15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier wordt ook veel gepoept hoor, daarvoor ga ik inleggers gebruiken die je gewoon door de wc kunt spoelen :)
    En ik wil wasbaar voor het milieu en ook omdat het beter schijnt te zijn voor de huid.

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Schuim in de luier heb ik hier bij Siem ook af en toe gezien, toen hij enkel nog borstvoeding kreeg. Is volgens mij niks bijzonders hoor, misschien schuimt het omdat het nog 'vers' is?
    Sinds Siem ook kunstvoeding krijgt poept hij juist heel weinig. Eerst twee dagen helemaal niets en dan in een keer poept hij heel zn luier vol, en dat is dan groenig en dat stinkt!!!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Volgens mij is schuimig en slijmerig niet per se een teken van iets hoor, groen hoeft zelfs ook niets te betekenen (maar kan wel duiden op te veel voormelk/te weinig achtermelk). Dus zo lang het mooi mosterd geel is, zou ik me geen zorgen maken. Bij kv is groenig juist heel normaal.

Hier was dat met kunstvoeding echt een ramp trouwens, pfff, ze raakte er helemaal verstopt van, zo zielig! Met borstvoeding poept ze bijna iedere voeding wel, dus meerdere keren per dag. En kv-poep stinkt echt, blegh! Bv-poep vind ik echt niet stinken, ik ruik het wel, maar meer ook niet.
    Gaat nog leuk worden als ze over drie maandjes met hapjes gaat beginnen, haha, dat zal ook wel gaan stinken :D

Nu ga ik lekker douchem en dan naar bed, Janna slaapt al lekker :)

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Van hier even een snel berichtje

@poep
    Gelige poep en schuim is normaal hoor!
    Wij zeggen altijd dat onze kindjes purschuim poepen, zo klinkt het regelmatig en dan is het ook zeer schuimig...

@voeding
    Ik geef afgekolfde bv (en als het zo uitkomt een keer een flesje kv) 5x 140ml en 1x 80 (in de nacht)

@luiers
    Hier lekker wegwerp. Vind ik veel handiger en ach zoveel luiers zijn het niet op een dag. Ik verschoon echt niet bij elke voeding....
    Moet er niet aan denken alles uit te moeten wassen (kost ook geld - wasmachine moet ook extr draaien)

@mopje
    Lekker dan je borstontsteking. Zo uit het niets?
    Sterkte ermee!

Hier trouwens een paar zeer relaxte dagen achter de rug. Ik maak lynn nu in de ochtend wakker voor de voeding ipv dat ik haar na de nachtvoeding zelf laat komen en nu zit er echt regelmaat in lijkt het. 1 uurtje wakker na de voeding en dan lekker slapen. Hopelijk laat ze die (extra) nachtvoeding snel achterwege. Het is maar een kleine fles, maar als ze 1 uurtje door zou slapen, dan kan ik de voedingen meteen verdelen over de dag. Maarja we zien het wel.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    @iedereen die binnenkort weer aan het werk moet
    Succes en sterkte! Hopelijk valt het jullie mee en wennen jullie weer snel aan het werkende leven. Opzich is het wel fijn om ookweer eens wat anders te zijn dan moeder, maar zezijn nog zo klein......

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wassen kost idd ook geld, en is natuurlijk ook een belasting voor het milieu, maar wel nog altijd minder dan wegwerp ;) Maar ik snap het gemak van wegwerp ook hoor, ben benieuwd hoe wasbaar gaat bevallen!

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ Mopje: argh borstontsteking! Pijnlijk! wel gelijk kuurtje gehaald?! dan is het redelijk snel over! Ik had het na 2 weken. alsof er keeeihard een bal tegen je borst aan geschopt was!

@Adriana: oowww succes vandaag!! laat ons weten hoe het was! Ik zat net te tellen.. ik moet over 3,5 week weer :'(

@Poep: haha ik vind de poepluiers vreselijk!! de geur ieeel! haha. En dan zit het over al tussen. heel vies. maar ja hoort er bij. ZOu er dus ook niet aan moeten denken om poepluiers te moeten wassen. Plasluiers wel, dat maakt niet uit!

Gisteren was een beetje een rotdag hier! Dean begon na de eerste fles al dat hij niet naar bed wilde. Dus zijn heerlijk 2 uur met hem gaan wandelen. Wat dus eigenlijk weer net ff te veel was voor mij. Daarna heeft Dean eigenlijk naieder flesje een uur geslapen en daarna begonnen met mekkeren. Zelf het slaapje tot 23 uur heeft hij neit gehaald. Heb vanaf 22 uur met hem op schoot gezeten. Was niet erg haha hij zal heerlijk te "praten".
    En toen wilde ik smiddags met hem een stukje gaan auto rijden, doet mijn auto het niet!!! dus daar moet ik van de week even voor bellen... pfff.. heerlijk :(

Nu ligt dean lekker in de box te rommelen :) Zo even samen spelen.
    Hoe spelen jullie met je baby?

