15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Gwenolyn; heerlijk is dat wanneer een kindje weer kan poepen he? :D Hopelijk blijft het nu goed gaan met 'm!!

@vakantie; wij gaan waarschijnlijk even naar mijn ouders, geen enorme vakantie, maar wel gezellig ;) Daar gaan we dan ook bij andere familieleden langs. Heel misschien gaan we nog een midweekje naar een huisje ergens in Belgie of Nederland.

@moederdag; ik heb al flink wat uitgegeven aan de mei tai en wasbare luiers, dus ik 'krijg' dat gewoon ;) We vieren het bij mijn schoonmoeder en ik krijg daar dus de cadeautjes :D Verder hecht ik er niet echt aan hoor, mijn moeder heeft er ook niks mee, mijn schoonmoeder wordt wel ieder jaar verwend ;)

@mei tai; net er fijn boodschappen mee gedaan, 't regent hier flink, dus Janna in de mei tai, paraplu mee en hops :) Ging enorm goed!! Ze kon lekker kijken naar alles en viel uiteindelijk lekker in slaap, thuis haar meteen in bed gelegd en toen sliep ze lekker verder :)
    En als ik goed strak knoop, zit het echt heeel goed, dat kan ik uren dragen :)

2. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ gwenolyn, ik geloof dat. Een last van je schouder afvalt! Toch fijn als het poepen op gang komt, en tja wij hebben ook last als we drie weken slecht poepen, toch?

@ Andrea, lekker hoor als ze zo heerlijk lig te slapen dan, misschien vond ze het tijd da mama in bad ging ;) hopelijk heb jij genoten van je bad dan :D

@ miepkens, ik wil ook een keer met F gaan babyzwemmen, kijken of ze er van ontspant zoals ze zeggen. Heerlijk toch dat contact me je kleintje!!

@ babyliciouss, ik heb dat ook heel vaak dat ik geen meldingen krijg terwijl deze wel aan staan. Kijk gewoon af en toe een keertje.

Hier hebben we gisteren ook flinke buien gehad, op een gegeven moment liep zelfs de wc en douche over :$ heeeeeel vies!!! Vandaag nog wat gedruppeld maar verder is het rustig.

Net bij de huisarts geweest voor controle spiraaltje, die zat gelukkig helemaal goed :D hij vroeg meteen hoe het met F ging. Dus even mijn verhaal gedaan, dat ze nog steeds lastig eet en onrustig is enz enz. Hij zei dat hij niet dacht dat het door een reflux kwam maar door de wisselwerking met mij. Ik zou teveel ingaan op het leegdrinken van de fles en F zou daar haar eigen gedachtes over hebben. Heb uitgelegd dat ik daar anders over dacht en met mij het CB. Dan hun wilde da ze nexium kreeg en als zijn gedachte daar anders over was dat hij dan maar even met haar contact op moest nemen, dat ik het spuugzat was om tussen hun in te zitten en dat als het mij iets te lang duurde ik rechtstreeks naar de kinderarts ging. Denk dat hij van die uitspatting verschoot want in een keer kreeg ze nexium voor geschreven :( Even twee weken proberen en was het dan verbeterd dan kreeg ze het vergoed, anders ging hij samen met mij kijken wat en dan wel kon zijn. Jammer dat je dan eerst zo boos moet worden en je niet op je woord gelooft kunt worden. Maar ja hopen dat dit het is en F zich snel beter gaat voelen!!

3. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ babyzwemmen: o ja ik wil ook een keer gaan baby zwemmen! Wat heb ik daar allemaal voor nodig!? en wanneer mag dat eigenlijk?! Een vriendin van mij wil heel graag al. Maar ik wil de eerste keer zwemmen toch graag met mijn man doen.

@ vakantie: We gaan een midweekje naar de Hutteheugte. Normaal zouden we lekker gaan wandelen en kamperen maar ja dat zie ik nu nog ff niet zo zitten.

@ Moederdag: ik ga naar mn schoonmoeder. Mijn moeder heeft er niks mee en ik ook niet.
    Bijn mijn schoonouders roken ze als een gek... zouden jullie je kleine baby daar inzetten?!?!

Verder gaat het hier wel. Ups en Downs. Vandaag heeeerlijk gewandeld met hem!

