Tuurlijk gaat het goed! Meestal hebben de mama's er meer last van. Wel lief dat je een filmpje gekregen had.
Wij zijn ook weer terug van vakantie Was leuk en supermooi weer! Was ik toch Siem zijn koffertje vergeten Al zijn kleertjes zaten erin (luiers had ik gelukkig wel mee). Gelukkig kwam er nog iemand uit onze woonplaats achteraan die het koffertje meenam. Het gaat nu echt goed met Siem, hij is veel vrolijker en hij 'jengelt' niet meer zoveel als eerst. Dus ik denk dat hij toch wel wat honger heeft gehad. Nu geef ik steeds eerst de borst en dan een flesje, kolf- of kunstvoeding, en dat gaat goed. Als hij het echt niet meer op kan is het ook niet erg. Krijg wel het idee dat hij minder aan de borst drinkt nu hij zoveel flesjes krijgt. Ik ben nu echt aan het aftellen voor het terug gaan werken. Nog 5 dagen...
Best leuk om te lezen dat we allemaal een beetje op hetzelfde voedingsschema zitten. Vandaag had Dean een veel betere dag. Kwam wel om half 6 weer.. apart.. sliep al een aantal weken meestal door tot half 7 maar nu al 2 dagen niet haha. Maar goed nog een mooie tijd natuurlijk. Daarna hebben we hem weer in zijn bedje gelegen en heeft hij tot 9 uur geslapen. Flesjes en toen heeft hij lekker in zijn nieuwe babygym gespeeld. Dingen die rammelen vind hij nu geweldig, je ziet hem er gelijk naar kijken. Vanmiddag na zijn flesje van 15 uur sliep hij wat onrustig maar ja het was ook een rotherrie bij de buren. Dus om half 6 maar even lekker met hem naar buiten gegaan. Om 19 uur viel hij bijna in slaap met zijn flesje, dus ff boertje gelaten en hem op bed gelegt. Beetje tegenstribbelen dus paar keer terug geweest om mobieltje aan te zetten en kroeldoekie te geven. Best leuk: in het ziekenhuis was er een spuugdoekie bij hem neergelegd en dat is nu echt zijn favo doekje! Morgen ga ik naar het CB om hem nog een keertje extra te laten wegen. Vorige week was ik daar geweest en zat hij onder het gemiddelde gewicht. Dus ze hadden graag dat ik nog een keerjte langs kom. Nou ok dan doen we dat he... Zelf zit ik ook altijd onder het gemiddelde gewicht. dus hij heeft het van geen vreemde haha VInd het leuk om te lezen hoe de ontwikkeling gaat bij jullie kleintjes.
Pff ff mopperen hoor: Wat een gevecht gisteren het begon met de ochtendfles die F voor meer dan de helft liet staan! De fles van 11 liet ze ook ruim 50cc van staan. Toen sliep ze een half uur en hoppa daar was het. Ze begon te huilen en heeft met tussenperiodes van af en toe een half uurtje tot 18u gehuild :x toen was ze zo moe dat ze wel in slaap viel. Dat ging redelijk goed tot de laatste fles. Hier liet ze weer 50cc van staan. Vervolgens weer huilen, ze begint te persen en hup de hele luier vol. Dus denk je daar is het wel mee gedaan. Ik haar verschoond en op bed gelegd, denk net voordat ik het licht uit doe, ach nog even kijken bij F. Heeft ze werkelijk alles onder gespuugd, haar bedje, haarzelf de grond werkelijk het zat overal! Het mooiste van alles is dat ze dus verder echt niet ziek is. Ze is wel de hele nacht nog rommelig geweest. Even een ego berichtje maar moest het echt even kwijt!
