15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat ik niet te vroeg juich, maar ze slaapt in ieder geval vanaf week 3 minimaal 6 uur. Is redelijk uitslapen toch :)

Zo 9 maanden niet ongi met bv, dat is een tijd. Ik vind het wel lekker om niet ongi te zijn, maar word ook gek van die condooms. De pil wil ik pas gaan slikken zodra ik uit mezelf ongesteld ben geworden.

2. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hier ook nog niet ongesteld, heb wel de minipil en natuurlijk bv! Wel lekker eigenlijk...

Vannacht zoals vanouds onrustig... Van 24:00 tot 2:00 geslapen, toen erg onrustig en met speentje tot 3:00 kunnen rekken, daarna tot 6:30 geslapen "gaap"...

Hij dronk wel erg slecht om 23:00 (lange voeding uiteindelijk), ik wil eens proberen of hij met een flesje gekolfde melk beter slaapt. Afgelopen nachten moest mijn man er ook steeds uit, hij had dienst en voor het eerst dus ook drukte 's nachts. Hij ligt nu lekker met Hidde op bed, kunnen ze beiden bijslapen, dat doe ik morgen wel!

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Jacky, wij hebben nu ook 2 dagen mooi weer :) Wel een koude wind maar heerlijjk weer omt e gaan wandelen.

Blue, als je minimaal 6 uur kan slapen is dat toch gewoon super! Onze Siem doet het ook, al vanaf de tweede week eigenlijk (met af en toe een nacht dat hij wakker wordt).

Mopje, ik heb als advies van het CB gekregen om de laatste voeding (rond 23.00) eerst de borst te geven en daarna nog een flesje gekolfde melk van 100cc. Misschien als jij dat ook zou doen heeft Hidde niet zo snel weer honger en kan hij ook lange nachten slapen.

Ik ben ook nog niet ongesteld geweest. Over 5 weken krijg ik weer een koperspiraal, ben benieuwd hoe dat dan gaat. Ik vind condooms ook maar niks maar zou op dit moment nog geen zwangerschap willen dus dat moet dan maar.
    Ik ga morgen maar even langs de HA met Siem, ik denk dat hij berg heeft maar achter zn oortje is de huid ook helemaal kapot, lijkt op een soort brandwond en er komt ook vocht uit. Lijjkt me pijnlijk!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik begin morgen met de minipil, vooralsnog geen menstruatie te beknnen maar ik geef wel bv. Verder overigens nog geen seks gehad (of ja, niet het soort seks waar kindjes van komen ;) ) ivm mijn nog helende wond. Het is nog steeds niet helemaal dicht, duurt echt lang... Dus geen gedoe met condooms hier.

Janna krijgt meer en meer een ritme; rond 22 uur gaat ze meestal slapen, vaak tot 3 of 4 uur, vervolgens slaapt ze daarna nog 4 uur (bij mij in bed), dus om 7 of 8 uur begint ze weer aan de dag. Ze drinkt dan meestal iedere drie uur, soms vier. Slapen overdag gaat ook goed, ze slaapt best veel, maar heeft ook regelmatig even speentje + aai over d'r hOofd nodig.
    Ze begint nu haar stem te ontdekken en maakt vaak geluidjes als 'aaai' en 'ahgurrr' :D Heel schattig! Verder vindt ze in bad gaan nu ineens heel fijn, ze ligt dan heerlijk te ontspannen :)

Ik zit zelf echt onwijs lekker in m'n vel, voel me echt gezond en gelukkig :) Heerlijk! Vraag me nu wel af of ik niet ook licht allergisch ben voor melk, ik las dat moeders van kinderen met kma vaak zelf merken dat ze zich lekkerder voelen wanneer ze een melkvrij dieet volgen. Dus als ik ga provoceren met melk, moet ik zeker ook letten op hoe ik me zelf voel!

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    #425 syrae, 16 apr 2012
    Laatst bewerkt: 16 apr 2012
    sorry voor de afwezigheid maar hier ff een klote periode gehad. Ondertussen zit ik sinds woensdag op een koemelkvrij dieet en hebben we zowaar een baby die veel lacht! Zijn uitslag is bijna verdwenen en de krampjes eens tuk minder daarbij is zijn poep flink veranderd. Ik hoop dat dit doorzet:) Door de krampjes helaas geen nachten meer doorslapen, ik vrees dat dat uit zijn ritme is gehaald ;) Ach, ik ben allang blij dat hij neit meer zo krijst!

