Miepens; ik heb een inwendige echo gehad zodat ze goed de wond aan de binnenkant ook kon bekijken. Ze heeft ook nog aan mijn buik gevoeld maar dat was meer omdat ik vroeg wat die 'harde bobbel' bovenin was. Dat bleek overigens een bonk spieren te zijn, die zitten helemaal op een andere plek dan voorheen (mijn onderbuik is echt blubber) maar dat komt waarschijnlijk weer goed,heeft wat tijd nodig. Ik heb meteen de WHO curve gegoogled en me ook aangemeld! Siem zit nog wel binnen de CB curve in ieder geval. We zien wel hoeveel hij woensdag weegt. Ik vind het trouwens erg vermoeiend hoor om de 2 uur en dan nog zoveel te doen (huishouden/tuin/cursus). Vandaag maar eens een tv/laptop-dag inplannen want vanavond komt er weer visite. Wat de kapper betreft: ik zou indd een oppas regelen (papa?) en die een flesje laten geven. En over bewegen: de tip die ik gister kreeg van de bekkenpeut: elke dag wandelen (met je kindje) is beter dan 1 á 2 keer per week fitness! Jacky, inderdaad het is gewoon geldkopperij een ID-kaart voor een baby. Kost weer 30 euro, alsof we nog niet genoeg kosten hebben! Wij gaan over 3 weken een paar dagen naar Duitsland dus vandaar dat het nodig was.
Ik krijg net bericht dat ik op 12 april examen moet doen, waarschijnlijk een hele dag op school :S Dat wordt ook een gepuzzel met oppas en voedingen...
tis bij curves wel belangrijk dat kindjes ongveer een lijntje volgen he, binnen of buiten het groene vlak maakt dan niet zo veel uit, als ze maar de lijn van de curve volgen. Stijgen ze ineens heel erg of krijg je een afvlakking/knik dan gaat er iets mis.
Ah, leuk om die who-curves bij te houden inderdaad! Ik heb me ook aangemeld Janna is volgens mij een sprongetje door? Ze isc3 weken voor de uitgerekende datum geboren, volgens Oei Ik Groei komen sprongetjes dan ook drie weken later... Ds dan zit die van 5 weken er nu op, kennelijk. Ze lacht ineens veeeel meer, maakt veel meer geluidjes, beweegt vloeiender... En ze vermaakt zich alleen ook een stuk beter. Het drinken om de vier uur kwam volgens mij door de vaccinaties; nu komt ze om de drie uur. Ook prima Gisteren om middernacht gevoed, toen had ze krampjes en rond 2 uur weer gevoed, daarna rond 5.30 uur weer en om 8.30 Heel netjes dus! Ik probeer om middernacht de 'laatste' voeding te geven en rond 8 uur beginnen we weer aan de dag. Hopelijk komt ze dan binnenkort telkens rond 4 uur ofzo Maar echt jongens, wat heerlijk zo'n hummeltje! Ik ben zooo trots op d'r!
Hier heeft het zeker geholpen! Wat een verschil. Ze ligt vandaag zowaar ontspannen op haar rug! Ze heeft al weken niet meer op haar rug gelegen. Ze heeft ook al dagen niet meer zo gehuild. Wel nog van krampjes, maar dat hoort erbij. Ze heeft nog een beetje onrust door een lichte reflux, maar dat is te overzien.
@adriana: 62 gram in 2 weken! Oh nee! Ik zou ook heel erg schrikken. Dat verwacht je niet als je kleintje het zo goed lijkt te doen. Hopelijk heeft het vaker voeden effect, maar kan me voorstellen dat het een flinke aanslag is op je dag. Vergeet niet extra te drinken! Is altijd goed voor je productie. Volgende week woensdag weer wegen? Hopelijk was het gewoon even een dipje en is hij dan weer goed aangekomen. 30 euro voor een ID kaart? Vorig jaar hebben we voor onze dreumes maar iets van 12 betaalt. @curve: ik hou er nu eentje bij van het CB op GroeiGids @andrea: leuk dat Janna een sprongetje heeft gehad! lekker van je meisje genieten hoor!
Oh ja, ID-kaart moeten wij eigenlijk ook nog regelen... Zijn de eisen voor pasfoto van een baby nog steeds zo streng? Mijn nichtjes foto werd 4 jaar geleden afgekeurd omdat ze lachte en dat mocht niet, ze moest neutraal kijken
@ babyproject De curve van het cb is een gemiddelde van NL curve, dat betekend dat hij voornamelijk gebaseerd is op de groei van flesgevoedde kindjes, en die groeien net wat anders dan borstgevoedde kindjes Als je een goede groeicurve voor borstgevoedde kindjes wilt zien dan moet je ff googelen op die WHO curves. Flesvoeding is wat lastiger te verteren, vooral als kindjes nog heel klein zijn en de darmpjes zich nog goed moeten ontwikkelen, dus die kindjes groeien in het begin wat langzamer (vandaar dat borstgevoedde kindjes op de cbcurves vaak uit de curve groeien) maar halen dat later in. Het gevaar hierin is dat een borstgevoed kindje rond de 4 maanden een afzwakkend lijntje kan lijken te krijgen op de cbcurves terwijl dat dan juist normaal is.