Zo, weer even een berichtje van mij. Ik zag een paar mooie voedingsschema's voorbij komen. Ik ben stiekem jaloers. Hier zit echt nog de nachtvoeding rond 4 uur in het schema. En ook ik voed niet op gezette tijden. Ik geef nog steeds borstvoeding op haar en mijn verzoek. Ligt eraan hoe het uitkomt. Ik zit nu op 6 voedingen. Ik vraag me af of 5 voedingen op dit moment ook genoeg zou zijn, aangezien ik haar vaak voor de voeding van 11 uur wakker maak. Hoe doen andere borstvoedingsmoeders dat? zitten die nu op 5 voedingen?? Ik ga het morgen bij het CB ook overleggen nadat ik haar weer eens heb gewogen. Verder slaapt ze sinds eergisteren op haar eigen kamertje. Ik vond het toch wel stiekem moeilijk om die stap te nemen. Maar mijn vriend die was heel resoluut. Al voordat ik de woorden uit mijn mond had dat het misschien wel eens tijd zou kunnen worden, had hij het bedje al op haar kamertje staan. Maar ach...ik zelf heb het er moeilijker mee dan haar. Zij is nu al twee ochtend heel vrolijk wakker geworden. Erg leuk om die geluidjes via de babyfoon te horen. De cursus babymassage zit er weer op. Het was echt super leuk! Jasmijn en ik hebben er enorm van genoten. Dus als er nog moeders zijn die in de omgeving roermond een adresje zoeken: www.beebieslief.nl bij de laatste les kregen we een goedgevulde goodiebag met probeer verpakkingen voeding, creme's, zalfjes etc. Erg leuk, maar het belangrijkste is dat ik een meisje heb wat enorm geniet van mijn aanrakingen (en daarna heel goed slaapt)
@miepens: ik voed ook op verzoek. Behalve dat ik haar tegenwoordig om 23:00 wakker maak, omdat ze de neiging had om om 01:00 èn 04:00 te komen. Nu komt ze 's nachts tussen 03:00 en 06:00 een keer (06:00 is 1 keer gebeurd, het is vaker een uur of 4, 5). Verder drinkt ze dan 's ochtends nog 2 keer (8 en 11 ongeveer) en dan rond 3 en rond 7. Dan zit ik dus op 6 voedingen. Soms is ze 's avonds wat onrustig en krijgt ze rond 6 of 8 een extra "voeding". Onze oudste dochter zat met 2 maanden wel op 5 voedingen, ook rond 7-11-15-19-23. Ik verwacht dat Charlie hier binnen een paar weken ook op zit. Zolang ze een nachtvoeding krijgt, slaapt ze trouwens lekker dichtbij, geen zin om de gang over te moeten 's nachts
ik zit nu ongeveer (plus minus een half uur): 4, 8:30, 11:30 , 15:30, 19:30, 23:30 (en dan moet ik haar meestal echt wakker maken). Het liefste zou ik het hele schema willen vervroegen naar ochtendvoeding om 7 uur en dan de nachtvoeding eruit. Ik wilde haar vannacht door laten slapen door een speentje terug te stoppen. Maar ik rook al dat ze een enorme poepbroek had, dus toch maar uit bed gehaald en gevoed. Om half 9 was ze al wel wakker, maar lag toen nog in haar bedje te spelen en ze leek geen echte honger te hebben. Maar ik heb haar toch maar gevoed. Vannacht ga ik weer een poging doen. @babyproject, ik begrijp het helemaal met slapen. Nu heb ik gelukkig een hele fijne luie stoel op haar kamertje staan en daar ga ik nu inzitten. Gelukkig is de kou nu over en is het lekker warm op haar kamer. (zonder verwarming nu al 22 graden) Hoe slapen jullie kindjes eigenlijk? Ik zit te dubben of het niet te warm is. Nu leg ik haar met haar kleertjes gewoon te slapen in haar puckababy. Dan ligt ze onder een dubbelgeslagen lakentje en een dubbelgeslagen dekentje. Zou dat niet te warm zijn??
Miepens, ik voel altijd in Seps nekje of hij niet klam is. Hij slaapt ook in kleertjes, Puckababy, laken en dubbele deken. Al had ik die maandag (22 graden) maar enkel gedaan. Het liefst wil ik zsm overstappen naar geen dekens meer en alleen een slaapzak.
Ik leg F of in een slaapzak of ingebakerd en dan onder een enkel lakentje en een enkel dekentje. Daarbij doe ik haar broek en sokjes uit. Vervolgens zweet ze dan nog enorm!! Heb een heetgebakerd dametje
Hidde zit nog op 6 of 7 voedingen per dag. Omdat hij nu 's nachts goed slaapt komt hij vaker overdag merk ik. Wij maken hem trouwens niet om 11 uur wakker voor de laastste voeding, hij komt dan rond half 4 en daarna slaapt hij tot 7 uur (soms langer). Ik vind het wel fijn zo. Van mij hoeft hij niet naar 5 voedingen, wellicht dat hij bij de gastouder later komt? We zien het wel! hij groeit goed en poept als de beste Hij slaapt in de puckababy met lakentje en dekentje, en kleertjes, maar wel een rompertje met korte mouwen. Volgens mij heeft hij het niet te warm of te koud. En sinds deze week slaapt Hidde ook weer op zijn eigen kamertje! Geen babyfoon, zijn kamer is naast de onze en onze deur staat open. Wij en hij varen daar heel goed bij! Ik neem hem 's nachts wel in mijn bed voor het voeden, dat vind ik wel fijn, manlief, slaapt door naast me Ik heb vandaag mijn nieuwe kolf binnen gekregen, aangezien ik weinig kolftijd heb, maar toch heel graag door wil gaan met de bv heb ik de Medela freestyle gekocht. wat een mooi ding! Vanavond meteen uitproberen! Ik kolf nu vaak de avondvoeding, van 11 uur aangezien Hidde dan toch doorslaapt, zo heb ik geen overvolle borsten in bed en een mooi voorraadje melk. @pumbaa: wat een baaldag... Hopelijk een fase! Nog een kleine week genieten van verlof...
