15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ooohh, nou vergeet ik helemaal te vermelden dat ik weer tante wordt! De vriendin van mijn zwager is zwanger (nu ongeveer 11 weken). het is natuurlijk erg pril en ze moet nog de combinatietest laten doen (ze is 38 jaar), maar ik ben echt super blij voor ze. Ik had het niet meer verwacht.

Ik had namelijk op FB geschreven dat ik laarsjes had gekocht en nu dacht ze dat ik al mijn positiekleding weg zou doen. Dus wilde ze dat voorkomen. Nu wil ze het wel overnemen, maar ik vind dat toch wel moeilijk. Ik weet dat het heel stom klinkt, maar ik geef die kleding niet graag weg. Ten eerste omdat ik het soms nog draag. Zeker de spijkerbroeken zitten nog heerlijk. Ten tweede omdat ik hoop ooit nog een tweede kindje te krijgen en die kleding dan goed kan gebruiken (ik heb er een kapitaal aan uitgegeven, lees minstens 1000 euro alles bij elkaar). En ten derde, ik heb zo'n voorgevoel dat mijn zusje binnenkort een tweede verwacht en dan leen ik mijn kleren liever aan haar uit. Die laatste reden is natuurlijk helemaal stom, maar zo voelt dat voor mij.
    Dus ik vind het wel lastig.... maar dat neemt niet weg dat ik echt super happy voor ze ben!

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    jeetje al draaien! goed van Jasmijn zeg :)

Hier officieel trouwens wel voeden op verzoek, maar ik kijk toch ook wel veel op de klok hoor! Als hij naar mijn idee echt te snel komt troost ik hem eerst, duurt het nogal lang dan pak ik hem bij de eerste geluidjes uit bed en leg hem aan ;) En idd, als we weggaan dan nog even aanleggen voor we weggaan :D

De absorberende luiers heb ik in 2 maten, daar zit elastiek in en klittenband dus die gaan lang mee, de waterdichte overbroekjes zijn one size fits all , hoewel de mijne wel pas goed zitten vanaf een ruime 5 kilo maar dat is onze vent al een tijdje (de rumparoo kan al vanaf 3.5 kilo en de weehugger is ook weer een matenbroekje, daar had ik een klein maatje van besteld) ons bevallen dus de blueberry's het beste. Daar zitten drukknoopjes aan waarmee je ze van groot naar klein kan vermaken. op de buik zodat je de buikband goed kan aansluiten en dan kan je de voorflap langer of korter maken met ook weer drukkers. Klinkt wat raar maar als je even googeled op het type luier dan is het makkelijk te zien :)

Wat trouwens misschien een goeie tip is, ik gebruik ook wasbare billendoekjes (luieruitslag begon in de kraamweek toen we nog met wegwerp luierden en de gratis doekjes uit de dozen op moesten maken) Sinds we E zijn billetjes alleen met water schoonmaken gaat het met de uitslag al een stuk beter, nu we alleen nog maar wasbare luiers gebruiken is die bijna weg. Billendoekjes heb ik geknipt uit een flanellen lap en even omgezoomd met een zigzagsteekje, maar je kan ook hydrofylen wahandjes gebruiken. Dit scheelt ongeveer 200 euro ivm wegwerp doekjes. Ik schrok me zelf rot toen ik ergens als tip las dat je smeervlekken goed kon wegkrijgen met babybillendoekjes, ik wil neit weten hoeveel agressieve schoonmaakmiddelen erin zitten, voor ons dus alleen die doekjes als we op stap zijn.

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    groot gelijk dat je je kleding wilt bewaren dan ;)

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @syrae: wat fijn dat jij zo blij bent met de wasbare luiers. Ik was ook van plan ze aan te schaffen, de dag dat mijn vliezen braken was ik nog druk aan het oriënteren ;) Maar daarna er helemaal niet meer mee bezig geweest en in het ziekenhuis krijgen ze hoe dan ook pampers. Nu zou ik wel willen, maar Hidde poept zo ontzettend veel (3 volle poepluiers per dag!) dat het wel veel wassen wordt. Wellicht over een paar maanden als hij wat groter is. Hij heeft totaal geen last van luieruitslag gelukkig, nog nooit rode billetjes gezien!