Hier ook nog geen ongesteldheid (minipil) maar wel veel sex. Mijn man kon eerlijk gezegd niet wachten al heeft hij dat wel gedaan ;) Nu had ik ook al veel zin in de kraamweek maar het ging natuurlijk nog niet dus moest ik ook wachten....

6. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hier nog geen sex. Ik vind dat nog best eng. Boendien slaapt jasmijn nog bij ons op de kamer. Vandaag eindcontrole bij gyn. Dus hopelijk groen licht.
    Hier nog geen ongesteldheid, maar die verwacht ik ook niet ivm borstvoeding.
    Ik heb nog lekker tot 4juni verlof. Ik moet er ook nog niet aan denken dat ik haar bij kdv af moet geven. Daar moet ik echt nog naar toe groeien.
    Hier een paar dagen een onrustig kindje gehad. Volgens mij komt er te weinig uit mijn borsten en heb ik een soort van regeldagen achter de rug.
    Vannacht heeft ze wel heel goed geslapen na de babymassage en badje. Namelijk van half 10 tot half 6!!!
    Sorry voor ego bericht, maar typen op ipad is wat moeilijker..

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het valt me echt op dat er veel van ons op een koemelkvrij dieet zitten! Eigenlijk best gek. Want dan moeten onze kindjes echt extreem allergisch zijn om last te krijgen via de borstvoeding. Ik weet het van Charlie nog niet zeker, maar we hebben meer goede dagen dan slechte dagen, dus ik hou het nog even vol. Overigens reageert ze heel erg op ui en/of knoflook, dus dat eten we ook maar even niet meer.

Hebben jullie nog tips of recepten voor lekker koemelkvrij avondeten? We hebben wel een paar gerechten, maar het wordt wat eentonig. Ook omdat we rekening moeten houden met een dreumes die wel met een vork kan eten, maar deze nog niet recht kan houden. Al ons eten moet dus "prikbaar" zijn ;) of nou ja, 4 van de 7 dagen. De overige 3 dagen eet ze warm op de opvang.

@syrae: heerlijk een lachende baby. Wat goed dat je dieet zoveel effect lijkt te hebben! Wanneer Charlie lacht, ben ik een gelukkige mama!

@andrea: je klinkt ook gelukkig. Super zeg! Het ritme van Janna klinkt ook goed. Hier af en toe ook een geluidje. Dan doet ze haar mond open en pas na 1 seconde komt er dan iets uit :)

@adriana: ik ben jaloers op je 6 uur slapen! Siem doet het goed dus? Vervelend dat wondje achter z'n oor. Je maakt dit goed droog na het badderen neem ik aan? Charlie heeft daar soms ook plekjes, maar zijn nog niet stuk, dan smeer ik het in met wat sudocreme. Ook heeft Charlie berg plekjes, maar vergeet dat steeds. Wil het met olie insmeren en dan laten intrekken, voorzichtig kammen en dan wassen. Maar ik bedenk me dat steeds vlak voor het badderen en dan kan het natuurlijk niet intrekken.
    Een koperspiraal lijkt me helemaal niks, überhaupt een spiraal niet. Ook al zeggen ze dat het geen pijn doet, ben er toch altijd bang voor.

Hier ook nog niet ongesteld. Ook geen condooms trouwens. De beste anticonceptie is onthouding hè? ;) Nee, wij kunnen het niet doen, vanwege een urethra divertikel bij mij. Hiervoor moet ik geopereerd worden, stond op de wachtlijst toen ik zwanger werd (toen zat het ding er ook, maar lukte het af en toe nog wel, al was het niet fijn, maar we wilden graag een brusje voor Jennifer). Nu zit het nog meer in de weg en past er gewoon niks in :( Ik ben weer op de wachtlijst gezet en ik vermoed dat ik inmiddels bovenaan sta, want ik heb volgende week een pre operatieve screening. Ook heb ik een afspraak met de uroloog. Dat wordt een lange middag in het ziekenhuis...

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik dacht van de week al een keer: Syrae heb ik al een tijdje niet voorbij zien komen...

