleden.

@vraag, zijn jullie al begonnen met de zwangerschapsgym/yoga etc? Ik begin aanstaande dinsdag. Vind het best wel spannend aangezien ik er nog niemand ken.

15. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik heb yoga gedaan bij de oudste, maar bij de tweede en nu niets. Ik heb er nu niet zo'n behoefte aan.
    Maar joh niemand kent elkaar waarschijnlijk! Gewoon lekker onbevangen heen gaan en genieten!

16. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb een beetje bijgelezen...en oh naar curacao;) dat wil ik ook wel
    Ben daar op huwelijksreis geweest en wil echt terug.
    Maandag gaan wij er even lekker uit met zn drietjes...nou ja viertjes eigenlijk :p
    We gaan naar Lommerbergen van Landal. Ben er echt aan toe.
    Heb gelukkig weinig lichamelijke klachten nog, maar heb gewoon even vakantie nodig.
    Morgen heb ik een intern sollicitatiegesprek voor een hogere functie. Hoop zo dat mijn verlof het niet in de weg zit, want officieel is de functie per 1 jan. En de 18e is mijn laatste werkdag ;).
    Donderdag ook nog even naar de beeb gluren bij de vk. Allemaal leuke dingen dus in het vooruitzicht.

17. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hey meiden :)

Hier net terug van 8 daagjes Turkse rivierea! ben toch een beetje huiverig met dat soort dingen online te zetten dus doe ik dat niet voor ik wegga ;)

Blue, succes met solliciteren!

Hier trouwens ook zwangerschapsyoga, ik kende ook niemand maar het is ontzettend gezellig!
    Vliegen ging hier trouwens erg goed al heb ik langzaamaan wel weer last van harde buiken :S

18. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Zo te lezen gaat het met iedereen wel goed hier (op de BI-klachten na), we hebben allemaal leuke dingen in het vooruitzicht. En ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar ik begin toch al voorzichtig met aftellen. Niet echt van dag tot dag maar meer van 'mijlpaal tot mijlpaal'. Straks is het alweer Sinterklaas, dan Kerst, oud en nieuw en dan verlof!!!!!!

Wij hebben vorige week lekker geshopt op kleertjes, maar dat is zoooo moeilijk omdat we niet weten of het een jongen/meisje is! Maar toch erg leuk,al die schattige rompertjes, pakjes en slofjes!!
    Over twee weken komt de babykamer binnen, dan moet de kamer dus leeg zijn, dat is nog best veel werk.

Over BH's: ik ben van een F naar een G gegaan, maar mijn omtrek is 70-75 dus daar zijn bijna geen bh's in te krijgen. Nu heb ik die sportbh van de livera (staat nu in de folder) gekocht en dan een stukje laten innemen. Die zitten wel lekker in elk geval. Voedingsbh's zal straks een groter probleem worden denk ik :S

19. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    @Adriana: al eens gekeken bij het met Anita? Dat is echt speciaal voor zwangerschap en die hebben echt alle maten

20. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @Syrae, Heerlijk dat je een weekje weg bent geweest. Dat was zeker genieten. Ik snap heel goed dat je het niet zomaar op internet schrijft. Ikzelf ben alleen op vakantie, dus vriendlief blijft thuis. Dus in dat geval kan ik het van de daken schreeuwen ;)
    @Blue, veel succes met je sollicitatie. Ik ga voor je duimen en hopelijk zijn ze slim genoeg om niet alleen aan je verlof te denken, maar ook aan de periode na je verlof!
    @adriana, ik heb dat ook hoor, dat leven van mijlpaal naar mijlpaal. Ik kijk ook echt uit naar mijn verlof. Ik ga pas laatste weekend van januari met verlof. Ik heb zo'n voorgevoel dat mijn kleine pas een weekje later dan gepland gaat komen...
    @BH, ach, ik zie wel. Deze zit nu heerlijk en hij valt ook mooi onder mijn kleding. Minstens zo belangrijk

Gisteren bij de kapper geweest, gelukkig heeft mijn haarkleur gewoon goed gepakt en zit mijn haar weer perfect. Lekker geen omkijken na. Hopen dat ik nu pas weer in mijn verlof hoef te gaan...

Deel Deze Pagina