@Mopje, Hopelijk werkt de Nexium snel en is Hidde snel een tevreden manneke! @Miepens, leuk dat je tante word! Ik kan me je probleem wat betreft het uilenen van je kleding wel voorstellen. Ten eerste heb je er een hoop geld aan uitgegeven, ben je er zelf zuinig op geweest, wil je het graag nog voor een 2e gebruiken als het zover is en ja.. als ik iets uitleen, komt het helaas bijna nooit in dezelfde staat terug als dat ik het uitgeleent heb! @Gwenolyn, fijn dat Koenties weer terecht is! Wat een ellende als ze hun knuffels kwijt zijn he! En ja, dat verstoppen is herkenbaar! Ik ben van de week op zoek geweest naar een paar sokken die R aan had gehad.. niet meer te vinden! De dag erna vond ik ze in de figurenpot... hihi @Adriana, wat vervelend dat Siem maar 62 gram is bijgekomen.. hoe gaat het om de 2 uur voeden je af? Is behoorlijk intensief lijkt me, niet? 23 mei voor jou dus het spiraaltje. Ik ga vandaag bellen voor een afspraak, het mocht deze week van de gyn al geplaatst worden, maar ik wou zelf mn eerste menstruatie afwachten. Nou.. die is er, en hoe!!! @Babyproject, fijn dat je resultaat merkt bij Charlie van het bezoek aan de ostheopaat! Hebben jullie nog een vervolg afspraak? @Andra, X is ook 3 weken te vroeg geboren en ik heb me toch een paar heftige dagen met hem achter de rug! Overduidelijk een sprongetje! Ik dacht ik pak het Oei ik groei boek er weer eens bij.. en jawel hoor, het komt inderdaad overeen met een sprongetje! De afgelopen dagen ben ik dus niet zo actief geweest, X had behoorlijk last van zn sprongetje en wilde alleen maar huilen en mama!!! Is wel grappig om te lezen dat babytjes dan traantjes kunnen produceren, dat heeft X nu ook.. zo zielig! Verder heeft X ineens last van uitslag in zn gezichtje en borst. Ik ga zometeen eens even de ha bellen om een afspraak te maken en hem even na te laten kijken.
Andrea: als je baby lacht op de foto willen ze dat mss wel door de vingers zien. Ik moest Siem op het krukje zetten en zn hoofd vasthouden achter hem, maar mijn vingers mogen niet op de foto staan. De pasfoto's waren trouwens ook nog eens 15 \euro voor 6 en daar doe je verder ook niks mee. Hoewel, ik heb ze uitgedeeld aan de oma's, zijn die ook weer blij. Wat het om de 2 uur voeden betreft: het is wel zwaar voor mij en voor Siem. Ik heb het idee dat hij het gister wel echt nodig had, dat hij even moest bijtanken. Maar vandaag wil hij echt niet zoveel drinken en stopt hij na 10 minuten al. Krijg er dan ook echt niks meer bij. En vandaag had ik een lachje met geluid wat een mijlpaal!
Fijn dat het wil met het voeden Adriana! hopelijk stiekem een klein beetje een weegfout en is Siem straks gewoon hartstikke goed aangekomen Hier denk ik ook een sprongetje... meneer wil niet slapen of valt in slaap om dan 10 minuten later huilend wakker te schrikken (of hij nouw bij mij ligt of in zijn wagentje maakt niets uit) Wel vanmorgen een giga lachebek mat ook hier iets wat op lachgeluid leek
Hier lag ze net in mijn armen te slapen en was ik zelf ook in slaap gevallen. Wordvik wakker van gesmak, ligt ze aan mijn borst te sabbelen, goede plek enzo... maar mijn trui zat er nog voor Haha Ze heeft weer vier uur tussen voedingen gehouden en super krachtig gedronken! Heerlijk!