Oja dat vroeg ik mij ook nog af: wat doen jullie nou een beetje tussen de voedingen door voor jezelf?! Of hebben jullie daar bijna ook geen tijd voor?! Ik heb bv dat ik mij er bijna niet toe kan verzetten even iets voor mijzelf te doen. Dan denk ik ja Dean kan zo wel komen enzo... soms wel vervelend!

fijne dag!

8. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hier weer een een berichtje van mij. Ik heb zoveel mogelijk bijgelezen.

@ mopje, ik zag dat je een borstontsteking hebt, balen hoor, heb altijd begrepen dat het gruwelijk pijn doet! Ik hoop dat het nu een stuk beter gaat.

@ alle weer werkende: hoe is jullie dag gegaan??

@ wegwerpluiers, ik heb er ook maar zitten kijken toen ik wist dat ik zwanger was. Eigenlijk omdat ik allergies was voor luiers en ik dus wilde weten welke er zijn mocht mijn kindje er ook last van hebben. Het is wel een heel werk om ze allemaal uit te spoelen en vervolgens uit te wassen maar het is inderdaad wel milieuvriendelijk.

Hier is het ellende met de voeding. Zoals ik in mijn vorige berichtje had geschreven begon ze steeds slechter te drinken. Zondag was het nog minder en vanmorgen weigerde ze de fles. Heb de huisarts gebeld maar kreeg te horen dat ik een overbezorgde moeder ben. Als ik nou belde naar een dag slecht eten prima maar het is nu al dik een week aan de gang en het word alleen maar slechter!! Toch maar het CB gebeld, nu moet ze morgen komen om te kijken of ze voldoende is aangekomen. Ze vermoeden dat ze toch een reflux heeft en zouden contact opnemen met de huisarts dat ze willen dat er nexium voorgeschreven word voor haar. Maar weer afwachten nu, jammer dat het bij haar zo aan de gang blijft!!

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ Pumba, wat rot allemaal zeg!!! Ik hoop dat je snel wat te horen krijgt. En wat belachelijk dat ze zeggen dat een overbezorgde moeder bent!!!

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Dag 1 werken zit erop! Gisteren nog goed ziek in bed met (achteraf beginnende) borstontsteking, maar gelukkig heeft die niet doorgezet en met veel kolven een aanleggen werden de harde plekken weer zacht! Goede nacht slaap gehad en ik ben weer als nieuw! Gelukkig maar, het was een lange dag...

Om 8 uur heeft mijn man Hidde naar de gastouder gebracht en is hij gaan werken. Ik heb nog een uurtje mijn college voorbereid en om 9 uur naar mijn werk gereden. Ik vroeg rond 10 uur aan de secretaresse of ik in de bespreekkamer kon kolven, omdat de officiële kolfkamer ver weg is en ik steeds een sleutel moet halen. Dat was goed. Om 2 uur vraag ik nog eens of de kamer vrij is (ze zou me een rooster sturen), komt ze met een sleutel van een leeg kamertje, waar ze een tafel en stoel hebben neergezet voor mij! Nu heb ik dus een "eigen" kolfkamer, die op slot kan met tafeltje! Helemaal blij! Maar 20 meter lopen en ik kan er altijd in!

Thuis komen was ook wel fijn, Hidde lekker geknuffeld en gevoed (hij had om 16:15 een flesje gehad, maar om half 6 wilde hij weer bij mij drinken:)). En nu ligt hij te slapen... Morgen mamadag!

@melovekane: ik heb dat ook, dat ik steeds denk dat hij toch wel zo wakker wordt... dan maar een beetje internetten, maar niks "constructiefs". En spelen, tegen hem praten, gekke bekken trekken, liedjes zingen en hem naar knuffeltjes laten grijpen of laten volgen.

@pumbaa: probeer een verwijzing naar een kinderarts te krijgen, die hebben veel meer ervaring met baby's en reflux! Wij lopen natuurlijk al bij de ka omdat Hidde prematuur was, maar de huisarts wilde ook niet zonder overleg medicijnen voorschrijven. Wel goed dat het cb met de huisarts belt, misschien neemt hij hen wel serieus, want een week niet goed drinken, dat is niet normaal!

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Mopje: Wat fijn je eigen kolfkamer zo dichtbij!! Gelukkig heeft de borstontsteking niet doorgezet!
    Zo te lezen is je eerste werkdag goed bevallen.

@ Pumbaa: Meid wat een dikke ellende, en dan afgescheept worden als een overbezorgde moeder. Stelletje pummels. Er zijn hier op het forum verschillende kinderen die gestopt zijn met drinken ivm reflux.
    Waarom moet het altijd zo moeilijk gaan??
    Wat fijn dat het CB het zo goed oppakt!!!!

