1 van de kleinste dan Onze Lynn was ook maar 47cm (geboren met ruim 38 weken) Vervelend hoor dat het spugen toch nog blijft. Maar daarna wel vrolijk wakker geworden. Heerlijk zeg, ik zou willen dat Lynn een keer lachend wakker wordt.... Madeliefke Fijn dat jij ook een lekkere nachtrust hebt! Onze oudste dochter zijn wij ook zo mee verwend. Die huilde nooit (kwam ook nooit zelf om een voeding) en sliep ook al zo snel door! Pumbaa Misschien toch de HA maar even bellen. Wie weet kan hij nog iets voor je betekenen zo vlak voor het weekend!
Vandaag ben ik weer begonnen met studeren, met dochter er bij dus Lastig hoor, de tijd te vinden! Ik heb haar ledikantje bij mij op de studeerkamer gezet, zodat ik niet telkens op hoef te staan om een speen aan te geven etc. Maar pfoe, ze slaapt natuurlijk op mij het best, en dat gaat nu niet In de avonden en het weekend 'past' mijn man op (ik vind dat zo gek om te zeggen; als ouders pas je niet echt op natuurlijk, je bent de ouder, niet de oppas), dus dan kan ik wat meer doen
Hey meiden, Sorry dat ik nog niet uitgebreid heb gereageerd... Gisteren ging echt niet goed Charlie had een hele slechte dag... Huilde weer veel en kwam om de 2 uur. Ik zat er doorheen. Kon niet meer tegen het huilen, voelde alleen irritatie, boosheid, verdriet en geen liefde.. En toen weer een schuldgevoel over wat ik allemaal dacht... En toen... Sliep ze opeens van 21:30 tot 05:00! In haar eigen bed!! Ik kon zelf niet slapen (??) en sliep pas om 2 uur. Maar na de nachtvoeding legde ik haar in haar bedje terug en sliep ze gewoon weer tot de volgende voeding (zoals ik gewend was van mijn oudste). Ook de rest vd dag heeft ze het zoó goed gedaan. Wat een verschil met gisteren! De sombere gevoelens en gedachten zijn ook meteen weg Ik stond echt op het punt te kappen met de borstvoeding, ware het niet dat ze gisteren ook de fles weigerde. Wel ben ik gestopt met mijn koemelkvrije dieet, had duidelijk weinig zin tegen de reflux. Ik ben blij dat ik mijn cappuccino weer kan drinken
GVD de GVD de GVD de GVD, sta ik op het KDV gaat mijn telefoon, maar goed was met overdracht bezig, dus niet opgenomen. Verwachten ook geen telefoon. Daarna boodschap gedaan, kom ik thuis even mijn telefoon nakijken wie er heeft gebeld. Onbekend nummer en voicemail ingesproken. Was de KA om de uitslag te bespreken. Hij zou mij nog op mijn thuis nummer proberen, maar ja, was niet thuis. Nu moet ik maandag opbellen om een nieuwe belafspraak te maken. k*t, k*t, k*t, had ik nu maar wel opgenomen. Misschien belt hij nog het weekend (zoals afgesproken)??????
Goh Gwen, dat is inderdaad heel erg k*t! Ik kan geloven dat je er ongelooflijk van baalt. Wel heel erg slecht dat hij dus eigenlijk zijn afspraak niet nakomt!! Ik hoop echt voor je dat hij nog belt morgen, ik zal voor je duimen. @ babyproject, balen hè als er zo'n dag tussen zit! Ik kan je gevoel helemaal begrijpen, ook ik heb dat en ik denk wel meerdere met ons hoor. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Hier besloten om overdag de HA niet te bellen aangezien het een stuk beter ging. Mevrouw had geen koorts meer en leek vrolijker te worden. Begint ze vanaf een uur of vijf (denk dat ze al kan kloklezen) te spugen, en niet een beetje, nee hoor heb het bedje al kunnen verschonen, twee keer schone kleren aan en heb haar net van ellende maar even in bad gedaan!! Zo maar weer tempen en heeft ze dan koorts of spuugt ze zo weer zo enorm dan ga ik toch maar aan het bellen denk ik zo! Ik weet nu ook niet wat het beste is....
