Dat gevoel herken ik zo goed. Durfden bij mijn dochter me amper meer te bewegen als ze sliep. Ik hoop zo dat de KA morgen een goede oplossing heeft!
Hier een heerlijke middag achter de rug: Lekker zitten te kletsen met mijn schoonzus. Tegen drieën is ze even naar school gewesst om haar dochter op te halen. Joënna is ook mee geweest om haar nicht op te halen. Zo leuk om te zien Toen ze terug kwamen hebben de dames nog heerlijk gespeeld!! Dikke tranen bij Joënna toen we naar huis gingen. Morgen heeft Joënna een speelafspraakje met haar nichtje, Als ze uit school komt, dan komen ze meteen door om Joënna op te halen. Ze eet daar een broodje en lekker spelen, zodat ik plat kan en even kan bij slapen. Zo vreselijk lief!!!
Ik had me voorgenomen om vandaag op iedereen te reageren, maar het zit er even niet in. Vandaag heb ik toch telefonisch hulp ingeschakeld via een conctactpersoon voor de borstvoeding. Toevallig ken ik haar via een vriendin. Ik heb haar de hele situatie voorgelegd over de borstvoeding en de gewichtsafname van Jasmijn. Volgens haar is het niet mijn schuld dat het niet goed gaat, maar is er toch al in het ziekenhuis en bij de kraamzorg en verloskundige wat mis gegaan. Volgens haar moet een pasgeboren baby elke 2 uur gevoed worden. Dus tussen de 8 en 12 voedingen per dag krijgen. jasmijn heeft er steeds maar 7 gehad. Daardoor heeft ze te weinig gedronken en is dat nadelig geweest voor mijn productie. Bovendien kreeg ze op die manier te weinig voeding binnen om zichzelf te melden en werd ze daarom zo moeilijk wakker. Haar advies is nu elke 2 uur te voeden en daarna nog na te kolven en dit te geven met de fles. Dit zou voor mijn productie goed moeten zijn en hierdoor krijgt zij hopelijk genoeg binnen. Het is in mijn ogen een zeer intensief schema en ik zie niet precies wanneer ik mijn eigen rust moet nemen, aangezien het voeden/kolven/flesgeven ook alles bij elkaar een uur duurt. maar goed, ik moet het voor mijn eigen gemoedsrust echt proberen. Gaat dit niet lukken, dan heb ik in mijn ogen alles er aan gedaan om het borstvoeden te laten slagen. En anders stap ik over op de flesvoeding. Maar ik moet dit toch echt proberen. donderdag wordt ze weer gewogen op het CB, maar dan is de gewichtstoename misschien ook te danken aan de flesvoeding en de kolfvoeding die ik de afgelopen paar dagen heb gedaan. Pas aanstaande maandag kan ik het echte resultaat gaan zien. Dus dit heftige schema zal ik zeker tot maandag vol moeten houden. Ik hoop dat het lukt....
@Mopje, X krijgt dan wel KV ipv BV, maar wij merken dat hij over de avondfles ook een stuk langer doet, gewoon omdat hij dan erg moe is. Misschien dat Hidde niet krachtig genoeg kan zuigen omdat hij ook moe is op dat moment en daarom minder binnenkrijgt? @Madeliefke, fijn dat de infacol zn werk lijkt te doen! @Jacky, succes vandaag bij de KA! Hoe laat hebben jullie de afspraak? Ben benieuwd wat hij/zij zegt over jullie meisje! Hoe is het vannacht gegaan, heeft ze veel gehuild? en heb je voor de zekerheid het huilen nog opgenomen? @Babyproject, hier hebben we ondertussen ook al een heleboel speentjes uitgeprobeerd, maar ons meneertje is volgens mij gewoon niet zo van de speentjes.. al heeft hij er voor te troosten wel eentje 'nodig', maar ook dan floept dat ding er gelijk na 2 seconden weer uit, hij lijkt t speentje ook niet 'vast' te kunnen houden in zn mondje... of is dit normaal voor baby's op deze leeftijd? Volgens mij hield R zn speentje namelijk wel gewoon in zn mondje, want als ik de foto's terug kijk van de eerste weken, die heb ik alleen maar van een baby met speen . Maar goed, voor mn gevoel ben ik dus de hele tijd speentjes aan het terug stoppen en eindeloos vast houden als X zn huiluurtje heeft! @Gwenolyn, wat een fijne schoonzus! Jij kan even bijtanken en Joënna kan zich goed vermaken met dr nichtje! @Miepens, dat is inderdaad een