@voeden op verzoek: dat gaat hier best goed, ik kijk wel naar de klok, maar Hidde komt ook wel op de klok, tussen de 3 en 3.5 uur. Af en toe eerder, maar dan is er ook een reden, of weinig gedronken de vorige keer of clusteren 's avonds.

@miepens: ik snap dat wel van je kleren, het is toch heel persoonlijk en het lijkt me dan ook vreemd om je schoonzus in jouw (dure) kleren te zien lopen. Maar als je het niet aanbiedt, zal ze het dan vragen?

@gwen: ik hoop op een rustige dag voor jou vandaag;)

@draagdoek: ik heb er een van ByKay. Heel fijn, maar ook weer niet... Gisteren was Hidde helemaal er vanaf, de hele ochtend spugen. Niet willen slapen, dus ik de doek om geknoopt. Hij wilde nog niet slapen en na een half uur spuugde hij me in de doek helemaal onder. Echt braken, het leek wel huttenkase! De rest van de dag hebben we veel samen op de bank gelegen, en heeft hij veel geslapen. Tot 's avonds, na het eten kreeg hij heel veel last van zuur. Echt de hele avond huilen en wegslikken van het zuur. Zo zielig! Vannacht een heel onrustige nacht gehad. Gelukkig gaan we morgen naar de ka, de ranitidine werkt niet goed genoeg!

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @mopje, Nou, ze vroeg er eigenlijk zelf om. Meer omdat ze bang was dat ik het zo zou weggooien. Dus daarom vind ik het wel moeilijk. Ik denk dat ik mijn bikini en nog een zomerjurkje geef en wat effen tops. sowieso is zij in de zomer zwanger, en ik in de winter..dus dat is qua kleding ook niet helemaal hetzelfde.
    Wat ontzettend balen dat het gisteren weer niet goed ging met Hidde. Dat spugen en dat zuur is echt zo zielig. Ik mag in mijn handjes klappen dat het hier bij lange na nog niet zo erg is. Ze is vandaag wel wat onrustiger en ik heb wel het gevoel dat ze wat last heeft van zuur. Maar nu ligt ze gewoon in de kinderwagen wat te dutten, rustig om zich heen te kijken etc.

@syrae, jeetje, wat knap zeg dat jij ook nog de luierdoekjes zelf hebt gemaakt. Ik ben wat dat betreft een hele luie moeder die gewoon alles kant en klaar koopt. (van pampers, babydoekjes tot roerbakgroentes in de supermarkt :) ). Straks wil ik wel het eten voor haar zelf gaan maken en wat met potjes afwisselen.

Goed, ik ga hier weer in actie komen. Zometeen komt mijn poetsvrouw en die moet natuurlijk meteen aan de slag kunnen en niet eerst mijn troep/kleding/speelgoed op te ruimen. En terwijl zij bezig is, ga ik strijken...

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik voed ook op verzoek, wilde sinds gisteren gaan proberen toch wat meer te sturen naar 3 uur tussen voedingen ipv 2... En wat doen mevrouw vervolgens? Die laat gewoon uit zichzelf ineens 4 uur tussen voedingen :D Gisteren heb ik haar wel een keer na 4,5 uur wakker gemaakt voor een voeding en als we weggaan, voed ik meestal ook van te voren nog even.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Voeden op verzoek kun je prima combineren met een "tussen de 2 en 4 (of 5) uur"-richtlijn.

Onze dame laat er ook steeds meer tijd tussen. Doordat ze nu minder huilt, zijn haar signalen duidelijker. En ze laat zich tegenwoordig ook troosten zonder dat ze wil drinken, dus dat is fijn. Nu nog langere slaapjes en 's nachts in haar eigen bedje en wij zijn blij :)

8. babyproject

Vandaag trouwens op het CB geweest en Charlie is weer goed gegroeid!

@miepens: leuk dat je tante wordt en ik zou ook niet al je kleren uitlenen hoor! Fijn dat Jasmijn goed groeit. Sterke meid dat ze al rolt. Luie moeder ben ik ook hoor. Eerste groentehapjes maken is super easy trouwens, dus zeker doen!

@mopje: arme Hidde! Hopelijk kan de KA andere medicatie voorschrijven.

@syrae: zo, jij bent echt goed bezig met je wasbare luiers en doekjes! Ik ben wat dat betreft ook ontzettend lui, maar ook wij hebben geen last van uitslag. Ik zou dan ook wel overstappen denk ik. Oh en qua rommeligheid met drinken: vergeet niet dat 6 weken er berucht om staat hè?