@ Pumbaa: Hoe gaat het nu? Heb je nog gebelt? Ik zou wel even bellen. Ook al is het alleen maar om even te overleggen. Ja ik baal vreselijk en ook even een potje zitten te janken. @ Babyproject: Sterkte meid!! Zulke dagen breken je gewoon op. Lekker genoten van je cappuccino
@gwenolyn: nee toch?! Waarom belt hij nou op vrijdag?? Nou moet je het hele weekend wachten? Terwijl je het eigenlijk woensdag al zou weten Raar hoor... Dat kan toch niet? Kan me voorstellen dat je er vreselijk van baalt. @pumbaa: en? Hoe gaat het nu? @andrea: heb je al eens een draagdoek geprobeerd? Dan kun je haar misschien toch bij je laten slapen terwijl je studeert. Succes met de studie! Wat voor studie doe je? Ik heb mijn masterscriptie vorig jaar afgemaakt, heb het ook na m'n verlof weer opgepakt. Ik ging expres naar de universiteitsbieb, kreeg thuis echt niks gedaan met haar erbij. Concentreren is zo lastig, je hebt zo weinig tijd achter elkaar. Zit je er net lekker in, kun je weer voeden/verschonen/troosten etc. Dus als ik je een tip mag geven: ga in het weekend ook echt buiten de deur studeren. Zelfs als manlief "oppast" (gek ja), word je toch afgeleid.
Nou, ik ga maar eens naar bed. Zie heeeeel erg op tegen morgen (vrijgezellenfeestje), wil niet 12 uur zonder m'n meissie(s). Zal toch wel een keer of 3 moeten kolven ook. Heb 2 flesjes bij elkaar gekolfd (daarna dus flesvoeding) maar of het zin heeft. Gisteren weigerde ze dus de fles. Als ze morgen ook de fles weigert, gaat het feest natuurlijk sowieso niet door. Nou ja, we'll see. Eerst morgenochtend met de hele familie naar de kapper! Het wordt Jennifer's eerste keer. Spannend
Het huilen staat me ook nader bij als het lachen. Maandag bellen om een nieuwe afspraak te maken. Veel plezier morgen!! En als je vriend/man morgen eerst de fles geeft, zonder dat hij in de buurt bent? Misschien pikt ze het dan wel, omdat ze jouw natuurlijk linkt aan de borst.
Pff ik heb toch wel een beetje angst voor de nacht hoor. Net had ze 37.8, en niet meer gespuugd. Heb haar een paracetamol gegeven en ik hoop dat ze nu in slaap valt. Als ze morgen nog verhoging heeft ga ik toch even de Huisartsenpost bellen. Voor nu welterusten voor iedereen. Ik hoop dat ik ook kan slapen!!
Babyproject: succes vandaag en heel veel plezier op het feestje en bij de kapper Hopelijk gaat het met Charlie ook allemaal goed. Gwen: balen dat je dat gesprek gemist hebt. Nu zit je heel het weekend in de zenuwen. Knuffel! Pumbaa; hoe is het nu met jouw dochtertje? koolmees: geef jij nog steeds borstvoeding? Andrea: lastig, dat studeren met een kleintje. Ik heb inmiddels ondervonden dat als ik even iets op de laptop wil doen ofzo, zet ik Siem gewoon in de maxicosi naast me. Als hij me maar kan zien vind hij het goed. Als ik hem op schoot neem dan schiet het helemaalniet op, en krijg ik ook behoorlijk last van mn rug/nek. Hier ook weer minder goed nieuws helaas. Vanmiddag op het cb geweest om te wegen en Siem was weer te weinig aangekomen. 40 gram op 9 dagen Ik moet dus echt wel minimaal 6 voedingen blijven geven. Ik dat ik wel genoeg melk heb maar dat er gewoon te weinig voedingsstoffen inzitten want hij poept ook niet zo veel (plassen wel gelukkig). Ik heb nu van die neusspray Syntocinon gehaald bij de apotheek, en pilletjes Domperidon die de borstvoeding moeten bevorderen. Hopelijk helpt dat op korte termijn, anders weet ik echt niet meer wat ik nog kan doen en zal ik toch kunstvoeding moeten gaan geven, ik baal er echt ontzettend van Alleen, bij de Domperidon bijsluiter staat dat je ze niet mag innemen tijdens borstvoeding Ga ik maar eens even opzoeken of daar iets over staat op de site want de apotheek is natuurlijk dicht voor t weekend...
@ babyproject, heel veel plezier vandaag, ik hoop dat alles goed gaat met de fles en dat je kunt genieten van een dagje 'andere' praat! @ adriana balen hoor dat je kleintje niet genoeg aankomt. Volgens mij kan de HA een test doen ofdat je wel voedingsstoffen hebt! Dan ben je er sneller achter en weet je ook zeker dat je kleintje genoeg krijgt. @ Andrea, ik denk dat het wel lastig is om een studie te combineren nu, heb respect voor je dat je dat doet!! Hier een redelijk nachtje gehad tot 5.00 toen was denk ik de paracetamol uitgewerkt. Nu heeft ze net nog geen halve fles op, gisterenavond had ze haar fles ook niet leeg. Ze is in principe goed vrolijk, heeft nog wat verhoging (37.6) ik kijk even of ze de volgende fles wel neemt en een goede plasluier heeft. Vind het vervelend om voor een 'kleinigheidje' de Huisartsenpost te bellen!