Nu ff lekker tv kijken en om half 11 weer flesje!

fijne avond!

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @pumbaa: wat een verschrikkelijke huisarts! Gelukkig krijg je nexium voorgeschreven! Als het zo goed werkt als bij Hidde dan word jij een blije moeder;)

@vakantie: net een midweek centerparcs gehad en in augustus willen we nog een weekje Texel doen. Park of huisje. Verder heb ik lekker 7 weken vakantie, manlief maar 4, dus Hidde en ik gaan dan ook nog een weekje naar mijn ouders.

@ draagdoek: ik heb Hidde deze week voor het eerst met de beentjes eruit gedragen. Hij en ik vonden dat heel fijn! Morgen nog een keer met boodschappen doen denk ik.

Eerste werkweek zit erop! Ik had het gisteravond echt heel moeilijk! Tijdje zitten huilen met Hidde in mijn armen. Ik moet er doorheen dat weet ik, maar leuk is het niet! Helemaal niet omdat het echt super druk is, en ik zelfs dit weekend veel moet werken om alles af te hebben weer voor volgende week. Gelukkig gaat het goed met Hidde bij de oppas.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Oja, Hidde heeft zijn eerste "moederdagwerkje" al gemaakt bij onze gastouder:p Ik weet alleen nog niet wat erin zit! Ik hoop stiekem ook op ontbijt op bed, heb ik wel verdiend, vind ik:D

6. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ mopje, ik snap het eigenlijk ook niet van hem, ken dat helemaal niet. Normaal is hij heel meedenkend met mij en vertrouwd hij er ook wel op als ik zeg wat mijn gevoel is. Dus heel raar en al helemaal als je daarna bij de apotheek komt en ze daar zeggen dat je de eerste keer zelf moet betalen! Tja misschien heeft mijn gevoel het deze ronde gewoon echt verkeerd, wie zal het zeggen, over een weekje weten we het.

Ik snap wel dat je het moeilijk had gisterenavond. Ik had het er toevallig gister ook over dat ik er zo'n zin in had om te gaan werken maar dat ik me ook wel schuldig voel tegenover F, zeker omdat ik er gewoon echt zo'n zin in heb en dus het gevoel heb dat ik haar 'achterlaat'

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Dat je de eerste portie zelf moet betalen heeft niks met jou te maken hoor, dat zijn nieuwe regels over maagzuurremmers. Ik zou dat ook moeten, maar de apothekersassistente vond dat Hidde al genoeg medicijnen had gehad en heeft de rekening meteen naar de verzekeraar gestuurd.

8. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik zie nu dat de zin er een beetje raar staat. Ik bedoelde hem als: de huisarts doet moeilijk over de medicatie terwijl het geen extra kosten zijn dan alleen voor mijn eigen portemonnee. En ach die maken me niks uit dat heb ik graag voor haar over als haar dat bet maakt ;)

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Pumbaa: ja idd kosten maken niks uit! als het je babytje weer beter maakt is dat alleen maar goed!

@ werken: Ja dat schuldig voelen ken ik. Ik heb alleen nog geen zin in werken. maar bv als ik even naar de stad ga en ik breng hem even bij mijn ouders voel ik me heel schuldig.

Vandaag een rare start gehad. Hij lag een beetje te piepen dus gingen hem verschonen. ik flesje ondertussen gemaakt. Mn man pakt hem op en hij zet het op het huilen. Flesje gegeven en daarna heeft die eigenlijk zowat alleen nog maar liggen huilen. Dus een half uur geleden zeg ik: we gaan wandelen. Dus ik doe hem in zijn zak ( heb een zak waar die lekker warm in kan liggen in de wagen) en hij nog harder huilen. dus pak hem met zak en al op en loop een beetje rond en ineens valt hij in slaap. Dus nu ligt hij met zak en al in de box te slapen... echt heel apart dat hij zo deed.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier slaapt ze ineens weer slecht, helaas! Ze kan haar rust niet vinden, blijft telkens trappelen en wapperen. Ze kan nu ook ineens heel gericht dingen vast pakkfn, dat is erg leuk om te zien :) En ze lacht de laatste tijd steeds vaker echt hardop, super leuk :D Ze vindt staan op schoot heel leuk, ze strekt dan zelf haar benen en kijkt zoo trots als ze staat, en echt gieren van het lachen. Als ik eet moet ze ook erg lachen :D