Gisteren zijn wij weer bij het cb geweest en mevrouw was goed gegroeid (900gr in een maand en 5cm ) Bij de vaccinaties was het even flink huilen, maar na een lekkere knuffel was ze ook al weer aan het lachen Omdat ze goed groeit, mag ik weer proberen wat meer tijd tussen voedingen te laten. Ik voed in principe volledig op verzoek, dus als ze honger heeft een uur na de voeding, dan voed ik. Maar de vorige keer kon ik na het vaccineren haar heel makkelijk sturen van om de twee uur drinken naar om de drie uur, dus nu ga ik het gewoon weer proberen met om de vier uur. Tot nu toe gaat dat heel goed Na de vaccinaties is ze echt een slaapkopje, ze is vandaag nog maar 2 uurtjes wakker geweest, waarvan ze zo'n 20 a 30 minuutjes bezig is met drinken en boeren, de rest van de tijd kijkt ze rustig naar haar handjes of kletst ze even met me. Ze heeft wel last van haar beentjes, als ik die vastpak, gaat ze piepen. Aw! Maar verder geen verhoging ofzo
@mopje, ik heb dezelfde kolf. Ik vind hem heel fijn. Ik kolf ook inderdaad 's avonds rond een uur of 11 als ik jasmijn wil laten doorslapen. @pumba, inderdaad een pittige tante @madeliefke..ik wil inderdaad ook straks door naar alleen een slaapzakje. Maar ik wil dat wel langzaam gaan opbouwen door langzaam wat dekentjes etc weg te laten. Misschien straks eerst het dekentje enkel doen en misschien haar kleertjes dunner te maken. misschien zelfs alleen een pyamatje ofzo gaan gebruiken... @andrea, wat een grote dame dan al. 5 cm erbij. Lekker toch! En wel zielig van die inentingen. hier duurt het nog even voor de volgende inenting, maar ik zie er al tegenop.
Even een ego bericht: Jaëlian heeft nu weer last van obstipatie. Man o man, is soms toch om niet goed van te worden........... Gisteren HA gebeld, maar er waren alleen maar waarnemers, en de assistenten vond het te complex om het aan een waarnemer over de laten, en zou vandaag terug gebeld worden. Nou kon op mijn kop gaan staan, maar er werd niks anders gedaan. Voor voedingsadviezen kon ik het CB bellen, daar waren ze niet voor. CB komt niet verder als extra water bij de flessen (doe ik al 20 cc per fles), olie in 1 á 2 flessen (doe ik in alle flessen, en nog glijd er niks uit) of andere voeding (daar ga ik niet aan beginnen, daar zijn reflux nu perfect onder controle is) en kindicol druppels (krijg hij al dat hij 2 weken oud is) Gisteren wel ontlasting gehad, maar met veel gehuil en er zat ook wat bloed bij zijn ontlasting. Zo gezegt, zo gedaan, vandaag terug gebeld door de HA. HA vind het ook geen optie om andere voeding te geven, maar pakt liever zijn obstipatie aan. Mag hem per dag 1 theelepel roosvice laxo geven, en als dit niet werkt dan even aan de lactulose. Ook een probiotica zou kunnen helpen. Even een ondersteuning van zijn darmen: Kijk daar heb je tenminsten wat aan. Gisteren was mijn man al heel vroeg thuis ivm 1 mei (het buitenland zit dan "dicht" voor vrachtwagens), dus kon hem rond 10.00 al ophalen. De stoute schoenen aangetrokken en weer proberen om Jaëlian op bed te krijgen. In de puck, in het donker, zodat hij geen prikkels heeft. Wat denken jullie???? Hij sliep tot de volgende voeding, flesje gegeven, lekker spelen, weer terug naar bed, paar keer heen en weer gelopen om te troosten en speen, en hij sliep weer. 's avonds ging hij zelfs slapen zonder te mopperen Wel alle keren lag hij in het pikke donker. Soms zag ik wel dat hij wakker werd, maar kwam zelf weer in slaap. Gisteren om 19.00 laatste fles (4de fles) en hij kwam weer om 23.30 en 03.30 vervolgens vanochtend weer om 07.00. Vanochtend mijn man weg gebracht, en op naar de apotheek voor voeding voor Jaëlian. Kom ik bij de apotheek, spuugd Joënna alles onder. Dus naar huis, kind in bad, auto schoonmaken en stoel schoonmaken. Helaas was Jaëlian het er niet mee eens, en weer veel huilen. Tegen 11.30 lekker flesje, dochter broodje, en rond 12.30 allemaal naar bed, en het slaapt nog steeds. Wel een paar keer naar Jaëlian toe om te troosten, maar hij pakten dit goed op. Zou het slapen nu goed komen?? Gewoon in het pikke donker overdag zodat hij geen prikkels heeft? Als dit blijft werken, krijgt hij op zijn kamer ook verduisteringsgordijnen.
