15-29 Februari mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mopje, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wat een lekker weer. Man heeft een lekker lang weekend!
    Vanmiddag nog kraamvisite. Gezellig hoor.

2. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @Flesvoeding: wij zitten nu op 3x120/4 en 2x150/5. gisteren merkte we dat hij toch erg veel honger had de laatste dagen dus hebben nog een 150 gedaan ipv 120. En zitten nu om de vier uur. Maandag moet ik weer naar het CB, ben benieuwd wat ze dan voor advies geven over voeding.

@fruit/groente: oeh ja dat lijkt mij zoooo leuK! maar moet ik nog ff mee wachten. Hij is nog lang geen 4maanden. Ik heb wel veel gelezen dat ze het afraden om met 4 maanden al te beginnen ivm allergie.

@drukte: ja het is echt een stuk rustiger hier! ja iedereen weer werken he!.

@werk: gisteren weer langs school (ben docent) geweest. Was wel even leuk om mn leerlingen mijn kindje te laten zien. Ze vonden he allemaal schattig. Ook over het afsluiten van dit jaar gehad. Moet namelijk nog 4 weken ( 2 weken les 2 weken toetsweek en vergadering) naar mijn werk en dan is het zomervakantie. Ben nog steeds niet helemaal 100% dus werd aangeraden ff lekker de zomervakantie uit te zitten en dan een frisse start te maken. Morgen ga ik dus ook naar de doker om alles nog ff te laten controlleren en gelijk voor een briefje te vragen die ik kan inleveren op mijn werk.

@Jacky: en was je kraamvisite nog leuk?

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @melovekane: wat fijn dat je nog thuis mag blijven tot na de vakantie! Ik werd meteen in het diepe gegooid, we werken in kwartalen (HBO) en mijn baas had uitgerekend dat ik 1 week van het laatste kwartaal zou missen en ik dan de 7 lesweken in 6 weken wel kon geven... Je snapt het al, megavol rooster met ook nog eens nieuwe vakken voor mij! Maar ik werk er net sinds september (heb meer thuis gezeten dat gewerkt:p), dus dan ga je ook niet zo snel zeuren, al wilde hij me nog een dag extra in de week inzetten, maar dat heb ik tegengehouden!

@prikjes: Hidde is lang niet zo ziek als de vorige keer. Een beetje verhoging en wat meer gekreund. Maar volgens mij zit hij midden in een sprongetje, al een week hangerig en bij mama willen zijn. Slecht slapen en slecht eten, maar dan wel weer vaker! Hij is nu ook de hele dag op zijn handjes aan het sabbelen. Ook na het drinken, dus honger kan het niet zijn!

@fruithapjes: ik wil wachten tot 6 maanden, al zegt iedereen om me heen dat hij nu best een wat geraspte appel/peer etc mag! Gelukkig is er niet over gepraat op het cb. Alleen zei de ka daar wel dat ik alleen met bv door moet gaan als ik het fysiek nog aan kan. Gelukkig is dat geen probleem, ik kolf super makkelijk en 's nachts is de borst veel sneller dan een flesje!

@pumbaa: lang leve de nexium! Hebben we hier nu 3 nexium kindjes? Ik ben benieuwd hoe lang we dat moeten gaan gebruiken.

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Fruithapjes: ik vind het wel erg vroeg om er met 4 maanden al mee te beginnen. Ik wil zelf wachten tot 6 maanden, of Siem moet echt zelf erom 'vragen'. het lijkt met wel superleuk om te geven!

Melovekane; hoe was het bij de huisarts? Misschien is het ook beter om pas na de vakantie weer aan het werk te gaan. Die 4 laatste weken kunnen ze dan toch ook nog wel zonder je?

Als Siem de fles krijgt krijgt hij meestal 120-130cc, meestal afgekolfde moedermelk. Als hij 'live' bv krijgt drinkt hij twee borsten leeg, behalve de ochtendvoeding van 6.00. Dan kolf ik de andere altijd af (zonde om de melk te verspillen ;))

Mopje: dat Hidde wat hangerig is komt dat niet omdat je nu weer aan het werk bent? Siem wil ook steeds bij mama zijn, ik ben ook wel erg lange dagen weg. Ik denk dat ik toch minder ga werken...