Meid wat herkenbaar allemaal.
    Ik heb een koemelkARM dieet. Let gewoon zelf op wat ik eet zeg maar (niet via een dieetiste), maar ook wij hebben zo een ander meisje gekregen.
    Uitslag verdween vrij snel en inderdaad ook lachen en gewoon wakker kunnen zijn zonder te huilen!
    Dit is ook de periode dat de krampjes een beetje moeten gaan verdwijnen he.

En dat ritme komt echt vanzelf wel weer! Maak je daar maar niet druk om

Pak een beetje extra rust zodra het kan (zegt zij die weken een krijsende baby heeft gehad :cool:). Je vergeet de rottige momenten weer snel vind ik.
    Ik roep nu al telkens dat wij zo'n lieve baby hebben, terwijl de eerste weken toch echt wel een hel waren.

Ik heb wel het idee dat er veel baby's zijn met een vorm van KMA.

9. babyproject

Ik heb trouwens zaterdag een vrijgezellenfeestje. Duurt van 11:30 tot laat.... Ik heb nog geen idee hoe ik dat moet doen met de borstvoeding :( ik heb zaterdagochtend redelijk kunnen kolven, en ze drinkt goed uit een flesje. Maar gisteren kreeg ik er met kolven weer niks uit. De vorige keer met Jen lukte kolven ook niet echt... Hoe ga ik nu genoeg melk hebben voor zaterdag?? Ik zat te denken om dan maar zoveel mogelijk te kolven en dan moet m'n man maar ook flesvoeding geven. Maar ik zit natuurlijk op een koemelkvrij dieet, dus dan moeten we Pepti geven hè? En dan moet ik komende week ook oefenen met de Pepti? Straks weigert ze dat... Hè bah, ik wil helemaal geen flesvoeding geven :( Ik wou dat ik tegen die vriendin kon zeggen dat ik er niet de hele dag bij kan zijn, alleen met eten ofzo, maar ik heb het zelf georganiseerd en ze verwacht me de hele dag :(

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    babyproject
    jij dacht dus hetzelfde over de KMA als ik! Veel kindjes met een mogelijk vorm van KMA.

Vervelend zeg dat jij een operatie moet ondergaan. Kan dat wel als je BV geeft?

Miepens
    heerlijk nachtje heb jij dus gehad.
    hier kwam ze juist weer om 4uur en 7 uur, maar bijkomend voordeel was dat ik vanaf vandaag de dag echt om 7uur wil laten starten. Nu kreeg ze weleens een voeding rond 4-5uur en dan pas weer om 11uur. Maar eigenlijk is dat natuurlijk een verkeerd ritme. Dus vanmorgen ging het uit zichzelf goed. Hopelijk blijft dat zo vandaag.

Andrea
    Fijn dat jij je zo goed voelt, dat heeft natuurlijk ook een wisselwerking op Janna!

Anticonceptie
    hier zullen het helaas nog even condooms moeten blijven. Minipil heb ik geen vertrouwen in omdat ik het gevoel heb dat ik mega-vruchtbaar ben (1e en 2e ronde zwanger geraakt). EN ik geen vertrouwen heb in die pil.
    Waarschijnlijk gaat 1 van ons zich laten steriliseren in de toekomst, maar wie dat wordt weten we nog niet. Man wil het best doen, maar ik wil gewoon de meest betrouwbare optie (bij de man kan het buisje weer aangroeien ofzo).
    Ik moet eind april pas op nacontrole, eerder hadden ze geen plek bij de desbetreffende gyn......

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Is het feestje ver van huis?
    Anders zou je tussendoor een keer (paar) keer naar huis kunnen gaan.
    En deze week gewoon tussendoor blijven kolven! En niet naar je flesje(s) gaan staren. Gewoon lekker filmpje kijken ofzo. Koppie thee erbij en relaxen!

12. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hallo dames, mag ik met jullie mee gaan praten. Ik ben op 17 feb moeder geworden van een heel mooi meisje ;) gewicht 2920 en 49 cm lang. Na vier weken was ze op het CB ruim 3400 ondanks haar moeilijke start met veel afvallen. Vandaag mag ze opnieuw naar het CB. Ze zal ook haar eerste prikjes gaan krijgen vandaag en dat vind ik nogal spannend. Ben blij dat mijn vriend mee gaat.