@gwenolyn: jij hebt een druk dagje gehad, hopelijk gaat snel alles beter. WEl mooi dat het slapen beter gaat! Hier is het vandaag allemaal redelijk gegaan. Vanochtend kwam hij weer om half 7 ( jaja 23.30 gaan slapen) dus flesje gegeven en toen wilde hij eigenlijk gelijk weer slapen... dus ff in bed gelegd en toen moest ik eigenlijk boodschappen doen. Dean in de maxicosi gelegd en daar heeft die heerlijk verder geslapen terwil ik ondertussen boodscappen deed. Zo bizar hoe lekker rustig die dan blijft! Na zijn flesje van 11 uur heeft hij geslapen tot ongeveer 2 uur. Toen gingen de buren gaten boren dus daar schrok hij wakker van. Heb hem toen maar even in mn draagzak gedaan. Na het flesje van 15 uur heeft hij heerlijk in de box gespeeld. Pakt jullie kindje al wat vast?!?! daarna heeft hij niet echt goed meer geslapen.. helaas... Nu ligt hij gelukkig vanaf een uurtje of 8 al heerlijk te pitten! Zag net op buienradar dat er toch wel wat regen en onweer deze kant op komt. Ben benieuwd hoe hij daar op reageerd! Qua bedje heb ik gisteren het dunne dekentje eraf gehaald. Hij ligt nu dus onder een laken en een dubbelgeslagen deken. Morgen naar CB voor extra wegen Oja vandaag ook een midweekje weg geboekt. We gaan in de zomervakantie naar Center Parcs. Kreeg 40% korting anders had ik het niet gedaan!!
Melovekane; dat is mooi meegenomen, 40%korting! Siem pakt nog niet iets bewust vast, maar hij is wel gek op zijn rammelaartje Ik denk dat onze baby's nog te jong zijn om op onweer te reageren. Siem heeft er iig geen last van. Gwenolyn: ik denk dat je qua voeding gewoon op je instinct moet afgaan aangezine het best een complex geval is met Jaelian. Maar bloed bij de ontlasting is toch wel een goede reden om aan de bel te trekken! Hopelijk gaat het nu al wat beter met hem. Andrea, wat een flinke meid is Janna toch. Hoe gaat het nu met omde vier uur voeden? Hier zitten we op 6 voedingen, 6x borst waarvan 3x flesje erachteraan. Ik heb wel het idee dat hij nu minder goed drinkt aan de borst, aangezien hij toch een flesje na denkt te krijgen. Ik hoop dat hij het niet verleert want ik wil nog zeker 3 maanden bv blijven geven. Ik voed echt heel strikt op de klok want hij geeft het zelf niet of nauwelijks aan als hij honger heeft. Slapen: hier romper, boxpakje of gewone kleertjes, lakentje, dubbelgevouwen dekentje. Soms ook ipv lakentje en dekentje een slaapzak, maar die slaapzak zit de laatste tijd errug vaak in de was Einde verlof; ik moet maandag weer gaan werken. Heb er echt wel zin in maar ben wel benieuwd of ik Siem zolang kan missen.... Er komen wel opeens een heleboel dingen op me af die ik nog wilde doen in mn verlof, dat moet echt NU gebeuren. Een beetje net zoals het verlof vóór de bevalling Ik ben nu uitgekolfd, ik ga slapen.
