@babylicious: ik zou idd toch die winterslaapzak proberen dan. Die snooozzz en de matrozenbed/laken zijn gewoon maniertjes om hem niet het bed door te laten kruipen. En thnx. Het is gelukkig wel een andere onrust dan een aantal weken terug. Toen was het krijsen en nu is het meer niet lekker in haar vel onrust door haar lichte reflux. Had gehoopt dit te verminderen door m'n dieet, maar lijkt eigenlijk geen verschil te maken. Uitslag in haar gezichtje is wel minder en in de hals/nek helemaal weg, maar kan toeval zijn. Ik ga zo toch maar nutriton halen, eens zien of dat helpt...
Ik zit weer eens een keer achter de pc, dus wat makkelijker om hier weer een teken van leven achter te laten. Ik lees wel regelmatig met jullie mee via mijn telefoon, veel herkenning Hier gaat het nog steeds prima, ons ventje slaapt en groeit nog steeds goed op de bv. Hij krijgt maandag zijn eerste prikjes, ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Hij slaapt nog niet elke nacht door, maar de nachten worden al steeds langer (vannacht van 00.30 uur - 08.00 uur), dus hier voldoende tijd om lekker bij te tanken
Gwenolyn Dat is weer een drukke middag vandaag. Vervelend dat Jaelin toch weer zo onrustig is. Misschien is is hij gewoon weer aan de osteopaat toe? Nog even wachten op de uitslag van de provocatietest, ik ben benieuwd of jouw gedachten dus waar zijn. babyproject Dat probleem met reageren via de ipad heb ik ook weleens. Het is heel handig, maar niet om lappen tekst te typen. Vervelend dat Charlie vandaag zo'n slechte dag heeft. Wat betreft de nutriton, baadt het niet, dan schaadt het niet! Wij doen het ook nog steeds door de flessen heen. Doe jij nu met een dieetiste helemaal een menu samenstellen? Anders heb je kans dat je misschien toch nog iets gegeten heeft waar ze niet zo goed op reageert. Ik doe nu bijvoorbeeld koemelkARM, en eet best nog wel wat koemelk,maar niet meet zoveel als eerst en dit lijkt hier toch goed te gaan. Ga gewoon eens na wat je gisteren allemaal gegeten/gedronken hebt. babylicious Lynn slaapt bij ons al vanaf dag 2 in een slaapzakje in combinatie met dekens. Zo hebben we dat bij onze oudste ook altijd gedaan. Koolmees Jij hebt dus ook al lekkere lange nachten! Heerlijk, geniet er van. Vanmorgen dus de eerste vaccinaties gehad. En ze ligt nu lekker te slapen. HOpelijk blijft ze zo rustig en gaan we wel weer een goede nacht tegemoet. Sinds 2 dagen slaapt ze dus ineens door van 22.30 tot 06.30uur. Dan ziet je dagschema er ineens ook weer anders uit omdat ze toch wel de goede militers (6 flessen) per dag moet drinken. Van het CB mogen het nu 5 flessen worden, maar die moeten dan dus een stukkie groter worden dan nu en ik denk niet dat ze dat nu al opdrinkt. Ik ga gewoon een beetje kijken wanneer ze zich weer meldt voor de volgende fles(sen), wie weet komen we dan vanzelf uit op de 5 flessen. Alleen vandaag/morgen wel gewoon op de klok ivm de vaccinaties.
Lees dat velen al prikjes hebben gehad. Kate is pas 1 mei aan de beurt voor haar prikken. Vandaag overigens ongesteld geworden, precies 7 weken na de bevalling. Verder kan ik nu echt wel zeggen dat we een doorslaper hebben. Nu slaapt kate steeds langer. Al drie dagen van 21.30 tot 6.30.
Tjee blue, dat zijn lekkere tijden!! Net als koolmees, hoop dat mijn meisje dat ook snel gaat doen @gwenolyn, hier hebben we geen test gehad, kijkend naar de familiekwalen en haar reacties gaan ze er van uit dat ze de pepti nodig heeft. @babyproject, ik werk hier alleen nog maa me de iPad, went allemaal en et is makkelijker dan de pc opstarten. Over twee weken heb ik de iPhone dan zal ik nog vaker ff op het net gaan denk ik zo Hier gaat het weer als vanouds, mijn meisje heeft eht maar weinig last gehad van de spuitjes gelukkig!!