@ Hier: Nou het is een paar dagen goed gegaan, maar sinds zaterdag weer bal, alleen maar huilen, huilen, huilen.
    Dacht vanmiddag even lekker de stad in te gaan, nou spijt als haren op mijn hoofd.
    Hij had de fles op, lag te slapen in mijn armen, in de wagen en 10 minuten later alweer wakker: Huilen, de weg naar de stad toe, in de stad en weer terug.
    Je zou toch denken dat hij in de wagen lekker in slaap word gewiegd??????

Joënna luisterde wel super goed!!!! (in tegenstelling tot de rest van de dag...........)

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb overigens wel nieuwe flessen besteld MAM anti koliek
    Tot nu toe nog steeds geen fles gevonden waar hij lekker uit kan drinken. Heb geprobeerd: Dr. Brown, Bfree, difrax, avent. De laatste drinkt hij nog het beste uit, maar is ook niet echt super.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Wasbare luiers: Ik heb er wel eens naar gekeken, maar doe mij toch maar simpele wegwerp luiers.
    Bij de wasbare heb je wel hele leuke broekjes!!!

14. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hier een vermoeide mama....
    De eerste dag werken was meteen een lange (12.30 tot 22.30) ben kapot!! Ik had ook al slecht geslapen afgelopen nacht. Nu nog flesjes uitkoken want manlief snapte niet dat dat nog moest gebeuren en nog een keer kolven voor het slapen gaan. Kolven op het werk ging goed, ik zal lekker op mn gemak en ze deden er helemaal niet moeilijk of raar over ofzo. Op het begin was het even wennen om weer aan het werk te zijn maar na een uurtje of 3 was het alsof ik nooit was weggeweest ;) Wel wat achterstallig werk dat ik nog even moet inhalen. Dat kan ik mooi morgenmiddag doen want dan ben ik lekker vroeg thuis.

Pumbaa: succes morgen op het cb,'hopelijk is je meissie wel goed aangekomen. Ik vind niet dat je een overbezorgde moeder bent. Vooral omdat je ook flesvoeding geeft, dan kan je precies zien wat ze binnenkrijgt.

Gwenolyn: wat raar dat Jaelian dan zo moet huilen, je zou toch denken dat hij na een voeding tevreden is?

Mopje: fijn dat je je eigen kolfkamertje hebt! En zo te lezen heb jij het ook zwaar gehad. Fijn dat je dan thuiskomt en meteen met Hidde kan knuffelen. Dat mis ik, want Siem ligt al op bed :( Maar ja, morgenochtend ben ik weer de eerste ;)

Melovekane: ik doe vaak 'kriebelspelletjes' met Siem. En als ik dan op zn neusje druk gaat hij geheid lachen. Ook zijn rammelaartje volgen vindt hij leuk. Of soms zit hij bij mij op schoot en dan 'wip' ik met mn benen op en neer (paardje in galop). Vanmiddag heeft hij bij oma in het wippertje gezeten en dat vond hij schijnbaar ook leuk, lekker om zich heen kijken.

Nou mensen, ik zou zeggen geniet nog van het verlof, voor je het weet is het voorbij!

15. babyproject

babyproject Niet meer actief

Heb je hem wel schuin liggen in de reiswieg? Hier is het huilen pas over sinds haar wieg goed schuin staat en sinds we een hellingskussen in de wagen hebben. Plat liggen = huilen, hoe lang ik ook zou lopen met de wagen.

16. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Gisteren weer een redelijke dag gehad. Het slaapje van 11.30 werd weinig maar na 15 uur heeft hij goed geslapen. Hij werd om half6 weer wakker en dat was goed want om 18 uur wilde wel hem toch in bad doen. Hij was toen wel aant huilen. Dus ik zet muziek aan en ga met hem dansen. Valt hij toch in slaap whahaha. Ik had armin van buuren aan staan, dus best wel een dikke bass er in en gaat hij ondertussen gewoon slapen! Rest van de avond en nacht is heel goed gegaan. Dus ben beniewd naar vandaag!

Volgende week ga ik ook maar eens naar de dokter want ben nog steeds zo moe.

@Andriana: Ow wat heerlijk dat het kolven op je werk goed ging. Ik zou er neit aan moeten denken. Werk in het onderwijs en dan zou ik steeds het idee hebben dat er een leerling binnen komt vallen. Hoorde al van een andere collega dat het een hell was om op school te kolven.
    ja vanochtend ging ik ook op zijn neusje drukken met zijn favo spuugdoekje.. nou kreeg de ene lach na de andere (L)

@Mopje: wat netjes van je eigen kolfkamer! En fijn dat alles goed ging met werken.
    blij om te lezen dat jij dat gevoel ook hebt, van dat je niks kunt doen. Ik zit ook veel te internetten, want ja je laptop zet je zo aan de kant. Ook rommel ik een beetje in het huishouden. Maar echt de dingen die ik voor Dean deed kom ik weinig aan toe.

