Hier vandaag een slaapkopje, hij is nog niet veel wakker geweest! Ik denk/hoop dat hij vandaag een groeispurt heeft. Mopje: 4 maanden alweer, de tijd vliegt! Ik ga ook vanmiddag nog wat werk doen op de laptop. Komt wel goed uit nu dat Siem slaapt, lekker rustig Pumbaa; hoe was het op het cb? Melovekane: heb je nog kunnen wandelen? Hier is het met vlagen droog & zonnig, maar soms ook buien. je moet maar net het juiste moment uit zien te zoeken.
@ Adriana: jaaa ik heb net heerlijk kunnen wandelen De zon ging nog schijnen ook haha Hier trouwens ook een slaapkopje! volgens mij is die alles aant inhalen van gisteren en eergisteren! Heerlijk. Heb gewoon ff tijd gehad voor mijzelf haha @Mopje: woow 4 maanden! tijd gaat snel he! en lekker dat Hidde zo lekker slaapt zeg. Ja lessen voorbereiden... pff vreselijk. ZIt je thuis en moet je nog vanalles doen Ik ken het hele probleem! @ Pumbaa: en hoe was het CB?!?! ja het is echt raar, als ik maar een activiteit onder neem ben ik moe. Slik al ijzer tabletten maar werkt nog niet echt geloof ik... haha ja ik moest zo lachen dat hij gewoon inslaap viel met de muziek aan. In mn buik ging die ook altijd bewegen als ik muziek met een flinke beat aan had! @Miepens: waar heb je wiifit ingepakt staan? vind je het niks? En wat lekker dat je weer gesport hebt! Hoe heerlijk dat weer kan zijn he! Paar weken geleden mijn eerste rondje weer gefietst! woow dat was ook heerlijk. was wel helemaal kapot haha Nou ik ga zo maar eens aant eten beginnen. Oja is er eigenlijk al iemand van jullie ongesteld geworden na de bevalling!?
Het zijn allemaal slaapkopjes hier vandaag zie ik wel! Hier net terug van CB, F is netjes gegroeid, ze waren heel tevreden. Ze zegt tegen mij, is ze altijd zo onrustig? Ik zeg dit is behoorlijk rustig voor haar hoor. Ze lag te slapen toen we binnen kwamen en nadat ik haar uitgekleed had lag ze lekker te trappelen. Zij vond dit erg druk en vond het toch behoorlijk lijken op een reflux (ze lag daar ook te hikken en op te boeren) nu gaat de arts van het CB contact opnemen met onze eigen huisarts dat ze wil dat hij nexium voorschrijft. Ik ben benieuwd maar wel heel erg blij dat er nu eindelijk iemand mee aan de gang gaat!!
Vandaag nieuwe flessen ontvangen. Speen ziet er heel apart uit, dus meteen alles in de sterilisator zodat het meteen gebruikt kon worden (was flestijd). Nou hij dronk er super uit!! Meteen vastpakken en drinken zonder eerst liggen te wouwelen. Toeval? Ik hoop het niet. Daarna belden de KA hoe het met Jaëlian gaat. Aangegeven dat hij nu op Enfamil AR staat, er verstopt van raakt en heel onrustig is. Wat ik aan de verstopping heb gedaan: extra water, olie, iov met HA roosvice laxo en nu lactulose. Hij vind het goede voeding (zeker voor zijn reflux) maar staat bekend dat baby's er verstopt van raken. Lactulose was hij niet weg van. Kan voor veel krampen, lucht en onrust veroorzaken. Ik heb nu Forlax voorgeschreven gekregen. Werkt volgens hem een stuk beter. Ben benieuwd. Hieronder nog even een foto van de speen van de fles:
@ Pumbaa: Fijn dat ze goed gegroeid is en het CB actie gaat ondernemen richting HA. Anders zelf om een doorverwijzing naar de KA vragen!! Nexium werkt hier erg goed in combinatie met enfamil AR (dikt zich in de maag tot 12x in maar wel normaal vloeibaar in de fles). Wanneer hoor je iets? Sinds de reflux goed onder controle is, hikt hij ook een heel stuk minder. @ Ongi: Nee nog niet gehad.
@ gwenolyn, fijn dat hij deze speen goed pakte, hopen dat hij dat aan gaat houden. Donderdag belt de arts van het CB terug. Ze willen ook kijken of de pepti genoeg is voor haar of ze misschien niet over moet naar de nutramigen. Ik heb het gevoel dat ze de problemen een voor een moet aanpakken omdat we anders dadelijk nog niet weten waar het aan ligt. Aan de andere kant maakt het me allemaal niet meer uit, ik wil gewoon dat mijn meisje geen pijn meer heeft. Verwijzing naar de KA wilt de HA niet geven aangezien hij vind dat hij een gezond kindje niet naar de KA hoeft te sturen. Was eigenlijk best blij dat F nu een half uur voor dat we naar het CB gingen de fles had gehad, nu konden ze de uitwerking ook zien. We wachten gewoon weer even, die twee daagjes kunnen er ook nog wel bij zolang ze geen flesjes meer gaat weigeren.