@gwenolyn: wat een dag heb jij gehad! Hopelijk gaat de behandeling bij de osteopaat je mannetje helpen. Grappig hoe hij daarna zo ontspannen was! Hier vandaag ook 2e behandeling gehad, zat vooral links nog vast. Is je meisje nog zo verdrietig? Had je geen reserve tutdoek?

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    We zijn bij de ka geweest vanochtend. Die constateerde dat Hidde een heel gezond jongetje is:D En hij was weer gegroeid, hij woog 5.050 gram!!!

Maar goed, hij heeft dus veel last van het spugen en dat geloofde de ka ook. Hij vertelde ons wel dat aan het spugen zelf niets gedaan kan worden, en dat dat alleen beter wordt met de tijd. Aangezien de ranatidine niet lijkt te werken krijgt Hidde nu Nexium. Ik heb heel benieuwd... Over 2 weken terug en dan gaat het hopelijk beter met hem! Ik wil gaan beginnen met het rust en regelmaat traject van het boekje "baby in een ritme", maar eerst de pijn weg en dan gaat dat hopelijk lukken! Nog 4.5 week verlof...

10. babyproject

@mopje: goed nieuws! Hopelijk werkt de Nexium beter.

Ik zit ook te overwegen om dat boek te kopen. Had de website ikbenmama al eens bekeken, ben erg benieuwd. Haha, heb het inmiddels zelfs besteld.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Miepens: Ja ik heb het idee dat cinababy goed zijn werk doet. Krampjes zijn een heel stuk minder (kan natuurlijk ook toeval zijn), en als hij ze heeft is hij nu ook goed te troosten.
    Bij mijn dochter heb ik het ook geprobeerd, maar daar had ik het idee dat het niks deed.

Hahahahaha, als het aan de alcohol ligt, gaan we dit percentage maar eens verhogen;):D

Gefeliciteerd!! Wat leuk dat je weer tante word.

Ik kan me voorstellen dat je het lastig vind wat te doen met je kleding. Waarom zou het stom zijn dat je je kleding liever aan je zusje uitleent? Ik vind dat niet stom.
    Zou zelf aangeven dat je je kleding zelf nog draagt.

@ Mopje: Hidde is weer lekker gegroeid!!
    Ik hoop dat de nexium goed gaat werken. Arm manneke:(:(. Ik denk dat als de pijn weg is, Hidde ook meer zijn rust kan vinden, waardoor hij zelf meer in een ritme komt.
    Hier doet het in iedergeval goed zijn werk.

@ Andreea: Hahahaha, zul je altijd zien, wil jij meer sturen, laat ze er meteen een behoorlijke tijd langer tussen zitten:D

@ Babyproject: Welke doek heb jij?
    Reserve heb ik een half jaar gehad, maar die weigerde ze. Half jaar bij haar in bed, overal mee naar toe genomen (ook KDV), maar ze moest hem niet (ook niet als ik ze beide in de wasmaschine had gedaan).
    Uiteindelijk aan mijn vriendin gegeven. Haar dochter accepteerde hem wel als reserve

Fijn dat alles weer goed was bij het CB.

@ Koenties: Hij is terecht!!!! Mijn broertje is dezelfde avond ook nog aan het zoeken geweest, en de volgende dag nadat de oudste naar school was gebracht was mijn schoonzusje weer gaan zoeken.
    Hij zat in bepaald speelgoed waar we ons nog steeds afvragen hoe ze hem daar ooit ingekregen heeft. Mijn schoonzusje kreeg hem er amper uit.

Meteen nieuwe regel: Koenties komt niet meer uit bed.
    Gisteren pakten ze wel het tutdoekje van Jaëlian (met een Bumba erop). Dan pakten ze hem, tutten even, en gaf hem dan huilend aan Jaëlian terug. Zo zielig om te zien, en ze bleef maar zeggen "Koenties Jaëlian".
    Ik heb het doekje samen met Jaëlian aan Joënna gegeven, en toen was het goed. Deze mag ze beneden hebben (en gaat in de tas mee).