Verder zit ze ook op de pepti (zoals meerdere hier zag ik wel) sindsdien huilt ze ook maar weinig meer. Heeft wel nog behoorlijke krampjes en laat veel windjes. Inmiddels krijgt ze 3x 135cc en 2x 165cc. Vandaag wil ik ook even overleggen aangezien ze enorme honger lijkt te hebben. Ze heeft sinds twee weken geen nachtfles meer (deze spugde ze alleen maar uit) Ze word wel rond vier uur nog wakker, na wat knuffelen en een tut valt ze dan weer in slaap. Daarna is ze er tussen 7 en 8 uur. Dus ik heb het niet slecht.

Vorige week heb ik mijn spiraaltje laten zetten en tja de sex ik ben er niet vies van ;) (en mijn vriend ook niet gelukkig :D)

Dit was mijn verhaaltje in het kort. Hoop hier terecht te kunnen met vragen enz. Aangezien we toch allemaal rond dezelfde tijd zitten.

Ow ja het is mijn eerste kindje...

13. babyproject

's middags is het ver van huis ja. Maar Charlie heeft ook nog steeds amper een ritme, dus zou net weten wanneer ik dan terug zou moeten.
    En dat niet-hebben van een ritme zorgt er ook voor dat kolven tussendoor amper gaat. Als zij om de 2 uur drinkt, wanneer moet ik dan kolven? Ik ga wel proberen mijn best te doen. Wil elke dag minstens 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds kolven. Ik zal er een kopje thee bij nemen ;)

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    Koemelk is wel ontzettend lastig te verteren voor zo'n kleintje, das ook waarom flesgevoedde kindjes wat minder hard groeien in het begin, ze kunnen de eiwitten in de melk nog neit helemaal goed aan...

Nu ben ik zelf een exceem kindje, dat valt onder het atopisch syndroom als ik het goed heb, wat betekend dat je extra gevoelig bent voor allergiën (nooit getest maar ik heb een ontzettend gevoelige huid, krijg aften van sommige ketchups en sandiwchspreads en heb een lichte vorm van hooikoorts, en als je gewone bruine pleisters op mijn huid plakt kan je die na 3 dagen met een stuk huid eraan vast er weer afhalen...)

Mijn man is ook exzemerig. Ons kind heeft dan een kans van ik geloof 6 op 10 om er ook last van te hebben. Had mijn man nergens last van gehad dan had E nog steeds een kans van 4 op 10 gehad op ook een atopisch syndroom. Het aparte is dat hier ook echt de poep veranderd is, van gele stukjes in waterig slijm naar pindasaus met stukjes :D die nachtvoeding zit trouwens tussen 3 en 4, dus we slapen nog steeds 5 a 6 uur onafgebroken ;)

Succes met je vrijgezellenfeestje babyproject! wat je natuurlijk kan doen is de kolfset gewoon in de koelkast zetten en je kolf neit op te ruimen, dan kan ja na elke voeding even 10 minuutjes kolven, dan moet je zo genoeg bij elkaar hebben zou ik denken?

Voor koemelkvrij, denk eraan dat in broodverbeteraar melk zit! Ik bak nu dus mijn egien brood, van het weekeind was dat lekker foccacia met kruiden, ui en ham, voor door de weeks is dat no knead bread, das maar erg weinig werk, veel tijd houd ik anders ook niet over ;) Verder maak ik eigenlijk altijd al mijn maaltijden zelf, dus pastasaus maak ik zelf, net als straks mijn shoarma en kofta en andere gerechten, is niet zo heel moeilijk en scheelt een hoop rare ingredienten.

Basic pastasaus dierrug lekker is: gesnipperd uitje langzaam fruiten, terwijl die fruit je courgette, bakje champignons en 3 tomaten in stukjes snijden, 4 teentjes knoflook fijnknijpen en bij de ui, runder gehakt in de pan en rullen, champignons erbij, garen, courgette erbij, garen tomaten erbij, garen, pakje gezeefde tomaten erbij, 500 ml water, blokje runderbouillon erbij, 1 eetlepel italiaanse kruiden of een half pakje verse italiaanse kruiden fijngesneden erbij en net zo lang op laag vuur laten pruttelen tot je een samenhangende saus hebt (minstens 2 uur) dit is genoeg voor 6 personen trouwens, dus ik vries hier 2 porties apart van in. De 2e dag trouwens nog lekkerder en ook erg lekker als bruschetta

kofta risotto (4/6p):
    500 gram gehakt
    1 courgette
    2 uien
    2 blikken blokjes tomaat (400 gram per blik)
    3 kopjes goede risotto rijst
    3 tenen knoflook, djintan, paprikapoeder, kaneel en een beetje kerrie of massala, paneermeel en peper en zout en een groente bouillonblokje

gehakt mengen met een teentje knoflook, 1 theelepel van elk: djintan, kerrie, kaneel, paprikapoeder, peper en zout naar smaak en voldoende paneermeel voor een samenhangende bal gehakt.