@miepens: nu ben ik stiekem wel nieuwsgierig naar jouw werk! @pumbaa: wellicht komt er nu beweging, maar gelukkig is ze wel goed gegroeid! Hier ook nexium, werkt super bij Hidde! Nee, nog niet ongesteld, maar ik geef bv, kan nog wel even duren
Hier ook on geen ongesteldheid, maar ik geef ook BV, dus ik verwacht die nog niet. Daarnaast heb ik ook PCOS, dus ik ben benieuwd of mijn cyclus zich uberhaupt gaat herpakken na het stoppen met de BV. @mopje, ik werk op het chemolot terrein als research scientist. Dat is waar je doorheen rijdt als je naar maastricht gaat.
@Miepens: Heb jij een scheikundige achtergrond? Zelf heb ik scheikunde gestudeerd en doceer nu oa biochemie (na jaren onderzoek te hebben gedaan!).
Ja, scheikundige technologie en daarna promotieonderzoek. En gelukkig na een jaar werkeloosheid een baan die perfect bij mijn achtergrond aansluit gevonden.
miepens, dat klinkt behoorlijk ingewikkeld. Maar ja, ik ben dan ook maar een serveerster hahaha Ik ben wel al ongi geweest zo'n twee weken terug. Maar dat zette niet echt door terwijl ik dat juist wel had verwacht. Nu maar afwachten of mn cylcus meteen regelmatig is. Ik geef ook bv trouwens.
ik ben namelijk ook nog niet ongi geweest. was ff benieuwd of andere wel dus al hadden gehad. maar het is dus wisseld haha loop vandaag en gisteren wel al met krampen ( die ik voor mn zwangerschap bij de eisprong had) Zo maar tanden poetsen en flesje aanzetten. Om half 11 moet meneertje weer zijn flesje Vandaag was hij echt in een heerlijke goed humeur! maar hij heeft ook veel geslapen fijne nacht allemaal
Ik ben wel alweer ongesteld geweest, maar dat komt vooral doordat ik met de pil ben beginnen geloof ik. Het stelde ook weinig voor Hier ligt mevrouwtje nu op haar eigen kamertje, tot nu toe sliep ze bij ons, maar ik wilde eens kijken of ze beter slaapt wanneer ze ons niet hoort rommelen en doen. Als ze wakker wordt voor een voeding, komt ze sowieso lekker bij mij in bed, dus prima zo
@ Pumbaa: Misschien moet je het beide gewoon doen: Nutramigen en Nexium. Eerst de rust weer terug, en dan kun je altijd nog kijken waar het aan kan liggen (door bijvoorbeeld nutramigen afbouwen, of nexium).
@ gwendolyn, dat zou inderdaad ook kunnen. Ach ik zie wel wat de arts morgen besluit! @ andrea, ik moet zeggen dat ik het fijn vond toen F naar haar eigen kamertje ging. Ik heb het ook wel een hele tijd uitgesteld maar toen ze er eenmaal sliep had ik ook echt zoiets van nou hebben we weer onze eigen kamer terug, dat is toch fijn hoor. @ miepens & mopje, allebei dus een scheikundige achtergrond. Pff ik weet dat ik er echt niks aan vond op school maar dat vond ik meer dingen niet ach en ik zit in de zorg, is een hele andere kant weer!! Hier een mooie nacht gehad voor F haar doen. Heeft van 23u tot 5.30 geslapen toen het speentje en even knuffelen en toen doorgeslapen tot 7.30 Ik ben verschillende keren wakker geweest, en maar luisteren of ik haar hoorde de ochtendfles was weer niet zo fantastisch, daartegen die van 11u had ze op een 40cc na helemaal op! Nu toch weer wat huilerig en onrustig. Moet zeggen dat sinds dat ik weet dat er nu actie ondernomen word ik er ook wat makkelijker tegenaan kijk. Heb nu zoiets van ach nog een dagje dan weet ik hoe of wat, dan even laten wennen aan alles en dan zal F zich ook wel een stuk beter voelen!!
Pumbaa Vervelend dat de voedingen zo slecht gaan. Moet wel zeggen dat Lynn bij mij telkens de fles uit mijn handen wil slaan. Maar ze gaan wel bijna allemaal op. Soms laat ze 10-20cc staan maar meer niet. Nog 1 dag volhouden en dan even kijken wat de arts besluit. En al moet je alles aanpassen/toevoegen, gewoon doen. Liever een rustig kindje en dat je niet weet waar het hem zou in zit, dan een onrustig kindje waar je ook niet vrolijk van wordt! @ eigen bedje Lynn ligt al vanaf dag 1 in haar eigen bedje. Mopje Bevalt je kolf nog? Nu snap je misschien meteen waarom ik het fulltime kolven geen probleem vind! Wel netjes dat je je prive ruimte hebt gekregen op het werk! Ik moet zeggen (even afkloppen) dat het hier super gaat. Het schema gaat hartstikke goed nu en ze slaapt nu telkens door van half 11 tot ongeveer 7 uur. Heerlijk. Ook is ze op gezette tijden wakker en vrolijk. Nog wel een huiltje voor het slapengaan, maarja dat hebben sommige kindjes gewoon. Het valt mij ook op dat ze heel rustig gaat slapen als ze een doekje in haar bedje te pakken heeft gekregen en deze tegen haar neusje/hoofdje vasthoud. En nu moet ik wel zeggen dat ze in mijn buik altijd tegen mijn placenta aanlag. Misschien vind ze dat vertrouwd?!
Hier ook vanaf dag 1 in haar eigen bed, maar dus sinds gisteren ook op haar eigen kamer ipv naast mijn bed En hier ook een knuffeldoekje tegen haar gezichtje idd! Sinds ze dat doet, slaapt ze veeeel beter!