behoorlijk pittig schema! Wel behoorlijk vervelend dat je er nu op zo'n manier achter komt, dat Jasmijn dus eigenlijk gewoon te weinig BV aangeboden heeft gekregen omdat ze jou verkeerd geadviseerd hebben... Ik hoop voor je dat de BV op deze manier alsnog goed op gang komt! Als dit niet lukt weet je in elk geval wel dat je er alles aan gedaan hebt om het te laten lukken! Een schrale troost, maar wel heel goed voor jezelf om te weten! Ik heb namelijk zelf altijd BV willen geven, maar kan dit niet door medicatie gebruik. Bij R heb ik het hier ontzettend moeilijk mee gehad, KV ging totaal tegen mijn gevoel in. Achteraf gezien, had ik BV geven lichamelijk gezien nooit vol kunnen houden, dus hebben we toendertijd toch de juiste keuze gemaakt. Dit was voor mezelf dus ook wel een schrale troost. Nu heb ik het er gelukkig wel iets minder moeilijk mee, omdat ik nu dus bij voorbaat al wist dat ik het niet aan kan om BV te geven, maar toch steekt het af en toe.. Gisteren had X zo'n last van krampjes... zo zielig! Hij was ook echt niet te troosten! Wat gaat je dat toch aan het hart.. Nu lijkt het gelukkig weer rustig te zijn in zijn buikje en zit hij bij me heerlijk naar buiten te kijken! Geweldig om die veranderingen te zien op die paar weken tijd!
Petje af!! Blik op oneindig en alle hulp inschakelen die je kunt krijgen voor je huishouden ed. Lekker het bed in duiken met kleine Jasmijn en hopelijk hebben jullie het na een paar dagen goed op de rit. Speentjes: Nuby werkte voor mijn dochter ook goed. Was hier alleen slecht verkrijgbaar. Babyliciouss, zo zielig he die krampjes. Hier wisselt het echt van dag tot dag hoeveel last Sep ervan heeft. Speentje kan hij goed in zijn mond houden tot hij diep slaapt, dan plopt het eruit Gwendolyn, gezellig he , die speeldates. Puck vindt dat ook altijd heerlijk!
@Madeliefke.. nou, hier plopt die speen er dus na 2 seconden weer uit! Toch maar weer s opnieuw kijken of hij een andere speen dan beter vast kan houden, heb ze hier toch nog liggen.
Heel veel succes Miepens! denk er ook aan zelf meer dan voldoende te drinken! Ik hoop voor je dat het lukt maar idd, als dit neit werkt heb je in elk geval alles geprobeerd.
Dankjullie wel voor jullie support. Het is echt best pittig, nu al! Misschien omdat ik zelf er nog niet helemaal achter sta. Niet wat betreft voeding, maar meer dat ik haar steeds moet wakker maken. Net als gisterenavond om 11 uur wilde ik haar voeden. Maar madam lag zo diep in slaap, zelfs het verschonen van de luier maakte haar niet wakker om te drinken. uiteindelijk is er wel een flesje naar binnen gegaan, maar dus niet op de manier dat ik zou willen De nacht ging op zich wel goed.en vanochtend ook. Om 7 uur heeft ze 30 minuten aan de borst gelegen en daarna nog 70cc met flesje binnen gekregen. Tja, en dan krijg je dus om 9 uur dat ze nog geen honger heeft en de borst niet wilde pakken. Toch ging er uiteindelijk 60 cc in. Daarna heb ik nog gekolfd en daar ben ik nu net mee klaar. Nu is het half 11 en moet ze over een half uur weer aan de borst. Ik heb echt het gevoel dat ze het niet kan verwerken. Maar goed, ik moet gewoon even doorzetten. qua speentjes heb ik ook al verschillende meken geprobeerd. meestal spuugt ze ze heel snel uit. het meeste succes hebben we met de bibi dental (die uit de blije doos). Ik heb toen maar snel een nieuwe gekocht, want ik vind die I love mama speen dus helemaal niets. Nu heb ik een roze. Wat een babies met krampjes. Echt zo sneu. Hier valt dat gelukkig nog wel mee. er komen vaak mega winden uit ons meisje. Daar is papa wel jaloers op , maar echt last heeft ze er nog niet van. Ik sta trouwens wel helemaal verwonderd over de alertheid van Jasmijn. In de box volgt ze echt al de beestjes van het mobiel. Ik dacht dat kindjes dat pas na een paar weken gingen doen, maar zij doet het eigenlijk al sinds 3 dagen na de geboorte....