Blue wees blij dat de prikjes nog even duren. Is echt sneu hoor als die naald er in gaat.... Maar heerlijke nachten heb jij (wij ook hoor) Pumbaa Bij jou dus weinig last van de prikken. Hier slaapt ze al de hele middag. Dadelijk maar even kijken of ze een flesje wil.... Ik ben nu weer even 'elektrische-bakfiets-loos' omdat de trapondersteunig wederom weigerde hebben ze hem voor controle/reparatie meegenomen naar de werkplaats. Ben benieuwd hoe lang ik hem moet missen, want eigenlijk heb ik hem maandagmiddag wel weer nodig om Amy naar de PSZ te brengen. En ik wil gewoon lekker kunnen fietsen... Jammer hoor.
Hier een enorm slaapkopje vandaag, na de voeding van 10 uur is ze even wakker geweest, toen tot 13 uur geslapen, na de voeding meteen weer in slaap gevallen tot 16.30 uur, en vervolgens viel ze weeeer meteen in slaap na het voeden Ze is best verkouden en ik verwacht een sprongetje (gecorrigeerd is ze nu 8 weken), dus dat zal wel meespelen. Ze is overigens wel heel aanhankelijk, in bed wil ze niet, dus ik zit al heel wat uurtjes met haar op me
Wat een goede slapers hier! Ik heb goede hoop op vannacht met de puckababy aan... Maar vandaag was meneer erg hangerig. Beetje slapen (liefst op mij, niet in bed) en veel wakker. Soms vrolijk, soms huilen. Zo laatste voeding geven en dan naar bed. @babyproject: hopelijk wordt charlie weer snel rustig @jacky: die fiets van jou is niet de beste koop Ik hoop dat je snel weer kan fietsen! @slaapzakje: Hidde slaapt nu in de puckababy, met dekentje erover heen. Daarvoor al een tijdje in een slaapzakje omdat hij de dekentjes van zich af schopte en koud wakker werd! @pumbaa: fijn dat je meisje geen last heeft gehad. Hidde had de eerste prikjes pas na een dag of twee last, hangerig en huilerig. Nu eerst koorst en vandaag hangerig. Voor de volgende prikjes zorg ik dat hij de dag erna niet naar de oppas hoeft!
@mopje: hier ook een puckababy, ik merk gewoon dat het veel rustiger is voor haar met haar armpjes. Maar overdag ligt ze in de kinderwagenbak zonder puckababy. Meestal slaapt ze dan ook veel korter. Werken en kolven is volgens mij een heel gedoe. Ik weet eigenlijk nog niet hoe het werkt bij ons met de kolfkamer. Ik weet dat die er is en waar hij zit (3 deuren naast mijn eigen kantoor), maar ik weet niet waar ik de sleutel moet halen (of tijdelijk) mag houden. @andrea, fijn dat je zon slaapkopje hebt gehad vandaag. Zou best kunnen zon sprongetje. @Jacky, Goed zeg dat ze zo goed is gegroeid. Ik weet aanstaande maandag hoe groot ze is. Morgen ga ik weer naar het weeguurtje. alweer storing in je bakfiets. Balen zeg. Je hebt niet voor niets zoveel geld daar voor betaald. Dan moet hij het natuurlijk wel doen! @pumbaa, ik herken het typen met de ipad gaat wel, maar is gewoon niet zo makkelijk. Ik lees meestal alles via ipad. Ik heb de iphone ook al in huis (abonnement gaat pas over 2 maanden in). Ben erg ongeduldig voordat ik hem echt kan gaan gebruiken. Ik heb nu bij de hema een beschermhoesje besteld met allemaal fotos van Jasmijn er op. @blue, alweer ongesteld. Fijn dat je lichaam zich heeft herpakt. @koolmees, wat goed dat je mannetje zo lang kan slapen op borstvoeding! Staan je borsten dan niet op springen na zon lange nacht? @babyproject, jammer dat je dieet niet helemaal aanslaat, maar wel fijn dat de uitslag ver weg is. @babyliciouss,een gekneusde rib! Meid wat vervelend. Sterkte. ik kan me voorstellen dat het nu moeilijk is om te kijken wat je met het slapen moet doen. Ik denk dat je moet doen wat jou goed lijkt. Ikzelf vind de puckababy nu erg handig, maar ik wil hierna overstappen op een gewoon slaapzakje. Ik weet dan nog niet goed of ze dan nog onder een dekentje extra moet liggen of niet. Maar dat zie ik tegen die tijd wel. @gwenolyn, drukdagje gehad vandaag zo te zien. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid mbt provocatietest. @madeliefke, fijn dat RRR begint aan te slaan, maar jammer dat de nacht dan onrustiger verloopt. Misschien heeft jouw mannetje wat minder slaap nodig. @adriana, ik kan me voorstellen dat je wel weer zin hebt om te gaan werken. Ik denk dat ik dat tegen die tijd ook heb. Ik denk ook echt dat je naar die datum toe leeft en je er dan ook op voorbereid. Ik vind het ook wel spannend hoe het straks gaat. Maar dat zie ik dan wel weer. @intentingen, hier krijgen we aanstaande maandag de prikjes. Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren. @doorslapers: wat heerlijk dat jullie kindjes zo goed doorslapen. Hier heb ik elke nacht wel een nachtvoeding. En ik verwacht niet dat die op korte termijn over zal zijn. Of het moet zijn dat we haar om 11 uur wakker gaan maken en een fles gaan geven ivm de borst. Maar dat zien we tegen de tijd dat ik weer moet werken wel weer. Hier gaat ook alles nog goed. Ik ben de laatste dagen wel wat moe en heb daarom ook niet de puf om te reageren. Eergisteren eindcontrole bij de gyn en goedgekeurd. In de eerste instantie wilde hij niet eens meer kijken, maar nadat ik vertelde dat ik dacht dat mijn kleine schaamlippen waren verdwenen wilde hij het toch even zien. Hij vond het ook vreemd dat ze weg lijken te zijn, maar het kon geen kwaad volgens hem. Hij heeft nog wat wildvlees aangestipt. De babymassage is echt een succes. Jasmijn vind het heerlijk. Je ziet haar echt genieten. Ik zou ook echt aanbevelen om het zo snel mogelijk te gaan doen als jullie het van plan zijn. Hoe jonger je kindje hoe makkelijker, want dan wennen ze er veel sneller aan. Ik merk ook dat haar ontlasting ook veel makkelijker gaat. Anders is het echt huilen terwijl ze poept, nu is het nog maar een paar kreuntjes. De sab simplex vind ik nog steeds niet echt goed aanslaan. Vandaag overgestapt op infacol. En ik heb het gevoel dat dat beter gaat. Maar goed, dat is natuurlijk moeilijk te bepalen aangezien ik niet weet hoe het zonder zou zijn.
@Miepens: klopt, dat ze dan wel helemaal op springen staan het komt regelmatig voor dat het dan doorlekt, ondanks de kompressen, maar gelukkig word ik er niet wakker van. Klinkt goed die massage!
Zo vandaag een super drukke dag gehad. Joënna stond om 06.30 al naast mijn bed. Nog even lekker een half uurtje met zijn drieën in bed gelegen, en daarna opgestaan. Bij de VK was alles goed. Bevalling en kraamtijd doorgenomen en gewoon nog even lekker zitten te kletsen.' Daarna tijd om afscheid te nemen. Wel raar dat ik daar nooit meer zal komen. Joënna liep al meteen naar de tafel toe en zei: Mama liggen?? Naar huis toe gegaan, afwas gedaan, en vervolgens belden de kapper dat ze wat later kwam. Stond nog op het station te wachten. Lekker geknipt (nu nog kleuren) en bij Joënna ook de lange pieken weg gehaald. Snel spullen gepakt en op naar de osteopaat. Daar aangekomen even geëvalueerd hoe de afgelopen 2 weken zijn gegaan: Hij huilt nog steeds erg veel en is ook erg onrustig. Wel gaat zijn ontlasting een heel stuk beter, is zijn huid ook lang niet meer zo droog, en de krampjes lijken ook minder te worden. Jaëlian op de tafel neergelegt, en ze begon bij zijn buikje. Nou.......... hij ging me een partij over de zeik Vervolgens liet hij een paar kei harde winden (waar een volwassen vent jalours op zou worden). Vervolgens zijn nek behandeld, spieren bij zijn tong, zijn hoofdje en ook even zijn heupen. Daarna nog even zijn buikje gepakt. Nou je zag hem weer helemaal ontspannen. Ik vertelden ook dat ik het zo rot voor hem vind dat hij niet lekker in zijn vel zit. Ze vertelden ook dat het voor de ouders moeilijker is, als voor de baby zelf. Hoe l*llig het ook klinkt: Hij weet niet beter. Hij is zo geboren. Was wel even heel confronterend. Ze vond het wel erg goed gaan, en we hebben een afspraak staan over 6 weken. Zij heeft er meer vertrouwen in als ik Mocht het niet gaan, meteen bellen en kan meteen terecht. Geen probleem. Nog even langs de apotheek om medicatie voor Jaëlian op te halen. Was nog niet thuis of de secretaris van de KA belden op. De KA was niet in staat om vandaag te bellen. Hij had het weekend dienst, dus ik word het weekend gebeld. Zaterdag of zondag. Even een flinke domper........... Ben zo benieuwd wat de uitslag is. Moet nog even een paar dagen wachten. Ondetussen was Jaëlian ook al wakker geworden en hield mijn hart vast voor een huil bui, maar helemaal