@Adriana85: Dean heeft idd niet gereageerd op de onweer! Wij vonden het spannender dan hij haha. We moesten net zijn flesje geven midden in een grote onweersbui! Ik duw bij dean ook wel eens een rammelaar er in en dan houdt hij het idd vast maar meer ook niet haha. En spannend dat je maandag weer moet werken! Ik heb nog een week of 4 :'( Moet er nog niet aan denken! Maar heb idd ook dat ik nog zoveel dingen wilde doen in mn verlof voor de bevalling en dat is er niet van gekomen! Dean kwam vanochtend om half 7 dus mooie tijd! Straks ga ik mijn moeder.transportfiets ophalen fijne dag allemaal
@ Mopje: Wat leuk dat de gastouders foto's en een filmpje hebben gemaild! Hoe is het gegaan gisteren? Bevalt je nieuwe kolf? @ Adriana: Fijn dat je vakantie zo goed bevallen is. Hahahahahaha, dat je zijn koffertje vergeten was: GEweldig Voor jouw komt het werken ook al dichtbij. Heb je er al een beetje zin in? @ Melovekane: Lekker dat hij al de hele nacht doorslaapt!! Ja, dan valt half 6 weer even tegen Succes vandaag bij het CB. Nee, hier word nog niks zelf vast gepakt. Als hij onder zijn mobiel ligt, en 1 van de beestjes is vlak bij zijn hand, gaat zijn hand er wel steeds vaker naar toe. Hij begint het wel interessant te vinden. Lekker een midweekje Center parcs! Naar welke gaan jullie naar toe? @ Pumbaa: Wat een rotdag had je eergisteren Is ze weer een beetje opgeknapt? Sneu als ze alles onderspugen. @ Miepens: Mij lijkt het ook heerlijk om eens een nacht door te slapen. Jaëlian komt ook ergens tussen 02.00 en 05.00 voor een voeding. Meestal rond 03.30. Ik denk dat 6 BV momenten al heel mooi zijn. Veel succes vandaag bij het CB. Jaëlian slaapt ook nog bij ons in de slaapkamer. Aan de ene kant wil ik hem al graag op zijn eigen kamer hebben, maar aan de andere kant........ ach, vind het ook nog wel gezellig. Hopelijk groeid hij niet te hard, anders word zijn mozesmandje te klein en moet hij wel naar zijn ledikant. @ Andrea: Janna is weer lekker gegroeid! Stoere meid, zo goed haar prikjes opgevangen. Lekker dat ze daarna veel geslapen heeft. @ Slapen: Kleertjes aan (geen sokjes) en dan in de puck. Verder geen dekens of lakens. Hij zweet zich anders het ongeluk. Verder heeft hij de neiging om naar beneden te zakken en met zijn hoofdje onder de dekens te komen. Dekens er dus maar uit. @ Vakantie: We willen in November een weekje center parcs doen in België vlak bij Plopsaland. We denken dat Joënna dit geweldig zal vinden. Via felicitas 40% korting. Toch erug leuk! @ Werken: Dit is ook mijn laatste week verlof. Volgende week woensdag roept de plicht weer. Hoeveel werken jullie eigenlijk? Ik werk 23.25 verdeeld over 3 dagen: Woensdag, donderdag en vrijdag.
Daarom stap ik ook niet over op andere voeding. De HA was het gelukkig met mij eens (en anders had hij ook pech). Hij is al zoveel weken aan het hoesten en benauwd omdat het terug zijn longen in loopt. Hij zou er nog long problemen aan overhouden Deze voeding blijft tenminsten in zijn maag zitten. Alleen als hij vreselijk hoest wil het nog wel eens omhoog komen, en zijn longen in gaan, maar dat gebeurd misschien 1 á 2 keer op een dag ipv bijna de hele dag door. Gisteren met de roosvice laxo begonnen. Binnen een uur had hij wel weer kramp(jes), maar liet wel een paar giga scheten (had hij ook al een tijdje niet meer gedaan). Vanochtend ontlasting gehad, en het was tenminsten niet meer kanon hard. Nog geen baby poep, maar wel iets zachter.
@gwen: fijn dat het iets beter gaat, jij hebt het ook niet makkelijk met Jaelian! Ik wil ook nog zoveel doen in mijn verlof! Maarja, ook ik moet maandag werken... En ik moet nog de lessen voor volgende week voorbereiden Morgen gaat Hidde de hele dag (tot 4 uur) naar de gastouder, dan kan ik wat werken en boodschappen doen. In het weekend heeft mijn man weer dienst, dus moet ik Hidde meenemen met boodschappen en dat schiet echt niet op! De kolf is echt super! Ik heb in 6 minuten 200ml gekolfd Nou wist ik dat de medela kolven goed zijn, in het UMCG mocht ik met de prof. medela kolven, maar dat zo een klein apparaatje zoveel kracht heeft! Mijn oude staat op mp!
Mijn medela swing kolft ook echt super goed, stond er echt van te kijken! Heb twee weken met de symphony gekolfd, echt een zwaar ding, maar de swing is super klein en doet 't echt niet slechter!