Vrijdag zat Janna even bij mijn moeder, lekker rustig rond te kijken. Zegt mijn moeder ineens dat ze nog nooit zo'n drukke, actieve baby heeft gezien. Huh, mijn man en ik lachen; we vonden haar juist zo rustig! Mja, stilzitten doet ze niet natuurlijk. Dag later was mijn schoonzus hier en lag mijn dochter in de box. En zoals altijd lag ze daar lekker te gymmen; trappelen, wapperen, proberen iets te pakken. En nu was het mijn schoonzus die zei dat ze zoiets nog nooit had gezien, niet zó druk in ieder geval. Haha, ik ken Janna echt niet rustiger dan dat Zowel mijn moeder als schoonzus hebben veel met baby's gewerkt en kennen ook veel mensen met baby's, dus enige ervaring hebben ze wel. Grappig dat Janna dan zo'n wildebrasje is Met de spruw gaat het volgens mij wel beter, plekje op haar lip is weg. Maar ik moet hoe dan ook blijven behandelen natuurlijk! Ik behandel mezelf preventief met miconazol, want ik wil idd echt geeeen spruw! Janna's luieruitslag behandel ik ook met miconazol. Hoop dat alles snel over is Vandaag en morgen lekkere rustige dagen, dinsdag naar het cb en woensdag krijgen we waarschijnlijk weer bezoek van mijn zus, ditmaal met man en kinderen! Wordt een drukke maar gezellige boel waarschijnlijk
@ Mopje: Ik hoop dat de nexium gaat werken nu jullie hem opgehoogd hebben. Hier ook een zakje per dag, en merkten na een paar dagen wel verschil tussen een half zakje en een heel zakje. @ Hier: Vannacht een goede nacht gehad. Eerst gisteren weer geporbeerd in te bakeren in de pacco, maar wederom na een uur eruit gehaald, en meneer viel als een blok in slaap. Ik heb het eerste kussen binnen (Rugliggingsteun). Het is alleen de wieg formaat ipv ledikant........... maarja, nu kan ik hem wel in de wieg gebruiken en wandelwagen. Ook nu zakt meneer naar beneden. Denk dat ik de rolletjes onder zijn kont leg, dan kan hij niet meer weg zakken. Wel heb ik het idee dat hij het lekker vind liggen. Kan hem ook nog wel in zijn ledikant gebruiken. Eens even kijken hoe dit gaat, en anders bestel ik voor in het ledikant de ledikant versie. Vanaf vandaag staat Jaëlian helemaal op Enfamil AR. Naar mijn idee werkt de combinatie van een heel zakje Nexium met deze voeding heel goed. Alleen het grootste nadeel: Ook Jaëlian heeft nu moeite met zijn ontlasting (had zijn zus ook), dus goed blijven druppelen met Kindicol.
Denk dat de wiegformaat toch wel handig is. Hij ligt nu in de wandelwagen, box, wipstoel. Zijn hoofd begint de neiging te krijgen om af te platten (ondanks dat hij regelmatig op zijn buik ligt, en hij nu in een andere houding gevoed word en andersom in de box ligt). Alle kleine beetjes helpen.
ow wat leuk en wat vind jij er van?!?! Vervelend of niet?! Ik vind het wel leuk!!! maakt hem lekker speciaal
Vandaag een regeldag... Pfoehhh, voel me net een melkkoe! De hele dag wil hij al drinken, en als er niks komt (of niet genoeg) is het huilen! Maar als ik hem dan tegen mijn schouder leg is de wereld ook wel weer erg interessant Voor het slapen gaan toch maar een flesje uit de diepvries erin, en ik heb om 10 uur nog gekolfd. @gwen: jij moet ook alle zeilen bijzetten om het hem comfortabel te maken. Ik hoop dat hij goed gaat slapen! En wel gek dat jij steeds na de Pacco inslaap valt. @andrea: leuk he, die karaktertjes van de kleintjes? Ik was gisteren naar de babyochtend van de zwangerschapsgym. Al die kleintjes zijn zo verschillend... Hidde is ook niet van het rustige
@ Andrea: Gelukkig begint de spruw minder aan het worden is. Wat een ellende is spruw toch. @ Mopje: Alles voor mijn schatje. Het interesseert me allemaal niks, als hij maar ergens anders gaat slapen als in mijn armen Mijn schoonzus opperde vandaag dat het hij misschien mijn hartslag mist? Daar hij wel in mijn armen in slaapt valt en uren achter elkaar kan slapen, maar zodra ik hem weg leg niet? Maar ja, waarom slaapt hij 's avonds en 's nachts dan wel in de wieg? Kon hij maar 1 uurtje praten Toevallig zit er in de Delta baby cocoon ook iets wat een hartslag imiteerd. Ben benieuwd. Mijn geur kan het niet zijn. Heb wel eens een bezweten shirt bewaard en deze om de matras in de wieg gedaan. Werken helaas ook niet. Snap er ook niks van waarom hij zonder pacco wel in slaap valt, en met alleen maar ligt te vechten