@miepens: ik vind dat je goed bezig bent! knap dat je je nog zo wilt inzetten. Charlie kreeg vanaf dag 3 ook maar 8 voedingen per dag. Advies van kraamhulp was toen ook een extra voeding geven, nadat uit de weging bleek dat ze niet was aangekomen. Ik snap alleen niet zo goed waarom je ook moet kolven? Het lijkt mij dat elke 2 uur live voeden voldoende moet zijn om je productie op te krikken. Als ze ook nog zoveel drinkt uit een flesje, zit ze natuurlijk nog vol als je weer moet voeden... En dan drinkt ze inderdaad niet krachtig genoeg uit de borst? Ik wil je niet onzeker maken, maar deze methode van elke 2 uur voeden, kolven, navoeden klinkt wel als veel zeg maar... Als ze morgen nu genoeg is aangekomen, zou je wellicht het kolven en navoeden achterwege kunnen laten? (Wil me er niet teveel mee bemoeien, maar wilde het toch aangeven. Die vriendin zal heus weten waar ze over praat...)
Ja, ik weet het ook nog niet zeker hoe of wat. Ik twijfel ook zelf nog. Toch probeer ik dit dan even vol te houden. Althans vandaag. Vanavond ga ik haar gewoon mailen met mijn bevindingen en dan hoop ik dat ze zegt dat ik bijvoorbeeld met kolven kan stoppen. Maarja, nu drinkt ze niet altijd aan mijn borst, dus dan zal ik alsnog mijn borsten moeten stimuleren... Misschien moet ik gewoon niet zoveel navoeden...pff, wat een ellende. dit had ik echt totaal niet verwacht. Ik heb altijd aangenomen dat ik ging borstvoeden en dat dit totaal geen probleem zou zijn. zeker omdat het zo natuurlijk is. Alle zoogdieren geven borstvoeding en waarom lukt het mij dan niet??? Dat is gewoon het frustrerende.
@ Jacky: Heel veel succes vandaag bij de KA!! Ik hoop zo dat ze wat voor je kunnen betekenen. @ Miepens: Phoe, dat is een heftig schema. Dan ben je een week lang alleen maar bezig met voeden, kolven, en weer voeden. Balen dat je dit achteraf moet horen, en dit waarschijnlijk gewoon voorkomen had kunnen worden. Blijf wel aan jezelf denken!! Ik lees in je verhaal nml heel veel het woordje "moet". Wel snap ik je gevoel heel goed. Zo vreselijk dubbel. Ik kan er nog steeds om janken dat de BV weer mislukt is. Iedereen kan BV geven, ik heb meeeeeeer als genoeg melk, maar om 1 of andere reden is het mij niet gegunt om BV te geven @ Madeliefke: Wat een super leuke naam heeft je dochter!! Dit is haar eerste speelafspraakje. Mama heeft er meer moeite mee dan Joënna (ondanks dat ik weet dat ze in super goede handen is). Tja, los laten begint al met de geboorte, maar wat is dat soms moeilijk.
oh meid tis neit altijd makkelijk! E groeit hier dan gelukkig wel goed, maar hier in de kraamweek eerst aanlegproblemen, op dag 3 toch begonnen met kolven en via spuitje/vinger voeding naar binnen, vanaf dag 5 eindelijk met tepelhoed goed aan de borst en na het weekeinde kon die tepelhoed gelukkig ook weg. Aanhappen is hier trouwens nog steeds niet super maar goed, we zitten nu ook midden in een spruw behandeling dus hij heeft pijn (en ik jeuk!) Maar, die paar dagen zonder problemen voeden waren heerlijk, en ik ben elke keer weer blij als ik hem tevreden zie drinken en op een gegeven moment mijn borst van zich af zie duwen omdat hij overvol zit. Dan ligt hij heeeeeeerlijk na te smakken en te genieten op zn ruggetje met een gelukzalige glimlach en bijna stonde ogen, tis zo'n ontzettend mooi gezicht! daar doe je het voor! (lees trouwens ook overal dat het ongeveer 6 weken duurt voor de borstvoeding echt goed loopt en alles op elkaar afgestemd is. Vanaf dat moment wordt het steeds makkelijker en kost het bijna geen energie of nadenken of schoonmaken meer tis nu investeren voor gemak later zeg maar)
@ All: Hoeveel slapen jullie baby's overdag? Slapen ze makkelijk? Hier is het een ramp. Zoalng hij bij mij ligt, of in de draagdoek is het goed, maar zodra ik hem neerleg, doet hij alleen maar hazeslaapjes van 10 á 15 minunten en word dan weer wakker. Zelfs als hij ingebakerd ligt. Alleen in de maxi cosi kan ik hem weg leggen, en dan slaapt hij zo 3 uur achter elkaar door.
