15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Volgens mij heeft Jaëlian slaapdag vandaag. Sinds we bij het CB vandaan zijn gekomen slaapt hij alleen nog maar.
    Vanmiddag zelfs in zijn wiegje geslapen!!
    Denk dat ik hem zo toch maar wakker ga maken. Om 16.00 laatste fles gehad. Normaal meld hij zich weer rond 19.00 uur, maar hij is nog steeds diep in coma.

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ben ook zo blij dat we morgen al terecht kunnen!!!
    Gisteravond bij de HA lag hij natuurlijk ook gewoon heel rustig te slapen. De HA merkten nog op dat ze nu een heel tevreden mannetje zag. We hadden onze hielen nog niet gelicht of hij begon weer. Waarom doen ze dat nu nooit op het moment dat er een arts mee kijkt???

Trouwens na de fles van 16.00 nog geprobeerd terug te leggen in de wieg (rond 16.30, hij was al wakker vanaf 15.00 uur), maar na een uurtje toch eruit gehaald. Zag hem wel iedere keer weg dommelen, maar dit zetten niet door. Hij begon er ook gefrustreerd van te raken. Pak hem op, neem hem mee naar beneden en eet rustig af met hem in mijn armen, en jawel binnen 10 minuten vertrokken

3. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Succes vandaag Gwenolyn! Hoe laat moeten jullie bij de KA zijn?

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @Gwenolyn: jouw verhaal is zo herkenbaar... Niet slapen in wiegje, wel op de arm! Ik ben er nu van overtuigd dat het bij Hidde reflux is.

Vannacht weer ellende, veel spugen en kokhalzen, en vooral van dat laatste kan hij niet slapen! Mijn man heeft vanochtend de ha gebeld, want wachten tot de ka dinsdag vond hij te lang. Dus ik zonet erheen, ze had het wel in de gaten, maar wilde niet zonder overleg met de ka zuurremmers geven. De ka was vandaag niet bereikbaar, maar morgenvroeg belt ze hem en hopelijk krijgt Hidde dan medicijnen! En hopelijk helpt het...

@babyproject: wat fijn dat de osteopaat geholpen heeft! en ja, krampjes, die horen erbij;)

@syrae: ik had een week na begin van de minipil ook wat bloedverlies, dacht dat ik ongesteld moest worden, maar het zette niet door!

@miepens: lekker gepoetst?:p Balen van je auto zeg, helemaal als je zo'n leuk uitje voor de boeg hebt.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    even kort:
    hier is het de laatste dagen weer bal met het huilen.... heb net de osteopaat gebeld of hij echt niet eerder plek heeft. maar helaas, vrijdag is zijn eerste plekje... Dus nog 2 dagen doorbikkelen. Gisteren op het punt gestaan om het ziekenhuis weer te bellen, maarja ook daar zal ik niet zomaar terecht kunnen.

Onze oudste is net opgehaald door opa en oma, als ze wil mag ze ook daar blijven slapen :(. Vind het zo sneu voor haar. Heb het idee dat ze een beetje ondergesneeuwd raakt op het moment. Op deze manier gaat ze d'r zusje niet echt leuk vinden... Het is nu al ruim 4 weken bijna alleen maar huilen.

Mijn man ligt ondertussen ook met een longontsteking op bed.
    Nee, het gaat lekker hier.
    Ik ben nog geen 5 weken geleden bevallen, maar heb nog niet echt van mijn kraamtijd kunnen genieten. Ben alleen maar iedereen hier in huis aan het verzorgen.
    blehhhh, ben kapot, emotioneel in ieder geval wel.

6. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ohw jacky heel veel sterkte hoor! aangezien ik relatief dichtbij woon, als je behoefte hebt aan een kop thee ofzo dan stuur je maar een pb, dan geef ik ff mijn adres door of kom even langs ofzo!

Ik hoop dat de ostheopaat wat kan bereiken bij Lynn!