niks. Hij lag te lachen en gekke bekken te trekken, zijn tong ging alle kanten op, en hij had behoorlijke schik. Even in de box neergelegt, en hij bleef vrolijk. Flesje gegeven, en meegenomen naar boven om alle haren weg te wassen. Ingebakerd, en Joënna en ik op onze dooie akker gaan douchen. Wel een paar keer de douch uitgezet omdat ik dacht hem te horen huilen, maar hoorde alleen maar vrolijke geluidjes. Ook met aankleden bleef hij vrolijk en uiteindelijk is hij zelf in slaap gevallen. Gaan koken, kijk ik even ligt Joënna op de bank te slapen. Tegen de tijd dat het eten klaar was, Joënna wakker gemaakt en toen begon Jaëlian overstuur te raken. Hij heeft even heerlijk bij mij liggen huilen, en na een half uurtje sliep hij weer. Bij mij gehouden, lekker met Joënna gespeeld, fles bij Jaëlian erin en naar boven gegaan. Kleine vriendje weer ingebakerd, en op bed neergelegt, en Joënna klaar maken om naar bed te gaan. Joënna op bed, en toen begon kleine vriendje weer te huilen. Kreeg de slaap niet te pakken. Getroost en weer terug gelegt. Kom benden en hij ligt te slapen Weet even niet wat mij overkomt......... Wel heb ik mijn kleine vriendje met zijn hoofd op een kussen liggen en bed zelf wat schuiner, ipv schuin op het kussen en bed minder schuin.
Jeetje, Gwenolyn, wat een drukke dagen heb jij zeg. Maar prachtig hoe Jaëlian zo ontspannen raakte bij de osteopaat! Ik hoop dat je de komende tijd meer verbetering in zijn onrust gaat zien! En heerlijk he, hoe baby's kunnen winden? Haha, hier zaten we gisteren op de kamer naast die waar Janna sliep en hoorden we haar echt keihard winden laten, haha! Heerlijk En ook niets zo fijn als een baby met krampjes die even zo keihard alle lucht eruit gooit en hoppa, probleem opgelost! Janna is vandaag echt maximaal 4 uur wakker geweest... Ik vind 't een beetje gek hoor, ze slaapt ineens wel erg veel. Ik heb getemperatuurd, maar ze was mooi 37.1. Ze drinkt verder ook prima, heeft telkens nette plasluiers gehad, heeft ook prima gepoept... en als ze wakker was, moest ze ook meteen lachen als ze mij zag, dus ook vrolijk. Maar pfff, 20 uur slapen is wer erg veel op 24 uur! Oh, en het leukste is dus dat ze vandaag overdag niet echt in haar eigen bed heeft gelegen Ik zit dus al de hele dag met haar op me, haha! Nou ja, gelukkig kan dat wel een dagje! Maar ik hoop wel dat ze snel weer wat meer wakker is, want dit vind ik toch wel gek...
@ Andreea: Zulke dagen moet ik ook niet iedere dag hebben, dan gaat het niet goed komen met mij vrees is Ja echt geweldig wat voor wind(jes) hij kan laten. Vind het prachtig!! Hahahahahaha, gek is dat, zodra de kleine veel en lekker slaapt je je ongerust gaat maken.
@bakfiets Ja helaas is hij weer/nog steeds stuk. De service is opzich prima, maar toch: ik koop een fiets om te gebruiken en niet om in hun werkplaats te zetten... Even afwachten hoe dit gaat aflopen. @inentingen Na de entingen van gisteren heeft Lynn redelijk veel geslapen, maar de momenten dat ze wakker was, was ze gewoon vrolijk en alert. Gelukkig maar! Ze lijkt er dus weinig last van te hebben. Miepens De SAB heeft dus zijn werking gemist denk je? Wij hebben in het begin ABC dophilus gebruikt en ik heb het idee dat dat dus echt wel geholpen heeft om de darmflora versneld aan te leggen (want dat is dus eigenlijk het probleem bij baby's). Het is niet goedkoop, maar producten als infacol etc. vonden wij vorige keer bij onze oudste (ook) niet goed helpen. Lynn liet gisteren ook een paar flink harde winden (je zou denken dat het uit een volwassene kwam) en daarna was het echt even brullen, denk dat dat haar dus echt even pijn deed. Gwenolyn Jouw dag was dus druk, maar gelukkig liep het gesmeerd! Wel jammer dat je nu nog geen uitslag hebt en nog langer moet wachten.... Hebben ze nou niet eens de tijd om even een telefoontje te plegen denk ik dan. Vervelend dat Jaelin zo over zijn zeik ging bij de osteopaat. Maar hoe is hij er nu onder? Goede nacht gehad? Andrea Een beetje extra slaap kan geen kwaad hoor! Zeker niet als kindjes ziekig zijn. In de slaap groeien ze he! Onze Lynn is ook zo verkouden, gelukkig wordt het nu wat minder.