Jacky: nu nog kraamvisite? Een beetje laat, maar wel gezellig toch?

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    kraamvisite was echt gezellig! Ze hebben zelf 3 meiden en die hebben zo leuk zitten spelen met onze oudste. Ondanks dat ze een stuk ouder zijn....
    Ook vonden ze de baby wel heel leuk, maar ook wel heel klein!

Tsja we verwachten eigenlijk nog zo'n 10 kraamvisites... Deze hebben allemaal toegezegd te komen, maar vooralsnog niet geweest. Merk wel degelijk verschil in kraamvisite, bij onze oudste werd de deur zeg maar plat gelopen en nu is het toch wat rustiger geweest.

Hier merk ik trouwens weer weinig van de vaccinaties. ZE heeft de dag van de prikjes iets meer/rustiger geslapen. Maar verder niets.

Afgelopen dagen slaapt ze ook gerust van 23.00 tot 8.30, alleen wordt ze zo rond 05.30 even een keer huilend wakker. Dit duurt dan een kwartiertje en dan slaapt ze weer verder. Geen idee wat er dan is.

6. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Mopje, R heeft ook nexium gehad, had ook een ernstige vorm van reflux en heb het tot 9 maanden moeten geven voordat het een klein beetje stabiel was. Dit is natuurlijk per kindje verschillend. Helaas kwam er bij R nog meer problemen achteraan door de reflux.

@Wat een groot verschil is het nog nu op deze leeftijd he! X word over anderhalve week al 4 maanden! Als ik dan zo naar sommige banners kijk, scheelt dat wel heel veel qua voeding etc.

@Mopje, dat sabbelen op handjes, dat is hier ook zo favoriet bij X! Heerlijk alles onder het speeksel, zn handjes, gezicht en truitje.. hihi. En dat word de komende tijd alleen maar erger! Hij amuseerd zich er geweldig mee. Ik merk ook dat hij de afgelopen week flink hangerig en mama-plakkerig is geweest en nu zie ik hem gewoon al speeltjes goed vastpakken, zelfs met 2 handjes! Het gaat zo ongelooflijk snel he!

@Bijvoeding, ik denk dat ik er met 4 maanden ook echt nog niet aan ga beginnen. X zit nog niet aan de max met zn flesjes, ook al mag hij dat wel qua gewicht volgens mij. Als hij eraan toe is, dan geeft hij het wel aan!

Jullie plannen voor het weekend? Hier word X zondag gedoopt. Gisteravond heb ik zn taart gemaakt, vandaag nog wat boodschapjes halen en dan morgen een feestje!
    En dan moet ik ook nog ergens inpakken want maandag vertrekken we naar Scheveningen voor een midweek!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Voeding: Zo te lezen heb ik echt een klein hongerlapje. Hij krijg 4 á 5 keer 180 aangemaakte voeding (180+6 en dan terug gieten naar 180).

@ Bijvoeding: Daar wil ik zo lang mogelijk mee wachten.

@ Babylicious: Veel plezier morgen bij de doop en alvast een hele fijne vakantie!!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Heel langzaam lijkt de rust terug te keren.

Op het KDV hebben ze een babyswing (Rainforest schommelwieg). Vind het werkelijk dingen, maar hij komt er helemaal in tot rust. Dus afgelopen maandag via marktplaats ook 1 aangeschaft (zelfde als op KDV). Wat een zaligheid!! Hij komt er helemaal in tot rust.

9. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ mopje, ik ben inderdaad blij dat de nexium bestaat ;), fijn dat Hidde niet zo ziek is geweest deze ronde na de prikjes!

@ Jacky, wat heb je heerlijke nachten zeg! Die heb ik hier nog steeds niet. Weet ook niet precies waar het door komt!

