F heeft in het begin in de reiswieg gelegen. Vonden ze verstandig omdat ze klein en smal was en nog heel erg die geborgenheid zocht. Heb haar daarna wel snel in haar eigen bedje gelegd bij ons op de kamer. Sinds vier weken slaapt ze op haar eigen kamertje! @ Jacky, fijn dat het zo goed gaat! @ Andrea, schattig hè dat die kleintjes zo toch hun eigen dingetjes hebben die ze fijn vinden. F ligt met haar gezichtje tegen een beertje aan. Is dan echt aan het 'neuzen'!!
Ja, hij ligt schuin. Onder het matrasje van de wandelwagen ligt een handdoek, en daarop nog een schuin kussen van Delta baby met een hellend vlak. Plat liggen heeft hij ook echt een hekel aan.
Dean is helemaal gek van zijn spuugdoekje uit het ziekenhuis. Als hij onrustig is leg ik het ook tegen zijn wangetje in bed. en dan wordt hij ook rustig! Gisteren sabbelde hij het hele doekje af. Heel schattig. @ op eigen kamer: ik heb mijn zoontje rond de 3 weken weer op zijn eigen kamer gelegt. vond het heel spannend of hij ging slapen. Mijn man wilde het graag want hij kon niet meer op onze kamer komen zonder dat Dean wakker werd. @ ongi: vanochtend had ik wat bruinbloed. maar is niet doorgezet. ben wel al heel de dag duizelig/dizzy en gisteren last van ongi krampen.
@jacky: nog steeds een superkolf! Ik kolf in 2 keer 3 voedingen bij elkaar (vandaag tenminste) en dat in 7 minuten per keer Hidde heeft nog geen doekje, hij pakt nu wel alle stoffen dingen (en niet stof, zoals mijn vel bij de bv) vast. Maar slapen doet hij nog in de puckababy, dus dan kan hij nog niets vasthouden. Ik wil van het weekend de mini gaan kopen en eens proberen of hij een armpje los wil. Ik had het wel moeilijk vanochtend met weggaan. Misschien ook omdat ik. Nu 3 lange dagen achter elkaar moet werken. Maar dag 1 is klaar. Hidde was super lief zonet toen ik hem ophaalde en wilde meteen drinken. Om half 8 nog een keer en nu slaapt hij lief. Morgenvroeg laat ik hem bij papa, die twee vermaken zich wel!
De nieuwe MAM flessen zijn echt een zaligheid!!! Geen "gevecht" meer om de fles te geven. Het is gewoon weer leuk om de fles te geven. Door dat vele vechten en gewouwel was er geen ruk meer aan. Vandaag heerlijk gewerkt!! Na 10 minuten op kantoor leek het wel alsof ik nooit weg was geweest. Wel vond ik het moeilijk om Jaëlian achter te laten, terwijl mijn schoonmoeder super is!! Tussen de middag even thuis geluncht en mijn kleine vriendje naar bed gebracht. Hij schijnt daarna nog wel een half uur gehuild te hebben voordat hij ging slapen. Daarna wel dik 2.5 uur geslapen. Thuis gekomen, eten gemaakt, gegeten, met Joënna gespeeld, samen douchen en zij lekker slapen. Kleine vriendje ligt nu heerlijk in mijn armen en ik geniet ervan
Hier een hele fijne dag gehad, niets bijzonders gedaan ofzo, maar Janna was heel vrolijk (gillen van het lachen ) en heeft ook ontzettend goed geslapen overdag! Geen gedoe met te moe om te slapen ofzo, ze ging gewoon lekker knuffelen met haar doekje en viel in slaap. Nu net liet ze zich lastiger in bed leggen, maar ach, dat is geen probleem. Vandaag een prachtige mei tai ontvangen (de Hop Tye van Hoppediz, in oranje/roze). Beetje mee geoefend, morgen eens wat boodschapjes mee gaan doen! Vind draagdoeken echt heerlijk, de tricot slen ook, hopelijk kan ik Janna nog lang blijven dragen (en gaat zij het dus niet vervelend vinden). Nu geniet ze er echt van iig, ze kijkt altijd lachend omhoog vanuit de doek En dames, moederdag komt eraan! Hebben jullie plannen? Verwachten jullie iets speciaals van de papa's of oudere kindjes (of de baby's natuurlijk )? Hmm, ik hoor Janna weer piepen dus ga snel haar speentje geven
Oja, vandaag ongi geworden. Mijn hemel, zelfs na de bevalling heb ik niet zoveel gevloeid en stolsels verloren. Hopelijk is het snel afgelopen. Gewoon maandverband kan het niet bijbenen, zit aan de zwarte van kotex (had ik gelukkig nog liggen van na de bevalling).
