@Gwenolyn; wat een lekker reusje inderdaad! Fijn dat hij zo goed groeit! Hier was ze in 4 weken 1,3 kilo aangekomen, werd ook niet specifiek iets over gezegd. Ben echt zooo benieuwd wat ze volgende week weegt! Haha, kan er niet over ophouden @koolmees; wat sneu dat hij zo krijste bij de prikjes Hier ging het de eerste keer probleemloos, ben nu dus wel benieuwd naar hoe ze volgende week reageert... Ego: ze lacht echt meer en meer, soms ook hardop. Echt heerlijk! Verder kletst ze ook meer; soort 'heuh heuh' en 'euhgrrrr', eerst deed ze dat fluisterend, maar nu heeft ze echt haar stemmetje gevonden en kletst ze ook zo tegen haar mobile enzo Super schattig! Ze heeft best een laag stemmetje vind ik zelf, hihi Ze is ook echt bezig met dingen vast proberen te pakken, dat lukt nog niet, maar ze rijkt dus wel naar dingen. Ze sabbelt ook echt op alles, gisteren had ze een knuffel naar zich toe weten te trekken en dat beest was echt kletsnat Oh, en ze gaat van haar rug nu vaak een beetje op haar zij liggen, ben benieuwd wanneer ze doorrolt naar haar buik
@ Andreea: Wat een leuk ego bericht om te lezen!! Janna is zich heerlijk aan het ontwikkelen, zo leuk om te zien.
Gwenolyn Ik heb altijd begrepen dat je die pepti nu moet gaan afbouwen, telkens een schepje meer vervangen voor 'gewone' voeding. Of is dat alleen als er een bewezen kma was? Qua noten/melk allergie ga ik nu eerst die noten uitsluiten. Dus van de week weer een keer flink noten eten en dan goed bijhouden wanneer ze welke melk krijgt en kijken of ze reageert. Daarna ga ik dat een keer doen met melkproducten. Jeetje dat is inderdaad een reus - 60.5cm.... maar prima toch! Dat moet je gemerkt hebben aan de kleertjes?! Weet je al wanneer ze komen voor het thuisconsult voor de pacco? Babyproject Niet zo best geslapen dus.... jammer hoor. Miepens Jasmijn ook al koorts... hopelijk zakt het snel af. Maar koorts opzich is goed hoor! Pumbaa Jee jouw meisje blijft maar een beetje kwakkelen.... Goed dat je nu naar de HA kan. Het probleem met reflux is alleen vaak dat er niet een echte test voor is. Het is meer een gok en uittesten met johannesbroodpitmeel of eventueel medicijnen. Koolmees Sneu he, als ze zo moeten huilen van de prikjes. Morgen zijn de effecten van de vacinatie gelukkig alweer over. Andrea Jee, jouw meisje is dan echt al wijs aan het worden. Zelfs al spulletjes pakken en proberen te draaien... dat wordt nog wat Hier is het nog weinig van dat soort dingen. Moeten we nu wel een beetje aan gaan werken denk ik. Gisteren kwam mijn man dus pas om 23.15uur thuis. Vanavond is hij waarschijnlijk weer laat. Heb nu al zin in deze avond :x. Morgen komen ze wel weer mijn bakfiets brengen. Ze hebben het gehele elektrische gedeelte vervangen. Zal mij benieuwen! Heb nu al zin om weer te gaan fietsen. Net bij de osteopaat geweest en we hoeven niet meer terug te komen. Mogen natuurlijk wel altijd bellen als het nodig zijn. Hij voelde de reflux wel nog, maar dat zal met de tijd zelf over moeten gaan. Voor de rest is ze goedgekeurd .