@ melovekane, hoe was het bij de huisarts?

@ babyliciouss, leuk hoor dat jullie dit weekend de doop hebben. Wij hebben er ook aan gedacht om F te laten dopen alleen waren de eisen hier zo extreem dat we besloten hebben het niet te doen.

@ gwenolyn, fijn dat de rust een beetje terug komt! Ook prettig dat je de schommelwieg eerst uit kon proberen voordat je hem zef aangeschaft hebt. Ik zag dat ze nogal duur zijn.

Hier het eerste werkweekje erop zitten. Tjee wat was ik moe zeg! Ik stond er echt van te kijken. Moet ook zeggen dat ik nog steeds enorm veel last heb van mijn bekken en dit zal ook wel meespelen. Na al dat zitten, staan, zitten, staan deed het echt toch wel pijn hoor!

F heeft het echt netjes gedaan zonder mama. Wat een rust zeg tegenwoordig! Volgende week naar de huisarts, mag ik mijn opgekropte zinnetje ff uiten :D

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Pumbaa: Ze zijn inderdaad hartstikke duur, daarom via marktplaats aangeschaft. Anders zijn ze niet te betalen.

Let je wel goed op je bekken??!! Ga je nog naar een peut toe voor je bekken?

Zo fijn om te lezen dat de Nexium zijn werk doet!! Is de rust terug gekeerd?

11. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@ gwenolyn, ik heb inderdaad therapie, in het begin leek het beter te gaan maar nu is het weer ellende. Kan weer alleen maar kleine stukjes lopen, niet tijdens het koken aan het fornuis staan, zitten is lastig. Word er helemaal gek van. Het ergste vind ik nog wel de incontinentie en dat ik 'sleep' met mijn been. Schaam me werkelijk dood hiervoor!

12. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Gwenolyn, hier ook 5 voedingen van 185 cc, ook zo'n lekker melkmonstertje!
    En fijn dat de schommel je kleine man tot rust brengt! Super dat je hem goedkoper via MP uit hebt kunnen halen!

@Pumbaaa, jij ook nog zoveel last van je bekken..
    Ik heb nu, bijna 4 maanden na de bevalling, mn eerste doelen ook nog niet gehaald.. ik zit nu ongeveer op een kwartiertje lopen en dan is t ook echt op! Staan en zitten is inderdaad ook een ramp. Hoe dat je dat met werken dan? Lijkt me erg vervelend en pijnlijk.

@Doop, wij hebben R toendertijd ook laten dopen, dus het gesprek dat we nu vooraf hebben gehad viel gelukkig allemaal wel mee! Alles is zover klaar, morgen alleen nog inpakken en dan hebben we morgenmiddag dus de doop!

Fijne avond nog!

13. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Het is bij mij echt ellende, werken is ook een nachtmerrie, het eerste uurtje gaat lekker maar dan begint het gezeur! Nou heb ik gelukkig een hoge pijngrens dus het werken doe ik gewoon, word er alleen niet vrolijk van. Ze zeggen dat het komt doordat ze mij twee uur hebben laten persen, ik weet het niet.... Had alleen gehoopt dat het een stuk beter zou zijn zodra ik ging werken. Maar ik ben niet de enigste dat blijkt wel en tja heb er een geweldig prinsesje voor gekregen.

Geniet morgen van de doop. Ik hoop dat het weer zo lekker blijft, dan word het zeker een geweldige dag, alvast gefeliciteerd!

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Pumbaa: Heb je een bekkenband? Anders die weer gaan dragen. Probeer niet door je pijngrens heen te gaan. Je lichaam geeft niet voor niks aan dat het genoeg is. Wie weet duurt het herstel er alleen maar langer door.

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Babyliciouss: veel plezier op de doop en op vakantie!

Pumbaa; wat een ramp zeg, die pijn aan je bekken. Ik had het tijdens de zwangerschap en was heel bang dat het terug zou komen als ik weer ging werken. Dat is gelukkig niet gebeurd.