@ Moederdag: Op het KDV zullen ze beiden een leuk knutseltje maken. Eeehhhhh, denk dat mijn man het vergeet
@ Eigen kamertje: Nope, hij ligt nog bij ons op de slaapkamer in zijn wiegje. Zolang hij niet doorslaapt en zo onrustig is blijft hij daar nog even liggen. Scheelt een paar ritjes over de gang heen. Kan hem nu meteen pakken en bij ons in bed leggen (yep, ben een beetje lui 's nachts).
@ Andrea, is het ook makkelijk om zo'n draagdoek om te doen in je eentje? Het lijkt mij altijd zo lastig. Zei toevallig vanmiddag tegen mijn vriend dat ik die misschien ook wel wil, al is het alleen voor de momenten dat F zich echt niet laat troosten. Heb ik haar wel gewoon bij me maar wel mijn handen vrij! @ Gwenolyn, ik had dat ook heel extreem inderdaad. Ook na het zetten van het spiraaltje, die stolsels en de hoeveelheid bloed had ik nog nooit gezien! @ Moederdag, ik denk zo dat die lieve vriend van mij daar niet aan denkt. Verwacht eerder van mijn eigen moeder iets. Nou werkt mijn vriend wel altijd zaterdagnacht dus misschien dat een van de dames hem er nog op gaan wijzen dat hij een ontbijtje moet regelen
Andrea, draag jij Janna met de beentjes in de Mei Tai (kikkehouding) of met de beentjes eruit. Ik draag Sep nog met de beentjes erin en vraag me af wanneer dat de beentjes eruit mogen. Lijkt me voor hem net iets comfortabeler.
Ik draag haar met de beentjes naar buiten. Ik weet niet vanaf wanneer dat mag, eigenlijk, nog eens opzoeken...
@ Gwen: argh dat je ongi zo heftig is! Hier zet het maar niet door... pfff.. ja ok liever niet ong natuurlijk, maar ja dan weet je wel weer dat het werkt! Wil is er eigenlijk al weer aan de pil oid? Ik nog niet, wil het eerst weer even op gang krijgen en dan ga ik weer aan de pil. @moederdag: daar zal mn man echt niks voor verzinnen denk ik. Ik ben sowiso niet zo'n moeder/vaderdag fan. Ja het is straks leuk als Dean zelf dingen in elkaar gaat knutselen. Maar verder vind ik het niet zo belangrijk. Is denk gekomen door bij mij thuis. Mijn ouders vonden het ook nooit zo boeiend: ja vroeger toen we op school dingen maakten. Dat vonden ze leuk. Maar we hoeven nu niks te kopen voor ze. Nu willen ze er niet aan doen. Mijn man zal wel naar zijn moeder gaan. Ik ga niet mee, blijf bij Dean omdat ze bij mn schoonouders nog al roken! En daar ga ik Dean niet aan bloot stellen. Verder heb ik gisterenavond echt een k*tavond gehad. Ik was zo moe, duizelig, misselijk... zat echt niet lekker. Dean was na zijn badje heeeel moe dus die heeft wel heerlijk geslapen. We moesten hem echt uit een diepe slaap halen om half 11. Vanochtend heeft hij na zijn flesje nog heerlijk bij mij en mn man in bed gelegen. We kregen de ene na de andere lach van hem. Echt zooo schattig! Nu hoor ik hem. Even maar weer zijn mobieltje aanzetten en zijn doekje geven. Wat een rot weer trouwens!!!
hoi hoi, ik ben net terug van babyzwemmen. ohh, dat was leuk! Ik had verwacht dat jasmijn het een kwartier zou volhouden, maar ze heeft de hele les goed meegedaan en is zelfs kopje onder geweest. nu ligt ze uitgeput te slapen terwijl ik zit te kolven. ze wilde namelijk niet meer drinken. zo moe was ze. en aangezien ik trraks ook al weer weg ben, wil ik mijn productie niet achteruit laten gaan.
Zo de CB arts heeft net gebeld. Ze vond het belachelijk van de huisarts. Wilde in eerste instantie wel dat ik zelf nog een keer belde. Heb gezegd dat ik tegen een muur liep en dat het voor een hoop frustraties zorgde dus dat ik dat niet meer deed. Nu gaat ze een brief schrijven naar hem. Ze wil F maandag extra zien om te kijken of alleen de nexium voldoende is of dat ze ook de voeding gaan aanpassen. Word nu toch nog een paar daagjes afzien, en maandag moet mijn vriend met haar naar het CB want dat is mijn eerste werkdag! Morgen voor controle spiraaltje naar de huisarts, denk dat ik het dan toch maar weer aankaart!