Ze lijkt vandaag serieus groter dan gisteren! En is ook super alert vandaag, echt lachen, trappelen, in de box trok ze met haar arm een knuffel naar zich toe, ze maakt plezier-geluidjes... Heerlijk! Kennelijk heeft ze gisteren en vannacht een hoop verwerkt! Edit: oh nu wat minder actief ze ligt met haar snoet tegen die knuffel in de box en is in slaap aan het vallen
@ Jacky: Ooohhh, de eerste prikjes gehad. Heeft ze een beetje geslapen vannacht? *edit lees al dat ze er weinig last van heeft* Zo dat zijn lekkere doorslaaptijden!! Denk ook dat ze vanzelf aan gaat geven wanneer ze toe is aan 5 flessen. Jeetje dat is ook flink balen dat de trapondersteuning er regelmatig mee ophoud:x Nee ze hebben geen tijd gegeven. Kan zaterdag of zondag gebeld worden. Dus goed mijn telefoon in de gaten houden, vooral op de hondenclub. Daar is het bereik ook niet altijd even goed. @ Blue21381: Wouw, ook al van die heerlijke slaaptijden! Geniet ervan. @ Pumbaa: I love my Iphone. Kom regelmatig even hier lezen. Posten vind ik wel iets lastiger daar het toch best klein is allemaal. @ Andreea: Hahahahaha, het is inderdaad nooit goed Onze dochter sliep ook heel veel. De eerste maand heeft ze nauwelijks haar ogen open gehad. Ze sliep bijna 23 uur op een dag. Onze zoon was gewoon wakker na een voeding. Wist niet wat me overkwam. Kan een baby wakker zijn? @ Miepens: Raar dat de gyn niet meteen even wilden kijken? Je vraagt er toch niet voor niks om? Fijn dat Jasmijn de massage zo lekker vind! @ Doorslapen: Hij komt standaard om 03.30 voor een voeding. Maakt niks uit of ik hem wakker maak om 23.00 uur, de fles groter of niet. Wel merk ik dat hij de fles minder leeg drinkt. Gemiddeld laat hij 60 cc staan (dus drinkt een kleine 100).
@ Hier: Een goede nacht gehad. Gisteren om 23.00 uit bed gehaald voor zijn laatste voeding (ervoor was om 19.30). Hij heeft heerlijk geslapen tot 03.30. Voeding gegeven, en bij ons in bed neergelegt (sliep daarvoor in de wieg naast ons bed). Meestal word hij na deze voeding wat onrustig en krampjes. Nu ook tegen 06.00 begon hij weer krampjes te krijgen. Gisteravond heeft hij tot 23.00 uur ook in zijn eigen kamer in zijn ledikant geslapen. Ook zelf in slaap gevallen!! Ben zo trots op mijn ventje. Vanochtend even in de box neer gelegt, en hij lag heerlijk te brabbelen en te lachen. Na een minuut of 10 begon hij wat te murmelen. Op gepakt, is hij in mijn armen in slaap gevallen, in de cosi (sliep gewoon door) en Joënna naar het KDV brengen. Hij slaapt nu nog steeds.
@ Jacky, zielig hè die prikjes? Mijn meisje heeft er ook weinig last van gehad, al leek ze gisteren iets huileriger dan normaal. Ach dat hoeft ook niet aan de prikjes te liggen. Balen dat je fiets steeds stuk is hoor! @gwenolyn, ja hebt een druk dagje gehad!! Die windjes vind ik ook altijd zo zielig. Wel fijn dat je kleintje zo goed reageerd op de osteopaat! Hier is de kleine sinds gisteren onrustig. Kwijlt veel, heeft vaak de hik. Daarbij laat ze veel windjes en is behoorlijk verkouden. Wel een goede nacht gehad en haar vanmorgen lekker op het matras van papa bij mama inbed gelegd. Daar lag ze tot een seconde geleden heerlijk te slapen! Ga haar maar weer even knuffelen en dan zo de fles maar weer.