@pepti gebruikers Ik lees net dat er leveringsproblemen zijn/gaan komen met de pepti 1! Dus als je nog moet halen, zou ik snel een voorraadje halen voordat je dadelijk misgrijpt! zie onderstaand topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/353252-leveringsproblemen-pepti-1-voeding.html
@jacky, had jouw kleintje echt veel baat bij de osteopaat? Ik zit er toch maar aan te denken om met mijn meisje daar ook naartoe te gaan. Ik heb inderdaad al verdikkingsmiddel in haar drinken zitten. De pepti heb ik via de webwinkel van sorgente.nl besteld en hij gaf niet aan dat deze niet te leveren was. Ook in de bevestigingmail staat dat mijn bestelling geplaatst is. We zullen zien wat ze doen nu. @andrea, leuk hè dat die kleintjes steeds meer gaan doen nu. Mijn meisje lacht ook al volop met geluidjes, lijkt ook echt te reageren op mijn praten. Echt schattig! Hier net bij de HA geweest en ze kunnen niks doen tegen de verkoudheid die mijn kleintje heeft. De longen zijn nog steeds schoon ze is alleen enorm verkouden. Ik moet het weer aankijken en vrijdag terugkomen. Ze kijken hoe het dan gaat, is ze dan nog zo dan gaan ze verder kijken. Word er echt een beetje ziek van zo. Ze heeft vanaf half zes nog maar 3 uurtjes geslapen. Is helemaal op net als mama!!
@ Jacky: Ja inderdaad rustig overstappen. Eerst 1 schepje vervangen een dag, dan een dag 2 schepjes vervangen, en zo opbouwen, dat je over 5 dagen volledig over gaat op de nieuwe voeding. Heb vandaag Enfamile AR gehaald bij de apotheek. Daar had ik bij mijn dochter goede resutaten mee. Jeetje....... Dat is ook slecht van Nutrilon Wel goed voor Friso (als deze geen leveringsproblemen hebben) Ja, de kleertjes gaan snel in maat omhoog. Maatje 50is "hoogwater in de polder" broekjes. Shirts krijg ik allang niet meer aan. Maatje 56 past als het wat ruimer valt. Zit tussen 56 en 62 in. Weer een reden om te shoppen CB heeft en uurtje geleden gebeld. Ze komen a.s. donderdag om 09.00 uur. Dan is de koorts zo ie zo weg van de prikjes. Ben benieuwd hoe Jasmijn op de noten gaat reageren. Lijkt mij nu wel handig dat je kolft. Je weet precies wat waar inzit. @ Pumbaa: Heb je Tussikind van VSM al geprobeerd? Misschien dat het helpt. Heb je het nog over eventuele reflux gehad? Balen dat je meisje zo blijft kwakkelen.
Gwenolyn, inderdaad echt een reusje heb je, maar dat is alleen maar goed toch? Pumbaa, jij blijft ook maar sukkelen met je dochtertje. let maar op dat je vrijdag niet met niks naar huis word gestuurd want anders moet je straks misschien weer naar de hap! Rottig dat je kindje steeds zo verkouden blijft. Andrea: wat leuk dat Janna al zoveel probeert! Wij wachten nog steeds met spanning op het eerste echte lachje, steeds denken we dat het daar is maar hij kan net de kracht er nog niet voor vinden om zijn stem te gebruiken Jacky, niet leuk dat je man zo laat thuis is. Ik voel me soms ook eenzaam als ik de hele dag alleen ben met Siem en als hij dan 's avonds of in het weekend ook nog weg moet, bah! Gelukkig kunnen we hier lekker kletsen op zp Babyproject, dus het vrijgezellenfeestje was geslaagd! Wanneer is de bruiloft? Hier: ik hoor af en toe van die lieve geluidjes uit de box komen, echt leuk is dat! Ik heb het idee dat Siem wel wat rustiger is nu ik hem 's middags ook een flesje bijgeef. Dan zal hij toch wel honger hebben gehad... Vandaag nog 2 tantes op kraamvisite gehad, klets*klets*klets*klets, ik kwam er amper tussen hahahaha.