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ah, ik legde haar gewoon weer té laat in bed. Net heb ik haar in bed gelegd terwijl ze nog kon lachen, ze lag eventjes te spelen met haar knuffeltje en is toen zelf gaan slapen. Even er op letten dat ik dat dus zo blijf doen, anders ligt ze helemaal te spartelen en kan ze écht niet in slaap vallen. (Pas na 100x speentje aangeven, over hoofd aaien, wiegen etc.)

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Andrea, hier is Sep vaak ook onrustig bij het inslapen. Een Puckababy helpt daar echt heel goed bij.

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ Andrea, mooi dat je er weer achter kwam dat je haar te laat op bed legt. Soms is het zo jammer dat ze al weer naar bed moeten. Dan liggen ze eigenlijk lekker te spelen maar hebben ze enorme slaap.

Hier is de rest van de dag goed gegaan ( tot nu toe dan) Hij heeft lekker geslapen en gegeten. Is weinig van spelen gekomen, want hij sliep zo goed. We hebben wel even een paar foto's van ons drieeen genomen :) Zitten hele leuke bij.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Fijne moederdag allemaal

Even ego:
    De eerste werkweek zit erop!! Ben helemaal afgedraaid, best vermoeiend om te werken, en mijn lieve kleine vriendje die 's nachts nog komt. Hij komt niet meer voor voeding, maar kan de draai niet helemaal meer vinden.
    Hup bij ons in bed, en hij slaapt verder, maar ik niet:D

De rust lijkt steeds meer terug te keren. Forlax doet goed zijn werk!!
    Verder bij zijn voeding toch maar 1 schepje nutriton erbij. Hij doet nu iets langer over zijn fles (lees een minuut of 20 ipv 10), maar hij is het er niet helemaal mee eens;)

Ook begint hij steeds meer te "spelen" pakt dingen van zijn speelboog vast en brengt het naar zijn mond.
    De geluidjes worden ook steeds gevarieerder.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Melovekane: Heeft je ongi al doorgezet?
    Ja ben met de pil begonnen voordat ik ongi werd. Had geen zin om erop te wachten en met condooms vind ik ook zo'n gedoe:)

Ben je nog steeds zo duizelig? Is je ijzergehalte wel in orde?

Leuk zoals Dean aan het lachen is!! Dan smelt je hart gewoon.

@ Miepens: Zo dat heeft Jasmijn lang volgehouden in het water!! Super knap.

@ Mopje: Hoe is je werkweek bevallen? *edit lees het al*. Het is in het begin ook erg zwaar.
    Wel een hele geruststelling dat het bij de oppas zo goed gaat.
    Papa lekker dagje met Hidde gehad?

@ Andrea: Hoe bevalt je Mei tai? Ik ga er 1 via babybij lenen. Kijken of ik het wat vind.

Hahhahaha, hoe blij kun je zijn met een poepbroek: Inderdaad heeeeeeeeeeel blij. Geen krampjes meer, geen opgezet buikje, maar vooral geen gehuil!!

Heb je veel plezier met je wasbare luiers?

@ Babylicious: Leuke vakantie in het vooruitzicht.

@ Pumbaa: Ik ben gewoon weer de pil gaan slikken, maar vind de ongi niet normaal meer. Ben blij als het achter de rug is, en dan gewoon weer de pil blijven slikken. Geen ongi meer voor mij:cool:

Heb je je ontbijtje nog gekregen?

Goed dat je je even je gal hebt gespuugd bij de HA!!! Toch niet normaal hoe je moet vechten voor je kind om iets gedaan te krijgen?
    Hoe gaat het nu met de Nexium? Merk je al verschil?

Dat is ook vreemd, ik heb de eerste keer Nexium niet hoeven te betalen (terwijl ik weet dat de regels mbt maagzuurremmers zijn veranderd. Je de eerste keer zelf moet betalen, en daarna vergoed word).
    De Forlax moest ik wel zelf betalen. De apotheker vertelden heel voorzichtig dat ik de eerste keer zelf moest betalen, en daarna zou het vergoed worden. Interesseert met helemaal niks, als mijn ventje ermee geholpen is, en daarmee de rust terug keer: Met alle liefde!!