Afgelopen dagen weinig tijd gehad om te reageren. Komt doordat voor ons het vaarseizoen weer gestart is. Hier gaat het supergoed met Lynn. Ze huilt alleen nog om in slaap te komen. Dan moeten we haar ook gewoon even laten gaan, dan zakt ze snel weg. Gaan we er wel heel lijkt het erop dat ze weer helemaal opnieuw moet beginnen met in slaap vallen, dan duurt het dus veel langer.... KMA is het denk ik niet. Afgelopen dagen weer redelijk normaal gegeten en ze huilt bijna niet. Ga wel nog een keer de test met de (cashew)noten doen. Vannacht weer een supernacht. Om 22:45 laatste fles en ze kwam om 8:00 pas weer. Kom ik haar kamer in met de fles, ligt ze alweer te slapen, maar heb toch de fles maar gegeven. Mopje Regeldagen zijn niet leuk.... Gwenolyn Alles valt t proberen he. Als ze maar goed gaan slapen. Misschien is het jaelian ook het verhaal met in slaap vallen zoals bij ons? Andrea Tsja elk Kindje is op zijn eigen manier druk denk ik. Fijne koninginnedag allemaal!
Ik schrok vanochtend om half 6 wakker, Hidde niet wakker geweest! Hij sliep om 20:15 en werd om 5:50 wakker... Ik heb zeker een half jaar niet zo lang achter elkaar geslapen... Gevoed en daarna heeft hij nog tot bijna 9 uur bij mij in bed geslapen. Ik ben vandaag gewoon helemaal duf van de slaap Zonet bij de optocht in het dorp gekeken, was leuk! De buurman was een legoblokje! Over een paar jaar doen wij ook mee met Hidde! Ja, konden ze maar praten... Hidde slaapt overdag ook slecht, in slaap komen is geen probleem, maar hij wordt vaak na 15 minuten huilend wakker, en dan is hij natuurlijk nog moe. Gelukkig krijgen we hem daarna meestal wel weer in slaap, maar ook niet voor lang. Hij heeft denk ik ook niet heel veel slaap nodig overdag, maar meer dan een uur of 2 per dag lijkt me wel het minste... @jacky: hebben jullie een boot? Super! Dat wil ik ook!
Wij hebben inderdaad een boot. Een grote sloep (25foot) waar we vorige zomer zelfs een vaartocht van 3 weken hebben gemaakt met Amy. Of we dat nu weer gaan doen weten we nog niet. Beetje afhankelijk van het slapen/huilen van Lynn. Lekker toch dat Hidde zo lang geslapen heeft. Hopelijk gaat hij dat vaker doen nu! Jullie dus ook even gezellig de deur uit geweest vandaag. Wij hebben dus lekker een stukje gevaren. Heerlijk alleen begon het eind van de dag toch flink te waaien. Is wel heel anders, met 2 kinderen varen ipv 1. Maarja Amy heeft natuurlijk gewoon een zwemvestje aan en Lynn ligt grotendeels ins de kinderwagenbak.
allemaal een leuke koninginnedag gehad?! Hier wel ok! rommelmarkt afgestruind, wel wat leuke dingen gevonden voor mn zoontje. Verder had Dean ( mn zoontje) vandaag zijn dagje niet helemaal. Half 6 al wakker, wel genoten van zijn flesje, daarna heeft hij toch nog ff tot uurtje of half 10 geslapen. En daarna bijna helemala niks meer. We zijn met hem gaan wandelen , daar heeft hij een beetje geslapen. Na zijn flesje van 15 uur viel hij inslaap terwijl ik hem omhoog hield voor zijn boertje. Dus redelijk snel daarna naar bedje gebracht. maar na een half uur was hij het er al niet meer mee eens. Aantal keer terug gegaan, mobieltje aangezet, aai gegeven, goed ingestopt.. noem alles maar op. Toen maar geprobeert om hem te laten janken, half uur en toen vond ik het genoeg. Heb toen mn draagzak maar gepakt. en ja hoor 5 minuten en hij sliep! na een half uur weer op bed en daar was die het ook snel niet meer meeeens. Even later maar weer naa beneden gehaald en toen heeft die nog een beetje geslapen in zijn wipje. Nu ligt hij heel onrustig te slapen... hoor hem af en toe een klein huiltje geven of een ander geluidje maken. Hopelijk gaat hij straks wel lekker slapen! Wat is jullie schema met voeden en slapen?!