@babyproject: fijn dat je na zo'n enorme baal baaldag een goede nacht hebt gehad! Ik had van de week ook een echte baaldag, voelde me echt somber... Maar na een speeluurtje met Hidde ging het gelukkig meteen beter! @gwen: grrr.... stomme kinderarts! Waarom geen afspraak in het z'huis eigenlijk. Lijkt me toch veel fijner face-to-face? @pumbaa: beterschap voor je meisje! @adriana: toch vaker aanleggen? Hidde krijgt zeker 7 voedingen per dag, ook omdat hij er om vraagt! Te weinig voeding gebeurt toch niet zo snel? Hier een drukke dag gehad gisteren, nou ja, niet weg geweest, maar Hidde heeft nauwelijks geslapen! 3x 20 minuten max... Dus om half 7 maar besloten om ons avondeten bij de mac te nuttigen zodat Hidde in de maxi cosi kon slapen! En ja, hoor, helemaal weg. Thuis nog gevoed en daarna naar bed. Van 20:30 tot 2:45 geslapen! Helemaal blij! Daarna kwam hij wat moeilijk in slaap, en was om 6:00 weer aan het jengelen. Met een speentje toch nog tot 7:00 geslapen. Als dit de nachten worden, dan ben ik blij! Vanochtend weer moeilijk slapen, net weer 2x 10 minuten en nu ligt hij te jengelen in bed. Maar niet huilen, dus we laten hem lekker liggen, hopelijk valt hij weer in slaap. Morgen gaan we eerst naar mijn ouders en dan maandag door op vakantie! Zin in! Lekker een midweek Center parcs! Dinsdag ben ik ook nog jarig en dan komt mijn moeder oppassen zodat wij lekker uiteten kunnen. En ik krijg een iPad voor mijn verjaardag
ja dat is vermoeiend he als ze niet willen slapen... Ben je gewoon de hele dag mee bezig en je komt amper toe aan je eigen dingetjes. Maar een keertje naar de mac is ook best lekker toch? Wel allemaal leuke dingen in het vooruitzicht! Waar gaan jullie naartoe op vakantie? Wij gaan volgend (lang) weekend naar Duitsland, gaan we ook onderweg even langs de mac Ik durf die pilletjes niet te nemen hoor aangezien er op staat dat je ze niet mag gebruiken tijdens de borstvoeding... Ik wacht op antwoord van de lactatiekundige op deze site want ik kan ook niemand telefonisch bereiken... Ik leg Siem nu om de 2,5 uur aan in de hoop dat hij dan genoeg krijgt. Ook kolf ik steeds tussendoor, best vermoeiend dus. Maar ik wil zo graag dat die borstvoeding slaagt!
Oké dan, heb toch nog een apotheek kunnen bereiken, die zeiden dat ik ze wel mag gebruiken dus ik slik ze dan toch maar. Hopelijk slaat het aan en heeft Siem er geen last van.
Nou nou mijn meisje blijft aan het rommelen. Nu stijgt haar temperatuur weer, drinkt nog steeds halve flesjes en begint nu weer te spugen. Net de Huisartsenpost gebeld eigenlijk voor advies en ze wilde haar toch weer even zien. Ik hoop maar dat ze gewoon mee naar huis mag en dat ze me goed advies kunnen geven!! Heb eigenlijk een beetje angst aangezien mijn vriend vannacht moet werken en ik dus alleen met haar ben.
Goed dat je gebeld hebt! Beter een keer teveel dan te weinig... Bij ons komen die dingen ook altijd in het weekend!
Pumbaa, wat sneu! Hoop dat ze op de HAP iets voor je meisje kunnen betekenen. Adriana, klopt helemaal. Heb al vaker gehoord dat je dat mag gebruiken bij de BV. Hoop dat je meer opbrengst krijgt als je meer aanlegt. Zou superfijn zijn! Mopje, dat klinkt idd echt als een megadrukke dag! En petje af 7 voedingen is echt nog best veel, dus dat is echt pittig! Wel fijn dat Hidde zo'n goede nacht heeft gehad! Babyproject, kom je straks nog even vertellen hoe het was gegaan op het vrijgezellenfeest? Hoe was het met Charlie gegaan vandaag? Gwendolyn, balen joh! Heb je vandaag nog iemand te pakken kunnen krijgen? Hoe reageert J op de behandeling van de Osteopaat?