@Pumbaa: zeker aankaarten! Ik ben ook al een paar keer tegen mijn huisarts in moeten gaan, heel vervelend, maar het gevolg is nu dat hij weet dat ik niet over me heen laat lopen; toen ik belde vanwege Janna's spruw, schreef hij meteen wat voor, wel met de mededeling dat het ook vanzelf over kan gaan. Normaal is hij veeel meer van het 'kijk het nog maar een week of twee aan...' ipv meteen actie. Maar vanwege eerdere ervaringen gaan we wel een andere ha zoeken, ik wil een ha die met me meedenkt, niet eentje die me afscheept met iets waar ik niks aan heb.
Oh, en ik ging Janna net in bad doen... Legde haar even in bed, liet het badje vol lopen, kom terug om haar uit te gaan kleden, ligt ze gewoon te knorren in bed als een marmot Haha, het slapen ging wel goed de laatste paar dagen, maar zó goed?! Nou ja, nu ga ik haar badwater maar gebruiken om zelf even in bad te gaan
Nou de Forlax begint goed te werken!! Hij heeft vandaag op het KDV 5x (!!!) gepoept en echt flink hoeveelheden. Tja wat wil je als je al bijna 3 weken slecht poept. Verder is het heel goed gegaan en heeft hij heerlijk liggen slapen. Ze vinden hem echt een slaapkoppie Is een hele last van mijn schouders gevallen
Typisch dat bij sommigen de ongi heel heftig is en bij anderen juist helemaal niet. Bij mij stelde het ook niks voor. Misschien komt dat de volgende keer (hopelijk niet). Ik moet 23 mei naar de gyn voor een spiraaltje. Pumbaa: fijn dat de CB-arts wel met je meedenkt. En gewoon steeds alles blijven aankaarten hoor, dan beseffen ze wel hoe ernstig het is. miepens: leuk, dat babyzwemmen, maar vond je het niet eng als ze kopje onder ging? moederdag: ik hoop stiekem wel dat ik iets krijg maar ik zou het ook niet erg vinden als ik niks krijg. Siem is ook nog wel heel erg jong. volgend jaar wil ik wel iets Ik moet trouwens werken zondag... Inderdaad wat een rotweer, veel extreme regenbuien met onweer! En het is zo benauwd buiten, de warmte valt echt op je!
Ben ik weer! Ik snap er niks van, maar kreeg alweer geen meldingen dat jullie gekletst hadden! Terwijl het abbo wel aanstaat! Nou ja.. ben weer bijgelezen! @Ongi, dat heb ik er al weer voor de 2e keer opzitten! Inmiddels ook alweer een paar weken voorzien van het spiraaltje! @Slapen doet X al vanaf dag 1 op zn eigen kamertje. Hij ligt nu overigens alleen in een slaapzakje in bed, want hij sjeest het hele bed door! @De eerste dagen werken zit er voor sommigen alweer op, lijkt me pittig, ook om weer een nieuw ritme te moeten vinden. @Moederdag, R heeft wat op school geknutseld, verder ben ik wel benieuwd of manlief er ook aan denkt! @Pumbaaa, hier nog iemand uit de zorg! @Gwenolyn, wat fijn dat de kleine man nu eens goed heeft kunnen poepen! En dat de fles een succes is! Kan me voorstellen dt het worstelen met die fles op een gegeven moment geen feestje meer is! @Miepens, wat leuk.. babyzwemmen! Heb ik met R ook gedaan en hij viel in het begin altijd in slaap in het water, hihi.. stond ik daar met een slapende baby in het bad! Gaan jullie trouwens op vakantie dit jaar? Wij gaan de 21ste een midweekje naar Scheveningen. Manlief werkt dan 1 dag (Den Haag) en dan ga ik een vriendin opzoeken en de rest van de week hebben we dan lekker samen vrij! Nog iemand leuke tips voor te doen in die omgeving? Verder hebben we ook een vakantie naar Italie geboekt van de week, naar het Gardameer. Ben wel benieuwd hoe dat gaat, ook met de reis. Normaal vliegen we altijd, maar nu dus toch voor een reis met de auto gekozen, omdat het anders wel heel veel meeslepen word! Zo, nu eerst even snel aankleden, X uit bed vissen (die moet ik vaak om 9u-9.15u wakker maken smorgens!!!) en dan komt oma even oppassen, zodat ik naar de fysio kan..