Hier niet echt een schema, maar voeden sowieso om de drie uur. Verder gaan we na het voeden altijd even kletsen, vervolgens gaat ze in de box of in het wipstoeltje, en als ze stilletjes wordt gaat ze naar bed (met speen en knuffel), zodra ze wakker wordt verschonen en dan vaak weer wat kletsen, vervolgens weer voeden. Soms wil ze na het voeden al meteen slapen, dus dan wordt er niet gespeeld. En ik verschoon ook wel eens tussendoor als het nodig is. Maar in grote lijnen is dat dus ons ritme wel momenteel. Slapen was hier vorige week drama, masr sinds dit weekend ineens heel makkelijk. Knuffeldoekje en speen blijken de wonderformule, ik moet soms nog even terug om het speentje weer te geven, maar ze ligt echt heerlijk in haar eigen bed te slapen. Zowel overdag als 's nachts. Doorslapen doet ze echt nog niet, ook 's nachts komt ze iedere drie uur. In de box is ze telkens enorm bezig met proberen dingen te pakken, daarvoor rolt ze ook op haar zij nu. Als ze op haar buik ligt, strekt ze soms ook 1 arm uit om iets te proberen te pakken. Erg leuk om te zien! En ze lacht steeds vaker hard op <3 Vandaag tikte ik na het verschonen tegen haar luier;'Wat een lekker kontje!' zei ik, en lachen dat ze deed! Haha
Hier is het ritme 7-11-15-19 en dan een late fles waar we hem voor wakker maken om 22 uur. Meestal is hij overdag met de fles erbij ongeveer 1,5 uur wakker en dan gaat hij naar zijn bed. Overdag slaapt hij in het ledikant op zijn kamer en 's nachts in het wiegje bij ons. We proberen heel erg de rrr te gebruiken, we merkten dat hij dan veel beter sliep. Dus wakker worden-eten-knuffelen/opschoot-box-bij de 1e vermoeidheidsignalen naar bed. We leggen hem ook altijd wakker in bed.
Hidde krijgt bv op verzoek, dus geen vaste tijden. Hij slaapt overdag erg slecht, ook al zijn we al weken bezig met rust en regelmaat. Het inslapen is geen probleem, hij gaat wakker in zijn bedje, maar wordt te snel weer wakker! En dan maar weer proberen te gaan slapen... Gelukkig slaapt hij 's avonds en 's nachts heel goed sinds al zijn pijnprikkels weg zijn! Ik heb hem trouwens net weggebracht voor de wenochtend bij onze gastouder Hij viel daar al in mijn armen in slaap en we hebben hem samen in bedje gelegd. Dit slaapje zal nog wel goed gaan en straks gaan ze wandelen. Moeilijk hoor!
@ Jacky: Lekker dat het vaar seizoen weer begonnen is. Daar zit ik ook steeds meer aan te denken. Ik heb het al een keer eerder geprobeerd, maar dan ligt hij van voeding tot voeding te huilen (ik troost hem wel tussendoor). Als ik hem slapend wegleg, slaapt hij 10 minuten max 15 en weer wakker. Moet wel bekennen dat ik er heel slecht in ben om te laten huilen, vooral ook omdat ik het gejankt zo vreselijk zat ben Fijn dat het waarschijnlijk geen KMA is! Wouw dat is nog eens een lekkere nacht!!. Hopelijk zet dit zich door. @ Mopje: Zo dat is bijna klopkje rond geslapen Hier is helaas het inslaap vallen en doorslapen een probleem (behalve in mijn armen). Lijkt mij ook dat hij meer slaap nodig heeft. Helaas geen tips. Hopelijk iemand anders wel. @ Melovekane: Niet echt een schema, daar het slapen drama is. Ik voed gemiddeld om de 4 uur. Soms iets eerder, soms iets later. Dan ook een nachtvoeding.
