kolven is minder goed voor je productie dan een effectief drinkende baby miepens! als het idd een bo is juist je kindje laten drinken, die kan een mogelijke verstoppi g beter wegdrinken wij gaan zo voor het eerst naar het cb, ben benieuwd!!!
De koorts is gelukkig gezakt, maar ik ga vanmiddag toch even bij de vk langs om de hechting weg te laten halen. Ik kan me niet voorstellen dat hetborstontsteking is, omdat mijn borstn niet hard aanvoelen of rood zijn. Bovendien drinkt ze opzich goed. Ik heb niet het gevoel dat mijn productie erg omlaag is gegaan. Jasmijn valt alleen vrij snel in slaap aan de borst. Soms pakt ze de tweede borst niet goed. Als dat het geval is, wil ik nog wel eens kolven. Net als gisterenavond. Als ik kolf, is dat meestal rond 11 uur, omdat ik weet dat zij pas rond 4-5 uur s ochtends komt, hebben mijn borsten de tijd om weer vol te lopen. @adriana, ik denk echt dat pukkeltjes van de bv zijn. Zonlicht is volgens mij juist goed tegen de pukkels.
Sorry meiden, even weinig tijd. De een loopt nog harder te huilen als de ander. Is de ene stil begint de andere: word gewoon even gillend gek. Dit gaat al een paar dagen zo.
hier ook een kindje met een stapel pukkeltjes in zijn gezicht. Aan gezien de meeste pukkeltjes op de wang zitten waar hij bij voorkeur op ligt denk ik aan warmte uitslag. Onze slaapkamer is ook erg snel erg warm en we hebben hem tot dit weekeinde altijd in luier+romper+shirt+broek laten slapen onder een dekentje, nu min de broek en het lijkt al wat minder te worden. Fijn dat het weer goed gaat Miepens! je hebt al zo veel werk verzet om de borstvoeding goed te laten lopen, eigenlijk verdien je nu gewoon een goedlopende probleemloze periode op dat gebied Hebben jullie ook zo van het weer genoten dit weekeinde? Hier een heeeeerlijk weekeind gehad! gisteren zitten bbqen bij onze ouders en lekker veel gelopen met E. Kwam er ook achter dat ik mocht verlengen van abbo, nu dus een nieuwe telefoon, de nieuwe Sony Xperia S, hartstikke blij mee vooral aangezien ik een tijd met een oude nokia heb rondgelopen omdat mijn Xperia X10 kapot was. (ik had een stoel per ongeluk op het scherm gezet) Met E gaat alles goed, er begint hier een ritme in te komen dus das ook fijn. Meneer heeft nog wel erg vaak erg veel last van krampjes, hij zit helemaal vol met gas en je hoort hem bubbelen en hij laat ontzettend veel knetterscheten, errug zielig. Gelukkig helpt hier infacol erg goed tegen al die lucht, hij laat er ook makkelijker een boertje door dus dat is fijn. Wel heeft hij geleerd hoe hij zich uit de doeken kan wurmen waar hij normaal in slaapt dus nu maar de puckababy mini gekocht (daar past meneer dus al erg goed in...) en gisteren eindelijk weer 5 uur aan eens tuk geslapen ipv max. 2 uur. Nu ligt hij ook lekker te slapen (stevig ingestopt in de wandelwagen) en een stuk makkelijker dan eerder dus dat is erg fijn
syrae jij dus ook lekker wat slaap ingehaald Ik ook, hoewel ik er nog wel een keer uit moest want Siem had honger. Succes vandaag op het cb. Ik vind het lastig om te bepalen wat de beste temperatuur is vor je baby. Vooral nu met dat lekkere weer, en je gaat wandelen. Een dekentje is wel nodig als je in de schaduw loopt, en let er op dat zn hoofdje niet in de zon zit, en pas op dat de wind niet pal in de wagen blaast, wel of geen mutsje, pfff..... Vrijdag komt zijn parasolletje voor de wagen binnen dus dat scheelt weer een probleem. Als hij slaapt, in zn bedje, ligt hij trouwens onder 2 dekentjes en helemaal aangekleed. Ik denk niet dat hij het dan te warm heeft. Ik ga vanaf vandaag beginnen een voorraadje moedermelk aan te leggen voor als ik straks ga werken. Zijn er meer mama's die dat doen?