Pumbaa Of het echt de osteopaat is die geholpen heeft weet ik niet (zul je noiit 100% zeker weten omdat je niet weet hoe het zou zijn zonder de behandeling). Maar ik denk het wel. Ook hebben wij zo een probleem met de rug/nek (ivm scheve bilnaad) uit kunnen sluiten. ZE is telkens zo ontspannen als we bij hem zijn geweest. Gelukkig zijn haar longen verder schoon, maar wel vervelend dat ze niet echt iets kunnen doen voor je. Hier is sinds gisteren de verkoudheid ook eigenlijk pas echt weg. Denk dat dat ook 2 weken geduurd heeft. Gwenolyn Jasmijn is van Miepens, onze dochter heet Lynn. Maar maakt niet uit hoor. We weten wie je bedoelt Adriana bij jou dus ook al lieve geluidjes..... Ik moet zeggen dat Lynn sinds vanmiddag ook ineens veel ligt te lachen en geluidjes te maken. Zo ineens zeg maar. Vanmorgen de overbuurvrouw spontaan op kraamvisite. Was zeer gezellig. Zeker omdat we elkaar normaal eigenlijk alleen maar gedag zeggen. Het is een vrouw van middelbare leeftijd, zonder kinderen en man. ZE was zelfs wel een beetje bezorgd om mij (vanwege de huilpartijen die we voorheen hadden). Ze is namelijk tot een half jaar geleden zelf verloskundige op de kraamafdeling geweest...
Excuseer mijn lompigheid: Zal geen 2 dingen tegelijk meer doen @ Hier: Net even getempt, hij voelde vrij warm, maar mooie temp van 37.3
@ Jacky: Hopelijk heb je vanaf vandaag geen problemen meer met je bakfiets en kun je weer lekker fietsen. @ Adriana: Gezellig kraambezoek @ Hier: Goede nacht gehad. Ik heb Jaëlian bij ons in bed neergelegt op zijn aankleedkussen, arm over hem heen gelegt en zo lekker geslapen. Laatste fles om 23.00 (165 cc), om 03.30 wakker (aangeboden 90+3 + 20 cc extra water: totaal 120 cc) en toen weer wakker om 07.30. Vandaag de hele dag 1 schepje pepti vervangen voor 1 schepje enfamil ar
Hier om middernacht gevoed en vervolgens weer om 4 uur, 5 uur weer, 8 uur, 10 uur... Regeldagen op komst? Vanmorgen was mijn man erg gehaast en gestresst ivm werk, en hij reed de auto op de parkeerplaats tegen die van de buren Geen enorme schade, maar wel een fikse deuk en lakschade. Dus dat gaat lekker wat geld kosten, blegh! Buren zijn heel aardig, gelukkig, dus dat is geen probleem. Maar wel heel stom allemaal
@ gwenolyn, ik heb even gekeken naar de tussikind maar zoals ik begrijp is het voor ee kriebelhoest, bij mijn meisje zit er echt slijm waardoor ze hoest je hoort het op en neer gaan. @ Jacky, heb je al lekker kunnen fietsen op je bakfiets? @ Adriana, balen hoor aan de auto, maar gelukkig zijn. Geen persoonlijke ongelukken, toch? Hier een redelijke nacht gehad, na gisteren een behoorlijke slechte dag. Vrijdag moet ze teug naar de huisarts en ik heb een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Ze heeft natuurlijk met de bevalling wel even vast gezeten in het geboortekanaal, ben niet voor niks naar het ziekenhuis gebracht, misschien dat ze daar toch een scheef werveltje mee heeft opgelopen of zo. We gaan het gewoon proberen!