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier is het ook weer helemaal mis. Charlie komt niet in slaap en huilt veel. En als ze slaapt, doordat ze aan de borst in slaap gevallen is, is ze binnen no time weer wakker. Kan haar ook niet meer wegleggen, wordt meteen weer wakker en dan is het huilen.

Zit er ook echt doorheen. Ben gewoon zo moe. Kan het gehuil niet meer aanhoren.... Aan m'n man heb ik ook niks, want hij heeft niet het geduld haar stil te krijgen / in slaap te wiegen.

En ik dacht dat het bezoek aan de osteopaat had geholpen....

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mopje: Op een gegeven moment weet je echt niet meer wat je nu moet doen.
    Onze dochter sliep iedere avond op mijn borstkast. Zelf een paar kussens in mijn rug, en zo "sliepen" wij. De enigste mogelijkheid voor ons beide om een beetje onze rust toen te pakken.

Gelijk heeft je man dat hij de HA opgebeld heeft dat dit niet zo langer kan.
    1 dag valt nog te overzien!!

@ Jacky: Nee niet weer:(
    Had het ziekenhuis gebeld, of de HAP (niet dat mijn ervaring zo goed was afgelopen zondag;)). Wie weet, nee heb je, Ja kun je altijd krijgen.

Fijn dat opa & oma haar opgehaald hebben. Heb jij ook een beetje "rust" zodat je je geen zorgen hoeft te maken om de oudste. Lekker ook een nachtje laten slapen. Ze vind het hartstikke leuk bij opa & oma, krijgt alle aandacht, en jij hoeft je niet schuldig te voelen.

Het is gewoon loodzwaar met een huilende baby. Dat eet niet, maar vreet energie. Je bent al vanaf je bevalling in touw.
    Eigenlijk is het ook niet eerlijk geregeld. Als vrouw zijnde kun je niet zeggen na de bevalling "jongens ik neem even een week of 2 vakantie om bij te komen van mijn bevalling" , nee, het is meteen 24 uur per dag aan de slag.

Jammer dat de osteopaat niet eerder kan. Bel anders ook zo ie zo nog even je huisarts op, al is het alleen maar om te vertellen dat het huilen weer is begonnen, en je het gewoon niet meer weet.

Sterkte!!! Maak je om de oudste vandaag maar geen zorgen.

@ Babyproject: Heeft een behandeling bij de osteopaat niet een paar dagen nodig voordat het echt goed werkt? Dat je niet eerst een terug val krijgt, en dan weer de goede kant op? Ik weet het niet, ik opper maar wat. Anders misschien de osteopaat bellen om te vragen?

Moe en een huilende baby = geen fijne combinatie.

Misschien anders de HA bellen? Kijken of hij/zij nog opties ideeën heeft?

Dikke knuffel!!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    #189 Gwenolyn, 21 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2012
    Zoals gezegt, vanochtend bij de KA geweest.

De co-arts kwam ons ophalen, en met het moment dat ik Jaëlian wil optillen spuugd hij alles onder (wat vervelend:D).
    Terwijl ik Jaëlian verschoonde deed de arts de cosi even schoonmaken.

We hebben ruim 40 minuten zitten te praten over allergieën, zwangerschap, bevalling en de eerste 4 weken van zijn leven (voeding, slapen, darmkrampen, ontlasting, uitslag in zijn gezicht, onrust, hoesten).
    Ook aangegeven dat ik dit zelfde al met onze dochter mee heb gemaakt, en dat je mij toen na 2,5 maand kon opvegen.
    Heel duidelijk aangegeven dat ik er nu echt aan het einde van mijn latijn aan het raken ben, en niet veel meer kan hebben.

Vervolgens naar zijn longen en hart geluisterd. Dit was allemaal prima.
    Buikje ook onderzocht, en die voelden iets hard aan, maar darmgeluiden waren prima.