Hier een warmbloedig ventje. Hij heeft alleen dag 1 een mutsje gehad, verder was het al snel te warm. Met dit weer is het ook nog eens 22 graden op onze slaapkamer dus daar is het al helemaal warm! Hier dus in de puckababy, gisteren nog met romper en shirt, maar vanochtend toch weer een klam en zweterig nekje en heerlijk warme handjes en voetjes, dus ik denk vanacht maar alleen in romper. In de wagen ligt meneer onder een echt texels lamswollen dekentje, de windkap hebben we alleen 's ochtends er nog op. Geen mutsjes hier. ik heb al bijna een liter staan. is nog een kwart colostrum en dan wat gewone melk. Ik kolf 's ochtends tussen de voedingen makkelijk 200 ml melk dus dat was maar 3 keer kolven
Even snel een berichtje... Geen tijd om alles te lezen! Hidde is zaterdagavond(nacht) opgenomen in het ziekenhuis vanwege zijn liesbreuk. Na heel lang wachten bij de SEH (foutje in systeem) meteen de chirurg gebeld en besloten dat hij naar Groningen zou gaan. Dus eerst een nacht in Drachten en gisteren hebben wij hem naar het UMCG gebracht. Daar ligt hij nu te wachten op de operatie die als het goed is morgen is. Ik ben nu even thuis om te douchen en schone kleren te zoeken. Zo weer naar hem toe. Wat een verschil van ziekenhuis! In Drachten was hij altijd alleen op een kamertje en kon je naast hem slapen. Hier met 3 baby's en moeders! En veel minder aandacht van de verpleegkundigen. Gelukkig wel een goede dokter! Ik laat wel weer wat weten als we weer thuis zijn!
@ Mopje: Hopelijk word hij snel geopereerd!! Balen dat je met 3 andere moeders en baby's op een kamer zit. Met de moeders kan nog wel gezellig zijn, maar wel onrustig met meerdere baby's. Je hebt grote kans dat als hij geopereerd is aan zijn liesbreukje, hij daarna rustiger gaat worden (heb ik wel eens vaker gehoord. Ondanks dat de artsen zeggen dat ze er geen last van hebben, bleek dit na de operatie wel zo te zijn).
Hopelijk is alles straks snel achter de rug en mogen jullie ook weer snel naar huis Ik lag hier ook op een kamer met een andere moeder + baby. Ik kon zelf bijna niets en vond het echt heel vervelend dat mijn man niet mocht blijven, vervolgens snurkte mijn kamergenootte ook nog eens heel hard en liet ze haar kindje best lang huilen... Liever een kamer voor moeder en kind alleen!
Mopje, inderdaad, hoe is het gegaan? Ik hoop dat alles goed is met Hidde! Uitslag, ook hier heeft X wat last van warmte uitslag voor op zn borst. Vind het ook lastig om te bepalen wat hij steeds aan moet met dit weer. Verder heeft X vandaag zn eerste prikjes gehad... gossie... wat zielig! Gelukkig huilde hij maar heel even en liet hij zich daarna gelijk troosten! Nu afwachten hoe hij op de prikjes reageerd vandaag. X blijkt overigens ook een navelbreuk te hebben. Hier doen ze verder niks aan, het schijnt dat dit breukje zich normaal gesproken in het eerste levensjaar vanzelf sluit. Iedereen aan het genieten van het mooie weer? R is net terug van de psz, als hij wakker word gaan we op bezoek bij mn ouders en eten we daar straks lekker mee! Hoef ik niet te koken vandaag, ook wel eens lekker!
Hier krijgt Janna maandag de eerste prikjes, vind het toch wel spannend stiekem! En ook hier een navelbreukje. Ze groeit trouwens als kool! Ben heel benieuwd hoeveel ze maandag weegt
@ Miepens: Hoe voel je je? Weer opgeknapt? @ Jacky: Hoe gaat het bij jullie? Nog steeds met vlagen zoveel huilen? Werkt de de sap simplex? Morgen heb je toch een afspraak bij de osteopaat? @ Syrea: Hier zie ik ook wel eens een vingertje boven de rand van de puck uitkomen Hij probeerd steeds meer te duimen, en probeerd het dan zo. Vannacht lag hij heerlijk op zijn zakje te sabbelen. Ook ik heb het idee dat de piep soms al wat klein aan het worden is. De mini ligt al klaar. E. is mooi gegroeid!!! @ Adriana: Ik vind het ook lastig om te bepalen wat ik hem nu het beste kan aantrekken. Vooral ook omdat hij het erg snel warm heeft, maar er nog een fris windje kan staan. @ Babyliciouss: Oooohhhhhh, de eerste prikjes. Blijft zo vreselijk sneu voor die kleintjes.
Hier gaat alles best goed. Erg druk, vooral ook omdat Joënna een heerlijke peuter is die alles aan het uitproberen is (ook mijn geduld als ik moe ben). Jaëlian ligt steeds vaker op zijn buik overdag, en hij probeerd te duimen. Zo lief om te zien. Zo'n mini duimpje in zijn mond. Echt super schattig. Wel heeft hij veel moeite om overdag in slaap te komen en door te blijven slapen. Ik hoop echt dat dit verbeterd nu hij meer op zijn buik ligt. Overigens heeft hij super goed geslapen vannacht. Om 20.30 laatste fles, en hij kwam weer om 03.30. Als dit zo doorzet, ga ik het weer proberen om hem rond 23.00 wakker te maken en nog een fles te geven. Hopelijk tukt hij dan door (ipv strak na 3 uur weer te komen).
We zijn weer thuis... Operatie is goed gegaan, Hidde is moe en slaapt net weer. Ik ga nu opruimen en uitrusten, later vandaag ga ik eens lezen hoe het met jullie allemaal gaat!
lief! hier nog dat reflexlachje kan niet wachten tot hij echt begint te lachen! Fijn dat je weer thuis bent mopje! Moet Hidde erg bijkomen of valt eht mee?