Heh balen van je auto Andrea! Met drie maanden zijn er toch ook vaak regeldagen? Dat is ongeveer de leeftijd van Janna, dus zou natuurlijk goed kunnen. Wellicht kun je straks een voeding laten vallen, zou mooi zijn natuurlijk Gwenolyn: Zo te zien hebben jullie lekker geslapen, gezellig met Jaelian erbij Wel gek dat hij toch nog steeds die nachtvoeding wil he. Wij zijn net terug van het CB. Gewicht van Siem: 4176, dus 80 gram erbij op 5 dagen Dat is niet veel maar ik ben er zeer tevreden mee! We gaan vanaf nu wel consequent bijvoeden. Mijn schema wordt dan als volgt: 6.00 Borst 9.00 Borst 12.00 Borst + 100cc fles 16.00 Borst 19.00 Borst + 100cc fles 22.00 Borst + 120cc fles Er is nog altijd een kans dat we terug kunnen gaan opvolledige BV, als Siem meer energie krijgt en daardoor krachtiger zuigt wordt de bv weer beter gestimuleerd. Hier ga ik maar niet vanuit om teleurstelling te voorkomen. Ben wel blij dat ik nog alle voedingen zelf kan geven. En ik blijf ook kolven, elke druppel moedermelk die hij binnenkrijgt is mooi meegenomen vind ik! En dan is het nu weer tijd om te voeden
Ik bedoelde ook balen Andrea, zie nu dat ik de verkeerde naam er heb neer gezet. Ook dom @ Adriana, fijn dat je toch nog borstvoeding kunt blijven geven en dat de kleine is aangekomen!!
Hier vandaag een super goede dag! Lynn gaat steeds meer lachen en geluidjes maken. Alleen haar hoofdje draaien (speeltje volgen) wil ze echt niet.... Oogjes volgen vaak wel, maar soms kijkt ze gewoon door me heen zo lijkt het. Adriana 80gram is inderdaad niet zo veel, maar beter dan afvallen! Wie weet gaat hij eerdaags toch ineens beter drinken! Pumbaa Nee, ik heb nog niet kunnen fietsen. Hij heeft hem een uurtje geleden afgeleverd en toen begon het net te regenen. Gelukkig had ik de oudste nog niet beloofd om te gaan fietsen, anders had ze er echt niet akkoord meegegaan dat we niet gaan. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met een osteopaat! Heb je er 'zomaar' 1 gekozen of is het er 1 waar vrienden/familie ervaring mee hebben? Zeker als je zegt dat ze toch klem gezeten heeft in het geboortekanaal, dan kan er echt wel meer aan de hand zijn! De osteopaat van Lynn voelde dus gewoon de reflux. Dit staat dan weer in verbinding met de vele hik die ze heeft. Je slokdarm gaat door je middenrif en dit geeft daar dus een reactie en zo komt de hik dan om de hoek kijken. Andrea Balen van de auto. maar neem aan dat het verzekeringswerk gaat worden. Haastige spoed is zelden goed..... En regeldagen zou heel goed kunnen. Of gewoon even mamahonger! Gwenolyn Ik hoop ook dat die fiets nu in orde is. Anders word ik echt gek! Maar helaas vandaag dus nog niet kunnen fietsen ivm de regen.
Even reageren vanuit ons huisje! Het is echt heerlijk op vakantie, gisteren meubels gekeken (ik mocht zelfs in een meubelzaak een lekkere bank uitzoeken om Hidde te voeden, en de mevrouw bracht koffie met cake!) vandaag vrienden in de buurt bezocht. Zij hebben 3 kinderen, de oudste 4 de jongste 8 maanden... Dan hebben wij het. Nog zo rustig En morgen komt casey (heeft hier ook een tijdje meegeschreven) bij ons op bezoek. Omdat onze zoontjes zo dicht bij elkaar geboren waren zijn we gaan mailen, ik ben erg benieuwd! Hidde vind het allemaal best trouwens, slaapt goed en drinkt goed, wat willen we nog meer! Hij ligt nu trouwens in de kinderwagenbak te slapen ( we waren wat gaan eten in het centrum hier), maar hoop niet dat hij nu al denkt dat het nacht is, dit doet hij namelijk nooit rond dit tijdstip! Leuk hè, die geluidjes, Hidde doet dat nu ook steeds vaker. Super lief! @andrea: lieve nieuwe foto heb je zeg! @andriana: 80 gram is goed! En als het zo goed gaat, is alle melk meegenomen! Ik was vandaag ook helemaal blij te horen dat de vriendin van mij ook nummer 3 een jaar bv wil geven. ik wil dat ook gaan proberen en dan is het fijn als je weet dat dat ook moe kunnen! @jacky: wat een feest met Lynn zo! Hidde wordt net wakker en begint ook meteen te lachen, zo blij! En wat handig een buurvrouw die vk is, je weet maar nooit! Nu moet ik gaan voeden, Hidde wordt ongeduldig...