Daarna is ze met de arts gaan overleggen, en 10 minunten later kwam de arts.
    Hij gaf mij meteen een recept voor Nexium. Hij vind dat baby's geen pijn behoren te hebben, en moeders goed moeten kunnen slapen, om voor hun gezin te zorgen:D.
    Vervolgens met hem erover gehad waarom ik pepti geef, en wat ik verder met de HA heb afgesproken.
    Naja, eigen niet echt iets met de HA afgesproken, maar dat ik dit verder met het CB moet gaan oppakken voor eventueel een machtiging voor de voeding.
    Hij twijfelt zelf of het wel of geen KMA is. Vooral omdat hij na de fles, vreselijk moet hoesten en in ademnood komt. Dit kan of door de verkoudheid komen, of misschien voeding niet sterk genoeg, of gewoon een verkoudheid, en als je dan melkproducten neemt krijg je meer slijm. Verder heeft hij niet duidelijke KMA symptomen.

Hij stelden voor om een provocatietest in het ZKH te laten doen. Dit gebeurd over ongeveer 4 weken, en word dan 2x een dag opgenomen. Op 1 van deze dagen krijgt hij dan een flesje met KM aangeboden, en de andere dag alleen pepti. Niemand weet wanneer en in welk flesje er KM zit, alleen de persoon die de voeding klaar heeft gemaakt.

Over 6 weken weer terug komen om zowel de Nexium als de uitslag van de provocatietest te bespreken.

Ofwel: Alles word grondig aangepakt!!!

10. babyproject

Oef, ze ligt te slapen. Fingers crossed.

@Gwenolyn: bedankt voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de osteopaat. Soms duurt het inderdaad even voordat het werkt. Ben jij al bij de KA geweest?

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Gisteren de eerste echte glimlach van Jaëlian gekregen: Zo super schattig om te zien.
    Ook begint hij steeds meer geluidjes te maken. Soms schrikt hij even van zichzelf. Zie je hem echt kijken zo van: Wie deed dat?????

Net lag hij in de wipstoel bij mij op de eettafel, en ik had een boog boven hem gezet met 1 zacht speeltje eraan.
    Heel gebiologeerd lag hij ernaar te kijken. Op een gegeven moment sloeg hij er met zijn handje tegen, en er begon een belletje te rinken. Nou je had zijn gezicht moeten zijn: Asjemenou???????

12. babyproject

@Gwenolyn: fijn dat de KA zo de tijd nam en super dat je medicijnen krijgt. Hopelijk maakt dat het verschil! Ik vind ook dat baby's geen pijn moeten hebben en moeders goed slapen ;) Wat zei de KA verder over evt reflux?

En de Pepti, ik ben ook even kwijt waarom je Pepti geeft? Is dit uit voorzorg?

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @Jacky: een dikke knuffel van mij en Hidde! Jeetje, wat een ellende... Maar er komen betere tijden aan, beloofd!

@gwenolyn: super reactie van de ka! Ik hoop dat de onze ook zo reageert!

@Babyproject: ook voor jou een knuffel... geef het nog een paar dagen...

Hidde heeft vandaag goede zin, nog niet veel geslapen, maar ik heb heerlijk met hem gewandeld net!

14. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Gwenolyn, fijn dat het allemaal zo grondig aangepakt word! Ik heb bij R ook lang nexium gebruikt en hij had hier gelukkig een goed resultaat op. Ik hoop dat je mannetje snel minder last zal hebben!

Babyproject, Charlie slaapt... sssst! Vervelend dat ze weer zo onrustig is..