ga ik trouwens ook nog even klagen over het vinden van leuke voedingsBH's in mijn maat, gelukkig geslaagd met het merk cake, verdorie een 85 J!!! grrrrrrr
slapen hier gaat eigenlijk heel goed. Moet er wel echt opletten dat ik hem op tijd in zijn bedje leg om te slapen want als hij te lang wakker is wordt hij overactief en dan is het huilen! Hij valt goed zelf in slaap, mits hij ingebakerd is. Als hij niet ingebakerd is dan valt hij niet in slaap tenzij we aan het wandelen zijn. Ook is hij binnen 10 minuten wakker als ik de doek los maak, is 's nachts wel makkelijk als hij in zn slaap onrustig wordt omdat hij honger heeft, dan maakt hij ons al wakker terwijl hij zelf nog een halfuur nodig heeft om wakker genoeg te zijn om te drinken in de doek...
Er zijn heel veel vrouwen waarbij de borstvoeding niet lukt. Als ik zo om me heen kijk ben ik een van de weinigen die het 'al' ruim drie weken volhoud, sommige vrouwen kiezen er ook bewust voor om geen6 BV te geven. Ik vind dus dat ik best trots mag zijn dat Siem het goed doet op mijn melk, en jij mag dat ook zijn miepens!! Elke dag BV is er één die ze niet meer kunnen afpakken! Ik hoop natuurlijk dat Siem deze week wel goed is aangekomen en dat ik nog lang bv kan blijven geven want het blijft bijzonder. Hij heeft trouwens ook erg last van krampjes, zowel langs boven als langs onder Hij ligt nu ook alweer een goede tien minuten te huilen dus ik ga er even naartoe. Vanmiddag nog kraamvisite, hopelijk is hij dan stil.
Miepens wat een werk... Maar supergoed dat je het voor haar over hebt! Hopelijk gaat het over een paar dagen beter en hoef je haar niet meer wakker te maken. Hier het omgekeerde probleem, te vaak wakker 's nachts en dan heel veel honger hebben! Vannacht en vandaag weer veel gespuugd, en dan niet alleen een mondje na het drinken (normaal), maar ook verspugen, tot voorbij zijn beentjes en spugen een uur na de voeding, dus helemaal ingedikt. Volgende week bij het cb toch weer eens aankaarten. @slapen: heel wisselend, maar voor mijn gevoel steeds slechter Gistermiddag heeft hij 2 uur op mij geslapen terwijl ik een film zat te kijken, dat was wel fijn. Overdag sliep hij altijd goed, makkelijk 2 of 3 uur, 's avonds vaak wakker. En 's nachts ook niet zo goed. Ik heb net het boekje "baby in een ritme" binnen, dat ga ik eens lezen en toepassen, ben benieuwd of het werkt!
Jacky, heel veel succes vndg bij de KA! Slapen gaat hier heel wisselend. Vandaag een topdag met 1x zelfs een blok van 3 uur, maar soms ook hazenslaapjes van 3 kwartier-uur. Wij laten Sep wel op zijn zij slapen ipv op zijn rug.
Na 2 goeie dagen, hebben we weer een hele slechte dag. Ze slaapt vrijwel niet en als ik haar neerleg, begint ze binnen enkele minuten weer keihard te huilen. Ze is alleen stil tijdens het drinken en vlak erna als ze in m'n armen in slaap is gevallen. Ik kan niet eens een kopje thee maken zonder dat ze huilt. Zijn dit nog wel krampjes? Of zou het misschien KMA zijn? Naast de pijn heeft ze geen andere symptomen...
Slapen.. X is smorgens ongeveer een 2-3 uurtjes wakker, slaapt en huilt dan t laatste uurtje tot aan de voeding en daarna slaapt hij 4 uur. dan weer een voeding met daarna 2-3 uurtjes slaap en dan is hij weer een uurtje of 2-3 wakker. voordat hij dan de nacht in gaat. Wij laten X trouwens ook op zn zij slapen overdag, nachts niet .