Ik ga nu maar even Wiifit doen... tis hier rot weer dus weet niet of er vandaag nog iets van wandelen komt! Hoop het wel. Dean vind dat ooka ltijd zo lekker!

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ mopje, die verwijzing wil hij dus niet geven, aangezien ze bij hem vrolijk oogde. Legde hem al uit dat als ze al twee dagen extreem slecht gegeten had en de nacht en ochtend niet gegeten had je dan ook niet kunt zien dat ze het ophaalt en smekt maar dat was niet zo!

Fijn dat je een eigen kolfkamer hebt gekregen dat geeft toch iets meer rust!

@ gwenolyn, vervelend hè die dagen dat niks lukt omdat je kleintje huilt. Vind het altijd erg om te zien als ze zo'n verdriet hebben! Moet zeggen dat mijn meisje het ook vreselijk vind om in de reiswieg te liggen, met jasje aan.

@ Adriana, het was voor jou dus een pittig eerste werkdagje!! Fijn dat het kolven op het werk goed ging!

@ melovekane, dan heeft hij al een goede muziekkeuze :D altijd fijn toch? Als je steeds zo moe bent is het inderdaad verstandig om de huisarts er naar te laten kijken.

Hier heeft F gisteren met zo weinig voeding geslapen niet te geloven. Mijn vriend zei Uuh schat ik wil niet vervelend doen maar zo zijn baby's. :) De meeste baby's zijn niet de hele dag wakker en dan in de nacht nog een stuk of drie keer. Nou vraag ik me af of ze dan misschien teveel kreeg of misschien toch last heeft van een reflux en ze daar minder pijn aan had omdat ze minder gedronken heeft. Vanmiddag naar het CB hopen dat hun mij kunnen vertellen wat het is zo. Hoop wel dat mijn meisje goed is aangekomen ondanks het slechte drinken!

18. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @mopje, jee wat luxe een prive kolfkamer. En fijn dat de borstontsteking niet door heeft gezet!
    @adriana, ik kan me voorstellen dat zo'n eerste werkdag erg vermoeiend is, maar ook wel snel went
    @pumbaa, kijk maar uit met dat heel vele slapen. Want als ze zo weinig zou drinken, kan het zijn dat ze daarom zo weinig energie heeft om wakker te zijn. Hopelijk valt het mee en is ze vandaag goed aangekomen. Hou het maar goed in de gaten!
    @gwenolyn, wat balen dat het weer ineens minder gaat met slapen. Misschien inderdaad proberen om de wieg anders te zetten. En hopelijk slaan de nieuwe flessen aan.
    @melovekane, wiifit heb ik hier ook, maar blijft mooi ingepakt staan :)

Gisteren voor het eerst weer echt gesport: aquajoggen. Ik merkte wel dat ik wat heb gedaan, maar heb gelukkig nog geen spierpijn. Nog een paar keer bij de aquajogles de conditie omhoog krikken en dan wil ik weer steps gaan doen. Wat ik wel vreemd vond, was het gevoel in mijn borsten. Misschien ligt het aan de borstvoeding, maar het was een raar gevoel in het water.

Jasmijn heeft sinds dit weekend (dus na de fles kunstvoeding) weer meer last van krampjes. Maar ondanks dat slaapt ze nog wel goed en is ze best vrolijk. Maar het kan ineens van het ene moment op het andere ineens over zijn. Dat is zo vervelend. Je ziet haar dan helemaal samentrekken.

Morgen ga ik voor het eerst kijken bij het kinderdagverblijf en donderdag middag ga ik mijn collega's op het werk bezoeken en trakteren op beschuit met muisjes. Lijkt me leuk om iedereen weer te zien. Helaas mag ik Jasmijn niet mee nemen, dus ik ben nu een aantal leuke foto's aan het uitzoeken.

19. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    @mopje: Hidde al 4 maanden. Wat gaat de tijd snel zeg. En goed dat je nog steeds borstvoeding geeft!!

20. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ja, vandaag 4 maanden! En de borstvoeding gaat nog steeds als een trein!

Hidde ligt nu al meer dan 2.5 uur te slapen, dat heeft hij echt meer dan een maand niet gedaan. Fijn... Maar misschien moet ik hem straks wel even wakker gaan maken om te eten.

Vandaag vrij, zit ik toch nog te werken:( Heb nog zoveel te doen om alle lessen van deze week klaar te hebben!

@Miepens, wat jammer dat Jasmijn niet mee mag, mag dat niet van jouw werk of van jou? Ik wil Hidde binnenkort ook nog een keer gaan showen, dat is er nog helemaal niet van gekomen.

Deel Deze Pagina