Hier is het voedingsschema ongeveer 7-11-15-19-23 soms wat vroeger soms wat later. @Jacky, lekker hoor een eigen boot, zeker met het weer zoals het gister was! @Mopje, dat zal even wennen zijn, maar de meeste gastouders hebben meerder oppaskindjes en die kunnen wel met huilende kindjes om gaan. Snap je wel hoor, ik breng mijn meisje naar mijn moeder, heeft zelf vier kinderen, daarbij vier oppaskindjes gehad en past nu op al haar kleinkinderen en ondanks dat maak ik me druk als ik haar daar achter laat. @Gwenolyn, balen hoor dat het slapen bij jou zo'n drama blijft! Ik neem aan dat je verder de rrr enz al geprobeerd hebt dus het is dan lastig te oordelen waardoor het komt. Ik weet wel dat de eerste paar keren dat mijn meisje in haar eigen bedje ging ze ook heel erg huilde, ik had daar erg veel moeite mee maar toevallig zat er op dat moment de wijkverpleegkundige en die zei dat ik even moest doorzetten. Ze heeft toen een kwartier gehuild maar toen was het goed. Nu gaat het slapen meestal goed behalve vannacht. Hier is het weer ellende. Gisteren met de kids en vrienden naar de kinderspelen in het dorp geweest. Duurde ongeveer vier uurtjes en mijn meisje heeft geslapen in de kinderwagen maar ondanks dat helemaal overstuur toen we eenmaal thuis waren. Vannacht twee keer wakker geworden. Een keer om drie uur, heb haar toen weer ingebakerd, vervolgens werd ze wakker om zes uur. Paar keer de speen geprobeerd maar dit werkte niet. Uiteindelijk bij mij in bed gelegd op haar buik en mevrouw sliep meteen aan (mevrouw is een buikslaper maar durf haar in haar eigen bedje niet op haar buik te leggen ondanks de aerosleper) alleen starte er op dat moment een flinke onweersbui waardoor mama niet meer sliep En nu weigert ze de fles! Erg vervelend, maar weer kijken wat dat gaat worden. Ze heeft van de ochtendfles nog niet voor de helft op!
Ons schema is ongeveer zo: 7-11-15-19-23 Maar soms verschilt het een half uur tot een uur. Vanmorgen heb ik haar dus maar wakker gemaakt om 9uur. Ze lag al te slapen vanaf 23uur gisteravond! Vandaag niet echt iets op de planning staan, behalve boodschappen doen tussen de buien door! Andrea Lekker ondernemend kindje hebben jullie hoor. Hier is er nog weinig van het spelen te zien. Mopje Ahhhh de gastouder. Tsja dat valt tegen, dat geloof ik wel ja! Hopelijk lrijgt hij wel een beetje zijn rust en zitten jullie vanavond niet met een overprikkeld mannetje! Gwenolyn Jammer dat ephet even laten huilen voor jou niet werkt. Hier begon Lynn net (ongeveer een uur na de voeding) ook weer hard te huilen. Meteen in bed gelegd en binnnen 5 min. Was ze stil..... En dan denk ik 'je hebt net zo lang geslapen' maarja, ze zal het nodig hebben! Pumbaa Vervelend he dat ze zo'n last van die prikkels kunnen hebben. En juist die informatie verwerken ze allemaal tijdens de slaap. Hier vanmorgen ook een lekker onweersbuitje. De oudste kwam meteen bij in bed. Lekker gezellig tegen elkaar aan gekropen, heerlijk.... Hier vanmorgen trouwens ook een 'gevecht' met de eerste fles. Ging uiteindelijk dus ook niet helemaal op. Ben benieuwd wanneer ze nu weer komt voor de volgende fles.
@Jacky, hoe doe jij dat dan bij je kleine meisje als ze zo laat komt voor de fles? Ik maak haar maximaal om acht uur wakker omdat ze anders echt niet al haar flessen kan krijgen. Weet even zo jouw fles niet meer maar mijn meisje krijgt 165cc en dat is best veel als ze kort op elkaar komen. Wel grappig dat die twee van ons op dezelfde dag kuren moeten hebben met hun fles hahaha. Zelfde geboortedag zelfde streken
Misschien hebben ze last van het onweer Hier mooi weer trouwens, al betrekt het nu wat. Ik ga Hidde zo weer ophalen, ik heb al een lief filmpje en een fotootje gemaild gekregen. Ik geloof dat het wel goed gaat! @pumbaa: al die prikkels: Hidde was ook wat gestrest nadat wij naar de proeverij in het dorp waren geweest. Weinig geslapen ook. Gelukkig vroeg naar bed en vannacht ging het wel goed, pas om 3:45 wakker voor voeding. Om 7:20 hebben wij hem wakker moeten maken!
Dan krijgt ze eventueel een keer een kleinere fles. En regelmatig wil ze juist in de avond haar flesjes iets korter op elkaar. Ons meisje drinkt flessen van max. 140-150. Soms laat ze nog staan. Vanmiddag heb ik haar ook om 13:30 ook maar weer slaapdronken een fles gegeven..... Wat een slaapkoppie vandaag!