Het terug gaan werken gaat goed hier. Ik sta er versteld van hoeveel energie ik nog kan opbrengen terwijl mijn nachten echt wel kort zijn (5-6 uur slaap) en ik toch ook nog mijn huishouden op orde kan houden. Dat zal vast de positieve energie zijn die je krijgt van je baby :cool:

Wij hadden ons vanochtend verslapen voor de veoding van 9.00... Nu hebben we deze gelegenheid aangepakt om te proberen om de vier uur te voeden ipv om de 3 uur. Dit heeft goed uitgepakt! Siem had geen honger en hij heeft zn flessen (150cc, iets voller dan anders) netjes leeggedronken! Morgen nog een keer proberen en maandag naar het cb. Hopelijk mag het zo blijven!

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @bijvoeding; daar wachten we hier zeker mee tot zes maand, dan voorzichtig beginnen.
    Ze is ook duidelijk nog niet over de kma heen gegroeid, afgelopen week met karnemelk geprovoceerd... Dat resulteerde in een meisje dat zich weer helemaal hees schreeuwde van de pijn, zo zielig!! Dus ik laat 't nu weer rusten tot ze zes maand is (en dan rustig provoceren nog voor we met bijvoeding starten).

Verder pakt ze nu echt dingen vast en haar speen stopt ze soms zelfs zelf in haar mond, zo schattig om te zien!

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Babylicious: Gelukkig ben ik niet de enigste met zulke "grote flessen":D
    Ja ben echt blij met de babyswing. Super aankoop geweest!!!

Veel plezier vandaag bij de doop.

@ Adriana: Hahahahahaha, dat is een wonder van moedertje natuur dat je het volhoud;)
    Hopelijk gaat het vandaag ook goed met om de 4 uur te voeden.

@ Andrea: Leuk dat ze dingen vastpakt en in haar mond stopt.

@ Jacky: Lekker aan het varen? Doet de ondersteuning het nu wel goed?

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Jaëlian is sinds donderdag echt goed verkouden: Hoest als een zeehond, heel veel slijm, oogjes dicht geplakt en neusje helemaal vol.
    Kan hem oplaten nemen in Pieter Buren.

Gisteren spuugt hij ook vaker (aan het hoesten, veel slijm wat hij niet kwijt kan waardoor er een kwart fles uitkomt).

Gisteren ook nog koorts erbij gekregen (schommelend tussen 38.3 en 39.00).
    Vanochtend ook nog koorts. Hij ligt al de hele dag in mijn armen te slapen. Hij is wel helder als hij wakker is.

19. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Och Erm kleintje!! Balen als ze zo ziek zijn. Zou het even aankijken en anders toch even contact opnemen met de ha, zeker kijkend naar de koorts en het weinig vocht dat word binnen gehouden!!

20. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ Gwen: aah wat zielig voor je kleintje! Hopelijk komt het snel weer goed!!!

@Huisarts: tja ik ben er weinig mee opgeschoten. Dinsdag wordt er wel even bloedgeprikt. Dus dan hoor ik ook meer. Maar de dokter zei dat het oververmoeidheid is. ja dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Als tip gaf ze mee dat ik maar even een weekendje er uit moest gaan. Mijn babytje maar even bij mijn ouders brengen... pfff... en ik moest meer slapen, ja dat moet wel lukken!!!

@ Werk: wel leuk om te lezen hoe het bij iedereen weer op zijn werk gaat! Ik start eind augustus pas weer. de laatste 4 school weken worden nog over genomen door mijn vervanger en dan heb ik zomervakantie.

@ Pumbaa: kijk echt uit dat je het niet nog erger maakt he! want je kun er later ook last van krijgen!!!

Iedereen een leuk weekend gehad?!??! we hebben wel heerlijk weer gehad he?! EN het moet heel de week nog lekker blijven!
    Heerlijk wandelen met onze kleintjes!

Morgen moet ik weer naar het CB. Dean krijgt dan weer een inentingen. Spannend!

Deel Deze Pagina