@ Andrea: Je zou haast denken dat er een regeldag op komst is. Hopelijk gaat het deze nacht een stuk beterder. Jeetje, was is jullie ochtend beroerd begonnen. Gelukkig alleen blikschade. @ Pumbaa: Ja voor kriebel en vastzittende hoest. Slijm zou ik zo even niks voor weten. Ik zou het zeker doen een bezoekje aan de osteopaat. Wie weet helpt het wel. @ Adriana: Ja, ik zou verwachten dat hij geen nachtvoeding meer nodig heeft (zeker niet als je naar zijn gewicht kijkt), helaas denkt meneer er toch anders over. De nacht fles valt hij op aan, alsof hij dagen niet gedronken heeft. Dan zou ik verwachten dat hij ook zo op de ochtendfles aanvalt (omdat de nachtfles niet groot is qua voeding), maar die drinkt hij op zijn dooie akkertje leeg. Ook al is 80 gram misschien niet zo heel veel, maar het zit er wel aan!! Je hebt trouwens ook curves speciaal voor borstvoedings baby's, omdat die een andere lijn volgens als KV baby's. Mooi schema!! @ Jacky: Je mag nu toch eigenlijk wel een keer verwachten dat hij nu wel goed gemaakt is? Je kunt van het weekend je hart ophalen. Dan schijnt het prachtig weer te worden!! @ Mopje: Fijne vakantie!! Zo te lezen bevalt het erug goed.
@ Hier: Jaëlian heeft vandaag geen last gehad van zijn prikjes. Gisteren en vannacht ook geen koorts gehad. Had hem gisteravond voor de nacht voor het laatst getempt, ook deze keer was het goed, dus de nacht vertrouwde ik ook wel (voelde ook niet warm aan). Gisteren heeft hij alleen veel geslapen (He wat vervelend). Vandaag met mijn moeder een spaarboekje geopend voor Jaëlian. Mijn ouders en schoonouders storten hier iedere maand een bedragje op. Ook mijn oma's en opa maken 1x in de zoveel tijd een gift over.
@Mopje, leuk dat je vandaag bezoek krijgt van Casey! Ik heb ook een paar vriendinnen over gehouden aan het nov 2009 topic van R. Winm spreken ook vaak met elkaar af, door het hele land, erg leuk is dat. Heb met een paar meiden ook wat intensiever contact en zien ons normaal gesproken wel ongeveer elke maand. @Gwenolyn, fijn dat het geen KMA blijkt te zijn, maar kan me voorstellen dat je de klachten toch graag aan een oorzaak verbind! Hoe gaat het nu met het ophogen van de Nexium? @Andrea, balen van de auto zeg, was je man erg geschrokken? @Prikjes, hier heeft X dinsdag de 2e vaccinaties gehad, hij zette ook wel even een goed keeltje op, hihi.. gelukkig was hij snel te troosten. Verhoging viel deze keer ook wel mee tov de 1e vaccinaties. Verder hier even een behoorlijk druk weekje, zondag dan eindelijk de babyborrel. Heb het nog aardig druk gehad met bedankjes inpakken, 140 stuks! Ben blij dat dat erop zit, zeker met 2 kids en manlief die deze week moest blijven overnachten. Daarbij was R gisteren ook ineens behoorlijk ziek, zo uit het niks ineens flink koorts. Gelukkig is het nu weer een beetje bijgetrokken en zit hij nog even lekker op de bank tv te kijken. Van de week dus ook met X naar het CB geweest, het begint een lekker dikkerdje te worden, hij was nu 59 cm en 6 kg met 12 weken!
Oh, hier trouwens ook geen Ipad, wel een Asus Transformer Prime, die kun je als mini laptop gebruiken met toetsenbord en evt losklikken, dan heb je een gewone tablet, lekker handig dus!