*breekt even in* Heej mamas, Ik wil jullie in de eerste plaats alle geluk wensen met de geboorte van jullie kleintjes. Hopelijk gaat alles goed met hen en met jullie ook natuurlijk! Waarom ik hier even een berichtje kom nalaten? Wel, ik verzamel geboortekaartjes. Waarom? Omdat ik vind dat ieder kaartje een eigen verhaal verteld, een verhaal van intens geluk. Met adresgegevens doe ik niets en de kaartjes worden zeker nooit doorgegeven, het is puur voor persoonlijk gebruik. Als je nog een kaartje van je kindje hebt en je wil het me wel bezorgen mag je me altijd contacteren. Dan geef ik je mijn adres via privébericht. Alle kaartjes zijn welkom! Liefs *breekt weer uit*
Ik weet niet wat me overkomt. Charlie doet het zo goed vandaag! Ze is opeens een heerlijke tevreden baby. Slaapt lekker, op de rug! Helemaal ontspannen. Oh ik ben zo blij! Weet niet wat nu de doorslag heeft gegeven. Tweede behandeling van de osteopaat? Speentje? Of omdat ik al sinds gisteravond geen koemelkeiwit heb gegeten? Kan dat zo snel al effect hebben? Had ik al gezegd dat ik blij was?
Wat goed Babyproject dat Charlie zo tevreden is. Ik ben ook blij voor jou Ik denk trouwens dat het wel al effect kan hebben dat je geen koemelkeiwit ehbt gehad. Niet dat het uitmaakt want als je baby happy is ben jij dat natuurlijk ook. Babylicouss, dus je bent ongi geworden... is het heel heftig? Is wel weer even wennen zeker zo na ruim 10 maanden. Ga je een koperspiraaltje nemen of een mirena? Ik een koper (zit natuurlijk met borstvoeding) ik moet niks weten van al die hormonen in mn lijf. Ik ga morgen shoppen met een vriendin, haal ik meteen even de babydoos op, ben benieuwd wat er dit keer in zit.
@kapper, ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Aan de ene kant vind ik gewoon dat ik door de week moet gaan, nu ik nog thuis ben (weekend vind ik belangrijker voor mensen die werken). Maar het is ook weer zon gedoe. En om mijn vriend te vragen om thuis te blijven van het werk, vind ik ook stom. Dus ik denk er nog even over na. Mijn uitgroei kan nog wel een cm groeien. @adriana, toch een fijn idee om een bonk spieren te hebben , maar ja, dan liever op een andere plek. Hoe is het voeden om de 2 uur geweest? Ik heb dat 2,5 week geleden ook gedaan en vond dat toen erg heftig. Ik moest niet alleen voeden, maar daarna ook steeds kolven. Dus was toen echt heel veel tijd kwijt (en mijn tepels waren vuurrood van de stimulatie). Maar daardoor heb ik wel mijn productie omhoog geschroefd gekregen en zit ik nu op full time borstvoeding. In principe heb je zelf nu een regeldag opgelegd. En wat leuk, een lachje met geluid. Ik probeer inderdaad ook om de dag een wandeling van minstens een half uur te maken. Vanochtend heb ik wel weer meegedaan aan Nederland in beweging. Ik baalde trouwens wel, want tijdens het springen had ik licht urine verlies. Dus toch maar extra die bekkenbodemspieren gaan trainen. @andrea, je moet even bij de lijst kijken. Volgens mij klopt het gewicht van janna bij de 4 weken niet meer. Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar volgens de lijst nu, zou ze zijn afgevallen Heerlijk he?? Ik geniet ook zo erg van mijn dametje!! @babyproject, ohhh, wat heerlijk dat de osteopaat zo heeft geholpen. Mijn meisje wil juist niet op haar buikje slapen. De krampjes horen er helaas bij, maar volgens mij zitten we nu op het hoogtepunt, of niet?? Hier ook volgens mij een hele lichte reflux, maar ik ga mijn dieet er (nog) niet op aanpassen. @babyliciouss, sow, dus jouw menstruatie is er al! Tja, het kan. Ik heb hier wel 2 dagen lichte hoofdpijn gehad, maar er is niets te bekennen. Nu verwacht ik dat eigenlijk niet, aangezien ik borstvoeding geef. Maar ik zou het wel prettig vinden, want dat zou betekenen dat mijn lichaam zich echt aan het herstellen is. Ik heb trouwens nog geen echt sprongetje gemerkt bij Jasmijn, maar er zijn hier ook al af en toe traantjes te zien. Echt heel zielig. @syrae, ook al een lach met geluid. Leuk zeg. Wel jammer dat hij niet goed wil slapen, maar als het zijn sprongetje is, dan is het te verklaren. Oh...d'r wordt er een wakker! Dus ik ga maar gauw eens voeden
Zo, mevrouw ligt eindelijk weer rustig in haar wagen te slapen (overdag ligt ze beneden in de kinderwagen). Zometeen gaan we nog een rondje wandelen met dit mooie weer. Maar ik wilde even nog mijn enthousiasme delen. Ik ga babymassage doen. Ik heb geinformeerd en toevallig start aanstaande dinsdag een nieuwe cursus waar nog een plaatsje vrij was. Ik heb er super veel zin in, want het lijkt me heel leuk om zo intiem met je baby bezig te zijn!