@ Vakantie: Eind oktober gaan we een midweek naar Center parcs de Haan in België. Dat ligt ongeveer een half uur van Plopsaland. Ben heel benieuwd wat ze ervan vind. Heb er nu al zin in!!

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Allemaal een superfijne (eerste) moederdag gewenst!

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Fijne Moederdag allemaal! Ik heb een mooie bos bloemen en een "knutselwerkje" van Hidde gehad. Zijn handjes en voetjes met verf op een schilderijtje:)

Zonet bij Hidde's overgrootouders op bezoek geweest, daar waren ook nog twee tantes, dus aan aandacht geen gebrek. Maar nu wil hij niet slapen na een kort slaapje in de auto! Weer even gevoed en hij. Zit nu tegen mijn schouder aan te spartelen...

@pumbaa: merk je al effect van de nexium?

@gwen: zwaar hè, die nachten naast je werk? Hier ook een die weer vaker wakker wordt. Ik denk doordat zijn regelmaat overdag nu wat weg is.

@andrea: lastig dat slapen overdag, zoals je leest is dat hier soms ook erg knudde... Vooral als hij druk is (door uitstapjes) en dan ook niet zo goed drinkt!

18. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Voor iedereen een hele fijne moederdag, dit blijft een speciale aangezien het ons eerste is.

@ Gwenolyn, weer helemaal wennen zo'n eerste werkweek. Die van mij begint morgen, heel spannend maar ook heel fijn.

Balen dat je ongi zo is. Ik moet zeggen ik heb lang gevloeid, ben na de bevalling ook doorgegaan in mijn ongi, na 8 weken het spiraaltje laten zetten, nog een aantal weekjes gevloeid en nu niks meer. Heerlijk, hoef nergens na te kijken! Hoop dat de ongi weg blijft aangezien dat nogal eens gebeurd met het spiraaltje.

@ mopje, leuk dat je man eraan gedacht heeft!!

ego: vanmorgen stond er een bosje bloemen op me te wachten. Ook had hij zijn best gedaan voor een gipsafdruk van het voetje van F, maar ons lief meisje krult iedere keer haar tenen dus het was hier een rotzooi toen ik naar beneden kwam gisteren. :D hij riep me of ik snel ff wilde komen want er was iets gebeurd. Alles onder de gips....:$ wel lief dat hij het probeerde! Dus Gwendolyn geen ontbijtje :D

nexium: ze lijkt nu iets rustiger te worden. Ze slaat niet constant meer om haar heen, kan gewoon lekker rustig liggen spelen. Ik verwacht dat dit het effect is van de nexium, ze zeggen dat je na vijf dagen zeker het verschil moet zien. Ik ben benieuwd wat de CB arts morgen weet te vertellen.

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Het knutselwerkje was gemaakt door onze gastouder;) Maar de bos bloemen van manlief!

20. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Pumbaa: ik zou er niet vanuit gaan dat je niet meer ongi wordt met spiraaltje, ik namelijk wel gewoon elke vier weken. Ik krijg nu 23 mei weer een (koper)spiraaltje, hopelijk is het dan ook weer zo regelmatig. Succes op je werk morgen!

Mopje: hier ook het mama-schuldgevoel. Ik wil graag 38 uur blijven werken maar ik maak lange dagen, soms van 12 uur. Dan mis ik Siem echt wel en hij mij ook volgens mijn man... Ik vind het dan ook zo jammer dat ik hem niet meer kan knuffelen als ik 's avonds laat thuiskom want dan ligt hij al op bed.

Hier ook een geweldige eerste moederdag. Op het kdv hadden ze ook een schilderijtje van zijn voetafdruk gemaakt. Mijn schoonzusje dacht dat manlief er niet aan zou denken dus die had een slabbetje met 'I love mama' gekocht namens hem ;) Maar hij had er wel aan gedacht en er stonden een mooie bos bloemen en warme broodjes en croissants op me te wachten :D Helaas moest ik 's middags wel werken...

Deel Deze Pagina