Jacky, bij jullie staat het huis ook wel behoorlijk op zn kop, jeetje.. heftig zeg! Fijn dat opa en oma even willen oppassen en een nachtje uit logeren is dan waarschijnlijk niet zo verkeerd, lekker even wat extra aandacht!

ik ben net terug van de ha met X, ivm de spruw. Dat is nog steeds niet over! Het is nogal hardnekkig, maar zolang hij er nu geen last meer van heeft, wil ik niet verder met medicatie. Gelukkig vond de ha dit goed en moeten we in de gaten houden of hij er natuurlijk geen last van krijgt met drinken. In principe zal zn eigen inmmunstysteem het op een gegeven moment zelf oplossen als het goed is.

Verder is het hier heerlijk weer, zag net dat het hier 17,5 graden is! Jammer dat R zo ziek is op het moment. Zul je net zien, is t lekker weer en zitten we nog binnen!

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Lief van je!
    Ik hou je in gedachten...

(andere meiden ook bedankt voor de digitale ondersteuning!!!)

Ik heb vanmiddag even lekker liggen slapen. En voel me wel weer iets beter.

En ik wil het noodlot niet tarten, maar Lynn ligt al (wat kan een mens snel blij zijn:p) 1 uur tevreden wakker in haar bedje.... Zouden we dan toch echt een hongerlapje hebben. Alhoewel ik vanmiddag echt een hongerhuiltje hoorde en die huil was anders dan het krijsen van afgelopen dagen.
    Nou hopelijk blijft ze zo en gaat ze vannacht ook gewoon tevreden slapen.

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik stond gisteren ook in dubio om de HAP te bellen, maarja of ze kunnen niets betekenen, of ze wordt opgenomen en dan loop ik de afspraak bij de osteopaat weer mis (omdat ze in het ziekenhuis is)
    Ik zal nog even 1 dag door moeten bikkelen en hopelijk kan de osteopaat ons dan wat vertellen.

@Gwenolyn
    Heeft de osteopaat iets gezegd wat het is?
    Moet je nog bij hem terugkomen?

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik voel me net zuster Clivia. Is het niet de één die verzorging nodig heeft, is het wel de ander....
    En waar is mijn verzorging :(?

Mijn man heeft al gezegd dat ik die krijg als hij weer beter is. Nu hopen dat hij dat snel is :D.
    We kunnen in ieder geval nog met elkaar lachen... Best gezellig met z'n 2tjes in bed. Jammer dat hij ziek is en ik moe :p.

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    *breek even in*

hey meiden.

allemaal gefeliciteerd met jullie wonders!
    ik was een beetje aan het rond neuzen en las hier even wat mee, ik lees dat er hier wat babietjes zijn die nogal huilen etc en over de osteopaat. mijn jongste zoontje heeft 7 weken aan bijna een stuk(vooral overdag's) gehuild(lees krijsen)
    hij heeft medicijnen voor de reflux, dit verbeterde wel maar het krijsen bleef...ik ben vorige week woensdag voor het eerst naar de osteopaat geweest en s'middags heeft hij geslapen als een roosje, maar donderdag weer helemaal mis en vrijdag ook, dus zat al helemaal in zak en as(weer) maar vanaf zaterdag een heel ander mannetje!!:D
    ik moet van de ka een huildagboekje bijhouden en waar eerst elke dag 6 tot 8 uur krijsen stond staat nu al 5 dagen 0!!
    dus meiden die ook naar de osteopaat gaan, hou er rekening mee dat je eerst een terugval kunt hebben voordat je verbetering ziet, ik ga morgen voor de 2e keer en ben nog steeds elke dag bang dat ie weer 'begint' want het hele gezin heeft er onder geleden....
    ik wilde dit even schrijven om sommige even een hart onder de riem te steken.. ik weet zo goed hoe het voelt...:(
    nou meiden ik wens julie het beste en hoop dat jullie beebjes snel rustig en tevreden zijn!!

*breekt weer uit*

19. babyproject

Lief van je. Bedankt! Ik hoop dat dit bij ons ook zal zijn.

20. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Oh, wauw, dit zijn de succesverhalen die wij willen lezen.
    Hopelijk vergaat het ons ook zo!

Deel Deze Pagina