hier draai je balletjes gehakt van (wij houden van kleine)

gehaktballetjes bruinen in de pan, uien snipperen en erbij doen, overige knoflook erbij, fijngesneden courgette erbij, tomaten erbij, theelepel djintan en kaneel erbij ongeveer 500 ml water erbij, bouillonblokje erin, rijst erin (scheutje olijfolie over de rijst) en dan op laag vuur laten pruttelen tot de rijst gaar is. Goddelijk!

15. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    Haarlem
    hey pumbaa, welkom!

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hey meiden, wat wordt hier gezellig en veel gekletst!

Andrea, wat heerlijk om jouw post te lezen! Ik word er helemaal vrolijk van! Fijn dat Janna het zo goed doet!

Syrae, jij hebt het pittig gehad meid! Hoop dat het goed blijft gaan met Edward nu jij op een koemelkvrij dieet zit.

Jacky, ook al koemelkarm. Gaat het nog steeds zo goed met jullie kleine meid?

Pumbaa, welkom en proficiat met je dochter!

Babyproject, ai wat een lastige situatie, merk sowieso dat niet iedereen begripvol is naar mensen met een jong babietje... Ik vind het heel lastig om je te adviseren. Ik denk dat ik zelf idd op en neer zou pendelen, mits het niet te ver weg is en bijtijds naar huis. Het is even niet anders. Als je je ongerust loopt te maken of met kloppende borsten loopt is het ook niet echt ontspannen genieten... :( Voor Pepti moet je volgens mij een recept hebben van KA of HA

Gwendolyn, hoe is het bij jullie gegaan gisteren en vannacht?

Adriana, het kan idd ook berg zijn wat Siem heeft. Kun je niet een fotootje posten?

Miepens, wat heerlijk dat je pas 4 juni weer hoeft te beginnen! En met een beetje geluk worden er dan alweer hele nachten geslapen. Het begin is er iig bij jullie!

Voorbehoedsmiddelen: hier condooms.

Werken: over 3 weken alweer :(:$

Slapen: overdag hazenslaapjes en 's nachts van 22.00-5.00. Dus we zijn een heel eindje in de goede richting.

KMA: Ga er maar vanuit dat ons mannetje het niet heeft. Hoe zijn jullie erachter gekomen? Er is toch geen concreet bewijs, bijvoorbeeld bloedonderzoek voor KMA? Ken nl een aantal mensen die Pepti gebruikt hebben, maar geen van die kindjes bleek met 6 maanden echt KMA te hebben.

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Jammer, dan gaat het heen en weer rijden niet lukken...
    En inderdaad als ze echt telkens om de 2 uur drinkt, dan wordt kolven wel een moeilijk verhaal.
    Of je echt pepti moet geven, dat weet ik niet. Wij combineren zelf met Hypo Allergeen. Weet ook niet of je pepti zomaar kan kopen (zonder recept ofzo).

Pumbaa
    welkom hier bij het kleine gezellige groepje!
    Mooie datum ben je bevallen!
    Mag ik vragen hoe jullie dochtertje heet, of wil je dat op het forum (privacy) niet melden?

18. babyproject

@syrae: oh dat klinkt echt super lekker! Moet ik ook maar eens doen! wij zijn altijd van het gemak ;) Lui in koken en lui in pampers ;) maar dit klinkt erg lekker.

Kolven na voeden heb ik nooit geprobeerd. Charlie drinkt beide borsten behoorlijk leeg in 1 voeding, maar wellicht is er nog wel wat over! Thnx.

19. babyproject

@pumbaa: gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat de Pepti helpt. Succes met de prikjes!

20. babyproject

Huh? In HA zit toch nog steeds melk? Ik heb de Pepti in het schap zien staan bij de apotheek. Ga het morgen gewoon proberen te kopen ;) ik laat het jullie weten.

Ik ga nu even proberen te kolven. CL is klaar met drinken en JD ligt op bed. Mooi moment lijkt me!

Deel Deze Pagina