Een kort berichtje van mij! Hopelijk vanavond wat meer tijd Hidde doet het goed op de Nexium, zijn spugen is terug tot een mondje (of 2) na het drinken. Maar het slapen is nog niet goed. We zijn vandaag begonnen met het rust en regelmaat traject. Vanochtend in bedje gelegd en ik weet nu wat zijn "probleem" is. Na 5 minuten slapen wordt hij heel onrustig en gaat zwaaien met zijn armpjes. Ik heb alles "gelogd". Na anderhalf uur niet of nauwelijks slapen weer gevoed en na die voeding toch weer in de puckababy gelegd. Eerst in mijn armen in slaap laten vallen, toch weer wakker, maar daarna 1.5 uur geslapen! Nu gaat het slapen meestal in de middag beter, dus ik zeg nog niet dat het een wonder middel is. Nu gaat hij weer naar bed en ga ik er weer naast zitten...
Zo 2 kinderen op bed, even tijd om te kletsen. Gisteren met Jaëlian naar het ZKH voor de provocatietest. Jorgen was gelukkg thuis, die hoefden pas om 07.30 te gaan werken. Erg fijn, daar wij ons om 08.00 moesten melden in het ZKH, zodat we ieder 1 kind konden doen. Om 07.00 zat ik in de auto, om Joënna naar het KDV te brengen. Vriendin achter de hand, stel dat ze om wat voor reden omgehaald moest worden, zou zij dit doen. Tegen 07.30 stond ik op de kinderafdeling. De nachtploeg keek erg verbaasd dat ik er al was. Tja......... liever te vroeg als te laat. Daar waren ze het helemaal mee eens. Onder het genot van een kopje thee zitten te wachten op de dagploeg. Rond 08.00 kwam de verpleegster die ons zou begeleiden. We waren de enigste op de dagopname, dus lekker rustig. Uitleg gegeven wat er zou gebeuren. Hij zou iedere 40 á 45 minunten pepti toegediend krijgen. De ene dag met een geur en smaakloze KM toegediend, en de andere dag alleen pepti. De reden dat het geur en smaakloos is, daar er kinderen reageren op een andere smaak melk, en dan weet je ook al meteen dat ze wat anders krijgen. De eerste keer 1 ml toegediend. Naja, klein beetje in zijn mond en de rest op zijn gezicht. Geen reactie. Vervolgens 10 cc, daarna 20 cc, 40 cc, 50 cc en daarna 100 cc. Toen ging het fout. Zag het aan zijn ogen, en hij spuugden alles uit. Ik zat helemaal onder (zelf mijn onderbroek was zeik nat), tafel, vloer en hij zelf ook. Hij bleef spugen Verpleegster geroepen en zij is de tafel en vloer gaan schoonmaken en ik Jaëlian. Wilden hem wassen op het kussen, maar mocht hem ook gewoon in bad doen. Naja, dan lekker in badje. Het zat hem nog steeds niet lekker, ik haalden hem uit bad, en weer alles onder spugen. Badwater weg laten lopen, bad weer gevuld, en weer badderen Daarnaa afgedroogd, en lekker aangekleed. Jaëlian in de wagen gelegd, en ik naar het toilet om mijn ondergoed uit te trekken, en mijn broek schoon te maken. Kom ik terug, is de verpleegster bezig om de wagen schoon te maken. Hij had weer alles onder gespuugd. Ofwel weer uitgekleed, en nu wel met washandje gewassen. Daar had ik niet op gerekend, dus geen schone kleren meer. In handdoeken van het ZKH heb ik hem mee naar huis genomen. Ik denk niet dat ze iets met koemelk toegediend hebben, of het een reactie erop was. Denk dat het meer met de reflux te maken heeft. Ondanks dat hij zeer rustig alles opgedronken heeft (hij heeft bijna de hele ochtend liggen te slapen in mijn armen, dus alles slapend opgedronken), was de voeding niet ingedikt (wat thuis wel gebeurd). Ik denk dat het daar aan ligt. Thuis was hij helemaal gesloopt. Ventje was helemaal op. Aangekleed, lekker flesje gegeven en hij is in slaap gevallen. Daarna Jorgen opgehaald, boodschappen gedaan, naar een kinderverjaardag toe, Joënna opgehaald van KDV, naar huis om te eten. 's avonds heeft hij lekker in mijn armen geslapen. Vandaag heeft hij veel moeite om de slaap te pakken te krijgen. Erg onrustig.
@ Mopje: Wat fijn dat de Nexium zijn werk doet!!! Geen pijn meer voor jullie manneke. Hier ook een puck. Vind het een fijn ding.