@ Voeden op verzoek: Ondanks dat ik KV geef, voed ik ook op verzoek. Meestal komt hij tussen de 2,5 en 4 uur.
    's avonds heeft hij ook de neiging om te klusteren. Meestal drinkt hij dan rond 19.00 uur en komt rond 21.00 uur weer. Fles erin en lekker slapen.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Osteopaat: Ik weet niet of het aan de osteopaat ligt, maar het lijkt erop alsof Jaëlian een stuk tevredener aan het worden is.
    Hij heeft vandaag super goed geslapen, lekker ontspannen vuistjes, niet meer zo over de zeik gaan met voeding, poepen en windjes laten. Ook draaid hij een stuk soepeler met zijn nekje, en lag hij gisteravond op bed ook de andere kant op te kijken.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vlotte dame!!
    Hier word er al wel van de rug naar zij gedraaid.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Heb je het idee dat de osteopaat helpt?

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Miepens wat leuk dat je er een neefje/nichtje bij krijgt! Zijn ze straks ook ongeveer even oud. En Jasmijn kan zich al draaien? Dat is snel!

syrae, petje af hoor, dat je alles zelf hebt gemaakt en al dat extra werk. Hier gelukkig geen luieruitslag dus wij gebruiken gewoon zwitsal doekjes en huismerk-pampers.

Gwenolyn, wat een drama als een kind haar favo knuffeltje kwijt is. Dat gaan wij ook nog allemaal meemaken... Gelukkig is hij weer terecht! En gelukkig gaat het met Jaelian ook weer goed :)

Mopje, al aan het aftellen naar het einde van je verlof? Ik wel hoor, ik heb eigenlijk echt zin om weer te gaan werken. Ben vanavond nog naar een cursus geweest en heb ik mn collega's weer gezien. Was best gezellig!

Hier een druk weekje. Eindcontrole bij de gyn gehad, alles was goed. Ze wilde alleen nog geen spiraaltje zetten ivm de wond in de baarmoeder. Ze gaat dit dan 23 mei doen.
    Gistermiddag even langs het CB geweest, Siem was slechts 62 gram aangekomen op 2 weken :$:$. Dat was best even schrikken. Zat ik net weer een beetje in een lekker ritme qua voeden, nu moet ik 2 dagen elke 2 uur aanbieden (behalve 's nachts) en daarna weer elke 3 uur. Volgende week is hij dan hopelijk weer wat meer aangekomen. Ik vind het best vreemd want hij is super tevreden en je hoort hem niet 's nachts dus hij lijkt geen honger te hebben. En zijn luiers zijn ook goed (4/5 plasluiers en 2 poepluiers per dag). Dus maak is me niet al te veel zorgen.
    Ook nog een identiteitskaart voor hem aangevraagd. Dan moet je dus pasfoto's laten maken haha wat een grap. Net of ze hem over vijf jaar daar nog op herkennen ;)
    Vandaag had ik het eind-/evaluatiegesprek met mijn zwangerschapstherapeut. Dus dat is nu ook afgerond, is wel fijn.
    En nog hier en daar wat kraamvisite gehad. Zoals ik al zei, een druk weekje, vooral als je bekijkt dat ik opeens weer om de 2 uur moet voeden.
    Oja en ik heb ook het afhaalbericht gehad voor de blije doos. Ik ga er denk ik iemand om sturen die vlak bijde prenatal werkt.
    Zo, een lang verhaal maar mijn hart is weer even gelucht :)

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    en weet je wat nu nog het erge hieraan is?
    stel je gaat over 3-4 jaar een keer naar bijvoorbeeld Amerika (of een ander land waar ze streng controleren), kunnen ze zomaar eisen dat je even een nieuw paspoort laat maken met een wel lijkende foto....
    ja, geldklopperij is het!

62gram aankomen is idd niet veel, maar als hij tevreden is, tsja.
    nog maar even niet te druk om maken, hij kan zomaar weer een groeispurt maken!

verder reageer ik later even, nu druk met de oudste dochter in de weer en dadelijk Lynn nog even lekker badderen!

17. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @omrollen van Jasmijn, volgens mij was het meer onderbewust en dat ze wat onstabieler op het schapenvachtje lag. Ik geloof niet dat ze echt al kan rollen, maar in die houding op de kommode met die ondergrond ging het wel. Dus ik durf haar nu helemaal niet meer alleen op het aankleedkussen te leggen (al is het dan wel veel moeilijker voor haar om te rollen)
    @andrea, wat heerlijk dat er ineens 4 uur tussen de voedingen zit. Ik zit daar overdag ook wel op. Soms wat eerder. In ieder geval probeer ik te sturen dat de laatste voeding rond 11 uur ’s avonds is. Eergisteren had ze rond half 12 de laatste voeding en sliep toen ineens door tot 6 uur!! Ik schrok me kapot. Maar ze was in ieder geval tevreden. Dus ik had stille hoop dat ze dat vannacht weer zou doen, maar helaas. Madam werd om 4 uur wakker van de krampjes…
    @babyproject, fijn dat charlie een stuk minder huilt nu en beter kan aangeven wanneer ze honger heeft of gewoon getroost wil worden.
    @Mopje, Wow, de 5 kilo grens over. Het minimini gaat er nu dan echt vanaf. Bij mijn zusjes dochter heeft de rust en regelmaat echt geholpen. Dus ik denk dat je er veel aan zult hebben. Ik wil het boek, oei ik groei, nog gaan kopen. Ik mag het wel van mijn buurvrouw lenen, maar ik vind het toch prettig om een eigen exemplaar te hebben. Ik heb namelijk het vermoeden dat er een sprongetje aan zit te komen (of we hebben hem al gehad ;) )
    @Gwenolyn, fijn dat bij jullen wel de cinababy werkt. Hier zijn de krampjes nog steeds aanwezig, maar ik gebruik dan alleen sab simplex. Ik weet namelijk niet of je cinababy en sab simplex samen mag gebruiken… Ik ga denk ik ook zeggen dat ik de meeste kleren nog draag (wat trouwens ook nog is),
    @adriana, fijn dat de eindcontrole bij de gyn goed was. Krijg je dan een uitwendige of een inwendige echo of kijken ze alleen door te voelen? Jeetje, dat is schrikken dat hij maar 62 gram is aangekomen. Ik zou ook echt schrikken. Daarom ga ik nog elke week even wegen. Maar je moet je ook bedenken dat BV kindjes minder snel groeien dan FV kindjes. Ik vul de waardes van Jasmijn in via de WHO curves. Die zijn speciaal voor borstvoedingskindjes. Blijkbaar rond de 4 maanden gaan de curves van WHO en CB van elkaar verschillen. Maar als je dus die poep en plasluiers hebt, dan zou ik ook iets minder bezorgd zijn hoor. Misschien ligt het ook aan het moment van het wegen (met volle buik of lege buik).

18. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Gisteren weer een groep kraamvisite gehad en Jasmijn heeft zich weer keurig gedragen. Heel rustig lag ze in de armen van de collega's van mijn vriend. Ze vond het helemaal niet erg om van arm tot arm te gaan. Ze lag of te slapen of heel rustig tevreden rond te kijken. Maar toen de collega's de deur uitwaren begon ze weer erg last van krampjes te krgijen. Ik vind het zo zielig. Je ziet haar echt last hebben en rood aanlopen. Maar ze is nog steeds wel troostbaar en houdt snel op met echt gillen en krijsen. Maar ze wil dan wel echt bij je zijn. Nou, dat mag, zolang ze stil is ;)

Zojuist heb ik meegedaan met nederland in beweging. haha...tja je moet iets om het sporten weer op te gaan pakken.

Trouwens, ik zit in dubio...ik wil binnenkort weer naar de kapper om mijn uitgroei bij te laten werken en weer een modelletje te laten knippen. Maar dat duurt langer dan 3 uur. Zou het kunnen om Jasmijn mee te nemen en daar te voeden (en broek te verschonen) terwijl ik in de verf zit?? ik heb het nog niet met de kapper overlegd, maar zou dat stom zijn om te vragen??

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Miepens: Ik vind het niet stom. Als je toch met je haar in de verf zit, maakt het toch niks uit of je nu een boekje zit te lezen, of even rustig je dochter zit te voeden? Ze zullen vast wel een plekje hebben waar jij even rustig kan zitten.

20. babyproject

@miepens: ik heb bij mijn oudste dochter gewoon 2 flesjes gekolfd. Als Jasmijn er meestal 4 uur tussenlaat, kun je volstaan met 1 flesje en dan ga je lekker op zaterdag! Kan manlief meteen een keertje oefenen met Jasmijn ;)

Deel Deze Pagina